Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Χωρίς επιδόματα στο δημόσιο τα αναγνωρισμένα πτυχία από το ΣΑΕΠ

«Δεν πρόκειται αυτή τη στιγμή για κάποια καταπάτηση νομοθεσίας, αλλά δεν μπορούμε να βάλουμε από το παράθυρο άλλα ζητήματα μέσω του ΣΑΕΠ»
Δημοσίευση: 04/06/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ακολουθήστε τη διαδικασία της αναγνώρισης μέσω του ΔΟΑΤΑΠ, για να έχετε και τα αντίστοιχα επιδόματα που προβλέπονται.

Αυτή είναι τη θέση διατύπωσε ο  υπουργός  Εργασίας Πάνος Σκουρλέτης σήμερα στη Βουλή κατά τρη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή Ιάσονα Φωτήλα  σχετικά με την αναγνώριση των πτυχίων των αλλοδαπών πανεπιστημίων από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων και την εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας από φορείς του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα.

«Δεν πρόκειται   αυτή τη στιγμή για κάποια καταπάτηση νομοθεσίας, αλλά δεν μπορούμε να βάλουμε από το παράθυρο άλλα ζητήματα μέσω του ΣΑΕΠ. Περί αυτού πρόκειται» τόνισε ο κ. Σκουρλέτης και υπογράμμισε:.

- Είναι πολύ ευκρινής ο νόμος που προβλέπει τις αρμοδιότητες του ΣΑΕΠ και νομίζω ότι δεν χωράει κανενός άλλου είδους ερμηνείας.

-Από εκεί κι έπειτα, επειδή αναφέρεστε και σε συγκεκριμένες κλαδικές συμβάσεις, όπως αυτή της ΟΤΟΕ για τις τράπεζες, σας λέω ότι δεν είναι καταρχήν δόκιμο στην πολιτική ηγεσία ενός Υπουργείου να ερμηνεύει τις συλλογικές συμβάσεις.   
 

ΙΑΣΩΝ ΦΩΤΗΛΑΣ:    
Κύριε Υπουργέ, νομίζω ότι μάλλον από την πλευρά σας γίνεται μία αυθαίρετη ερμηνεία του νόμου. Να σας διαβάσω ακριβώς τι λέει ο νόμος: «Η αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης με αυτόν που απονέμεται στο πλαίσιο του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 2 του παρόντος, παρέχει στον δικαιούχο τη δυνατότητα να αποκτήσει στην Ελλάδα πρόσβαση σε συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα ως μισθωτός ή αυτοαπασχολούμενος με τις ίδιες προϋποθέσεις με τους κατόχους συγκρίσιμων τίτλων του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος, εκτός…». Αφαιρεί, δηλαδή, από αυτήν τη δυνατότητα μόνο τις περιπτώσεις «…που απαιτούνται αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα και ιδίως για θέσεις καθηγητών ΑΕΙ, ερευνητών και ειδικού επιστημονικού προσωπικού», όπου τους στέλνει στο ΔΟΑΤΑΠ. Αυτούς, όχι όλους τους υπόλοιπους.
Προς τη δική σας την κατεύθυνση έβγαλε μία ανακοίνωση και η Ομοσπονδία Τραπεζοϋπαλληλικών Οργανώσεων Ελλάδος, σύμφωνα με την οποία αυθαίρετα και αναρμόδια προβαίνει και αυτή σε αυθεντική ερμηνεία των ανωτέρω νομοθετικών διατάξεων και αποφαίνεται ότι η αναγνώριση των πτυχίων από το ΣΑΕΠ δεν καλύπτει τις εργασιακές σχέσεις των τραπεζοϋπαλλήλων για την παροχή των προβλεπόμενων από τις κλαδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας ΟΤΟΕ κλπ.
 Οι αποφάσεις του ΣΑΕΠ, κύριε Υπουργέ, για την αναγνώριση της ισοτιμίας των τίτλων σπουδών δεν τελούν πρώτα απ’ όλα υπό την προαίρεση της αποδοχής από κανέναν εργοδότη, συμπεριλαμβανομένων και των τραπεζών, ούτε και μπορεί κανείς να υποκαταστήσει το νομοθέτη.
Η κείμενη νομοθεσία είναι απόλυτα σαφής και συγκεκριμένη στο συγκεκριμένο ζήτημα, ορίζοντας ότι η αναγνώριση τίτλου σπουδών από το ΔΟΑΤΑΠ χρειάζεται μόνο –το ξαναλέω- στις περιπτώσεις θέσεων καθηγητών ΑΕΙ, ερευνητών και ειδικού επιστημονικού προσωπικού. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, ο κάτοχος τίτλου σπουδών πανεπιστημίου του εξωτερικού εξομοιώνεται πλήρως με πτυχιούχο ΑΕΙ του εσωτερικού ως προς τα επαγγελματικά τους δικαιώματα βάσει του ΣΑΕΠ.
Αν επιμείνετε στην απάντησή σας, δεν έχει νόημα το επόμενο ερώτημα. Διαφορετικά, θα ήθελα να μας πείτε ποιο ακριβώς είναι το χρονοδιάγραμμα για να λυθεί το συγκεκριμένο ζήτημα.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΠΑΝΟΣ) ΣΚΟΥΡΛΕΤΗΣ : Επιμένω στην απάντησή μου, άρα δεν έχει νόημα το επόμενο ερώτημα. Δεν είναι ακριβής η παραδοχή ότι τα αλλοδαπά πτυχία εξισώνονται με τα εγχώρια πτυχία ως προς τα εργασιακά τους δικαιώματα. Αλλιώς, τότε δεν θα έπρεπε να υπήρχε ΔΟΑΤΑΠ.
Εσείς μας ζητάτε να εισαγάγουμε από το παράθυρο μέσω του ΣΑΕΠ μία διαφορετική λειτουργία και πρακτική αναγνώρισης των πτυχίων. Κάτι τέτοιο είναι εσφαλμένο. Κατά συνέπεια όλος ο συλλογισμός σας εδράζεται σε μία εσφαλμένη ερμηνεία του νόμου.
Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο.

