Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Τα τρία στάδια προμήθειας Κινητών Εργαστηρίων και Διαδραστικών Συστημάτων στα Δημοτικά Γυμνάσια και Λύκεια

Δημοσίευση: 06/07/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σε τρία στάδια θα εφαρμοστεί το μεγάλο έργο του υπουργείου Παιδείας που αφορά στην προμήθεια Κινητών Εργαστηρίων και Διαδραστικών Συστημάτων για τις σχολικές μονάδες στην Πρωτοβάθμια και Δυετροβάθμια Εκπαίδευση, ανακοίνωσε εγγράφως στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας, επικαλούμενος έγγραφο της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων.

Ειδικότερα πρόκειται για τα εξής στάδια:

1. Διαδραστικά συστήματα Α φάσης (Π/Υ 42.856.730 ευρώ): Μόλις υπογραφεί και εκδοθεί σε ΦΕΚ η ΚΥΑ τροποποίησης σύνθεσης της διακομματικής επιτροπής που ελέγχει τα στάδια εξέλιξης της διαγωνιστικής διαδικασίας, θα εκδοθούν οι σχετικές αποφάσεις προσωρινού μειοδότη και στη συνέχεια τα σχέδια συμβάσεων θα σταλούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο.

2. Κινητά εργαστήρια Α φάσης (Π/Υ 14.821.250 ευρώ): Οι συμβάσεις είναι σο τελικό στάδιο ελέγχου από τη διαχειριστική αρχή και μπορούν να τεθούν προς υπογραφή εντός του Ιουνίου 2015.

3. Διαδραστικά συστήματα Β φάσης (Π/Υ 40.681.550 ευρώ) και Κινητά εργαστήρια Β φάσης (Π/Υ 73.006.200 ευρώ): Έχουν συνταχθεί τα τεύχη προκήρυξης. Εκκρεμεί η σύσταση της διακομματικής επιτροπής που ελέγχει τα στάδια εξέλιξης των διαγωνιστικών διαδικασιών καθώς και η έγκριση από την ΥΑΠ και την Ψηφιακή Σύγκλιση. Τα τεύχη τεχνικών προδιαγραφών τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση και η επεξεργασία σχολίων ολοκληρώθηκε στις 30/5/2015.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Σχόλια (8)

 
Εlina
07 Ιουλ 2015 00:06

Kύριε Υπουργέ θα πρέπει να δείτε και το θέμα της διακοπής λειτουργίας του προγράμματος Σ Τ Η Ρ Ι Ζ Ω του ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΔΥΚΤΙΟΥ γιατί χωρίς την συνέχιση της ουσιαστικής βοήθειας που παρείχε στις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας είναι βέβαιο ότι η προσπάθεια σας αυτή, θα πάει χαμένη. Θα γίνουν οι διαγωνισμοί ,οι προμήθειες και στο τέλος οι διαδραστικοί πίνακες ή τα κινητά εργαστήρια ,θα ΄΄πιάσουν αράχνες΄΄ στις αποθήκες των σχολείων ή στις αίθουσες γιατί δεν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν επιμορθωθεί. Πτυχιούχοι ψηφιακών συστημάτων θα πρέπει να προσληφθούν για να κάνουν σεμινάρια προς στους εκπαιδευτικούς και να αναλάβουν την παρακολούθηση τηςψηφιακής αναβάθμισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθ΄ολη την σχολική χρονιά, γιατί μόνο τότε θα έχει αποτελέσματα η προσπάθεια του Υπουργείου. Οπότε κύριε Υπουργέ μαζί με προμήθεια των κινητών εργαστηρίων και διαδραστικών συστημάτων θα πρέπει το υπουργείο να φροντίσει και για την εξεύρεση κονδυλίων για την κάλυψη της πρόσληψης ειδικού προσωπικού και επαναλειτουργίας του ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ -- Σ Τ Η Ρ Ι Ζ Ω-- που στην περιφέρεια Θεσσαλίας η προσφορά του απ΄ όσον γνωρίζω την προηγούμενη τριετία ήταν υποδειγματική.Γιατί το έργο αυτό, χωρίς ειδικό προσωπικό που θα επιβλέπουν και θα στηρίζουν τα εργαστήρια και επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς για να τα χρησιμοποιούν, είναι βέβαιο ότι δεν θα έχει αποτελέσματα και θα είναι κρίμα γιατί η όλη προσπάθεια σας θα πέσει στο κενό. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας. Μια εκπαιδευτικός ΔΕ

