Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Κατάργηση της καταβολής οδοιπορικών εξόδων στους εκπαιδευτικούς

Δημοσίευση: 01/06/2015
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το Σχέδιο Νόμου "Δαπάνες Μετακινούμενων εντός & εκτός επικράτειας" του Υπουργείου Οικονομικών που έχει τεθεί σε διαβούλευση (http://www.opengov.gr/minfin/?p=5137) η οποία λήγει την Τρίτη 2 Ιουνίου, περιέχει μεταξύ άλλων ρυθμίσεις και για τα οδοιπορικά έξοδα που καταβάλλονται στους εκπαιδευτικούς. Το Άρθρο 9 αναφέρει:  

«1. Για μετακινήσεις του εκπαιδευτικού και λοιπού προσωπικού του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, που μετέχει στην προετοιμασία και διεξαγωγή των γενικών και ειδικών εξετάσεων, κατά την περίοδο αυτών, επιτρέπεται η μετακίνηση εντός ή εκτός έδρας, με αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης του ιδίου ή του/της συζύγου με προσωπική ευθύνη για τυχόν ατύχημα ή ζημιά, με έγκριση του αρμοδίου οργάνου. Στην περίπτωση αυτή καταβάλλεται η χιλιομετρική αποζημίωση του άρθρου 8 του παρόντος.

2. Τα οδοιπορικά έξοδα που προβλέπονται από τις διατάξεις της παραγράφου 15 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167 Α΄) καταβάλλονται μόνο στην περίπτωση που η συμπλήρωση ωραρίου λαμβάνει χώρα την ίδια ημέρα».

Η παρ. 2 του Άρθρου 9 καταργεί ουσιαστικά την καταβολή οδοιπορικών εξόδων σε εκπαιδευτικούς που διατίθενται σε σχολεία πέραν αυτού της τοποθέτησής τους για συμπλήρωση ωραρίου. Θα καταβάλλονται πλέον μόνον σε όσους μετακινούνται από σχολείο σε σχολείο την ίδια μέρα.

Η παρ. 15 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167 Α΄) στην οποία παραπέμπει η νέα διάταξη αναφέρει:  «Όσοι διατίθενται για συμπλήρωση μέρους του ωραρίου τους σε σχολείο άλλης πόλης ή κωμόπολης παίρνουν οδοιπορικά έξοδα, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και αποζημίωση για κάθε ώρα διδασκαλίας εκτός έδρας που ορίζεται στο μισό από την προβλεπόμενη στην παράγραφο 19. Δεν παίρνουν τα παραπάνω οδοιπορικά έξοδα και αποζημίωση όσοι συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο σε σχολεία πόλης ή κωμόπολης στην οποία κατοικούν. Τα σχολεία που λειτουργούν στην περιφέρεια της τέως διοίκησης της πρωτεύουσας και του τέως δήμου Θεσσαλονίκης θεωρούνται ότι λειτουργούν στην ίδια πόλη».

Έτσι μετά την κατάργηση της αποζημίωσης για κάθε ώρα διδασκαλίας που είχε προηγηθεί, έρχεται η κατάργηση και των οδοιπορικών εξόδων.

Είναι πάντως χαρακτηριστικό ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ούτε ένα σχόλιο στο συγκεκριμένο άρθρο της διαβούλευσης! 

Ι.Τ.

 

Ετικέτες: 
Οδοιπορικά

Σχόλια (15)

 
ΑΨΕΚΑΣΤΟΣ
01 Ιουν 2015 15:13

ΕΛΑΤΕ ΣΥΝΔΙΚ-ΑΛΗ(Σ)ΤΑΡΑΔΕΣ της ασιστεράς, δεν θα το σχολιάσετε;

 
ds
01 Ιουν 2015 16:49

οσοι μετακινουνται για συμπληρωση ωραριου ποιος ο λογος να παιρνουν αποζημειωση! Καλητερα να παρουν μορια !

 
Poyet
01 Ιουν 2015 18:57

Αν κατάλαβα καλά, είμαι 3 ημέρες στην πόλη της Καβάλας και δεν συμπληρώνω ωράριο. Για συμπλήρωση ωραρίου με στέλνουν στη Θάσο 3 φορές της εβδομάδα σε διαφορετικές ημέρες από αυτές που είμαι στο σχολείο μου. Θα πληρώνω όλα τα έξοδα μετακίνησης για Θάσο;
Πείτε μου, σας παρακαλώ, ότι κατάλαβα λάθος!