 

 

Ετικέτες: 
ΣΑΕΠ

Σχόλια (21)

 
panagivta
04 Ιουν 2015 23:56

Μόνο στην Ελλάδα δεν εφαρμόζονται οι νόμοι .
Αγαπητέ κε Σκουρλέτη,
παρακαλώ απαντήστε μας τι νόημα έχει η ίδρυση του ΣΑΕΠ και τι οι αποφάσεις αυτού??
Γιατί να κατατέθονται τα πτυχία ?

 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
05 Ιουν 2015 08:44

Έχει δίκιο ο υπουργός που τους παραπέμπει στο ΔΟΑΤΑΠ . !
Ο ΔΟΑΤΑΠ ως οργανισμός αναγνώρισης δεν αφορά μόνο τα ακαδημαϊκά δικαιώματα όπως λανθασμένα ισχυρίζεται ο συγκεκριμένος κύριος , αλλά και τα επαγγελματικά δικαιώματα . Επί της ουσίας δίνει τα πλήρη δικαιώματα του αντίστοιχου ελληνικού τίτλου .
Στα νομοθετικά ρυθμιζόμενα επαγγέλματα χρειάζεται και η αναγνώριση αντιστοιχίας του τίτλου με αντίστοιχο ημεδαπό τίτλο , αντιστοιχία που μόνο ο ΔΟΑΤΑΠ δίνει στην χώρα μας , μιας και είναι ρυθμιζόμενα βάση του ημεδαπού αντίστοιχου ελληνικού τίτλου τους .

 
bob mastoras
05 Ιουν 2015 10:41

Ο υπουργός μας λέει ότι η επαγγελματική ισοτίμιση δεν θα πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιηθεί επαγγελματικά. Πάντως ακαδημαϊκά για περαιτέρω σπουδές δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί.
Μια λαθροχειρία του κ. Σκουρλέτη είναι να χαρακτηρίζει Επαγγελματικά Δικαιώματα (ΕΔ) την παροχή ενός επιδόματος. Όχι κ. Σκουρλέτη. ΕΔ είναι η εκ μέρους του κράτους παροχή δικαιώματος για άσκηση επιτηδεύματος που δεν είναι γενική. Αν δεν μπορούν όλοι να κάνουν τον λογιστή, μερικοί όμως (που έχουν πχ κάποιο πτυχίο) μπορούν, τότε το κράτος τους έχει δώσει ΕΔ. Εδώ μιλάμε για ένα επίδομα. Και τι έχουμε; Τα συνδικαλιστικά όργανα των εργαζομένων επεμβαίνουν για να μην δικαιούται ο εργαζόμενος το επίδομα. Και η πρώτη φορά αριστερά δηλώνει ότι με αποφασιστικότητα ότι νίπτει τας χείρας της.
Συνάδελφε διπλωματούχε εξωτερικού δεν έχεις δίκιο. Το ΔΟΑΤΑΠ αφορά την ακαδημαϊκή αναγνώριση. Από αυτήν εκπηγάζουν τυχόν ΕΔ. Δηλαδή στους μηχανικούς ΕΔ δίνει η εγγραφή στο ΤΕΕ. Για να εγγραφείς στο ΤΕΕ πρέπει να προσκομίσεις δίπλωμα μηχανικού του Πολυτεχνείου ή Πολυτεχνικής Σχολής της Ελλάδας και ισοτίμων Εξωτερικού. Μετά ακολουθούν εξετάσεις. Άρα τα ΕΔ δεν προκύπτουν αυτόματα. Βασίζονται όμως στην ακαδημαϊκή αναγνώριση. Αντίστοιχα είναι τα πράγματα και στην νομική. Με ένα πτυχίο νομικής, ελληνικό ή αναγνωρισμένο από το εξωτερικό, δεν μπορείς να εξασκήσεις δικηγορία (το επάγγελμα δηλαδή). Χρειάζεται η άσκηση (ενάμιση χρόνο) και μετά εξετάσεις.
«Στα νομοθετικά ρυθμιζόμενα επαγγέλματα χρειάζεται και η αναγνώριση αντιστοιχίας του τίτλου με αντίστοιχο ημεδαπό τίτλο , αντιστοιχία που μόνο ο ΔΟΑΤΑΠ δίνει στην χώρα μας , μιας και είναι ρυθμιζόμενα βάση του ημεδαπού αντίστοιχου ελληνικού τίτλου τους .» Το ΣΑΕΠ έχει δύο διαδικασίες. Για τα ρυθμιζόμενα επαγγέλματα υπάρχει η διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων. Αυτό είναι άλλη διαδικασία από αυτήν που έχουμε εδώ. Εδώ έχουμε την Αναγνώριση Επαγγελματικής Ισοδυναμίας Τίτλων Τυπικής Ανώτατης Εκπαίδευσης. Αν το επάγγελμα στο οποίο εμπίπτει ο τίτλος δεν είναι ρυθμισμένο στην Ελλάδα δεν μπορείς παρά να αναγνωρίσεις επαγγελματική ισοδυναμία τίτλων σπουδών. Ο χειρισμός της κυβέρνησης αποσκοπεί στον ευνουχισμό της αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας. Το ΣΑΕΠ σαν δίοδος θα πρέπει να μπλοκαριστεί . Αυτός είναι ο σκοπός τους. Φοβούνται την καθιέρωση ιδιωτικής ανώτατης παιδείας.