 
fanis
07 Ιουλ 2015 07:37

Αυτο το έργο το θυμάμαι από την εποχή της Αννούλας. Το γεφύρι της Άρτας, 5 χρόνια και ακόμη δεν ξεκίνησε και χάνονται και τα χρήματα του ΕΣΠΑ! Μιλάμε για 150 δις...

 
fraction
07 Ιουλ 2015 10:01

Κύριε Υπουργέ,
το μεγάλο πρόβλημα δεν είναι πάντα η απουσία τεχνολογικού εξοπλισμού, π.χ. η έλλειψη διαδραστικών αλλά η έλλειψη επιμόρφωσης του προσωπικού. Φαντάζομαι ότι από τη δημοσιοποίηση των "προσόντων" των διευθυντών ( και υποδιευθυντών) έγινε σαφές ότι ένα μεγάλο ποσοστό των "ηγετών" των σχολείων δεν έχουν ούτε πιστοποίηση Α επιπέδου! Αυτό, στην πράξη, σημαίνει:
έλλειψη φροντίδας για αναλώσιμα Η/Υ, εμπόδια στους συναδέλφους όταν μεταφέρουν στις τάξεις προτζέκτορες (μη χαλάσουν), χαλασμένα ηχεία, ελλείψεις στα καλώδια για σύνδεση στο internet και πολλά πολλά άλλα που αποθαρρύνουν τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία ως βασικό εργαλείο γνώσης και συντηρούν την παραδοσιακή/ μονολογική /δασκαλοκεντρική διδασκαλία του εκπαιδευτικού- αυθεντία. Απουσία διερευνητικής μεθόδου,διαφοροποίησης της διδασκαλίας με τη χρήση ψηφιακού υλικού, μάθημα βαρετό και ξεπερασμένο.
Βέβαια, οι "ηγέτες" όταν δε χρησιμοποιούνται οι Η/Υ, οι διαδραστικοί, τα εργαστήρια της πληροφορικής για μάθημα μπορεί να νιώθουν πιο άνετα αφού οι ίδιοι τέτοια δε γνωρίζουν ή δεν τα χρησιμοποιούν (με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις).
Τέλος, το ίδιο ισχύει και με τα εργαστήρια φυσικών επιστημών όπου "υπεύθυνοι" επιλέγονται οι μη έχοντες τα προσόντα που καθορίζει ο νόμος προκειμένου να έχουν μείωση ωραρίου 3 ωρών!!!

 
Ελεύθερος
07 Ιουλ 2015 14:49

Απορώ ποιοι και γιατί πιπιλίζουν την καραμέλλα της έλλειψης επιμόρφωσης. Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει δέκα μέρες κοσκινίζει.

Στην πραγματικότητα, με τα εγχειρίδια και το διαδίκτυο, άνετα μπορεί κανείς να βελτιώσει το μάθημά του - δεν χρειάζεται καμμία "επιμόρφωση", τί είμαστε ανεπίδεκτοι μαθήσεως; Όποιος δεν μπορεί χωρίς σεμινάριο να το δηλώσει, και να έρθουν οι διαδραστικοί πίνακες στα σχολεία ημών που μπορούμε!

 
geo
08 Ιουλ 2015 08:12

Τα διαβαζω και γελαω. Εδω δεν ξερουμε αν θα πληρωθουμε και διαβαζω για 10αδες εκατομ. ευρω. Σε ποια χωρα ζουν αυτοι;

 
Κώστας
08 Ιουλ 2015 09:37

Τι λέτε ρε παιδιά! Σε λίγο ούτε κιμωλίες δεν θα μπορούμε να πάρουμε! Το ΕΣΠΑ για να υπάρχει πρέπει να υπάρχει Ελλάδα στην ΕΕ. Τι εφιάλτη ζούμε αυτό το καλοκαίρι Θεέ μου!

 
Μαχόμενος εκπαιδευτικός
08 Ιουλ 2015 12:43

@fraction
Φίλε μου, οι ισοπεδωτικές κρίσεις το μόνο που υπηρετούν είναι η παραμόρφωση της πραγματικότητας και η ικανοποίηση των ταπεινών παρορμήσεων του καθενός. Γιατί δεν καταλαβαίνω αυτή την τόσο υποτιμητική κρίση σου για τους διευθυντές, λες και πρόκειται για εχθρούς και αντιπάλους και όχι για κανονικούς συναδέλφους. Έπειτα δεν καταλαβαίνω από πού αντλείς αυτή τη βεβαιότητα για την ανεπαρκή έως ανύπαρκτη τεχνογνωσία τους γύρω από την ψηφιακή τεχνολογία; Η εικόνα λοιπόν είναι η ακριβώς αντίστροφη. Όσοι ανήκουν στην κατηγορία που περιγράφεις αποτελούν πλέον μικρή μειοψηφία. Φυσικά συμφωνώ με την άποψη πως η εξοικείωση γύρω από τα σύγχρονα εποπτικά μέσα αποτελεί αναγκαίο προσόν ενός διευθυντή, αλλά και κάθε εκπαιδευτικού. Δε συμφωνώ πάντως και με το άλλο που λες σχετικά με τους υπευθύνους εργαστηρίων. Γιατί δε νομίζω πως βρίσκει κανείς εύκολα πια εκπαιδευτικούς των εμπλεκομένων ειδικοτήτων του ΠΕ04 που να μην έχουν επαρκή γνώση του αντικειμένου. Υπ' αυτήν την έννοια κάθε σχολείο ρυθμίζει τις λειτουργικές του ανάγκες ακόμη και με το κριτήριο που αναφέρεις, χωρίς αυτό να υποβαθμίζει τη λειτουργία του εργαστηρίου. Οι όποιες εξαιρέσεις δεν είναι σωστό να προβάλλονται ως κανόνας!

 
Πέτρος
08 Ιουλ 2015 18:28

Γιατί, ρε παιδιά, τόσο μανία πάλι για τους διευθυντές; Δηλαδή η πιστοποίηση Α επιπέδου σας κάνει ικανούς να "ρίξετε UTP", να συντηρήσετε τα εργαστήρια και να βρείτε και χρήματα για αναλώσιμα;
Και αν πράγματι έχετε τέτοιους διευθυντές που σας "δυσχεραίνουν", γιατί δεν ενεργοποιείτε τις προβλεπόμενες διαδικασίες για την αξιοποίηση των υλικών αυτών; Ποιος ελέγχει τη χρήση του εργαστηρίου; Υπάρχει κανονισμός για αυτό. Το ίδιο και για τα κινητά εργαστήρια. Το θέμα δεν είναι μόνο τα μέσα, αφού η αξιοποίηση του μέσου σχετίζεται άμεσα με τη μέθοδο και η μέθοδος δεν μπορεί να είναι ανεξάρτητη του αναλυτικού προγράμματος. Όσο το τελευταίο είναι φορτωμένο και δεν εξασφαλίζει τον επιπλέον χρόνο που απαιτεί η χρήση των μέσων έναντι της δασκαλοκεντρικής, κάθε προσπάθεια αξιοποίησής τους θα είναι ημιτελής.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