Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Μετονομασία των ΤΕΙ σε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια και σύναψη δανείου από την ΕΤΕ συζητούν οι πρόεδροι των Ιδρυμάτων

ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΕΚΥΗ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
Δημοσίευση: 10/06/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Μετονομασία των ΤΕΙ σε ,Τεχνολογικά Πανεπιστήμια ή Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών και το ενδεχόμενο τα Ιδρύματα να πάρουν δάνειο με επιτόκιο 2%
από την  Ευρωπαϊκη Τράπεζα Επενδύσεων , είναι τα δύο βασικά θέματα που θα συζητηθούν στη Σύνοδο των προέδρων των ΤΕΙ, που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή στη Λάρισα.

Στη Σύνοδο , όπου έχεουν κληθεί να παραστούν ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς και ο Γενικός Γραμματέας Δημήτρης Χασάπης  οι πρόεδροι θα διατυπώσουν τις απόψεις τους επί του Πολυνομοσχεδίου και του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

Το συνοπτικο πρόγραμμα της Συνόδου έχει ως εξής:

 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΟΔΟΥ

11-Ιουνίου 2015

19:00- 20:00     Καλωσόρισμα συνέδρων από τον Πρόεδρο του ΤΕΙ Θεσσαλίας στο ξενοδοχείο Divani Palace

20:30- 22: 15   Παρακολούθηση Φοιτητικών Εκδηλώσεων, (Παραδοσιακοί και Μοντέρνοι χοροί από τους φοιτητές του ΤΕΙ Θεσσαλίας).

12 Ιουνίου 2015

9:30--13:30      Πρωινή Συνεδρίαση

1.    Μετονομασία των ΤΕΙ σε ,Τεχνολογικά Πανεπιστήμια ή Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών (Π. Γούλας),παρεμβαίνει ο κ.Βελισσαρίου Δ.
2.    Τραπεζικά Δάνεια ,από την  Ευρωπαϊκη Τράπεζα Επενδύσεων για τα Τ.Ε.Ι. (Π. Γούλας)
3.    Πολυνομοσχέδιο (Ε. Γλαβάς),παρεμβαίνουν οι: Κ. Αναστασίου & Δημόπουλος Δ. εκπρόσωπος πτυχιούχων ΤΕΙ ,στο ΣΑΤΕ και στο ΕΣΥΠ.
4.    Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (Μ. Μπρατάκος – Ε. Καπετανάκης).
4α.Ενημέρωση από τον Ειδικό Γραμματέα Διαχείρισης Τομεακών Ε.Π του ΕΚΤ (Γ.   Ιωαννίδης) .
4β.Ενημέρωση από  Φωτονιάτα Ευγενία, ΕΓ Διαχείρισης Τομεακών ΕΠ του ΕΤΠΑ και ΤΣ.

13:30-13:45    Μετάβαση και ξενάγηση στους χώρους του ΤΕΙ Θεσσαλίας (αγρόκτημα,  
                       βιβλιοθήκη, εργαστήρια, νέα κτίρια ).

15:30-16:45    Γεύμα στο εστιατόριο του τμήματος Τουριστικών Επιχειρήσεων.

16:45-17:00    Επιστροφή στο ξενοδοχείο

17:30-19:00    Απογευματινή συνεδρίαση

5.    Μόνιμο και  Έκτακτο Προσωπικό των Τ.Ε.Ι. για το Ακαδημαϊκό Έτος 2015-2016 (Μ. Μαγουλιός), παρεμβαίνει ο κ. Καπλάνης Σ.

6.    Κρατήσεις υπέρ ΙΚΑ για όλους τους Έκτακτους Εκπαιδευτικούς Δημοσίους   Υπαλλήλους, αναδρομικά από το 2010 μέχρι και το 2014 (Α. Μωϋσιάδης).

7.    Λειτουργία της Συνόδου (Κ. Αναστασίου).

19:30-21:00   Κλείσιμο των εργασιών της συνόδου, Χαιρετισμοί Επισήμων.

Προσκλήθηκαν: α) ο Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων κ.Μπαλτάς Α &
β) ο Γενικός Γραμματέας  του Υπουργείου , Πολιτισμού, Παιδείας &   Θρησκευμάτων κ. Χασάπης Δ.

 

Σχόλια (29)

 
Μαρία
10 Ιουν 2015 22:09

Η Ελλάδα έχει Τεχνολογικά Πανεπιστήμια και αυτά είναι τα Πολυτεχνεία. Σταματήστε αυτό το θέατρο του παραλόγου!

 
Κώστας
10 Ιουν 2015 22:44

@

Το τι ιδρύματα θέλουμε,πόσα θα έχουμε και πως θα λέγονται θα το αποφασίσει η πολιτεία.Άλλωστε αυτή τα χρηματοδοτεί.
Ακόμα υπάρχει συγκεκριμένος φορέας αξιολόγησης των ΑΕΙ με μορφή ανεξάρτητης αρχής από το 2005 και αυτή είναι αρμόδια να προχωρεί σε εκθέσεις και γνωμοδοτήσεις επάνω σε αυτό το θέμα.
Ωστόσο μας έχετε κουράσει με τα πολυτεχνεία σας .Έλεος...
Ασχοληθείτε και λίγο με τα ιδρύματα σας που κάθε πέρυσι και καλύτερα είστε στις αξιολογήσεις και στα rankings...