 
Στράτος
01 Ιουν 2015 19:29

Είναι ανάγκη να παρέμβει η ΟΛΜΕ με τους νομικούς εκπροσώπους της. Υπάρχει χρόνος και κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή.
Για τα οδοιπορικά των εκπαιδευτικών που διατίθενται για τη συμπλήρωση ωραρίου, πέραν των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας, υπάρχουν Αποφάσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που αναφέρουν με νομικά επιχειρήματα τους λόγους για τους οποίους πρέπει αυτά να καταβάλλονται.
Αναφέρω μόνο ένα εκ των νομικών επιχειρημάτων, ότι ο εκπαιδευτικός που συμπληρώνει ωράριο σε περισσότερες της μίας σχολικές μονάδες έχει δυσμενέστερη, σε σχέση με τους άλλους, αντιμετώπιση από την υπηρεσία και η διάθεση του είναι πράξη που γίνεται από την υπηρεσία χωρίς δική του προηγούμενη αίτηση. Επιπλέον ο εκπαιδευτικός που συμπληρώνει ωράριο σε δύο και πλέον μονάδες, ακόμη κι αν η συμπλήρωση δεν γίνεται την ίδια μέρα (έτσι ισχύει στις περισσότερες περιπτώσεις) μεταβαίνει πολλές φορές σε απόσταση μεγαλύτερη από αυτή που είναι η σχολική μονάδα οργανικής (ή προσωρινής) τοποθέτησής του.
Αν βρω χρόνο θα επανέλθω με άλλο σχόλιο που θα αναφέρω τις σχετικές απoφάσεις του ΝΣΚ που μπορούν να αποτελέσουν επιχειρήματα για μια παρέμβαση της ΟΛΜΕ κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου.
Μην ξεχνάμε ότι λόγω μηδαμινών διορισμών οι διαθέσεις εκπαιδευτικών έχουν αυξηθεί (πολλοί υπηρετούν πλέον σε περισσότερα του ενός σχολεία) και τώρα πάνε να στερήσουν την ελάχιστη κάλυψη οδοιπορικών εξόδων.
Κι αν ο εκπαιδευτικός ισχυριστεί ότι δεν έχει ΙΧ για να μεταβεί στην δεύτερη σχολική μονάδα, ποιος θα καλύψει και με ποιο τρόπο τη μετακίνησή του όταν μάλιστα στην επαρχία δεν υπάρχουν προς τούτο ούτε μέσα μαζικής μεταφοράς; Γιατί, ποια αλήθεια νομοθεσία προβλέπει ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να κατέχει ΙΧ και μάλιστα να το διαθέτει για τη μετακίνησή του από ένα σχολείο σε άλλο; Είναι υποχρέωση καθενός να βρίσκεται στην υπηρεσία του (σχολείο οργανικής ή προσωρινής τοποθέτησης) όχι όμως και να εξασφαλίζει με ίδια μέσα τη μετακίνησή του για λόγους της υπηρεσίας.
Υπάρχουν ασφαλώς πολλά νομικά επιχειρήματα, αν η ΟΛΜΕ θελήσει να ασχοληθεί με το θέμα, τα οποία γνωρίζουν καλύτερα οι νομικοί.
Η δυσμενής οικονομική συγκυρία οδηγεί σε παντός είδους περικοπές αλλά και οι συνδικαλιστές δεν πρέπει να δέχονται αμαχητί όλα όσα σχεδιάζονται, ειδικά μάλιστα όταν υπάρχουν λογικά επιχειρήματα που μπορούν να πείσουν τους νομοθετούντες για κάποιο δίκαιο αίτημα.

 
Κων/νος
01 Ιουν 2015 21:15

Εάν όμως οι καθηγητές πούνε ότι δεν διαθέτουν αυτοκίνητο και ότι ζητούν από την υπηρεσία να τους υποδείξει τρόπους μετακίνησης από την οργανικής στο σχολείο διάθεσης, τι θα γίνει;
Κάθε υπάλληλος πρέπει να είναι στη θέση του. Δεν νοείται όμως υπάλληλος με δύο θέσεις, στις οποίες υποχρεούται να βρίσκεται ανάλογα με τα κέφια της υπηρεσίας.
Τα αυτοκίνητα των καθηγητών έχουν μετατραπεί από ιδιωτικά σε υπηρεσιακά για να μεταβαίνουν από σχολείο σε σχολείο. Μην το παρατραβάει η κυβέρνηση με περικοπή και της ελάχιστης αποζημίωσης οδοιπορικών γιατί μετά οι εκπαιδευτικοί θα ζητήσουμε να μας μεταφέρει η υπηρεσία στο δεύτερο ή και στο τρίτο σχολείο με αυτοκίνητο της ή να μας πληρώσει μέσο μαζικής μετακίνησης που πολλές φορές δεν υπάρχει καν.
Είναι υποχρέωσή μου να βρίσκομαι στην οργανική μου θέση. Είναι υποχρέωσή τους να με μεταφέρουν σε δεύτερη θέση ή τουλάχιστον να μου καλύπτουν τα έξοδα.