 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
05 Ιουν 2015 15:55

"Ο υπουργός μας λέει ότι η επαγγελματική ισοτίμιση δεν θα πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιηθεί επαγγελματικά."

ο υπουργός δεν αναφέρει κάτι τέτοιο . Αλλά το αυτονόητο που ίσχυε ανέκαθεν . Δηλαδή τα extra δικαιώματα που έχει ο απόφοιτος που σπούδασε Ελλάδα τα έχει και ο απόφοιτος που παίρνει αντιστοιχία από το ΔΟΑΤΑΠ και όχι εκείνος που παίρνει μόνο την ισοτιμία από το ΣΑΕΠ.!
Δηλαδή εκείνος ο απόφοιτος του εξωτερικού που έχει τα πλήρη δικαιώματα ακαδημαϊκά + επαγγελματικά . Όσον αφορά πάντοτε τα ρυθμιζόμενα επαγγέλματα στην Ελλάδα .

Π.χ
Ένας μηχανικός για να δηλώσει συμμετοχή στα προγράμματα ΜΕΚ έπρεπε να έχει αναγνώριση αντιστοιχίας από ΔΟΑΤΑΠ και όχι μόνο ισοτιμία . Δηλαδή ακόμα και για τα επαγγελματικά δικαιώματα προαπαιτούμενο ήταν και η αντιστοιχία του τίτλου . Δηλαδή και η ακαδημαϊκή αναγνώριση . Αναγνώριση που μόνο ο ΔΟΑΤΑΠ παρείχε .

"Το ΔΟΑΤΑΠ αφορά την ακαδημαϊκή αναγνώριση. Από αυτήν εκπηγάζουν τυχόν ΕΔ. Δηλαδή στους μηχανικούς ΕΔ δίνει η εγγραφή στο ΤΕΕ. Για να εγγραφείς στο ΤΕΕ πρέπει να προσκομίσεις δίπλωμα μηχανικού του Πολυτεχνείου ή Πολυτεχνικής Σχολής της Ελλάδας και ισοτίμων Εξωτερικού. "

Ο ΔΟΑΤΑΠ με την αντιστοιχία δίνει την πρόσβαση στα πλήρη δικαιώματα .! Δηλαδή στα δικαιώματα εκείνα που έχει πρόσβαση ο αντίστοιχος ελληνικός τίτλος .
Μία ισοτιμία από μόνη της δεν έδινε πρόσβαση στο επάγγελμα π.χ του μηχανικού ως προς τα νομοθετικά ρυθμιζόμενα επαγγέλματα , μιας και έπρεπε να δώσει κάποιος και τις εξετάσεις του ΔΟΑΤΑΠ για την αντιστοιχία για να αναγραφεί στην αναγνώριση με ποιόν αντίστοιχο ελληνικό τίτλο είναι αναγνωρισμένος ο ξένος τίτλος . Με την αναγραφή του αντίστοιχου ελληνικού τίτλου π.χ γινόταν κανείς πλήρες μέλος στο επιμελητήριο των μηχανικών .

 
lemourios
05 Ιουν 2015 16:45

Περνουμε ως δεδομενα τα παρακατω

1)το ΠΔ 38/2010 το οποιο αναφερει οτι εφοσον εχει καποιος αναγνωριση επαγγελματικων προσοντων απο το ΣΑΕΠ εχει τα ιδια επαγγελματικα δικαιωματα με καποιον με πτυχιο ελληνικου πανεπιστημιου καθως και οτι μπορει να λαβει μερος σε διαγωνισμους του ΑΣΕΠ.
2)Με βαση το νεο προσοντολογιο: για καλυψη θεσεων ΠΕ η ΤΕ γινονται δεκτα πτυχια παναπιστημιων εξωτερικου αναγνωρισμενα απο το ΣΑΕΠ με βαση το προαναφερομενο ΠΔ.