Υ.Γ.
Αν και δεν κρίνω από το όνομα ένα ίδρυμα...ακόμα και στην αγγλική μετάφραση technical (τεχνικό) έχετε βάλει...

 
Κώστας
10 Ιουν 2015 23:12

Ξέρεις ποιο είναι το θέατρο που παραλόγου της Ελλάδας; Να σηκώνει ο άλλος πενταώροφη οικοδομή από τα μπετά, στα κουφώματα και για μία υπογραφή να μη μπορεί να παραδώσει το έργο!!! .

 
Μάνος
10 Ιουν 2015 23:36

Ποιο από τα ελληνικά Πολυτεχνεία ονομάζεται Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο;

 
Καθηγητης
10 Ιουν 2015 23:38

Από τη στιγμή που δεν γνωρίζεται τι γινεται σε ευρωπαικο επιπεδο γιατί προσπαθείτε να προπαγανδίσετε? Και σε πολιτισμένες χώρες όπως η Γερμανία υπάρχουν τα πολυτεχνία και τεχνολογικά πανεπιστήμια ή πανεπιστήμια εφαρμογών ότι δηλαδή και τα ΤΕΙ...Και στην Κύπρο υπάρχει το πανεπιστήμιο με την πολυτεχνική σχολή αλλά και το τεχνολογικό πανεπιστήμιο Κύπρου...Ημαρτον πια με τις οπισθοδρομικές απόψεις σε αυτή τη χώρα

 
Χρίστος
11 Ιουν 2015 00:12

Μόνο που τα Πολυτεχνεία δεν θεωρούν εαυτόν Πανεπιστήμια και γι' αυτό ζητούν να ισοτιμηθούν τα διπλώματά τους με Master. Αποφασίστε επιτέλους τί θέλετε και σταματήστε να ασχολείστε με τα Τ.Ε.Ι., τα οποία τουλάχιστον έχουν εναρμονιστεί με τις Ευρωπαϊκές Συνθήκες εδώ και πολύ καιρό.

 
ptyxioyxow TEI
11 Ιουν 2015 00:27

αγαπητή Μαρία,
τα καλά και συμφέροντα!
Το μαστερ να το δεχτουμε που θα ειναι 5 χρόνια πτυχίο και μαστερ και εμεις 4χρόνια και 2 μαστερ 6 χρόνια. (διεκδικούμε περισσότερα δικαιώματα).
Αν ονομάσουν τα ΤΕΙ τεχνολογικά πανεπιστήμια ενοχλούμαστε???

 
Θωμάς
11 Ιουν 2015 01:10

Ο νους σας πως θα χώσετε τη λέξη "Πανεπιστήμιο" στην ταμπέλα. Αντί να βρείτε τρόπους να βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες των ΤΕΙ προς την κοινωνία εσάς σας νοιάζει η μαρκίζα. Πάρτε το απόφαση πως η επιστημονική εκπαίδευση και κατάρτιση δεν είναι αντικείμενο των ΤΕΙ αλλά των Πανεπιστημίων και ένα ΑΕΙ που παρέχει εκπαίδευση σύμφωνα με τις απαιτήσεις της επιστήμης λέγεται Πανεπιστήμιο. Ο σκοπός των ΤΕΙ είναι η εφαρμογή της επιστήμης, το καταλάβατε; Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ. Γι αυτό το λόγο τα ΤΕΙ παράγουν στελέχη εφαρμογής και όχι επιστήμονες.