 
Ο.Λ.
01 Ιουν 2015 23:33

Υπάρχουν ειδικότητες εκπαιδευτικών που λόγω του μικρού αριθμών ωρών διδασκαλίας του μαθήματός τους, ειδικά στην επαρχία, μεταβαίνουν προς συμπλήρωση ωραρίου σε 4 ή και 5 σχολεία. Ενδεικτικά αναφέρω Μουσικούς, Καλλιτεχνικών, Τεχνολόγους αλλά και Πληροφορικής, Θεολόγους κ.α. Δρομολόγια ΚΤΕΛ από χωριό σε χωριό ή από κωμόπολη σε κωμόπολη δεν υπάρχουν. Αν αυτοί αρνηθούν τη χρήση του δικού τους προσωπικού αυτοκινήτου η υπηρεσία θα βρεθεί σε αδιέξοδο.
Είναι απορίας άξιο πόσο θα είναι το πραγματικό οικονομικό όφελος από ένα τέτοιο μέτρο. Είναι όμως βέβαιο ότι το κόστος των μετακινήσεων των εκπαιδευτικών θα επιβαρύνει επιπλέον τον ήδη μειωμένο μισθό τους.
Και ένα σχετικό ερώτημα: Όσοι μετακινούνται για να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ (διορισμένοι και αιρετοί) θα πληρώνονται οδοιπορικά; Όπως έχει η διάταξη, ναι θα πληρώνονται! Αυτοί λοιπόν, πληρωμένοι με τα οδοιπορικά τους θα μεταβαίνουν στις ΔΔΕ και θα αποφασίζουν τις διαθέσεις εκπαιδευτικών σε σχολεία προς συμπλήρωση ωραρίου και για τις ανάγκες της υπηρεσίας χωρίς καμία αποζημίωση και με τη χρήση του δικού τους αυτοκινήτου! Κάπου όλη η διαδικασία είναι προβληματική. Πιθανολογώ προσφυγές εκπαιδευτικών σε βάρος αποφάσεων των ΠΥΣΔΕ (ακόμη ίσως και σε Διοικητικά Δικαστήρια)…

 
kid
02 Ιουν 2015 01:37

Αντί να καταργήσουν τις εικονικές υπερωρίες του δημοσίου,καταργούν τα μόνα έξοδα που γίνονται πραγματικά από την τσέπη του εργαζόμενου.

Πόσο ΠΑΣΟΚ θα γίνετε ρεεεεε;;;;;;

 
Θανάσης
02 Ιουν 2015 08:50

Ντεν εκο αυτοκίνητο καρντιά μου

 
Στράτος
02 Ιουν 2015 09:31

Παραθέτω σχετική νομολογία για τα οδοιπορικά προς διευκόλυνση εάν αποφασιστεί κάποια παρέμβαση:

Η εγκύκλιος 42460/Δ1/28-3-2013 είναι η πιο πρόσφατη εγκύκλιος του Υπ. Παιδείας που καθορίζει το ποιοι λαμβάνουν οδοιπορικά.

Η Απόφαση 2/41412/0022/24-09-2012 της 22ης Διεύθυνσης Μισθολογίου του ΓΛΚ κατήργησε την καταβολή αποζημίωσης (επιμίσθιο) σε όσους διδάσκουν με διάθεση, διατήρησε όμως την καταβολή οδοιπορικών εξόδων.

Με βάση τις με αρ.πρωτ.2/55768/0022/20.02.2009 και 2/36045/0022/20.07.2010 διευκρινιστικές εγκυκλίους του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, για να δικαιούνται οι εκπαιδευτικοί οδοιπορικά έξοδα και αποζημίωση, η μετακίνηση από το σχολείο τοποθέτησης στο σχολείο διάθεσης ή αντίστροφα για συμπλήρωση του ωραρίου τους δεν απαιτείται να γίνεται την ίδια ημέρα. (Το ακριβώς αντίθετο φέρνει η νέα διάταξη).

Γνωμοδότηση 502/1998 του Α΄ Τμήματος Διακοπών του ΝΣΚ.

Γνωμοδότηση 456/99 (Αριθμ. Πρωτ 5278.99) της Ολομέλειας του ΝΣΚ.

Οι προαναφερόμενες δύο Γνωμοδοτήσεις αξίζουν προσοχής ως προς το σκεπτικό των Νομικών Συμβούλων που χρησιμοποιήθηκε προκειμένου να αποφανθούν υπέρ της χορήγησης των οδοιπορικών (και του επιμισθίου) ακόμη και σε εκπαιδευτικούς που η διάθεση τους γινόταν σε σχολείο πλησιέστερο στην οικεία τους από το σχολείο οργανικής τους θέσης.
Ενδεικτικά μεταφέρω εδώ ένα μόνο νομικό επιχείρημα: Για την αποζημίωση (επιμίσθιο), που έχει καταργηθεί πλέον από το 2012, αναφέρουν οι Γνωμοδοτήσεις «Σε κάθε επομένως διάθεση εκπαιδευτικού σε σχολείο που δεν βρίσκεται στην πόλη όπου η οργανική του θέση ή η κατοικία αυτού (συνεχίζει: καταβάλλονται οδοιπορικά έξοδα) … καθώς και αποζημίωση, για την διαφορετική, δυσμενή, έναντι των λοιπών εκπαιδευτικών που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους μόνο στην οργανική τους θέση, μεταχείριση αυτού η οποία οφείλεται αποκλειστικά και μόνον στις ανάγκες της υπηρεσίας».

