ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Χωρίς Πανελλαδικές σε τμήματα με χαμηλές βάσεις

Να συνεννοηθούν οι καθηγητές του σχολείου με τους καθηγητές των πανεπιστημιακών τμημάτων για την εξεταστέα ύλη

14/06/2015

Ενημερώθηκε: 14/06/2015, 09:19

Άκουσε το άρθρο

Δεν μπορεί να λυθεί μια κι έξω το θέμα των εξετάσεων. Αλλά μπορεί να ελαφρυνθεί. Ας πούμε, ήδη το τριετές βιβλίο σού δίνει τη δυνατότητα να περιορίσεις την εξωσχολική βοήθεια. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να αρχίσουμε σιγά σιγά να βλέπουμε ότι είναι υπερβολική η χρήση των φροντιστηρίων από τις οικογένειες και ότι το σχολείο μπορεί να ανταποκριθεί στα προβλήματα των παιδιών. Σε σχέση με τις εισαγωγικές, δεν μπορούμε με φιρμάνι να βγάλουμε ένα διάταγμα που θα λύνει το πρόβλημα. Σε κάποιες σχολές που έχουν χαμηλή βάση και μικρή ζήτηση, γιατί τα παιδιά να μην μπορούν να πάνε εκεί χωρίς εξετάσεις αλλά με διαφορετικά κριτήρια;

Την παραπάνω ανακοίνωση έκανε ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς, σε συνέντευξη στον “Ελεύθερο Τύπο” , ενώ σημείωσε τα εξής:

Α. Παραδείγματος χάριν, σε κάποια εξειδικευμένα ΤΕΙ που έχουν σχέση με περιοχές και παραγωγή. Θα προηγηθεί βέβαια μελέτη και η βοήθεια στατιστικών στοιχείων για τη ζήτηση των τμημάτων και των σχολών.

Β. Μια σκέψη είναι να γίνει τμηματικά η διαδικασία με τις εισαγωγικές. Το ιδανικό θα είναι να έχουμε 4-5 σχολές πολύ μεγάλης ζήτησης όπου εκεί είναι αναπόφευκτες οι εξετάσεις. Μπορεί όμως κάποια στιγμή να πετύχουμε στα περισσότερα να μην είναι αναπόφευκτες.

Η ΥΛΗ

Γ. Ενα ακόμα παράδειγμα είναι η ύλη της Γ’ Λυκείου σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα. Η ύλη πρέπει κάπου να παντρεύεται με την ύλη του αντίστοιχου μαθήματος στο πρώτο έτος. Αν βρούμε έναν τρόπο να συνεννοηθούν οι καθηγητές του σχολείου με τους καθηγητές των τμημάτων που, ας πούμε, διδάσκουν Φυσική πρώτου έτους, για το περιεχόμενο του μαθήματος, θα δημιουργήσουμε μια γέφυρα που μπορεί να κάνει φυσιολογική την ένταξη των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, χωρίς ίσως την ανάγκη εισαγωγικών.

ΕΝΙΑΙΟ ΒΙΒΛΙΟ

Δ. Το ζήτημα της Παιδείας εγώ το βλέπω ενιαίο. Η αντιμετώπιση όμως είναι δύσκολη για δύο λόγους: Πρέπει να συνενώσεις 2 γραμμές, η μία που οφείλει να ξεκινήσει από αλλαγές από την πρώτη Δημοτικού και η άλλη που οφείλει να ξεκινήσει από τα προβλήματα στη Γ’ Λυκείου που έχεις κάθε χρονιά. Το ενιαίο βιβλίο για τις τρεις τάξεις του Λυκείου και η «χαλάρωση» της έκτασης της ύλης είναι κάποιες από τις αλλαγές που μπορούμε να προχωρήσουμε, σε συνάρτηση βέβαια με τους υπηρετούντες δασκάλους και καθηγητές που έχουμε στη διάθεσή μας. Αλλο παράδειγμα είναι τα μαθήματα ξένων γλωσσών. Αυτά πρέπει να οδηγούν σε επάρκεια και στο τέλος των σπουδών τα παιδιά να παίρνουν το ανάλογο πτυχίο. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε.

ΘΑ ΑΡΧΙΣΩ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΩ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Ε. Θέλω να αρχίσω να πηγαίνω σε σχολεία εν λειτουργία. Οχι για τυπική επίσκεψη. Να βλέπω τους καθηγητές, να κάθομαι μισή ώρα, να παρακολουθώ μαθήματα από το δημοτικό μέχρι τη Γ’ Λυκείου. Η εικόνα που σου δίνεται από κει είναι πολύ διαφορετική από αυτό που ξέρετε. Υπάρχουν ζωντανές δυνάμεις, θα τις έλεγα και ηρωικές, και είναι εκτός εικόνας του δημόσιου διαλόγου. Αν αυτό προβληθεί -σχολεία που έχουν κινητοποιήσει γονείς και τοπική κοινωνία ώστε να κάνουν πράγματα- θα αρχίσει να αποκτά η κοινωνία μια άλλη εικόνα περί του τι πραγματικά συμβαίνει. Εχουμε κατά κανόνα ένα δημόσιο λόγο κι ένα δημόσιο τοπίο που τείνει να υπογραμμίσει το κακό παράδειγμα και όχι το καλό.

ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ

Ζ. Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω το εξής: Και εποπτικό ρόλο θέλουμε και συμβούλια που πραγματικά θα συμβουλεύουν. Αυτό που δεν θέλουμε είναι να δημιουργείται σύγχυση αρμοδιοτήτων μεταξύ πρυτανικών αρχών και συμβουλίων. Αναζητούμε τη μορφή ενός οργάνου που θα διαθέτει δύο είδη ομάδων με διακριτές αρμοδιότητες: μία καθαρά συμβουλευτική και μία εποπτική. Αυτά όλα θέλουμε να τα συζητήσουμε τώρα που τελειώνουμε με το νομοσχέδιο σε έναν πραγματικό ανοιχτό και δημόσιο διάλογο με πολλά περιθώρια πραγματικής διαβούλευσης.

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΣΤΑ ΑΕΙ

Η. Υπάρχει γενικότερα πρόβλημα με τη χρηματοδότηση της χώρας. Δημόσιες επενδύσεις αυτή τη στιγμή είναι περίπου αδύνατον να γίνουν. Δεν είμαστε αντίθετοι σε εξωτερικές χρηματοδοτήσεις με τη μορφή δωρεών, παροχών, ευεργεσιών. Στη συνεργασία με ιδιωτικές εταιρίες είναι πιο δύσκολα τα πράγματα. Είμαστε αρνητικοί σε φαινόμενα όπου η έξωθεν εταιρία προσδιορίζει τομείς έρευνας ή ελέγχει τα αποτελέσματα και τα ενδεχόμενα διπλώματα ευρεσιτεχνίας. Στο ΕΜΠ, για το οποίο γνωρίζω, υπήρχαν πάντα εταιρίες που χρηματοδοτούσαν. Είχαμε, για παράδειγμα, εργαστήρια αντοχής υλικών που έκαναν δοκιμές. Αυτές τις δοκιμές τις πλήρωναν οι εταιρίες. Δεν έχουμε πρόβλημα σε τέτοια ζητήματα. Εχουμε ζητήματα στον έλεγχο του πανεπιστημίου από τις εταιρίες και σε παρεμβάσεις σε προγράμματα σπουδών ή σε κατευθύνσεις, ανάλογα με το συμφέρον της κάθε εταιρίας. Εκεί θέλουμε την πλήρη και ουσιαστική αυτοδιοίκηση των πανεπιστημίων με ακαδημαϊκά κριτήρια.

ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑ

Θ. Απολύτως ειλικρινά, θεωρώ ότι ολόκληρο το τοπίο της Τριτοβάθμιας θέλει επανεξέταση. Δεν θα χρησιμοποιούσα τον όρο Αθηνά Ι ή ΙΙ γιατί, εκτός πολλών άλλων, αντί να λύσει προβλήματα μάλλον δημιούργησε περισσότερα. Θα έλεγα ότι αυτό που σχεδιάζουμε και ελπίζουμε πολύ γρήγορα να το βάλουμε σε εφαρμογή είναι ομάδες μελέτης για Συμβούλια Ιδρυμάτων, μεταπτυχιακά, για την κατανομή των Ιδρυμάτων της Τριτοβάθμιας, η οποία θα είναι και γεωγραφική. Υπό εξέταση θα τεθούν και η μορφή των πρυτανικών εκλογών, τα προγράμματα σπουδών. Σε μια κλίμακα 3-4 μηνών θα θέλαμε να έχουμε αποτελέσματα από αυτές τις ομάδες μελετώντας και την εθνική ιστορία των Ιδρυμάτων αλλά και τη διεθνή εμπειρία. Στη συνέχεια θα φτιαχτεί μια επιτροπή για το νέο νόμο-πλαίσιο που θα αφορά όλο το τοπίο της Τριτοβάθμιας (ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΙΕΚ, κολέγια). Αν το πετύχουμε αυτό, η ελπίδα μας είναι ότι θα οικοδομήσουμε ένα κλίμα ακαδημαϊκής συναίνεσης που θα επιτρέψει και την πολιτική συναίνεση. Και όχι το αντίστροφο, όπως έγινε με το νόμο Διαμαντοπούλου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (21)

Γιώργος
|

@FOITHTHS TEI
"Αλήθεια φίλε μου από που αντλείς τις πληροφορίες σου;"

Από τις δεκάδες επίσημες ιστοσελίδες διαφόρων ΤΕΙ όπου αναφέρουν "σπουδαστές" και όχι φοιτητές.
Αν θέλεις πες μου να τις παραθέσω...
Αν πάλι οι ίδιοι κάνουν τόσο λάθος αυτό καταδεικνύει ακόμα περισσότερο την τραγική κατάσταση που επικρατεί στο χώρο των ΤΕΙ!

magi
|

MΠΡΑΒΟ ΣΤΟ ΠΑΝ ΠΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΥΤΑΝΗ ΠΟΥ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ

FOITHTHS TEI
|

@Kostas
Ακριβώς αυτό είπα στο προηγούμενο σχόλιο..
Δηλαδή ότι ο " Όρος ΑΤΕΙ δεν υπάρχει " ισχύει καθώς το ΤΕΙ είναι ΑΕΙ!
(αναφερόμουνα στη 2η φράση του σχολιαστή ότι ισχύει)

kostas
|

@FOITHTHS TEI
αγαπητέ ΔΕΝ υπάρχει ο όρος ΑΤΕΙ, μόνο ΤΕΙ... δες την παράγραφο 3 του άρθρου 25 του Ν.1404/1983 (ιδρυτικός νόμος των ΤΕΙ), εκεί ορίζεται ότι το πτυχίο που χορηγείται από τμήματα ΤΕΙ είναι βασικός τίτλος ανώτατης εκπαίδευσης....Το Α μπροστά από το ΤΕΙ (ΑΤΕΙ) σημαίνει ανώτατης, το οποίο είναι περιττό, μόνο ΤΕΙ, τι δεν καταλαβαίνετε;;;;;

FOITHTHS TEI
|

@Γιώργος
"Σπουδαστής ΤΕΙ είναι ο όρος φίλε μου...
Όρος ΑΤΕΙ δεν υπάρχει επίσης!"
Το πρώτο όπως πολύ σωστά επισημάνθηκε δεν ισχύει από το 2011.
Το δεύτερο ισχύει καθώς τα ΤΕΙ ΕΙΝΑΙ ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα..
Αλήθεια φίλε μου από που αντλείς τις πληροφορίες σου; Η παραπληροφορηση δεν οδηγεί πουθενά πάντως, ιδιαίτερα εάν γίνεται εσκεμμένα..

Πρέπει να αλλάξουν
|

1) Υπάρχουν σκέψεις που είναι σε εκσυγχρονιστική κατεύθυνση.

Οι λιγώτερο ελκυστικές σχολές/τμήματα, αντί του Πανελλαδικού συστήματος, πράγματι θα μπορούσαν να επιλέγουν φοιτητές με απ' ευθείας αιτήσεις/κρίσεις των ενδιαφερομένων υποψηφίων. Η αρχική μεταβατική περίοδος θα είναι δύσκολη (πολλές άσκοπες αιτήσεις), μετά θα εξορθολογιζόταν το σύστημα, σε συνδυασμό με εφαρμογή στενών χρονικών περιθωρίων για τις σπουδές (κατάργηση "αιωνίων"). Θα μπορούσε κάθε φοιτητής να μετακινηθεί εύκολα, δεν θα έμενε κολλημένος να "χτυπάει το κεφάλι του στο τοίχο" σε μια σχολή που τελικά δεν καταφέρνει ή δεν τον ενδιαφέρει. Τα Τμήματα θα προσπαθούσαν να κάνουν το καλύτερο για να είναι ελκυστικά ... κλπ.

Σε κάθε περίπτωση όμως είναι αδύνατο τα Τμήματα να μην έχουν κάποιους αντικειμενικούς δείκτες για αξιολόγηση των υποψηφίων. Χρειάζεται ένα σύστημα αξιολόγησης επιδόσεων και δυνατοτήτων σε εθνική βάση. Το ίδιο ισχύει παντού στο εξωτερικό. Αυτό πρόσφερε η Τράπεζα Θεμάτων στο Λύκειο.
Δεν μπορεί ένα Τμήμα να διαμορφώνει ιδία αντίληψη τι σημαίνει ο βαθμός κάθε Λυκείου της χώρας, για να κάνει τις επιλογές του.
Εναλλακτικά, χωρίς ένα σύστημα πανελλήνιας αξιολόγησης θα πρέπει κάθε τμήμα να έχει τις δικές του εξετάσεις/τεστ. Αλλά πολύ χαμένος χρόνος για πολλούς .....

Σε κάθε περίπτωση, τελικά σε πολλά τμήματα, πολύ περισσότερα από όσα νομίζουμε τώρα, θα "ξεφούσκωνε"" η ζήτηση και οι θέσεις φοιτητών θα ήταν περισσότερες από τους υποψήφιους. Αυτό που συμβαίνει π.χ. στη Γερμανία με σπουδες στη Φυσική σε εξαιρετικά πανεπιστήμια.

2) Σήμερα, χωρίς φροντιστήρια ο μαθητής είναι "χαμένος" γιατί δεν καλύπτεται ούτε κατά 1% από την δουλειά στο σχολείο σε ασκήσεις. Όχι μόνο δεν λύνουν ασκήσεις στο σχολείο (λείπει και χρόνος, ειδικά με τις άπειρες απώλειες), αλλά δεν τους δίνεται και δουλειά για το σπιτι.
Η εξέταση, έστω κατά 50%, σε Τράπεζα Θεμάτων διόρθωνε το πρόβλημα απαιτώντας συνέπεια στο σχολικό εκπαιδευτικό έργο από όλες τις πλευρές.

Ο κ. Μπαλτάς καταλαβαίνει πρέπει να προσπαθήσει να μάθει, τι ακριβώς έγινε στην Α' και Β' Λυκείου αφού κατάργησε την "Τράπεζα Θεμάτων" και θα καταλάβει το λάθος του.

Θεωρητικά η Τ.Θ. έστελνε τα παιδιά στα φροντιστήρια. Αυτό συνέβη σε πολλούς από πανικό και άγνοια, αλλά λόγω της γενίκευσης της Τ.Θ. σε όλα τα μαθήματα (δεν μπορείς να κάνεις φροτιστήρια σε 15 ισότιμα μαθήματα!) η ορθολογική επιλογή ήταν το παιδί να βασιστεί στο σχολείο και το μάθημα του. Κι ο καθηγητής έπρεπε να βγάλει την ύλη ... Σύντομα θα επικρατούσε η λογική στο σσύστημα.

Αν θέλετε να βελτιώσετε το σχολείο, αυξήστε 50% τους μισθούς στους καθηγητές Λυκείου και ξαναβάλτε εξέταση σε Τ.Θ. όπως ίσχυε μέχρι την κατάργηση της.

η αληθεια της συντεχνιας καλα κρατει
|

GEO@
Για πράγματα που δεν γνωρίζετε κύριε μην μιλάτε. Το οικονομικό επιμελητήριο δεν έχει καμμία σχέση με τους λογιστές. Οι του Υπεθο το παρεισφρησαν για καθαρα φοροεισπρακτικούς λόγους.
Πλεον το επάγγελμα το ασκεί οποιοσδήποτε με πτυχίο ΑΕΙ αρκει το πτυχίο του να μην ειναι μηχανικού, θεολόγου (αυτο παιζεται) φιλόλογου κτλ, και χωρίς εξετάσεις πιστοποίησης καταρτισης..σημαντικο. Με άλλα λόγια τον κάνουν όλοι τον λογιστή χωρίς καν λογιστικές σπουδες, παρα μονο οικονομικες, ή τεκμαρτες οικονομικές (πληροφορικαριοι, ευρωπαιστες ΟΠΑ κτλ)
Αρα κακως εμπλεχεις το μπαχαλο του λογιστικού επαγγελματος με σοβαρα επαγγελματα.

ΤΕΙΤΖΗΣ
|

Με τον 4009/11 υπάρχουν φοιτητές στα ΤΕΙ και όχι σπουδαστές... Άρθρο 2 - Ορισμοί
α) «Φοιτητές»: οι φοιτητές των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι.. Προπτυχιακοί φοιτητές είναι οι φοιτητές που παρακολουθούν των πρώτο κύκλο σπουδών, μεταπτυχιακοί φοιτητές εκείνοι που παρακολουθούν το δεύτερο κύκλο σπουδών και υποψήφιοι διδάκτορες εκείνοι που παρακολουθούν τον τρίτο κύκλο σπουδών.

δεν υπαρχουν ΑΤΕΙ και ΑΕΙ άλλα μόνο ΑΕΙ του νομου 4009/11 που χωρίζονται σε ιδρύματα του τεχνολογικού τομέα (ΤΕΙ) και ιδρύματα του πανεπιστημιακού τομέα (Πανεπιστήμια)
.....Άρθρο 1 - Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης Νομική μορφή των Α.Ε.Ι.

1. Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.). Τα Α.Ε.Ι. είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου πλήρως αυτοδιοικούμενα. Η εποπτεία του κράτους ασκείται από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 16 του Συντάγματος και τον παρόντα νόμο.

2. Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς:

α) τον πανεπιστημιακό τομέα, που περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, τα οποία στο εξής αναφέρονται ως «Πανεπιστήμια» και

β) τον τεχνολογικό τομέα, που περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), τα οποία στο εξής αναφέρονται ως «Τ.Ε.Ι.».

3. Τα ιδρύματα των δύο τομέων της ανώτατης εκπαίδευσης λειτουργούν παράλληλα, με διακριτή φυσιογνωμία, σκοπό και αποστολή, που διαφοροποιούνται σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για τα Πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι., αντίστοιχα.

Γιώργος
|

@FOITHTHS TEΙ
Σπουδαστής ΤΕΙ είναι ο όρος φίλε μου...
Όρος ΑΤΕΙ δεν υπάρχει επίσης!

ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
|

Από ανέκαθεν τα ΤΕΙ δεν ανήκαν στα Πανεπιστήμια .!
Μπορεί με την προσθήκη του "Α " να έγιναν ΑΤΕΙ ή ανώτατα όπως κάποιοι αναφέρουν , αυτό όμως δεν άλλαζε την ουσία του πράγματος .
Ακόμα και από το ΔΟΑΤΑΠ που είναι οργανισμός και τμήμα του υπουργείου παιδείας , διαχωριζόντουσαν σε τμήμα "Α " Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και τμήμα "Β" Τεχνολογικών Ιδρυμάτων .
Ποτέ το κράτος δεν είχε συγκαταλέξει τα ΤΕΙ στην κατηγορία των Πανεπιστημίων , για αυτό και υπήρχε αυτός ο διαχωρισμός .!
Αν σήμερα επάνω σε αυτά άλλαξε κάτι , αυτό δεν το γνωρίζω .

Κώστας
|

@Geo

Με τα σχόλια σου έχεις δώσει ρέστα...μπράβο σου!

GEO
|

Takis o νομος του 2001 ΔΕΝ καταργησε τίποτα. Αναγνώρισε τα ΤΕΙ από ιδρύματα γενικά "τριτοβάθμιας εκπαίδευσης" (πουθενά και ποτέ δεν ηταν ανώτερης) ως ιδρύματα ανώτατης. Γιαυτό και πουθενά στην νομοθεσία δεν αναφέρεται ο ορος "ΑΤΕΙ". ΔΕΝ δημιουργήθηκαν νεα ιδρύματα, ο νόμος απλά αναγνώρισε τα ΤΕΙ από ιδρύσεως τους στην ανώτατη εκπαίδευση. Η προσθήκη του εξαμήνου απλά βοήθησε στην ορθολογική κατανομή των ECTS και δεν ήταν προϋπόθεση ούτε είχε σχέση με την αναγνώριση (και όχι "ανωτατοποίηση" που λένε κάποιοι)

ΠΤ
|

Μην παιδεύεσαι Υπουργέ μου, σε λίγο θα αποχωρήσεις από εκεί και ελπίζουμε να ασχοληθούν με τον σχεδιασμό κάποιοι που θα μπορούν και θα ξέρουν....

Takis
|

Ο νόμος 2916/2001 κατάργησε τα ΤΕΙ ως Ιδρύματα ανώτερης, αλλά όχι ανώτατης εκπαίδευσης και θέσπισε Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης με την ίδια ονομασία (ΣτΕ 2855/2014, παρ 5). Αυτό υπήρξε μεγάλο ατόπημα που επί 15 χρόνια τώρα παραπλανά ακόμη και υπουργούς παιδείας, όπως ο νυν υπουργός, συντηρώντας την εικόνα των ΤΕΙ ως ιδρυμάτων που δεν ανήκουν στην ανώτατη εκπαίδευση. Δεν υπάρχουν ΑΕΙ/ΤΕΙ κ υπουργέ. Υπάρχουν ΑΕΙ, δηλαδή Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Πάνος
|

Αγαπητέ GEO, πιστεύω ότι παρουσιάζεις την κατάσταση ως έχει...οτιδήποτε άλλο είναι περιττό.....

Πρώτη φορά
|

Ωραία ιδέα. Να ρωτάνε τα Σχολειά τα διάφορα τμήματα τι να διδάξουν πότε πώς κλπ. Οπότε από εξεταστικό κέντρο να μετατραπούν σε προπαρασκευαστικό έτος.
Μόρφωση; Δεν περιλαμβάνεται στο τριετές βιβλίο.

Έρη Μαύρου
|

Το ενιαίο βιβλίο θα περιορίσει τα φροντιστήρια! Αυτό και ν είναι ΑΝΕΚΔΟΤΟ!
Δηλαδή τόσα χρόνια που τα σχολικά βιβλία στοιχίζουν ένα ευτελές ποσό και κυκλοφορούν ελεύθερα στην αγορά, είναι κρίμα που οι ανόητοι γονείς δεν σκέφτηκαν να αγοράσουν και αυτά των επόμενων τάξεων και γλυτώσουν έτσι έξοδα φροντιστηρίων χιλιάδων ευρώ.
Μα θέλουν και τα λένε ή τους ξεφεύγουν;
Το κακό είναι πώς μάλλον, μη έχοντας καμία σχέση με τη σχολική παιδεία, έν μέρει τουλάχιστον τα πιστεύουν.
Το άλλο πάλι πώς οι καθηγητές των πανεπιστημίων να συνεννοηθούν με τους καθηγητές των λυκείων για το ΄πάντρεμα' της ύλης !!!!!!!!!!!!!
Ποια είναι η δουλειά των παιδαγωγικών ινστιτούτων( ή όπως αλλιώς τα λένε) και των άπειρων επιτροπών για την παιδεία που πληρώνουμε χρόνια τώρα.
Ίσως τελικά η λύση να είναι οι επισκέψεις του υπουργού στα σχολεία.
Αν μπορούσαν αυτές να γίνουν σε κανονικές και όχι σε ελεγχόμενες συνθήκες (πράγμα δύσκολο) και σε απλά σχολεία τότε ίσως τον βοηθούσαν να αποκτήσει κάποια επαφή με την πραγματικότητα.

GEO
|

"Αν το πετύχουμε αυτό, η ελπίδα μας είναι ότι θα οικοδομήσουμε ένα κλίμα ακαδημαϊκής συναίνεσης που θα επιτρέψει και την πολιτική συναίνεση. Και όχι το αντίστροφο, όπως έγινε με το νόμο Διαμαντοπούλου."
Για ποια συναίνεση μιλάτε κε Υπουργέ? Ο νόμος Διαμαντοπούλου ψηφίστηκε με πρωτοφανή πλειοψηφία στη βουλή! Μάλλον εννοείτε "συντεχνιακή συναίνεση"
Επίσης να σας υπενθυμίσω ότι όλα αυτά που προτείνετε δεν συμβαίνουν σε καμία πολιτισμένη χώρα του κόσμου.
Σχετικά με τα 5ετη μάστερ, για τα οποία ευαγγελίζεστε ότι "υπάρχουν και αλλού"εννοώντας προφανώς 2-3 χώρες (την "αντιλαϊκη και μνημονιακή" Γερμανία, Αυστρία) να σας θυμίσω οτι το "ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ 5ετες της ελλάδας" ήταν αντιγραφή αυτών των χωρών, οι οποίες πλέον έχουν ΣΠΑΣΕΙ τα 5ετή αλλά και τα 4ετή προγράμματα σε 3+2!
Με αυτήν τη λογική αντιστοίχισαν τα παλαιά 5ετη με μαστερ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ (π.χ. συγκοινωνιολόγος μηχανικός και όχι γενικά Πολιτικός Μηχανικός) , και όχι με τη λογική συντήρησης τους ή με τη λογική "master σε 100 ειδικεύσεις"
Επίσης να σας υπενθυμίσω ότι ακόμα και όταν υφίσταντο τα 4ετή ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΤΕΙ, 4ετη ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ πανεπιστημια και 5ΕΤΗ γερμανικά πολυτεχνεία, οι διαφορές στα ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ηταν απειροελάχιστες.
Αφήστε στην άκρη τις λογικές των ομάδων και δημιουργήστε μία εκπαίδευση κατα την οποία θα μπορεί ο ελληνας να ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ και όχι απλά να μαζεύει μόρια για το Δημόσιο ή να Νοικιάζει σφραγίδες. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι όλα αυτά, θα απαξιώσουν περεταίρω τα πτυχία μας στο εξωτερικό, και κόβετε τα φτερά στους ανθρώπους που θέλουν να φύγουν για να μην σας είναι βάρος στα δημοσιονομικά.
Επίσης τα ιδρύματα έχουν αξιολογηθεί από την ΑΔΙΠ, και πολλά πανεπιστήμια ΤΕΙ απέσπασαν εξαιρετικές αξιολογήσεις ενώ πολλά πολυτεχνικά τμήματα όχι. Αναφορικά σε κάποιες αξιολογήσεις που έγιναν σε τμήματα του ΕΜΠ αναφέρθηκαν "επικαλυπτόμενα μαθήματα, απουσία φοιτητών από τα μαθήματα λόγω έλλειψης υποχρεωτικής παρακολούθησης, πεπαλαιωμένο πρόγραμμα σπουδών, μακρόσυρτο πρόγραμμα σπουδών χωρίς σαφή εξειδίκευση". Αυτά τα τμήματα γιατι πρέπει να επιβραβεύονται με Master? Δε φταίνε σαφώς οι φοιτητές τους, αλλά η λογική αυτή "εφάπαξ" της επιβραβευσης λόγω μορίων στις πανελλήνιες και λόγο διάρκειας σπουδών χωρίς σαφη ποιοτητα και αντικείμενο είναι ο ίδιος ο παράγοντας που δημιουργεί τις διαστρεβλώσεις στην ΑΓΟΡΑ (την πραγματική όχι των μορίων και των ενοικιάσεων πτυχίων και σφραγίδων)
Καμία μετονομασία των ΤΕΙ, ούτε η προσθήκη διαδακτορικού στα ΤΕΙ δεν πρόκειται να δώσει "αναβαθμιση", αφού οι πτυχιούχοι ΤΕΙ, ήδη εκπονούν διδακτορικές διατριβές σε άλλα ιδρυματα (εσωτερικού και εξωτερικού) ενώ το βασικό πτυχίο των ΤΕΙ (1983 και μετα) ανήκει στην ανωτατη εκπαίδευση.
Ειναι πιθανόν οτι ο "κακός" και εν ισχύ από 1/1/15, 4254 κατήργησε τον νόμο του 1930 για το επάγγελμα του ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ (συμπεριλαμβανομένου του πολυμηχανικού πολιτικού μηχανικού), να σας δημιουργεί θέμα, καθώς το επάγγελμα δε μπορεί να είναι κλειστό σημερα που μιλάμε. Επίσης θα πρέπει βάσει του ΙΔΙΟΥ νομου τα πραγματικά MSc, να μπορούν να αξιοποιούνται και στην εξάσκηση του επαγγελματος όπως πχ γίνεται κατά την εγγραφή στο οικονομικό επιμελητήριο για την άδεια λογιστή (ο επαγγελματικός τίτλος δε διαχωρίζεται σε ΤΕ ή ΠΕ)

GEO
|

"Αν το πετύχουμε αυτό, η ελπίδα μας είναι ότι θα οικοδομήσουμε ένα κλίμα ακαδημαϊκής συναίνεσης που θα επιτρέψει και την πολιτική συναίνεση. Και όχι το αντίστροφο, όπως έγινε με το νόμο Διαμαντοπούλου."

Για ποια συναίνεση μιλάτε κε Υπουργέ? Ο νόμος Διαμαντοπούλου ψηφίστηκε με πρωτοφανή πλειοψηφία στη βουλή! Μάλλον εννοείτε "συντεχνιακή συναίνεση"

Επίσης να σας υπενθυμίσω ότι όλα αυτά που προτείνετε δεν συμβαίνουν σε καμία πολιτισμένη χώρα του κόσμου.

Σχετικά με τα 5ετη μάστερ, για τα οποία ευαγγελίζεστε ότι "υπάρχουν και αλλού"εννοώντας προφανώς 2-3 χώρες (την "αντιλαϊκη και μνημονιακή" Γερμανία, Αυστρία) να σας θυμίσω οτι το "ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ 5ετες της ελλάδας" ήταν αντιγραφή αυτών των χωρών, οι οποίες πλέον έχουν ΣΠΑΣΕΙ τα 5ετή αλλά και τα 4ετή προγράμματα σε 3+2!
Με αυτήν τη λογική αντιστοίχισαν τα παλαιά 5ετη με μαστερ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ (π.χ. συγκοινωνιολόγος μηχανικός και όχι γενικά Πολιτικός Μηχανικός) , και όχι με τη λογική συντήρησης τους ή με τη λογική "master σε 100 ειδικεύσεις"
Επίσης να σας υπενθυμίσω ότι ακόμα και όταν υφίσταντο τα 4ετή ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΤΕΙ, 4ετη ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ πανεπιστημια και 5ΕΤΗ γερμανικά πολυτεχνεία, οι διαφορές στα ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ηταν απειροελάχιστες.

Αφήστε στην άκρη τις λογικές των ομάδων και δημιουργήστε μία εκπαίδευση κατα την οποία θα μπορεί ο ελληνας να ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ και όχι απλά να μαζεύει μόρια για το Δημόσιο ή να Νοικιάζει σφραγίδες. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι όλα αυτά, θα απαξιώσουν περεταίρω τα πτυχία μας στο εξωτερικό, και κόβετε τα φτερά στους ανθρώπους που θέλουν να φύγουν για να μην σας είναι βάρος στα δημοσιονομικά.

Επίσης τα ιδρύματα έχουν αξιολογηθεί από την ΑΔΙΠ, και πολλά πανεπιστήμια ΤΕΙ απέσπασαν εξαιρετικές αξιολογήσεις ενώ πολλά πολυτεχνικά τμήματα όχι. Αναφορικά σε κάποιες αξιολογήσεις που έγιναν σε τμήματα του ΕΜΠ αναφέρθηκαν "επικαλυπτόμενα μαθήματα, απουσία φοιτητών από τα μαθήματα λόγω έλλειψης υποχρεωτικής παρακολούθησης, πεπαλαιωμένο πρόγραμμα σπουδών, μακρόσυρτο πρόγραμμα σπουδών χωρίς σαφή εξειδίκευση". Αυτά τα τμήματα γιατι πρέπει να επιβραβεύονται με Master? Δε φταίνε σαφώς οι φοιτητές τους, αλλά η λογική αυτή "εφάπαξ" της επιβραβευσης λόγω μορίων στις πανελλήνιες και λόγο διάρκειας σπουδών χωρίς σαφη ποιοτητα και αντικείμενο είναι ο ίδιος ο παράγοντας που δημιουργεί τις διαστρεβλώσεις στην ΑΓΟΡΑ (την πραγματική όχι των μορίων και των ενοικιάσεων πτυχίων και σφραγίδων)

Καμία μετονομασία των ΤΕΙ, ούτε η προσθήκη διαδακτορικού στα ΤΕΙ δεν πρόκειται να δώσει "αναβαθμιση", αφού οι πτυχιούχοι ΤΕΙ, ήδη εκπονούν διδακτορικές διατριβές σε άλλα ιδρυματα (εσωτερικού και εξωτερικού) ενώ το βασικό πτυχίο των ΤΕΙ (1983 και μετα) ανήκει στην ανωτατη εκπαίδευση.

Ειναι πιθανόν οτι ο "κακός" και εν ισχύ από 1/1/15, 4254 κατήργησε τον νόμο του 1930 για το επάγγελμα του ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ (συμπεριλαμβανομένου του πολυμηχανικού πολιτικού μηχανικού), να σας δημιουργεί θέμα, καθώς το επάγγελμα δε μπορεί να είναι κλειστό σημερα που μιλάμε. Επίσης θα πρέπει βάσει του ΙΔΙΟΥ νομου τα πραγματικά MSc, να μπορούν να αξιοποιούνται και στην εξάσκηση του επαγγελματος όπως πχ γίνεται κατά την εγγραφή στο οικονομικό επιμελητήριο για την άδεια λογιστή (ΤΕ ή ΠΕ)

Δημήτρης
|

Πραγματικά ΚΡΙΜΑ κύριε Μπαλτά! Ρατσισμός στην εκπαίδευση από "Αριστερούς" θα χαρακτηρίζονταν τουλάχιστον ως προβοκάτσια! Αλλά τέτοιο ατόπημα και από τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας;;;; Μα τι στερεότυπα και πως συνεχίζετε να γαλουχείτε και να εκπαιδεύετε στο ρατσισμό τη νέα γενιά; Αν μέσα σας είστε τόσο κυριευμένος από το συντεχνιακό σας πάθος και δεν μπορείτε ή δε θέλετε να αντισταθείτε, τουλάχιστον υποστηρίξτε την αξιοπρέπεια σας και παραιτηθείτε αφού καθημερινά υποτιμάτε, εμπαίζετε, υποβιβάζατε και αγνοείτε χιλιάδες πτυχιούχους ΑΤΕΙ, τους καθηγητές τους και τους Γονείς τους. Κρίμα!!!

FOITHTHS TEI
|

"Στη συνέχεια θα φτιαχτεί μια επιτροπή για το νέο νόμο-πλαίσιο που θα αφορά όλο το τοπίο της Τριτοβάθμιας (ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΙΕΚ, κολέγια)." Είναι δυνατόν ο ίδιος ο υπουργός παιδείας να αναφέρεται σε ΑΕΙ και ΤΕΙ; Μόνο στην Ελλάδα.. κρίμα. Συνεχίστε κ. Υπουργέ, πραγματικά δουλεύετε για την αντιπολίτευση..

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