 
nikolaos
11 Ιουν 2015 01:11

Η Ελλάδα έχει τα Πανεπιστήμια και τα Πολυτεχνεία που παράγουν νέα γνώση μέσω της έρευνας και κατέχουν τα σκήπτρα της ερευνητικής εργασίας και έχουν διακριτό ρόλο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
H Ελλάδα έχει και τα Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα τα οποία αν όχι όλα τα περισσότερα μετά από αξιολόγηση θα πρέπει να μετονομαστούν σε Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών.
Η Ελλάδα έχει και τα ιδιωτικά κολέγια και θα πρέπει να λειτουργήσουν σύμφωνα με το ν.2013 και κρατικά κολέγια (Κρατικά Κολέγια Εφαρμοσμένων Επιστημών) ανταγωνιστικά με τα ιδιωτικά .
Η Ελλάδα έχει και αρκετά Δημόσια ΙΕΚ τα οποία έχουν τη δυνατότητα να ταυτίζουν την κατάρτιση που παρέχουν προσαρμοσμένη στις ανάγκες της αγοράς και σύμφωνα με το εναρμονισμένο εθνικό και ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων ανήκουν στο επίπεδο 5 όπως και οι Ανώτερες σχολές υπαξιωματικών.
Άρα και τα Δημόσια ΙΕΚ μετά από αξιολόγηση θα μπορούσαν τα καλύτερα να μετονομαστούν σε Ανώτερα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης και με δυνατότητα συνέχισης σπουδών σε αντίστοιχο τομέα σπουδών στα ΑΤΕΙ , Πανεπιστήμια και στα νέα Κρατικά Κολέγια που έπρεπε ήδη πιλοτικά τουλάχιστον δυο με τρία να λειτουργούν στην σύγχρονη Ελλάδα.
Τα παραπάνω απαιτούν άμεση πολιτική τόλμη κοινωνικής ευθύνης και ανοικτών οριζόντων.
Η Ελλάδα πρέπει να αλλάξει επιτέλους και να οδεύσει σε ευρωπαϊκή και διεθνή τροχιά ανάπτυξης , ανταγωνιστικής κοινωνικής εκπαίδευσης και δια βίου κατάρτισης.

 
afragos
11 Ιουν 2015 02:37

Χαλαρωσε ... Δεν αρκει ενας τιτλος για να θεωρειτε κατι ανωτερο η κατωτερο.Αυτο το μηνυμα εχει πολλους αποδεκτες:

1) τα πολυτεχνεια που δινουν πτυχιο 14-σε-1 ... ενω με μια απλη διαιρεση ΔΕΝ βγαινει να εχουν καλυψει ολα οσα υπαινισσονται σε βαθος 4,5 ετων και σε σχεση με ενα πανεπιστημιο

2) τμηματα τει που ειναι ανωτερα απο τμηματα αει

3) τμηματα τει κατωτερα των περιστασεων

4) καθηγητες κολεγιων με μεγαλυτερο impact factor απο πανεπιστημιακους

Αν επομενως κοπτομαστε περι ποιοτητας ισως θα πρεπει να κοιταξουμε καποιες αληθειες καταματα

 
Ιωάννης Κ.
11 Ιουν 2015 11:09

Το σχόλιό μου αφορά τα σχόλια και όχι το άρθρο. Πάντα καυγάς και μαλώματα σε αυτή τη χώρα. Ποτέ πραγματική διάθεση συνεννόησης και προόδου.

 
ΑΝΝΑ ΜΥΛΩΝΑ
11 Ιουν 2015 11:17

ΣΤΙΣ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΕΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΕΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΕΦΟΣΟΝ ΕΙΝΑΙ ΠΕΝΤΕ ΕΤΗ ΚΤΛ.

 
Κώστας
11 Ιουν 2015 11:31

@Καθηγητής
Προσυπογράφω όσα γράψατε.

@Θωμάς
Αφου όπως μας λες δεν είναι επιστήμονες οι πτυχιούχοι ΤΕΙ αλλά στελέχη εφαρμογής πως εξηγείς ότι 2 πολύ γνωστοί μου (λέω και ονόματα αν θες) με bachelor σε κεντρικό ΤΕΙ πριν από 6-7 χρόνια είναι αυτή τη στιγμή επίκουροι καθηγητές σε καλά βρετανικά πανεπιστήμια;
Αφού δεν είναι επιστήμονες σύμφωνα με τα λεγόμενα σου...
Επίσης πολλοί είναι σε labs πανεπιστημίων και κάνουν έρευνα.Πρόσφατα γνώρισα μια κοπελιά με bachelor σε κεντρικό ΤΕΙ που είναι υποψήφια διδάκτωρ/ερευνήτρια στο Imperial.Εκτός και αν στο Imperial πάνε στελέχη εφαρμογής...
Και υπάρχουν χιλιάδες παραδείγματα πτυχιούχων ΤΕΙ που διαπρέπουν τόσο ακαδημαϊκά όσο και επαγγελματικά.
Θα συμφωνήσω όσον αφορά αυτό για τη μαρκίζα.
Δεν με ενδιαφέρει αν έξω λέει ΤΕΙ ή Τεχν/κο Παν/μιο ή κάτι άλλο.Σημασία έχει το τι γίνεται μέσα.
Και μέσα τα περισσότερα κεντρικά ιδίως ΤΕΙ (όχι όλα το τονίζω) είναι ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ....όσο και να μην το θες εσύ...γιατί έστι σε συμφέρει...

 
Θωμάς
11 Ιουν 2015 15:22

@ Κώστας
Ο πτυχιούχος ΤΕΙ μπορεί να συνεχίσει την εκπαίδευσή του σε πανεπιστημιακό ίδρυμα και να λάβει επιστημονική εκπαίδευση. Τότε καθίσταται ικανός και για έρευνα και για παραγωγή νέας γνώσης. Τα φτερά δεν τα κόβουμε σε κανένα. Όλοι δικαιούνται μια ευκαιρία. Στο τελευταίο έχεις δίκιο. Έτσι με συμφέρει και έτσι συμφέρει όλη την κοινωνία. Το δημόσιο συμφέρον αν έχεις ακουστά. Και κάτι ακόμα. ΤΑ ΤΕΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ. Deal with it.

 
Γιάννης
11 Ιουν 2015 17:41

Ρε παιδιά, η προσέγγιση της γνώσης στα Πολυτεχνεία ειναι τελείως διαφορετική απο τα ΑΤΕΙ, στο θέμα με τα επαγγελματικα δικαιωματα είστε σωστοί, δηλαδή θεωρείται αδικία οι πτυχιούχοι να μην έχουν δικαιωματα ! Απο την άλλη ακαδημαϊκά το ενα ίδρυμα με το άλλο ουδεμία σχέση έχουν και σας το λέω απο προσωπική πείρα διότι εχω φοιτήσει και στα 2! Όμως λύση δεν ειναι η κόντρα ειναι ο κοινός σκοπός !! Τα δικαιωματα των πτυχιούχων πρεπει να αποδοθούν και θα πρεπει να ειναι ισάξια των μηχανικων των άλλων ιδρυμάτων γιατι αυτο ειναι κοινωνική αδικία !!! Η αγορα αγαπητοί συνάδελφοι θα κρίνει την επάρκεια γνώσης του αντικειμένου σας!

 
Κώστας
11 Ιουν 2015 18:30

@Θωμάς

Οι βασικές γνώσεις (principles) δίνονται στο προπτυχιακό επίπεδο.
Γι αυτό το λόγο όλα τα μεταπτυχιακά σε εσωτερικό και διεθνές επίπεδο έχουν συγκεκριμένα admissions/requirements για να σε κάνουν δεκτό.

Συνεπώς οι πτυχιούχοι ΤΕΙ (δηλαδή τα στελέχη εφαρμογών σύμφωνα με εσένα) ΠΛΗΡΟΥΝ τα προαπαιτούμενα (που δίδουν αντίστοιχα άλλα πανεπιστήμια ) για να σε δεκτούν.
Διάβασε και καμιά εξωτερική αξιολόγηση από ΑΔΙΠ για να δεις ότι τα περισσότερα κεντρικά ΤΕΙ μπορούν (σύμφωνα με τους αξιολογητές καθηγητές ΑΕΙ από βόρεια Ευρώπη και Αμερική) να προχωρήσουν σε οργάνωση και απονομή διδακτορικών.
Deal with it...

Υ.Γ.
Δες αντίστοιχα ιδρύματα με τα ΤΕΙ άλλων χωρών πως αντιμετωπίζονται εκεί.
Στο 99% των περιπτώσεων έχουν μετατραπεί (και ονομαστικά και ουσιαστικά) σε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια.
Ο κόσμος εξελίσσεται...
Deal with it...

 
ΘΠ
11 Ιουν 2015 22:14

@Θωμάς
Και το Imperial και το MIT και το Caltech και πολλά άλλα ιδρύματα δεν είναι πανεπιστήμια, θα σε χαλούσε να πας???

 
Κώστας
11 Ιουν 2015 22:48

@ΘΠ

Επειδή θα βγουν πολλοί να πουν σχετικά με αυτό που έγραψες:
"μα είσαι καλά;Συγκρίνεις αυτού του βεληνεκούς τα ιδρύματα με το χ ή ψ ΤΕΙ;"

Φυςικά και δε συγκρίνονται.Το θέμα όμως είναι ότι σε αυτές τις προηγμένες εκπαιδευτικά χώρες (όπως οι ΗΠΑ) δεν αποτελεί κριτήριο το όνομα της ταμπέλας αλλά το τι γίνεται μέσα.
Δηλαδή εκεί δε βγαίνει ο Θωμάς και ο κάθε Θωμάς να πει όχι εσύ λέγεσαι έτσι...εσύ λέγεσαι αλλιώς άρα δεν είσαι Παν/μιο..εσύ είσαι ιδιωτικό άρα δεν είςαι καλό και εσύ δημόσιο άρα καλό κλπ...

Όλα τα ιδρύματα ξεκινούν από την ίδια βάση.Και η βάση λέγεται "4-year colleges".Σε αυτό τον όρο περιλαμβάνονται universities,insititutes of technology,Polytechnics και 4ετή colleges.
Όλα τα παραπάνω θεωρούνται ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ με τον όρο που θεωρούμε εμείς οι έλληνες χρηςιμοποιούμε ως "πανεπιστήμιο".

Κάποια από τα ιδρύματα απομέμουν μόνο bachelor αλλά bachelor+master και άλλα bachelor+master+phd.
Κανείς δεν απαγορεύει σε ένα "4 year college" να δίνει phd ή masters.Είναι θέμα εξειδίκευσης και focus που κάνει το κάθε ίδρυμα.Άλλα κάνουν focus σε έρευνα και δίνουν πολλά phd ενώ άλλα κάνουν focus σε εκπαίδευση και δίνουν πολλά bachelor και λίγα phd.