 
Εκπαιδευτικός
02 Ιουν 2015 11:18

Ο τίτλος είναι για άλλη μια φορά αναληθής και παραπλανητικός. Είναι πρόταση και έχει τεθεί σε διαβούλευση. Παράκληση στο esos να διατηρήσει την αξιοπιστία του, βάζοντας ακριβείς τίτλους.

 
Πρώτη φορά
02 Ιουν 2015 11:38

Γεια σου Θέμη αγωνιστή. Ελπίζω να τους δώσεις πολλά συγχαρητήρια, καιρός ήταν να μπει λίγη τάξη. Αυτές είναι σπατάλες, τα οδοιπορικά των εκπαιδευτικών που δε τους φτάνει ένα σχολείο και τρέχουν σε 3-4.

Πρώτη φορά οδοιπορικά.

 
Στράτος
02 Ιουν 2015 12:28

Ολοκληρώθηκε στις 12 το μεσημέρι σήμερα η διαβούλευση με το συγκεκριμένο Άρθρο 09 να έχει μόλις 7 σχόλια. Ένα από τα σχόλια είναι δικό μου παρόμοιο με αυτό που δημοσίευσε το esos λίγο πιο πάνω.
Απαιτείται ΤΩΡΑ άμεση παρέμβαση της ΟΛΜΕ ή όποιου έχει τη δυνατότητα προ βουλευτές κατά τη συζήτηση του Σχεδίου Νόμου στη Βουλή (στην αρμόδια Επιτροπή και ακολούθως στην Ολομέλεια). Το Σχέδιο Νόμου είναι του Υπ. Οικονομικών και έτσι η πιθανότητα να κληθεί στην αρμόδια Επιτροπή η ΟΛΜΕ είναι πολύ μικρή, εκτός κι αν η ίδια επιτακτικά το ζητήσει. Αλλά και οι μετέχοντες στην Επιτροπή Οικονομικών δεν είναι βουλευτές με γνώσεις στα ζητήματα παιδείας (αυτοί μετέχουν στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων) οπότε απαιτείται ενημέρωσή τους για το ακριβές περιεχόμενο της συγκεκριμένης διάταξης.

@Εκπαιδευτικός
Δεν είναι μια απλή πρόταση αλλά ένα έτοιμο Σχέδιο Νόμου το οποίο αμέσως μετά το τέλος της διαβούλευσης παίρνει το δρόμο για τη Βουλή.

 
giorgos
02 Ιουν 2015 13:24

Οι γνωμοδοτήσεις και οι εγκύκλιοι που αναφέρονται παραπάνω δεν θα ισχύουν μετά την ψήφιση του άρθρου του νέου νόμου και θα είναι άχρηστες. Μετά την κατάργηση της αποζημίωσης το 2012 καταργούνται κα τα εκτός έδρας για τους συμπληρώνοντες το ωράριό τους σε άλλο σχολείο. Τα μνημόνια είναι εδώ και δεν καταργούνται, εφαρμόζονται και επεκτείνονται δυστυχώς, παρά τα παχιά λόγια .....

 
Μετακινουμενη
03 Ιουν 2015 01:31

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΟΒΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ, ΤΙΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΟΥΝ ΜΕ ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΣΤΟΥΣ 200 ΑΜΕΣΑ, ΟΠΩΣ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ; Η ΟΛΙΚΗ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 2000 ΕΥΡΩ ΤΟ ΑΝΩΤΑΤΟ. ΘΑ ΒΡΕΘΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ. ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ. ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΚΑΤΑ 30-50% ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΚΑΙ ΠΑΝΩ. ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΜΕΙΩΣΗ 70% ΣΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ. ΘΑ ΑΝΑΣΑΝΕΙ Ο ΤΟΠΟΣ

 
Γιώργος Γεωργούλης
03 Ιουν 2015 16:25

Μία πρώτη απορία: γιατί δεν αναγράφουν τα ονόματά τους οι σχολιαστές; Φοβούνται που εκφράζουν τη γνώμη τους; Απορία δεύτερη: δηλαδή τώρα κάποιοι πίστεψαν ότι θα αλλάξει κάτι όσον αφορά την οικονομική πολιτική;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean