Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Το Σεπτέμβριο οι εκλογές για την επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Δημοσίευση: 03/07/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για το Σεπτέμβριο μεταθέτει ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης τις διαδικασίες επιλογής των Διευθυντών Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ο κ. Κουράκης, ήδη είχε ετοιμάσει τη σχετική υπουργική απόφαση, καθώς και την εγκύκλιο, που όριζε ότι οι προβλεπόμενες εκλογές θα γίνονταν στα μέσα της άλλης εβδομάδας.

Ωστόσο οι πολιτικές εξελίξεις έβαλαν “φρένο” στον προγραμματισμό για την ανάδειξη των νέων Διευθυντών.

Οι νυν Διευθυντές μπορούν μέχρι την επιλογή των νέων να ασκούν κανονικά τα καθήκοντά τους, δεδομένου ότι η θητεία τους λήγει στις 31 Ιουλίου.

Κι αυτό διότι ο νέος νόμος 4327/15 για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, στη διάταξη που ορίζει την παράταση έως 31 Δεκεμβρίου 2015, προβλέπεται επίσης ότι “ Η θητεία των λοιπών στελεχών εκπαίδευσης λήγει με την τοποθέτηση των στελεχών εκπαίδευσης που θα επιλεγούν, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου”.

Σχόλια (15)

 
Γιώργος
03 Ιουλ 2015 09:55

Άλλη μια τραγική απόφαση. Αντί να τους δώσουν τουλάχιστον ένα μήνα να προετοιμαστούν θα τους ρίξουν αμέσως στα βαθιά. Έτσι κι αλλιώς το Νοέμβριο θα κριθεί αντισυνταγματικός ο νόμος, οπότε του χρόνου θα πρέπει να ξανακάνουν κρίσεις με άλλο σύστημα.

 
Μαχόμενος εκπαιδευτικός
03 Ιουλ 2015 14:21

@Γιώργος
Μακάρι να έβγαζε νόημα αυτό που λες! Δηλαδή "τους ρίχνουν στα βαθιά" χωρίς να πεοετοιμαστούν, ενώ στην πραγματικότητα όλη η διαδικασία μετατίθεται κατά δύο ολόκληρους μήνες; Ακατανόητο. Όπως εξίσου ακατανόητη είναι η βεβαιότητά σου για την αντισυνταγματικότητα του νόμου! Αν μέσα στο ορυμαγδό των κραυγαλέα αντισυνταγματικών νομοθετημάτων της τελευταίας πενταετίας που κανένα ωστόσο δεν κρίθηκε αντισυνταγματικό, θα βγει ετυμηγορία τώρα για αντισυνταγματικότητα, ε, τότε τι να πω! Επειδή πάντως το νομοθέτημα πέρασε από τους σχετικούς νομικούς ελέγχους της Βουλής, θεωρώ εντελώς απίθανο να συμβεί αυτό που εύχεσαι! Θα σταθώ όμως και στην ενδιαφέρουσα τελευταία σου φράση "...κρίσεις με άλλο σύστημα". Συμφωνώ! Πράγματι η διαδικασία ήταν βεβιασμένη και σίγουρα θέλει βαθύτερη μελέτη και εμπλουτισμό κριτηρίων στο σκέλος της συμμετοχής του συλλόγου διδασκόντων με κλιμακωτή βαθμολόγηση, με σταυροδοσία χωρίς περιορισμό, με επιλογές σχολείων ελεύθερες κλπ. Νομίζω πως υπάρχει πεδίο ουσιαστικής διαβούλευσης και είμαι θερμός υποστηρικτής μιας τέτοιας προοπτικής.

 
geo
03 Ιουλ 2015 14:34

Αν θα εχει μεινει πετρα πανω στην πετρα...

 
Κώστας
03 Ιουλ 2015 15:13

Εκτός από την εκκρεμότητα με τους Δ/ντές Εκπαίδευσης, ας θυμίσει κάποιος στο Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ, ότι στις 10/7 λήγουν και οι θητείες στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, καθώς και οι θητείες των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων.

 
Κώστας
03 Ιουλ 2015 17:41

@ Μαχόμενος εκπαιδευτικός

Όποιος γνωρίζει απλά Ελληνικά θα κατάλαβε ότι οι νέοι προϊστάμενοι θα αρχίσουν να κολυμπούν στα βαθιά μόλις αναλάβουν το Σεπτέμβρη. Μέχρι τότε ο χρόνος είναι χαμένος. Αν και με το παρόν σύστημα θα ξαναβγούν οι ίδιοι κι ας συνεχίζει ο Κουράκης να μιλάει για κατ' επίφασιν δημοκρατικές μεθόδους.
Να σου θυμήσω, ακόμα, ότι πλήθος νόμων που ψηφίστηκαν από τη βουλή έχουν ήδη κριθεί αντισυνταγματικοί. Σε ποια χώρα ζεις εσύ;

 
Μαχόμενος εκπαιδευτικός
03 Ιουλ 2015 18:30

@Κώστας

Εντάξει, κατάλαβα τι εννοούσε ο Γιώργος με την αρχική του φράση και συμφωνώ μαζί του.
Αλλά εσύ πάλι γιατί τόσο επιθετικότητα; Και λες πράγματα χονδροειδώς οξύμωρα. Γιατί πώς γίνεται ο Κουράκης να θέλει ν' αλλάξουν τα πρόσωπα, αλλά με το δικό του νόμο θα βγουν πάλι τα ίδια πρόσωπα; Ή λοιπόν ο Κουράκης έφτιαξε ένα δημοκρατικό νόμο, οπότε δεν τον ενδιαφέρει ποιος θα βγει, ή έφτιαξε ένα νόμο με σκοπιμότητα ώστε να βγουν οι επιθυμητοί. Δε βλέπω άλλη εκδοχή.
Όσο για τους νόμους που κρίθηκαν αντισυνταγματικοί, περιμένω να με ενημερώσεις ποιοι απ' όλους αυτούς που ψηφίστηκαν την τελευταία 5ετία ανήκουν σ' αυτήν την κατηγορία συμπεριλαμβανομένου φυσικά και του σημαντικότερου όλων, αυτού που αφορά στα μνημόνια.

 
Ελεύθερος
04 Ιουλ 2015 04:57

@Κώστας
Σημείωσε την σημερινή πρόβλεψή μου, της 4ης Ιουλίου 2015. Mε την κατάρρευση που επήλθε και θα επιταθεί δραματικά, όποιο και να είναι το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, ούτε ΚΠΕ θα λειτουργήσουν φέτος ούτε Υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων θα οριστούν.

 
cactuscritique
04 Ιουλ 2015 11:42

Εξαρτάται και αυτό από το αν υπάρχει χώρα ή όχι το Σεπτέμβρη...

 
Μαρία
04 Ιουλ 2015 14:33

Εμένα πάλι δε μου φαίνεται και τόσο σώφρον μέσα σε τέτοια πολιτική και οικονομική αναστάτωση να βγαίνει το πρόγραμμα των συνεντεύξεων των Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού. Ο/η υποψήφιος/-α που θέλει να έρθει από Κρήτη, από Μυτιλήνη και άλλα μέρη μακριά από την Αθήνα, θα έχει την οικονομική δυνατότητα, αυτή τη στιγμή, να καλύψει τα έξοδα του ταξιδιού;

 
Μαχόμενος εκπαιδευτικός
04 Ιουλ 2015 22:02

Πάντως, τώρα που το σκέφτομαι, μάλλον σωστή είναι η αναβολή της διαδικασίας για τον Σεπτέμβρη. Ναι μεν ο νέος (όπου αλλάξει) διευθυντής εκπαίδευσης θα αναλάβει κατευθείαν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αλλά σκεφτείτε πόσα προβλήματα θα προέκυπταν αν άλλαζε τώρα που τα περιφερειακά συμβούλια έχουν φουλ υποχρεώσεις με αλλεπάλληλες συνεδριάσεις για οργανικές θέσεις, υπεραριθμίες κλπ! Θα ήταν αδύνατον να γίνουν όλα αυτά με την ταυτόχρονη αλλαγή του διευθυντή. Νομίζω πως η καλύτερη εποχή θα ήταν τον Αύγουστο, αν και αυτό προσωπικά δε με συμφέρει, γιατί έτσι θα έχανα όλο το καλοκαίρι μου μέσα στα συμβούλια και τις εκλογικές διαδικασίες.

 
kyr
07 Ιουλ 2015 01:04

@Μαχόμενος εκπαιδευτικός

Μετά την τελευταία σας φράση, ερμήνευσα πλήρως τη ... μαχητικότητά σας!! Όσο για τις δύο εκδοχές που αναγνωρίζετε στο νόμο Κουράκη, επιτρέψτε μου να προσθέσω μία τρίτη: να μην του βγήκε από λάθος υπολογισμούς! Να προσπάθησε με... δημοκρατικές διαδικασίες να απαλλαγεί από τους νυν διευθυντές, με αποτέλεσμα να επανεκλεγούν αυτοί σε ποσοστό 90%! Καλή εκλογή!

 
Μαχόμενος εκπαιδευτικός
07 Ιουλ 2015 13:50

@kyr
Κακόπιστο σχόλιο, αλλά δικαίωμά σου. Προφανώς δεν καταλαβαίνεις το χαριτολόγημα της αναφοράς μου για τα αυγουστιάτικα συμβούλια. Θα μπορούσα να απαντήσω τυπικά, ότι δηλαδή καλοκαίρι είναι και ως εκπαιδευτικός δικαιούμαι την άδειά μου. Ωστόσο θα σού θυμίσω ότι όλοι εσείς που περιμένετε να τακτοποιηθείτε υπηρεσιακά, καλό είναι τουλάχιστον ν' αναγνωρίζετε στους αιρετούς που εκλέξατε τον υπερβάλλοντα κόπο και χρόνο που αφιερώνουν στα αλλεπάλληλα συμβούλια ακριβώς για το σκοπό αυτό, χωρίς φυσικά καμιά απολαβή, εκτός από μια μείωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου, η οποία στην περίπτωσή μου φτάνει στο αστρονομικό νούμερο των 2 ωρών! Στις πρόσφατες κρίσεις, ας πούμε, δεν μού προσμετρήθηκε το νόμιμο μόριο του αιρετού λανθασμένα, κατά τη γνώμη μου, αλλά πάντως τελεσίδικα και παρά την ένστασή μου. Θα μού πεις βέβαια, αν θέλεις να επιμείνεις στην κακοπιστία σου, ότι δεν βγήκα αιρετός με το ζόρι! Και πάλι δικαίωμά σου. Ο καθένας αξιολογεί τα δεδομένα κατά την κρίση του, τη σοβαρότητά του και την αξιοπρέπεια που τυχόν διαθέτει...

 
kyr
07 Ιουλ 2015 15:39

@Μαχόμενος εκπαιδευτικός : όσο για την αγιολογία υπέρ των καθηκόντων των αιρετών, δεν είμαι εγώ που πρέπει μόνο να πείσετε... Ο ίδιος ο Υφυπουργός έκανε λόγο για αξιοκρατία των κρίσεων κατά τις συνεντεύξεις των υποψηφίων στελεχών. Το διαβάσαμε στην αιτιολόγηση του νομοσχεδίου και δεν είδα κανέναν να αντιδρά!

Όσο για τις μεταθέσεις, αυτές με κατάλληλη διοικητική οργάνωση, την απουσία της οποίας δεν πιστώνεστε εσείς ασφαλώς, αυτές επιβάλλεται να γίνονται εγκαίρως, ώστε κάθε εκπαιδευτικός να γνωρίζει τη θέση του πριν τις 30 Ιουνίου. Σκεφτείτε ειδικά όσους υπηρετούν στην επαρχία και πληρώνουν ενοίκια ή μεταφέρουν οικοσκευή! Βέβαια η διοίκηση απαιτεί τεχνογνωσία, έτσι γίνεται και στην ουσία της ανθρωπιστική, συναδελφική κι αλληλέγγυα.

 
Μαχόμενος εκπαιδευτικός
07 Ιουλ 2015 21:50

@kyr
Καλέ μου φίλε, δεν καταλαβαίνω γιατί μού να αραδιάζεις όλα αυτά, τα οποία καμία απολύτως σχέση δεν έχουν μ' αυτά που έγραψα εγώ στο σχόλιό μου. Ίσως η σκέψη σου κάνει κάποια άλματα και τα φορτώνει συλλήβδην όλα τα ζητήματα της εκπαίδευσης στους αιρετούς ή τέλος πάντων κάτι άλλο σίγουρα έχεις στο μυαλό σου που θέλεις οπωσδήποτε να το εξωτερικεύσεις, πλην όμως δεν αφορά σ' αυτό που έγραψα εγώ!
Υποθέτω, τέλος, ότι στη φράση σου "την απουσία της οποίας δεν πιστώνεστε εσείς..." έχουμε μια λεκτική αβλεψία, γιατί προφανώς ήθελες να χρησιμοποιήσεις το ρήμα "χρεώνεστε".

 
kyr
07 Ιουλ 2015 23:01

@Μαχόμενος εκπαιδευτικός σας ευχαριστώ για τη διόρθωση... το εκλαμβάνω ως το μοναδικό που είχατε να απαντήσετε.
Νομίζω απολύτως εύστοχα σας απευθύνω τα σχόλιά μου, όταν δηλώνετε ανοιχτός σε βελτιώσεις του νόμου και καταθέτετε απόψεις. Δε σας είδα, όπως δεν είδα και κανέναν ακόμη αιρετό να ζητάτε τη δίκαιη και επί ίσοις όροις κρίση των υποψήφιων στελεχών. Αλήθεια θα αναστείλουν τη συνδικαλιστική τους δράση αυτοί που εκλέχτηκαν ή θα έχουμε άλλη μία εκπαιδευτική πρωτοτυπία ο Διευθυντής να είναι και Συνδικαλιστής ταυτόχρονα... κι αλίμονο μακροπρόθεσμα στον κακομοίρη τον εκπαιδευτικό που βρίσκεται απέναντί του...

Αν δεν έχω υποπέσει σε κάποιο.... συντακτικό ολίσθημα σας χαιρετώ.... φυσικά δεν έχετε τίποτα να μου απαντήσετε.... Η πατρίδα κοιμάται!
Τι να μου απαντήσετε, δεν έχετε ασφαλώς τίποτα να μου πείτε... Για να μιλάτε για μπάνια... μάλλον έχετε εκλεγεί διευθυντής, αλλιώς γιατί να τα χάσετε, ψηφίζοντας διευθυντή εκπαίδευσης.....

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