Υπάρχει και η επίσημη carnegie classification που ταξινομεί τα ιδρύματα.
Όπως υπάρχουν και άλλα rankings όπως το usnews best colleges κ.α.

Που θέλω να καταλήξω;

Όλα τα ιδρύματα "4 year colleges" θεωρούνται ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ.Ασχέτως με την ονομασία.
Αυτό δε σημαίνει ότι όλα τα ιδρύματα είναι στο ίδιο επίπεδο.
Για παράδειγμα δεν είναι στο ίδιο επίπεδο το Harvard University με το Boston College.
Ο αμερικανός όμως τα θεωρεί αμφότερα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ...
Όπως μπορεί να μην είμαι στο ίδιο επίπεδο το ΕΜΠ με το ΤΕΙ Θεσσαλίας...είναι όμως στην ουσία και τα δύο Πανεπιστήμια.

 
ΘΠ
12 Ιουν 2015 09:18

@Θωμάς
Γιατί εσύ συγκρίνεις αυτού του βεληνεκούς τα ιδρύματα με τα ελληνικά πανεπιστήμια? Πχ με τη Πάντειο ή με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας?

«Όλα τα ιδρύματα "4 year colleges" θεωρούνται ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ. Ασχέτως με την ονομασία. Αυτό δε σημαίνει ότι όλα τα ιδρύματα είναι στο ίδιο επίπεδο.».
Το αμφισβητώ, αυτές είναι αποκλειστικά δικές σου θεωρίες και απόψεις. Όταν αναφέρεις τέτοια στοιχεία καλό είναι να αναφέρεις και από πού αντλείς τις πληροφορίες (reference) για να μην αμφισβητούνται.

Λες επίσης πως ο σκοπός των ΤΕΙ είναι η εφαρμογή των επιστημών. Αν αυτό ισχύει, τότε τα πολυτεχνεία και τα υπόλοιπα πανεπιστήμια δεν θα έπρεπε να ασχολούνται με το κομμάτι της εφαρμογής, μήπως όμως ασχολούνται? Μπορείς να μου απαντήσεις?

Είναι πολύ λογικό πολλοί να θέλουν την αλλαγή του ονόματος ΤΕΙ σε Πανεπιστήμιο, αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με ταμπέλα. Αυτό έχει να κάνει με τη νομοθεσία, που στην Ελλάδα η νομοθεσία είναι αυτή που βάζει ταμπέλες.

«Ο πτυχιούχος ΤΕΙ μπορεί να συνεχίσει την εκπαίδευσή του σε πανεπιστημιακό ίδρυμα και να λάβει επιστημονική εκπαίδευση.»
Εννοείς πως όσοι προχωρούν σε μεταπτυχιακό επίπεδο σπουδών λαμβάνουν επιστημονική εκπαίδευση? Γιατί από όσο ξέρω εδώ και αρκετά χρόνια τα ΤΕΙ οργανώνουν αυτόνομα μεταπτυχιακά προγράμματα ειδίκευσης.

«Το θέμα όμως είναι ότι σε αυτές τις προηγμένες εκπαιδευτικά χώρες (όπως οι ΗΠΑ) δεν αποτελεί κριτήριο το όνομα της ταμπέλας αλλά το τι γίνεται μέσα.»
«Δηλαδή εκεί δε βγαίνει ο Θωμάς και ο κάθε Θωμάς να πει όχι εσύ λέγεσαι έτσι...εσύ λέγεσαι αλλιώς άρα δεν είσαι Παν/μιο..εσύ είσαι ιδιωτικό άρα δεν είσαι καλό και εσύ δημόσιο άρα καλό κλπ...»
«Όλα τα ιδρύματα ξεκινούν από την ίδια βάση. Και η βάση λέγεται "4-year colleges". Σε αυτό τον όρο περιλαμβάνονται universities, institutes of technology, Polytechnics και 4ετή colleges.»
Έχεις καταλάβει γιατί σε αυτές, όπως λες, τις προηγμένες εκπαιδευτικά χώρες έχουν λύσει προ πολλού τέτοιου είδους προβλήματα?

 
Theodoros
12 Ιουν 2015 10:03

Το να μετονομαστούν τα Τ.Ε.Ι. σε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια ή Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών και να πάρουν τα ίδια δικαιώματα είναι απολύτως λογικό, όπως παραδείγματος χάριν συμβαίνει στην Γερμανία και άλλες χώρες, ανεξάρτητα του ιδιαίτερου ακαδημαϊκού χαρακτήρα που έχουν τα Ανώτατα Ιδρύματα μεταξύ τους τα Πτυχία (Bachelor ή Master) που απονέμονται είναι Ισοδύναμα μεταξύ τους είτε από Πανεπιστήμιο είτε από Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών.

Επίσης, ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. αναγνωρίζει ότι τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών μαζί με τα Τ.Ε.Ι. είναι Ισοδύναμα. Άρα που είναι το πρόβλημα να γίνει αυτό, και να μπορούν να έχουν όλοι ίσες ευκαιρίες ακαδημαϊκά και επαγγελματικά;.

 
Κώστας
12 Ιουν 2015 10:19

@ΘΠ

Φίλε μου συγγνώμη αλλά μάλλον μπέρδεψες τα σχόλια.
Εγώ (Κώστας) πήγα ποιο πολύ να υπερασπιστώ την άποψη σου παρά να σε ψέξω (γι' αυτό και σου έγραψα στην αρχή "θα βγουν πολύ και θα πουν..."
Ο Θωμάς είναι άλλος κύριος.Διάβασε με προσοχή τα σχόλια.

Στο θέμα τώρα.Έχεις δίκαιο για τις παραπομπές.

Τα ιδρύματα χωρίζονται σε κατηγορίες.
Τα "στελέχη εφαρμογής" που λέει ο Θωμάς ποιο πάνω και τα αντιστοιχίζει με τα ΤΕΙ είναι αυτά που χορηγούν "associate degree" και λέγονται associate's colleges ή community colleges και είναι 2ετή.Συνήθως βρίσκονται υπό την εποπτεία ενός 4ετούς ιδρύματος που βρίσκεται κοντά.

Τα 4 year colleges χωρίζονται σε "Baccalaureate Colleges" όπου αυτά χορηγούν κυρίως bachelor,τα "Master colleges & universities" που χορηγούν κυρίως bachelor+master και λίγα phd.Τέλος τα "Doctorate granting Universities" που χορηγούν bachelor+master+phd και κάνουν focus σε έρευνα οπότε δίνουν πολλά phd.

Που θέλω να καταλήξω;
Όλα τα 4 year colleges θεωρούνται με τη δική μας έννοια "Πανεπιστήμιο" ανεξαρτήτως αν είναι baccalaureate ή master ή doctorate granting.

Τα στελέχη εφαρμογής σπουδάζουν σε 2ετή ιδρύματα που λέγονται associate's colleges ή community colleges.
Θεωρείται αδιανόητο να σπουδάζεις 4 χρόνια ως στέλεχος εφαρμογής.
Συνεπώς εν Ελλάδι τα ΤΕΙ πρέπει να θεωρούνται 4year colleges οπότε δεν ανήκουν στη κατηγορία στελέχη εφαρμογής.

Αυτά τα λίγα από εμένα...

 
ΘΠ
12 Ιουν 2015 13:38

@Θωμάς
@Κώστας
Γιατί συγκρίνονται αυτού του βεληνεκούς τα ιδρύματα με τα ελληνικά πανεπιστήμια? Πχ με τη Πάντειο ή με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας?

«Όλα τα ιδρύματα "4 year colleges" θεωρούνται ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ. Ασχέτως με την ονομασία. Αυτό δε σημαίνει ότι όλα τα ιδρύματα είναι στο ίδιο επίπεδο.».
Το αμφισβητώ, αυτές είναι αποκλειστικά δικές σου θεωρίες και απόψεις. Όταν αναφέρεις τέτοια στοιχεία καλό είναι να αναφέρεις και από πού αντλείς τις πληροφορίες (reference) για να μην αμφισβητούνται.

Επίσης, ο σκοπός των ΤΕΙ είναι η εφαρμογή των επιστημών. Αν αυτό ισχύει, τότε τα πολυτεχνεία και τα υπόλοιπα πανεπιστήμια δεν θα έπρεπε να ασχολούνται με το κομμάτι της εφαρμογής, μήπως όμως ασχολούνται? Μπορείτε να μου απαντήσετε?

Είναι πολύ λογικό πολλοί να θέλουν την αλλαγή του ονόματος ΤΕΙ σε Πανεπιστήμιο, αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με ταμπέλα. Αυτό έχει να κάνει με τη νομοθεσία, που στην Ελλάδα η νομοθεσία είναι αυτή που βάζει ταμπέλες.

«Ο πτυχιούχος ΤΕΙ μπορεί να συνεχίσει την εκπαίδευσή του σε πανεπιστημιακό ίδρυμα και να λάβει επιστημονική εκπαίδευση.»
Εννοείς πως όσοι προχωρούν σε μεταπτυχιακό επίπεδο σπουδών λαμβάνουν επιστημονική εκπαίδευση? Γιατί από όσο ξέρω εδώ και αρκετά χρόνια τα ΤΕΙ οργανώνουν αυτόνομα μεταπτυχιακά προγράμματα ειδίκευσης.

«Το θέμα όμως είναι ότι σε αυτές τις προηγμένες εκπαιδευτικά χώρες (όπως οι ΗΠΑ) δεν αποτελεί κριτήριο το όνομα της ταμπέλας αλλά το τι γίνεται μέσα.»
«Δηλαδή εκεί δε βγαίνει ο Θωμάς και ο κάθε Θωμάς να πει όχι εσύ λέγεσαι έτσι...εσύ λέγεσαι αλλιώς άρα δεν είσαι Παν/μιο..εσύ είσαι ιδιωτικό άρα δεν είσαι καλό και εσύ δημόσιο άρα καλό κλπ...»
«Όλα τα ιδρύματα ξεκινούν από την ίδια βάση. Και η βάση λέγεται "4-year colleges". Σε αυτό τον όρο περιλαμβάνονται universities, institutes of technology, Polytechnics και 4ετή colleges.»
Έχετε καταλάβει γιατί σε αυτές, τις προηγμένες εκπαιδευτικά χώρες, έχουν λύσει προ πολλού τέτοιου είδους προβλήματα?
Γιατί απλά δεν υπάρχουν άνθρωποι που να σκέφτονται όπως και εμείς. Deal with it.

 
ΘΠ
12 Ιουν 2015 13:45

Πάντως η άποψή μου είναι πως και Τεχνολογικά Πανεπιστήμια να ονομασθούν τα ΤΕΙ πάλι η κατάσταση θα είναι η ίδια.
Το πρόβλημα δεν είναι η ονομασία αλλά η πολιτεία που δεν αναγνωρίζει τα ΤΕΙ ως ισότιμα.
Θα ήταν πολύ πιο απλό να αντικατασταθεί στη νομοθεσία ο όρος ΤΕ (Τεχνολογικής Εκπαίδευσης) και ΠΕ (Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης) με τον όρο ΑΕ (Ανώτατης Εκπαίδευσης) και να απονείμουν επαγγελματικά δικαιώματα σύμφωνα με την ειδικότητα του καθένα ανεξάρτητα αν αποφοίτησε από ΤΕΙ ή από Πανεπιστήμιο.

 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
12 Ιουν 2015 14:13

"Επίσης, ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. αναγνωρίζει ότι τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών μαζί με τα Τ.Ε.Ι. είναι Ισοδύναμα. "

Μην μπερδεύεστε από τις λίστες αναγνωρισμένων ιδρυμάτων του ΔΟΑΤΑΠ .!
Στις λίστες αυτές ο ΔΟΑΤΑΠ ενημερώνει με τι είναι ισοδύναμο το ξένο ίδρυμα της κάθε ξένης χώρας στην Ελλάδα και όχι το αντίστροφο . !

 
Theodoros
12 Ιουν 2015 14:29

"Μην μπερδεύεστε από τις λίστες αναγνωρισμένων ιδρυμάτων του ΔΟΑΤΑΠ .!
Στις λίστες αυτές ο ΔΟΑΤΑΠ ενημερώνει με τι είναι ισοδύναμο το ξένο ίδρυμα της κάθε ξένης χώρας στην Ελλάδα και όχι το αντίστροφο . !"

Ναί, αλλά με το να αναγνωρίζει ότι τα UAS είναι "ισοδύναμα" δηλαδή "ισότιμα και αντίστοιχα" με τα Τ.Ε.Ι., τότε αναγνωρίζει αυτόματα ότι τα Πτυχία των U.A.S. και Universitaten είναι ισοδύναμα με αυτά των Τ.Ε.Ι. και άρα τα Πτυχία των Τ.Ε.Ι. έχουν την ίδια αξία ακαδημαϊκά στην Ελλάδα με αυτα των Universitaten και των U.A.S. (Fachhochschulen), και επομένως αξίζουν να έχουν και τα ίδια Επαγγελματικά Δικαιώματα.

 
Κώστας
12 Ιουν 2015 14:36

@ΘΠ
@Θωμάς

Σίγουρα και τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι ένα μεγάλο θέμα για τα ΤΕΙ,δεν υπάρχει αμφιβολία.
Σε αυτό που πρέπει να σταθούμε (όπως σωστά λες ΘΠ) είναι η ουσία και όχι η ταμπέλα.Δηλαδή το τι γίνεται μέσα στο ίδρυμα.
Έχω (ξανα)γράψει πολλές φορές τις απόψεις μέσω σχολίων στο esos.

Το πρόβλημα για εμένα είναι δομικό σε όλη την εκπαίδευση και ιδιαίτερα στη τριτοβάθμια-ανώτατη.
Το πρόβλημα ξεκινά από τη δευτεροβάθμια με το παραγκωνισμό των Επαλ έναντι των Γενικών Λυκείων.
Πρόσφατα διάβασα μια μελέτη στο Brookings όπου ανέφερε πως η μεγαλύτερη μερίδα των γερμανών μαθητών προτιμά τα επαγγελματικά λύκεια έναντι των γενικών για αρκετούς λόγους.

Εδώ αντίθετα τα Επαλ και η επαγγελματική εκπαιδ θεωρούνται ως λύκεια β κατηγορίας.
Σε αυτό οφείλεται η νοοτροπία των Ελλήνων ότι όλοι πρέπει να σπουδάσουν σε ΑΕΙ.

Αυτό φαίνεται και από την έλλειψη σοβαρής μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αυτό που ονομάζουν οι αμερικανοί "Higher non Tertiary education".Δηλαδή τα αντίστοιχα 2 ετή associates /community colleges των ΗΠΑ.

Τι προτείνω;

Αξιολόγηση όλων των ΑΕΙ από ΑΔΙΠ σε πρώτη φάση.Όχι όμως αξιολόγηση τμημάτων αλλά ιδρυμάτων (ιδρυματική).

Όσα πανεπιστήμια/ΤΕΙ περάσουν τα κριτήρια και την αξιολόγηση θα μείνουν στην κατηγορία "ΑΕΙ".Τα ΤΕΙ που θα περάσουν την αξιολόγηςη θα ονομασθούν Τεχνολ/κα Παν/μια με τα ίδια δικαιώματα με τα Παν/μια.

Όσα ιδρύματα κοπούν θα μετατραπούν σε 2ετή ιδρύματα μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μαζί με τα δημόςια ΙΕΚ που θα αναβαθμιςτούν.Όλα τα ιδρύματα θα συνδεόονται με το κοντινότερο περιφερειακό ΑΕΙ.

Οι άριστοι πτυχιούχοι των 2ετών ιδρυμάτων θα μπορούν (αν το θέλουν και οι ίδιοι) να συνεχίζουν τις σπουδές τους σε ΑΕΙ στο 3ο έτος.Αλλιώς θα βγαίνουν στον επαγγελματικό στίβο.

Έτσι θα αποκατασταθεί και το πρόβλημα των πολλών πτυχιούχων ΑΕΙ που έχουμε και επίσης θα έχουμε αρκετά αξιολόγα καταρτιςμένα στελέχη με 2 ετή σπουδές.

Τα ΤΕΙ σήμερα δεν αποτελούν στελέχη εφαρμογής.Πουθενά στο κόσμο δεν υπάρχουν στελέχη εφαρμογής με σπουδές 4ετών.Ακόμα και στις πιο δύσκολες περιπτώσεις χωρών αναγνωρίζονται ως "universities of applied sciences".Όπως και στις ΗΠΑ λέγονται "4years colleges".
Θυμίζω πως και στο Ηνωμένο Βασίλειο υπήρχε το ίδιο πρόβλημα και η Θάτσερ τη δεκαετία του '80 πήρε την απόφαση να αναβαθμίσει αρκετά ιδρύματα και να τα ονομάσει όλα Universities για να λυθεί το πρόβλημα και να μην υπάρχουν ιδρύματα πολλών ταχυτήτων (ονομαστικά τουλάχιστον).

Συγγνώμη αν σας κούρασα αλλά το θέμα είναι πολύπλοκο.

 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
12 Ιουν 2015 15:26

Προς Theodoros

Και πάλι μπερδεύεσαι ! Ο ΔΟΑΤΑΠ με την συγκεκριμένη αναγνώριση ισοδυναμεί τα ξένα ιδρύματα προς τα Ελληνικά και παρέχει πρόσβαση με την αντιστοιχία στα αντίστοιχα δικαιώματα των αντίστοιχων απονεμόμενων τίτλων της ημεδαπής . Δεν αναβαθμίζονται τα ΤΕΙ με αυτήν την αναγνώριση .!
Τα ξένα ιδρύματα είναι εκείνα που υποβαθμίζονται με την ισοδυναμία που παίρνουν με τα ΤΕΙ στην χώρα μας .! Τα ξένα ιδρύματα παίρνουν την αξία των ΤΕΙ και όχι τα ΤΕΙ των ξένων ιδρυμάτων .!

 
Theodoros
12 Ιουν 2015 15:52

Προς ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Όμως και πάλι, δευ αναβαθμίζονται αλλά ούτε και υποβαθμίζονται τα ξένα Ιδρύματα, απλά τους δίνει "Ισοδυναμία", δηλαδή "ισοτιμία και αντιστοιχία", και από που και ως που από την στιγμή που τα Τ.Ε.Ι. είναι Ανώτατα Ιδρύματα είναι κατώτερα των Περιστάσεων;, απλά είναι Ισοδύναμα Ακαδημαϊκά, για αυτόν τον λόγο τους δίνει την ισοδυναμία, διαφορετικά δεν θα τους την έδινε προς τα Τ.Ε.Ι., αυτό αξίζουν-αυτό παίρνουν, και οπότε δικαιούνται να έχουν και ισοδύναμα επαγγελματικά δικαιώματα του επιπέδου τους (6ο επίπεδο ΕΠΠ)!.

 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
12 Ιουν 2015 20:21

"και από που και ως που από την στιγμή που τα Τ.Ε.Ι. είναι Ανώτατα Ιδρύματα είναι κατώτερα των Περιστάσεων; "

Από την στιγμή που τα ΤΕΙ δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα από την χώρα τους , ισοδύναμα και αντίστοιχα με εκείνα τα δικαιώματα που έχουν τα αναγνωρισμένα ξένα ιδρύματα προς σε αυτά , ήδη από την χώρα προέλευσης τους .

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean