Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Το δίλημμα του υπ. Παιδείας για τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα

Όταν μπήκαν οι ορκωτοί λογιστές στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ, έκαναν περίπου εξήντα παρατηρήσεις, κάποιες από τις οποίες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεώρησε καίριας σημασίας, σημαντικές
Δημοσίευση: 14/07/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σε σχέση με τα ευρωπαϊκά μας προγράμματα που τρέχουν, βρισκόμαστε στο εξής μόνιμο ερώτημα: Πώς από τη μια μεριά να κλείσουμε τα προγράμματα ώστε να πάμε στα καινούρια και πώς να τα κλείσουμε, χωρίς να συγκαλύψουμε τίποτα από τις ατασθαλίες του παρελθόντος;

Τη δήλωση αυτή έκανε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς, απαντώντας σε επόκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Ν. Νικολόπουλου, σχετικά με το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «ERASMUS+», και σημείωσε τα εξής:

Α. Κάποιες φορές η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το καταλαβαίνει αυτό, γιατί το συζητάμε εξαντλητικά -όπως έγινε εδώ- και βρίσκουμε μια διέξοδο, αλλά κάποιες φορές θεωρεί απλώς ότι «το κράτος έχει συνέχεια, άρα εσείς οφείλετε να κλείσετε τα προγράμματα ούτως ή άλλως για να πάμε παρακάτω».

Β. Αυτό είναι κάτι που δεν μπορούμε να δεχθούμε ούτε ηθικά, ούτε πολιτικά. Όμως, σε κάποια τέτοια ζητήματα, όπως αυτό του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, είμαστε σε διαδικασίες να πείσουμε και τους ευρωπαίους και να καταλάβουμε κι εμείς, τι έγινε με τις προηγούμενες διοικήσεις και πώς μπορούμε να προχωρήσουμε σε μια νέα μορφή σχέσεων με την Ευρώπη δια μέσου των προγραμμάτων, η οποία να μη δημιουργεί τέτοια προβλήματα.

Γ. Όταν αναλάβαμε εμείς είχαμε το εξής πρόβλημα: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήθελε να σταματήσει τελείως το πρόγραμμα που απασχολούσε το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, γιατί δεν ήταν εντάξει στις υποχρεώσεις του. Όταν μπήκαν οι ορκωτοί λογιστές, έκαναν περίπου εξήντα παρατηρήσεις, κάποιες από τις οποίες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεώρησε καίριας σημασίας, σημαντικές. Προκειμένου, λοιπόν, να μην καταστραφεί ολόκληρο το πρόγραμμα, με σύντομες ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας και μετάβαση του Γενικού Γραμματέα στις Βρυξέλλες, κατορθώσαμε να πείσουμε την Επιτροπή να μεταφέρει τη διαχείριση που είχε το ΙΝΕΔΙΒΙΜ στο ΙΚΥ και από εκεί και πέρα να διασφαλιστεί η συνέχιση της χρηματοδότησης με αποκλειστικό φορέα διαχείρισης το ΙΚΥ που μέχρι τότε είχε εμφανίσει άψογο πρόσωπο σε σχέση με την Ευρώπη.

Δ. Εκεί βρισκόμαστε. Το θεωρούμε κατόρθωμα αυτό, παρά μομφή. Και αν θέλετε, σε σχέση με το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης είμαστε σε διαδικασίες ελέγχου και βρίσκουμε πάρα, πάρα πολλά πράγματα. Δεν τα δημοσιοποιούμε πριν οριστικοποιήσουμε αυτούς τους ελέγχους. Πιστέψτε με, όμως, τα πράγματά πάνε πολύ καλύτερα. Και ό,τι αφορά την κακοδιαχείριση και τα προηγούμενα προβλήματα δεν έχουν καμία σχέση με το Υπουργείο το δικό μας.

Ε. Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Erasmus+» ξεκίνησε 1-1-2014. Το Υπουργείο Παιδείας τότε ως εθνική Αρχή όρισε το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών ως εθνική μονάδα διαχείρισης. Το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης, παρενέβη και ζήτησε το δικό του κομμάτι. Στις 21-2-2014 ορίστηκαν δύο εθνικές Μονάδες σε σχέση με τα δύο κομμάτια του «Erasmus+»: Το ένα για την εκπαίδευση και την κατάρτιση, το άλλο για τη νεολαία.

Ζ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Αύγουστο του 2014 ενημέρωσε το τότε Υπουργείο Παιδείας, ότι αποδέχεται τον ορισμό του Ιδρύματος αυτού υπό όρους, επισημαίνοντας ζητήματα δυνατότητας διαχείρισης του προγράμματος.

Η. Τον Απρίλιο του 2014 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το έθεσε σε αναστολή πληρωμών -πολύ πριν έρθουμε εμείς- για δύο λόγους: Διότι ως εθνική Μονάδα συντονισμού κατά τα τελευταία τέσσερα χρόνια δεν υπέβαλε τα αντίστοιχα έγγραφα και ειδικότερα δεν υπέβαλε την ετήσια δήλωση διασφάλισης -δηλαδή διασφάλισης της χρηστής διαχείρισης- για το 2013.

Θ. Αντίθετα, για το κομμάτι του ΙΚΥ έγιναν όλα τα συναφή έγγραφα και οι διασφαλίσεις και άρα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν είχε κανένα πρόβλημα με το ΙΚΥ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.