ΥΠΟΘΕΣΗ: Προκυρηξη για καλυψη θεσεων ΠΕ η ΤΕ στην Εθνικη Τραπεζα

Πτυχιουχος ελληνικου πανεπιστημιου η ΤΕΙ προσλαμβανετα για την αντιστοιχει θεση ΠΕ η ΤΕ λαμβανοντας κανονικα το αντιστοιχο επιδομα πτυχιου (ΤΕ η ΠΕ) καθως και την υπηρεσιακη αναβαθμιση (τεσσερα χρονια για πτυχιο ΑΕΙ, τρια χρονια για πτυχιο ΤΕΙ).

Κατοχος πτυχιου εξωτερικου (ειτε μεσω κολλεγιου ειτε απευθειας απο το πανεπιστημιο του εξωτερικου) με αναγνωριση απο το ΣΑΕΠ...με βαση το νεο προσοντολογιο (δηλαδη απολυτως νομιμα), θα επρεπε να λαμβανει οτι ακριβως και ο κατοχος του ελληνικου πανεπιστημιου (αφου θα καλυψει θεση ΠΕ ηΤΕ)....παρολαυτα με βαση τα λεγομενα του κ. Σκουρλετη, δεν ξερω καν εαν θα προσλαμβανοταν...

Για ακομη μια φορα επιωεβαιωνεται οτι η βλακεια ειναι απεραντη.

 
timos
05 Ιουν 2015 19:40

Η αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων αφορά στα νομοθετικά ρυθμιζόμενα επαγγέλματα. Το ΠΔ 38/2010 ενσωμάτωσε στην ελληνική νομοθεσία την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2005/36/ΕΚ. Η επαγγελματική ισοδυναμία (κι όχι ισοτιμία) εισήχθη ως τροποποίηση στο ΠΔ το 2012 και εφαρμόστηκε στα πτυχία μέσω κολλεγίων και σε όσα πτυχία κατόπιν σπουδών στο εξωτερικό, απορρίπτει ο ΔΟΑΤΑΠ

 
ΤΙΜΟΣ
05 Ιουν 2015 19:44

Η αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων αφορά στα νομοθετικά ρυθμιζόμενα επαγγέλματα. Το ΠΔ 38/2010 ενσωμάτωσε στην ελληνική νομοθεσία την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2005/36/ΕΚ που προβλέπει την κινητικότητα των επαγγελματιών. Η επαγγελματική ισοδυναμία εισήχθη ως τροποποίηση του ΠΔ το 2012 και εφαρμόστηκε στα πτυχία μέσω κολλεγίων και σε όσα πτυχία απορρίπτει ο ΔΟΑΤΑΠ.

 
Konstantinos G.
05 Ιουν 2015 23:57

Το ΔΟΑΤΑΠ αναγνωριζει ακαδημαικα προσοντα ( εξ ορισμου τα ακαδημαικα εμπεριεχουν και τα επαγγελματικα), ενω το ΣΑΕΠ τα επαγγελματικα. Τοσο απλα. Οσοι εχουν αναγνωρισει απο το ΣΑΕΠ απλως δεν μπορουν να γινουν καθηγητες ΑΕΙ.

 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
06 Ιουν 2015 12:09

"απλως δεν μπορουν να γινουν καθηγητες ΑΕΙ."

Όχι μόνο καθηγητές ΑΕΙ , αλλά προφανώς και εκπαιδευτικοί στο δημόσιο σε κάθε βαθμίδα .! Τα ακαδημαϊκά δικαιώματα και η αναγνώριση αντιστοιχίας του ΔΟΑΤΑΠ δεν προορίζονται μόνο για ακαδημαϊκή καριέρα .! Αλλά ανοίγουν όπως συνηθίζεται να λέγεται "όλες τις πόρτες" .!

Οπότε είναι λάθος το συμπέρασμα και η εντύπωση που δίνετε , ότι η αναγνώριση αντιστοιχίας του ΔΟΑΤΑΠ είναι μόνο για αυτούς που θέλουν να κάνουν μεταπτυχιακά , διδακτορικά και που αποσκοπούν σε ακαδημαϊκή καριέρα .!

Ο υπουργός εν τέλει έχει δίκιο όταν αναφέρει :

"Δεν είναι ακριβής η παραδοχή ότι τα αλλοδαπά πτυχία εξισώνονται με τα εγχώρια πτυχία ως προς τα εργασιακά τους δικαιώματα. Αλλιώς, τότε δεν θα έπρεπε να υπήρχε ΔΟΑΤΑΠ."

Και ασφαλώς δεν θα υπήρχε ο ΔΟΑΤΑΠ αν ήταν εξισωμένα από το ΣΑΕΠ χωρίς ακαδημαϊκή αναγνώριση , όχι γιατί η ύπαρξη του ΔΟΑΤΑΠ θα εξυπηρετούσε αυτούς που θέλουν να κάνουν μεταπτυχιακό και διδακτορικό στην Ελλάδα , μιας και οι περισσότεροι που ακολουθούν ακαδημαϊκή καριέρα και που σπουδάζουν έξω , τα έχουν κάνει τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά στο εξωτερικό κατευθείαν και δεν περιμένουν να μπουν σε διαδικασίες αναγνώρισης προκειμένου να τα κάνουν σε κάποιο ελληνικό ανώτατο ίδρυμα .
Για τον απλό λόγο που όλοι γνωρίζουν , ότι τους παίρνει περισσότερο καιρό να μπουν σε όλες αυτές τις διαδικασίες προκειμένου να επιτύχουν εν τέλει τον στόχο της ακαδημαϊκής τους καριέρας .

 
panagiota
06 Ιουν 2015 23:36

Αναγνώριση Μεταπτυχιακών τίτλων χωρίς κατοχή πτυχίου ΑΕΙ

ας μας απαντήσει ο κος Σκουρλέτης γι αυτο!

 
bob mastoras
07 Ιουν 2015 11:21

«Όχι μόνο καθηγητές ΑΕΙ , αλλά προφανώς και εκπαιδευτικοί στο δημόσιο σε κάθε βαθμίδα .! Τα ακαδημαϊκά δικαιώματα και η αναγνώριση αντιστοιχίας του ΔΟΑΤΑΠ δεν προορίζονται μόνο για ακαδημαϊκή καριέρα .! Αλλά ανοίγουν όπως συνηθίζεται να λέγεται "όλες τις πόρτες"»
Ο νόμος μιλάει ρητά και με σαφήνεια. Αποκλείει χρήση των πτυχίων αυτών όταν «…απαιτούνται αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα και ιδίως για θέσεις καθηγητών ΑΕΙ, ερευνητών και ειδικού επιστημονικού προσωπικού». Η ερμηνεία ότι δεν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εκπαίδευση σε κάθε βαθμίδα είναι δικά Σας (και μάλλον και του κ. Υπουργού) αυθαίρετη ερμηνεία. Ας πάρουμε μία νηπιαγωγό που έχει αναγνωρίσει το ξένο πτυχίο της. Ε για την θέση που διεκδικεί δεν απαιτούνται αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα όπως σε καθηγητές πανεπιστημίου. Το ίδιο και σε δασκάλους ή σε καθηγητές β΄βάθμιας. Οντως η αναγνώριση από το ΔΟΑΤΑΠ ανοίγει όλες τις πόρτες. Αυτό δεν σημαίνει ότι η αναγνώριση από το ΣΑΕΠ θα πρέπει να μην ανοίγει καμία.
Ας πάρουμε έναν δάσκαλο που έχει αναγνωρίσει από το ΣΑΕΠ ένα αντίστοιχο πτυχίο. Αν δεν μπορεί να το χρησιμοποιήσει στην εκπαίδευση που θα το χρησιμοποιήσει; Στην συγκεκριμένη περίπτωση, που έδωσε αφορμή για την επερώτηση, είχαμε υπάλληλο τράπεζας που ζήτησε ένα επίδομα. Η ΟΤΟΕ παρενέβη λέγοντας «η αναγνώριση των πτυχίων από το ΣΑΕΠ δεν καλύπτει τις εργασιακές σχέσεις των τραπεζοϋπαλλήλων» Με αυτό συμφωνεί ο πρώτη φορά αριστερός Σκουρλέτης υπουργός Εργασίας. Άρα ούτε σε χώρο που δεν είναι εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιηθεί η Αναγνώριση Επαγγελματικής Ισοδυναμίας σύμφωνα με την ερμηνεία του . Που λοιπόν μπορεί να χρησιμοποιηθεί;
Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις και η Αριστερά υποτίθεται ότι ενισχύουν τον εργαζόμενο απέναντι στην εργοδοσία. Εδώ βλέπουμε να κάνουν το ακριβώς αντίστροφο. Την αμφισβήτηση της επάρκειας ενός εργαζόμενου δεν την εκκινεί ο εργοδότης (μέσω του τμήματος προσωπικού). Την ξεκινά η συνδικαλιστική οργάνωση και ο πρωτη φορά αριστερός υπουργός εργασίας. Εύγε!

 
lemourios
07 Ιουν 2015 14:03

Διπλοματουχε εξωτερικου...
μιας και βλεπω οτι συμμετεχεις πολυ ενεργα στην συζητηση αλλα και στην υπερασπιση των λεγομενων του Σκουρλετη.... θα ηθελα πολυ να εχω την αποψη σου για το παραπανω πάραδειγμα μου.

Επισης να σε ενημερωσω, εαν δεν το ξερεις ηδη, οτι παρα πολλοι ελληνες με πτυχιο ελληνικου πανεπιστημιου, εχουν παει στο εξωτετικο για να κανουν μεταπτυχιακο και διδακτορικο ή ακομα και να βρουν εργασια, διχως να τους βγαζουν το λαδι με διαφορα τερτιπια οπως ΔΟΑΤΑΠ,ΣΑΕΠ. Γενικα στις περισσοτερες χωρες του κοσμου αποδεχονται πτυχιο απο την αλλοδαπη...

 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
07 Ιουν 2015 16:20

Προς bob mastoras

Οι περιπτώσεις που αναφέρεις οδηγούν κατευθείαν σε παιδαγωγικούς τίτλους .
Όταν όμως ένας τίτλος δεν είναι παιδαγωγικός , αλλά χρειάζεται να γίνει μέσα από μονοετή προγράμματα παιδαγωγικής κατάρτισης προκειμένου να έχει περισσότερες πιθανότητες να βελτίωση την κατάταξη στους πίνακες των αναπληρωτών , τότε χωρίς την αναγνώριση του ΔΟΑΤΑΠ δεν έχει δικαίωμα συμμετοχής σε αυτά τα μονοετή προγράμματα μιας και αποτελούν περαιτέρω εκπαίδευση που αναβαθμίζουν τον βασικό τίτλο σε παιδαγωγικό .

 
bob mastoras
07 Ιουν 2015 19:09

Εγώ είπα ότι σύμφωνα με το τροποποιημένο ΠΔ38/2010 σαφώς και έχουν δικαίωμα χρήσης της αναγνώρισης πτυχίου (μέσω ΣΑΕΠ) και για διορισμό στην εκπαίδευση. Αρκεί να μην είναι τριτοβάθμια. Προκύπτει άμεσα και ρητά.
Ακόμα λέω, ότι έτσι όπως τα λέτε εσύ και ο Σκουρλέτης, εν τέλει μια τέτοια αναγνώριση δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί πουθενά. Αυτό επίσης δεν είναι λογικό. Ποιος ο λόγος να θεσμοθετήσεις μια μορφή αναγνώρισης αν δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί πουθενά; Ο νόμος είναι σαφής. Δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε περίπτωση που απαιτούνται αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα. Τα παραδείγματα που χρησιμοποίει δε ο νομοθέτης προέρχονται από τις αρμοδιότητες του υπουργείου παιδείας.
Για την περίπτωση που αναφέρεις «μονοετή προγράμματα παιδαγωγικής κατάρτισης» και θεωρείς ότι απαιτείται ΔΟΑΤΑΠ, δεν έχεις δίκιο. Αυτό είναι ένα από τα επίδικα. Ο νόμος σαφώς και δίνει δικαίωμα διορισμού στους αναγνωρισθέντες από ΣΑΕΠ αν δεν σκοπεύουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
08 Ιουν 2015 08:50

"Ακόμα λέω, ότι έτσι όπως τα λέτε εσύ και ο Σκουρλέτης, εν τέλει μια τέτοια αναγνώριση δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί πουθενά."

Ο σκοπός ίδρυσης του ΣΑΕΠ είναι να αναγνωρίζει τα κολλέγια ως προς την πρόσβαση τους στο επάγγελμα και όχι ως προς την εξασφάλιση περαιτέρω δικαιωμάτων που παρέχονται από την αντιστοιχία του ΔΟΑΤΑΠ . !
Τα πλήρη δικαιώματα ήταν και είναι εκείνα που εξασφαλίζουν την πρόσβαση σε περαιτέρω σπουδές που αναβαθμίζουν τον βασικό τίτλο . Αναβάθμιση όχι μόνο για ακαδημαϊκή καριέρα .
Αν ήταν μόνο για ακαδημαϊκή καριέρα , τότε δεν θα υπήρχε λόγος ύπαρξης του ΔΟΑΤΑΠ όπως αναφέρει και ο υπουργός , μιας και κατά την γνώμη μου , θα μπορούσαν με μια ρύθμιση στο ΠΔ38/2010 να μεταφέρουν αυτές τις αρμοδιότητες σε κάποιο ξεχωριστό τμήμα του ΣΑΕΠ ώστε να μην συντηρεί ταυτόχρονα το κράτος δύο οργανισμούς , πόσο μάλλον έναν οργανισμό για τους δύο τρεις αιτούντες που ενδεχομένως ζητούν την αναγνώριση για να μπορούν να κάνουν στο μέλλον ακαδημαϊκή καριέρα σύμφωνα με τον ισχυρισμός σας .

 
bob mastoras
08 Ιουν 2015 10:00

Σκοπός της ίδρυσης του ΣΑΕΠ είναι η προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στο ευρωπαϊκό κεκτημένο. Συγκεκριμένα στην οδηγία 2005/36/ΕΚ. (Βέβαια ακολούθησαν και προηγήθηκαν και άλλες. Αναφέρω όμως την οδηγία 2005/36/ΕΚ για να συνεννοούμαστε. Όλη αυτή η ιστορία ξεκίνησε το 1989 με αρμόδια επίτροπο την Βάσω Παπανδρέου.) Τα κολέγια έπονται. Και φυσικά το ΠΔ 38/2010 δεν καλύπτει μόνο τα κολέγια. Μία από τις πρώτες καταδικαστικές αποφάσεις για το Ελληνικό Δημόσιο αφορούσε ένα μηχανικό από γερμανικό ΤΕΙ. Η ακαδημαϊκή αντιστοίχιση από το ΔΙΚΑΤΣΑ ήταν (ορθώς) με πτυχίο ΤΕΙ. Ο άνθρωπος αυτός είχε όμως στην χώρα προέλευσης του παραπάνω επ. δικαιώματα. Αυτό που σου αναφέρω αφορά την διαδικασία Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων για τα ρυθμισμένα επαγγέλματα. Να μην κάνεις το λάθος να συγχέεις τα ΕΔ με τα πτυχία. Υπάρχουν χώρες που η πορεία στα πλήρη ΕΔ είναι πολύ πιο σύνθετη μακρόχρονη και η μετάβαση από το πτυχίο στα ΕΔ δεν είναι αυτόματη. (Βλέπε Βρετανία και CEng.)
Σε μία δεύτερη φάση προστέθηκε η διαδικασία Αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοδυναμίας Τίτλων Τυπικής Ανώτατης Εκπαίδευσης. Αυτή λέει ο νόμος την ακολουθείς αν δεν μπορείς να επακολουθήσεις την πρώτη διαδικασία. Οι πλειονότητα των αιτήσεων στο ΣΑΕΠ αφορούν αυτήν την δεύτερη διαδικασία. Καταλαβαίνεις από αυτό, ότι από μία αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας δεν θα προκύψουν πλήρη ΕΔ. Άλλο αυτό και άλλο το να μην προκύπτει καμία συνέπεια από μία αναγνώριση. Αν ας πούμε αναγνωρίσεις ένα μεταπτυχιακό από αυτό δεν προκύπτουν ΕΔ, έτσι δεν λέμε στην Ελλάδα; Να σου θυμίσω ότι και στο ΔΟΑΤΑΠ τα μεταπτυχιακά αναγνωρίζονται ως ισότιμα, ποτέ ως αντίστοιχα.

 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
08 Ιουν 2015 11:27

Προς bob mastoras

Δεν αναφέρω πλήρη ΕΔ , αλλά πλήρη δικαιώματα του αντίστοιχου τίτλου της ημεδαπής .! Εξίσωση πτυχίων έχουμε στην απονομή των πλήρη δικαιωμάτων του αντίστοιχου τίτλου της ημεδαπής και όχι στην απονομή των ισότιμων ή ισοδύναμων ως προς τα επαγγελματικά τους δικαιώματα .

Τα πλήρη δικαιώματα του αντίστοιχου τίτλου της ημεδαπής είναι τα από κοινού ως σύνολο ακαδημαϊκά + επαγγελματικά .

Η περίπτωση που αναφέρεις αν δεν κάνω λάθος και από ότι θυμάμαι είχε να κάνει ως προς το κόλλημα στην εγγραφή του συγκεκριμένου συναδέλφου στο επιμελητήριο των μηχανικών ακριβώς για το λόγο του ότι το ΔΙΚΑΤΣΑ τον είχε συγκαταλέξει στο επίπεδο των ΤΕΙ.
Επειδή προφανώς δεν τον ανέγραφαν με τα επιπλέον αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα που είχε από την χώρα προέλευσης στο επιμελητήριο στην Ελλάδα , προσέφυγε δικαστικά . Για αυτό το λόγο πήγε δικαστικά και όχι για τα extra που προέρχονται σε σύνδεση με τα ακαδημαϊκά .!

" Να μην κάνεις το λάθος να συγχέεις τα ΕΔ με τα πτυχία."

Δεν κάνω το λάθος να συγχέω τα ΕΔ με τα πτυχία , αλλά τα ΕΔ εκείνα που προέρχονται σε σύνδεση με την αντιστοιχία των ακαδημαϊκών δικαιωμάτων ως προς τον απονεμόμενο αντίστοιχο τίτλο της ημεδαπής .

"Άλλο αυτό και άλλο το να μην προκύπτει καμία συνέπεια από μία αναγνώριση."

Θα προκύψει συνέπεια και αυτή θα είναι η πρόσβαση στην εκπαίδευση αλλά όχι η εξασφάλιση στα extra δικαιώματα που απορρέουν από τα ακαδημαϊκά .
Αν π.χ ήταν εφικτή η πρόσβαση τους στα ετήσια προγράμματα παιδαγωγικής κατάρτισης , αυτόματα θα προέκυπτε το ερώτημα γιατί όχι και η πρόσβαση στα μεταπτυχιακά προγράμματα ;
Δεν κάνει άλλωστε κανείς μεταπτυχιακό μόνο για να ακολουθήσει πάντοτε ακαδημαϊκή καριέρα , αλλά για να το χρησιμοποιήσει και ως extra προσόν στην ίδια του την επαγγελματική εργασία .

 
Chris K.
09 Ιουν 2015 10:33

Ας κάνω και εγώ ορισμένες διευκρινιστικές ερωτήσεις.Μπορεί ένας άγγλος που έχει σπουδάσει αγγλική φιλολογία στην Αγγλία να εργαστεί ως καθηγητής αγγλικών σε δημόσιο σχολείο στην Ελλάδα;Μπορεί ένας έλληνας που έχει σπουδάσει γαλλική φιλολογία στην Ελλάδα να εργαστεί ως καθηγητής γαλλικών σε σχολείο του Παρισίου;Μπορεί ένας έλληνας που έχει σπουδάσει ΤΕΦΑΑ στην Ρουμανία να εργαστεί ως γυμναστής σε ένα δημοτικό της Ελλάδας;Μπορεί ένας έλληνας γιατρός που έχει σπουδάσει στην Βουλγαρία να διοριστεί ως γιατρός του ΕΣΥ; Απαντήσεις ευπρόσδεκτες.

 
Άρης
10 Ιουν 2015 10:34

Επειδή με το συγκεκριμένο ζήτημα έχω ασχοληθεί αρκετά απο τότε που το ΣΑΕΠ ήταν ακόμα ΣΕΑΙΕΤΕ, σας μεταφέρω την εμπειρία και γνώση μου.

Στις πράξεις αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας που εκδίδει το ΣΑΕΠ, αναφέρει την επαγγελματική ισοδυναμία του κρινόμενου πτυχίου με ένα συγκεκριμένο πτυχίο Πανεπιστημίου ή Τ.Ε.Ι στην Ελλάδα.

Η επαγγελματική ισοδυναμία, έχει υιοθετηθεί στο προσοντολόγιο του Δημοσίου, για της νέες προσλήψεις (σε καμιά δεκαριά χρόνια και αν), αλλά και για τους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του Δημοσίου.

Στις περιπτώσεις που η σχέση εργασίας δεν εμπεριέχετε στο ενιαίο βαθμολόγιο - μισθολόγιο του Δημοσίου Ν. 4024/2011, αλλά σε κάποια συλλογική ή ατομική σύμβαση, δεν αποτελεί μέρος του Δημοσίου αλλά του ιδιωτικού τομέα οπότε και διέπετε απο άλλους κανόνες.

Τέλος για εργασιακά θέματα στο Δημόσιο, αρμόδιο υπουργείο είναι το Διοικητικής ανασυγκρότησης και όχι το εργασίας.

Στην ερώτηση του chris K. θα ήθελα να του διευκρινίσω οτι η επαγγελματική ισοδυναμία δεν αρκεί για την άσκηση συγκεκριμένων επαγγελμάτων. Για παράδειγμα ένας Άγγλος φαντάζομαι οτι θα πρέπει να έχει και πιστοποιητικό Ελληνικής γλωσσομάθειας για να εργαστεί στο Ελληνικό Δημόσιο σχολείο. Ένας δικηγόρος και ένας μηχανικός πρέπει να γραφτεί στους αντίστοιχους συλλόγους ή επιμελητήρεια. Τουλάχιστον στο δικηγορικό σύλλογο, πρέπει να δώσει εξετάσεις αν δεν κάνω λάθος όπως και όλοι οι έλληνες που έχουν πάρει πτυχίο νομικής στην Ελλάδα.

 
bob mastoras
11 Ιουν 2015 15:02

Ο «θεσμικός πρόγονος» του ΣΑΕΠ λεγόταν ΣΑΕΙΤΤΕ (Συμβουλίο Αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης), σε περίπτωση που κάποιος θελήσει να το γκουγκλάρει.

 
Διπλωματούχος Πανεπιστημίου Γκρήνουιτς (μέσω κολλεγίου)
31 Μάιος 2017 17:55

Καλησπέρα σας,

Έχω διαβάσει όλο το άρθρο και συνάμα τα σχόλιά σας. Έχω τις εξής απορίες (αν έχει συναντήσει κανείς κάτι αντίστοιχο θα βοηθούσε). Η ΣΣΕ που υπάγομαι αναφέρει: Γ/ Επιδόματα σπουδών
Καταβάλλεται επίδομα σπουδών, ως ποσοστό επί του βασικού μισθού του κλιμακίου στο οποίο βρίσκεται ο εργαζόμενος, ως εξής:

α) Επίδομα Α.Ε.Ι.
Για τους πτυχιούχους Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων εσωτερικού και ισοτίμων εξωτερικού, αναγνωρισμένο από τον εκάστοτε αρμόδιο φορέα της ελληνικής πολιτείας, καταβάλλεται επίδομα σπουδών ίσο με ποσοστό 18% επί του εκάστοτε βασικού μισθού του εργαζομένου.»

Εφόσον αναγνωριστεί μέσω ΣΑΕΠ ο τίτλος μου υπάγομαι στο ΦΕΚ που όπως αναφέρθηκε παραπάνω λέει:
"Η αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης κράτους − μέλους
της Ευρωπαϊκής Ένωσης με αυτόν που απονέμεται στο πλαίσιο του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 2 του παρόντος, παρέχει στο δικαιούχο τη δυνατότητα να αποκτήσει στην Ελλάδα πρόσβαση σε συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα ως μισθωτός ή αυτοαπασχολούμενος με τις ίδιες προϋποθέσεις με τους κατόχους συγκρίσιμων τίτλων του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος, εκτός των περιπτώσεων που απαιτούνται αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα και ιδίως για θέσεις καθηγητών Α.Ε.Ι., ερευνητών και ειδικού επιστημονικού προσωπικού."

Είναι λογικό να αρνείται ο εργοδότης μου την καταβολή επιδόματος σπουδών;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean