Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Το υπουργείο εξετάζει το φαινόμενο εξάντλησης απουσιών από τους μαθητές μετά το Πάσχα

Αυτή η τακτική έχει επεκταθεί και σε μικρότερες τάξεις (κρούσματα εντοπίζονται και στο Γυμνάσιο!) χωρίς όμως εκεί να υπάρχει ο λόγος των πανελλαδικών”.
Δημοσίευση: 29/07/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα εξετάζει τρόπους αντιμετώπισης φαινομένων εξάντλησης απουσιών από τους μαθητές (μετά το Πάσχα κυρίως από μαθητές της Γ Λυκείου), με γνώμονα πάντοτε την ανύψωση του δημόσιου εκπαιδευτικού αγαθού.

Αυτό αναφέρει γραπτή απάντηση του Αναπληρωτή υπουργού Παιδείας Τάσου Κουράκη, η οποία διαβιβάστηκε στη Βουλή, ύστερα από σχετική ερώτηση του Βουλευτή Ν. Νικολόπουλου.

Ο κ. Κουράκης υπενθυμίζει, στην απάντηση,ότι τα θέματα των απουσιών για τα Γενικά Λύκεια ορίζονται στις διατάξεις του άρθρου 35 του ΠΔ 60/2006 (ΦΕΚ 65 Α) με θέμα “Χαρακτηρισμός φοίτησης και συνέπειες στην προαγωγή και απόλυση μαθητών).

Ο κ. Νικολόπουλος ανάφερε στην ερώτηση ότι “το φαινόμενο της εξάντλησης του ορίου απουσιών που δικαιούνται οι μαθητές, δεν περιορίζεται, πλέον, μόνο στα παιδιά της Γ’ Λυκείου, που διαβάζουν για τις πανελλήνιες και σταματούν το σχολείο, κυρίως, μετά το Πάσχα, εκμεταλλευόμενοι το χρόνο τους το πρωί μελετώντας για να πάνε μετά στο φροντιστήριο.

Αυτή η τακτική έχει επεκταθεί και σε μικρότερες τάξεις (κρούσματα εντοπίζονται και στο Γυμνάσιο!) χωρίς όμως εκεί να υπάρχει ο λόγος των πανελλαδικών”.

Ο κ. Νικολόπουλος απηύθυνε στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τα ακόλουθα ερωτήματα:

1. Γνωρίζετε το φαινόμενο «της εξάντλησης» του ορίου των απουσιών, που δικαιούνται οι μαθητές;

2. Συμφωνείτε, στο ότι το ως άνω φαινόμενο υποβαθμίζει τη Δημόσια εκπαίδευση και απαξιώνει το εκπαιδευτικό σύστημα;

3. Πως σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε το φαινόμενο των άδειων αιθουσών κατά το τελευταίο 15μερο του έτους;

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ

Σχόλια (18)

 
γονεας
30 Ιουλ 2015 13:46

Ο γιος μου φετος εμεινε 2 μερες στο σπιτι με υψηλό πυρετο, και την επόμενη αναγκάστηκε να ταξιδεψει μαζι μας σε επαρχια για την κηδεια του παππού του.
Το βρίσκετε λογικο να μην μπορω να δικαιολογησω τις 3 ημερες με διαφορετικη αιτιολογία; Θα έπρεπε να βρω κάποιον γιατρο διατεθειμένο να μου δωσει ένα ψευτικο χαρτι που να καλυπτει τις 3 μερες; Προτιμησα να μην το κανω και να δικαιολογησω μονο τις 2 που μου επετρεπε ο νομος, αφηνοντας την 3η μερα αδικαιολογητη.
Εσείς με τις ιδεες περι δικαιολογημενων μονο λόγω ασθένειας/επιτροπων/κλπ κλπ, ως εργαζόμενοι απουσιάζετε απο τη δουλειά σας μόνο όταν έχετε κανονική άδεια ή ειστε άρρωστοι; Δεν υπαρχουν και άλλες περιπτωσεις (πχ. θάνατος στην οικογένεια) οι οποίες δικαιολογουν απουσία απο την εργασία σας;
Καλό θα είναι λοιπον οι ιδέες που προτείνονται να είναι εφαρμοσιμες και να υπάρχει επαφή με την πραγματικότητα.

 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
30 Ιουλ 2015 11:31

Σαν μαχιμος εκπ/κος εχω να επισημανω:
πρεπει επιτελους το υπεπθ και ο αρμοδιος υπουργος να βαλει ενα τελος σε αυτη την αηδια που προκαλειται μετα το Πασχα στα σχολεια με το θεμα των απουσιων.
να θεσπισθει ενα ποσοστο απουσιων (π.χ 60 για ολο το σχ.ετος) δικαιολ-αδιακιολ και τιποτα παραπανω.ουτε και αυτα τα ευτραπελα που συνεβησαν στο τελος του σχ.ετους με δικαιολ.απουσιων λογω ........της γριππης!!!!ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΣΘΕΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΗ ΓΝΩΜΗ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΙΔΙΩΤΩΝ ΙΑΤΡΩΝ!!!
ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ,ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ κ.ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΣΥΓΚΡΟΥΣΘΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ!!!!ΤΟΛΜΕΙΣΤΕ.

 
Nikos
30 Ιουλ 2015 02:25

Δεν φταίνε τα παιδιά, η κοινωνία φταίει, εμείς δηλαδή.
Αν το όριο των απουσιών τριπλασιαζόταν, τότε ελάχιστοι μαθητές θα πάταγαν στο σχολείο. Χρησιμοποιούμε δηλαδή το όποιο όριο απουσιών για να αναγκάζουμε τους μαθητές να πηγαίνουν σχολείο!!! Είναι σίγουρο ότι θέλουμε τέτοιους μαθητές; Ίσως τελικά η λύση είναι η μη υποχρεωτική εκπαίδευση, ίσως έτσι κάποτε την εκτιμήσουν πάλι

 
ΧΡΗΣΤΟΣ
30 Ιουλ 2015 01:01

Ηλεκτρονική καταχώρηση απουσιών μετά το πρώτο πεντάλεπτο κάθε διδακτικής ώρας, και αυτόματο κλείδωμα... (προσήλθε, λάθος καταχώρηση).
ΗλεκτρονΙκή ενημέρωση του γονέα (με κωδικό μπαίνει στο σύστημα και βλέπει την καρτέλα του μαθητή) όποτε θέλει.
Ενας ενιαίος αριθμός απουσιών (π.χ. 114) (όχι δικαιολογημένες - αδικαιολόγητες)
Ο κηδεμόνας δεν μπορεί να πιστοποιήσει αν ο μαθητής είναι άρρωστος;
Ο γιατρός μπορεί με τα 10 ευρώ;
Ο σύλλογος των εκπ/κων μπορεί; (δωρεάν)
Ολα τα παραπάνω μπορεί να γίνουν με ένα laptop σε κάθε αίθουσα, ασύρματο internet στο χώρο του σχολείου και γνώσεις ΤΠΕ επιπέδου 1 από τους εκπ/κους.

 
Πιο Μαυρος
29 Ιουλ 2015 18:43

Εχουμε πει επανειλημμένα....
ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΑΠΟΥΣΙΕΣ;;;; ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΠΑΙΔΙ 15 ΧΡΟΝΩΝ ΑΝΕΒΗΚΕ ΣΕ ΕΝΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙ ΚΑΙ ΠΗΓΕ ΣΤΗΥ ΚΑΦΕΤΕΡΙΑ ΤΗΝ 3η ΩΡΑ ΕΠΕΙΔΗ ΒΑΡΙΟΤΑΝΕ ΚΑΙ ΗΠΙΕ ΚΑΦΕ... ΑΝ ΣΚΟΤΩΘΕΙ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΥΠΟΥΡΓΟΣ;;;;
ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΝΗΛΙΚΟΥΣ.... ΚΑΛΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΟΙΜΑΤΑΙ...
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ..ΤΙ ΚΑΝΕΙ Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ;;;;
ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΑΠΟΥΣΙΩΝ..ΜΟΝΟ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΓΟΝΕΙΣ

 
georget
29 Ιουλ 2015 18:40

Συμφωνώ με τον Ιωάννη ,πως η τεχνολογία, και στο θέμα ενημέρωσης των γονέων περί απουσιών, μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά απο το Υπουργείο, καθώς και από κάποιους εμπνευσμένους , με τυπικά και ουσιαστικά προσόντα δ/ντές.
Δεν μπορεί το Υπουργείο να μιλάει για συμμετοχή σχολείων και μαθητών σε διαγωνισμούς καινοτομίας, όταν το ίδιο δεν φροντίζει την ανανέωση του σχολείου και του τρόπου λειτουργίας του.
Υπάρχουν σε όλες τις διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπ/σης ή στις περιφέρειες, συνάδελφοι,καταρτισμένοι,εξιδικευμένοι ,όχι μόνο περί την τεχνολογία αλλά και την εκπαιδευτική και παιδαγωγική χρήση της, που μπορούν να αξιοποιηθούν οι γνώσεις και η ικανότητά τους να πρωταγωνιστήσουν για τέτοιες αλλαγές . Σε άλλους καιρούς θα μιλούσαμε για θέσεις εργασίας και αμοιβές επιπλέον, όχι βέβαια τώρα.
Είναι πραγματικά ζοφερή η κατάσταση με το παζάρεμα των απουσιών, κυρίως στη Γ' Λυκείου και αποκαρδιωτική η φυσική απουσία μαθητών από τα σχολεία τους ( ας μη μιλήσω για την πνευματική).
Απαξίωση των μαθητών στο εκπ/κό μας σύστημα είναι αυτή, συνάδελφοι και κ. Υπουργέ.
Απαξίωση σε ένα σχολείο χωρίς νόημα και ενδιαφέρον για το μαθητή. Ένα σχολείο εξετασιοκεντρικό, με αναχρονιστικά Αναλυτικά προγράμματα σπουδών, ειδικά στο Λύκειο, με παρωχημένες διδακτικές μεθόδους, με παλιάς αντίληψης δομημένη ύλη στα διδακτικά εγχειρίδια, με περιορισμό της ελευθερίας του εκπ/κού να αυτονομηθεί ως προς την διδακτική ύλη, με εκπ/κούς που έχουν χρόνια να επιμορφωθούν συλλογικά, με μια επιμόρφωση β' επιπέδου χωρίς συνέπεια στην διδακτική πράξη, με παλιούς υπολογιστές σε εργαστήρια σχολικά, χωρίς ανανέωση των προγραμμάτων τους και των δυνατοτήτων τους και πολλά άλλα ,για να μη μακρυλογώ.
Μήπως είναι καιρός να μειωθούν οι εξετάσεις σε πολλά αντικείμενα του σχολείου ;
Τι νόημα ,για παράδειγμα, έχει να εξετάζεται γραπτά στα θρησκευτικά ,ένας μαθητής που δεν διαβάζει ποτέ σχετικά και ούτε κάνει συνεργατική αναζήτηση νοήματος σε αυτά που διδάσκεται;
Πως μπορεί να διδάσκεται χημεία ή φυσική με ελάχιστα πειράματα και διασύνδεση με πραγματικά καθημερινά προβλήματα ;
Ακόμα και τα καλλιτεχνικά και η θεατρολογία όταν εξαντλούνται σε πολλή θεωρία και όταν δεν υπάρχουν κατάλληλοι χώροι στα σχολικά κτίρια ;
Γιατί να μη μαθαίνει χρήση του υπολογιστή με σκοπό να εξυπηρετήσει τις εργασίες του στο σχολείο ; τη χρήση των ΤΠΕ γενικότερα στην σχολική πραγματικότητα και όχι μόνο ;
Τι νόημα έχουν ακόμα και οι λεγόμενες "καινοτόμες" σχολικές δραστηριότητες, που εξαντλούνται στο σχολείο και όχι στον πραγματικό κόσμο και τα προβλήματά του ;
Έχουν νόημα τέτοια προγράμματα όταν δεν αξιολογούνται ; για να φαίνεται ότι λειτουργούν επιτυχώς ; για να παίρνουν όλοι οι εκπαιδευτικοί βεβαιώσεις υλοποίησης ;
Όταν πάλι , οι μαθητές, έρχονται στο σχολείο χωρίς να ξέρουν τι θα προκύψει στη διάρκεια της μέρας ; ( συνεδρίαση καθηγητών , 15μελούς, εκδρομή στην αυλή του σχολείου,ξαφνική και απρογραμμάτιστη ενημέρωση κλπ ;). Όλα όσα θα κούραζαν και τους ενήλικες δηλαδή.
Μήπως τα παιδιά είναι πιο έξυπνα από μας και μας δείχνουν τον δρόμο ;
Μήπως φωνάζουν τις ανάγκες τους και δεν κάνουμε κάτι ;
Μήπως μας δείχνουν την σχολική πραγματικότητα ;
Γιατί να ενδιαφερθούν να ρθούν σε ένα τέτοιο σχολείο ;
Για να μην πάρουν απουσίες ; ε! λοιπόν τις απαξιώνουν και αυτές.
Για την ύλη ; σιγά θα την μάθουν στο φροντιστήριο ( ιδιαίτερο ή όχι),θα πληροφορηθούν αν θελήσουν από κανένα συμμαθητή, για το αν ειπώθηκε και τίποτα σημαντικό, για τις εργασίες τους στο σπίτι ; μα είναι μετρημένες! και πολύ λιγότερες του φροντιστηρίου! Αν τις ανακοίνωνε και σε κανένα ειδικό διαδικτυακό τόπο ο καθηγητής ακόμα καλύτερα!
Δεν χρειάζονται μόνο λεφτά κ. Υπουργέ και συνάδελφοι. Μεράκι χρειαζόμαστε, όρεξη για δουλειά , καλύτερο συντονισμό και οργάνωση από μέρους των διευθυντών και του συλλόγου διδασκόντων και κυρίως από το Υπουργείο.Είναι ανάγκη να θεσμοθετήσει αλλαγές με τη συνεργασία των σχολείων και προσαρμοσμένες, κατ' επιλογήν, στις τοπικές ανάγκες τους και ιδιατερότητες του κάθε σχολείου.
Διοργανώστε ψηφιακές επιμορφώσεις κ. Υπουργέ για όλα αυτά τα ζητήματα, σύγχρονες και ασύγχρονες, αξιοποιήστε με λιγότερα λοιπόν έξοδα τις δυνατότητες της Τεχνολογίας.
Επιμορφώστε τους εκπ/κούς , ώστε να καταλάβουν τη χρησιμότητα της αυτοαξιολόγησης του σχολείου για την γενικότερη βελτίωση και ανανέωσή του σχολείου αλλά και την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Μη την επιβάλλεται!
Τότε νομίζω δεν θα είχαμε τέτοια κρούσματα, πραγματικής καθημερινής "διαρροής" των μαθητών, γιατί το σχολείο θα ήταν χώρος δημιουργικός, ελκυστικός και θα καλλιεργούσε αναστοχαστικούς εκπαιδευτικούς, μέσα σε "κοινότητες μάθησης" και κριτικά σκεπτόμενους μαθητές.
Όλα τ΄άλλα είναι κατασταλτικά μέτρα και εμείς μιλάμε για πρόληψη συνάδελφοι και κ. Υπουργέ.

 
stratis
29 Ιουλ 2015 17:23

Είστε λάθος. Αν το σχολείο πάψει να είναι φυλακή και καταναγκασμός για τα παιδιά και γίνει χώρος δημιουργίας και χαράς, θα σταματήσουν και οι κοπάνες. Όσο για τις απουσίες μετά το Πάσχα, τα παιδιά παίζουν το μέλλον τους στις Πανελλαδικές. Φυσικά θα μείνουν σπίτι να διαβάσουν και να πάνε φροντιστήριο. Τι να πάνε να κάνουν στο σχολείο;

 
Χριστόδουλος
29 Ιουλ 2015 16:56

Παράξενο πράγμα, κάθε χρόνο μετά το Μάρτιο σε όλα τα Δημόσια Λύκεια της χώρας έχουμε επιδημία στις παρακάτω κατηγορίες μαθητών

1. μαθητές Γ Λυκείου
2. μαθητές λοιπών τάξεων με κακή επίδοση στα μαθήματα και με μεγάλο αριθμό (προσεγγίζει το όριο) αδικαιολόγητων απουσιών.

ΛΥΣΗ
Επιστολή στον τοπικό Ιατρικό Σύλλογο να ενημερώσει τα μέλη του να μην χορηγούν "μαιμού" δικαιολογητικά γιατί θα αναγκαστούμε να προβούμε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να διαπιστώσουμε τη γνησιότητα - εγκυρότητα του κάθε δικαιολογητικού τόσο ως επίσκεψη όσο και ως ιατρική γνωμάτευση.

Πώς;
Αποστολή όλων δικαιολογητικών (φωτοτυπημένα) με συνοδευτική επιστολή στην Υγειονομική Επιτροπή και στο ΣΔΟΕ ώστε να μας πιστοποιήσουν ο μεν ΣΔΟΕ ότι υπήρξε επίσκεψη του ασθενή και κόπηκε και το αντίστοιχο παραστατικό και απο την Υγειονομική ΕΠιτροπή να διαπιστώσει ότι ο μαθητής όντως έπασχε απο την ασθένεια που αναγράφει το αντίστοιχο δικαιολογητικό.
Αν μη τι άλλο, θα αυξήσουμε και το δηλωθέν εισόδημα των γιατρών με τη φάμπρικα των δικαιολογητικών.

 
Α.Ν.
29 Ιουλ 2015 14:59

Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε ότι η φοίτηση στο σχολείο είναι υποχρεωτική. Οι μαθητές έχουν πολλά δικαιώματα αλλά το να μην πάνε σχολείο επειδή έχουν κάτι καλύτερο να κάνουν έστω κι αν αυτό είναι μελέτη, όχι δεν είναι δικαίωμά τους. Συμφωνώ με αυτούς που λένε όριο απουσιών ανά μήνα και σε εξαιρετικές περιπτώσεις ασθένειας, έλεγχο από υγειονομική επιτροπή. Αν καταφέρουν ένας-δυο να την εξαγοράσουν, ας λείψουν. Πάντως να λείπουν όλοι οι μαθητές της τάξης ή του σχολείου αποκλείεται. Επίσης, όχι αδικαιολόγητες απουσίες, ας αυξηθούν λίγο αυτές που δικαιολογούνται από τον κηδεμόνα. Ναι, αν τους πλακώσει το πάπλωμα ή πάρουν ωριαία αποβολή, ο κηδεμόνας πρέπει να το γνωρίζει.

 
Μ.Χ.
29 Ιουλ 2015 14:06

Κατάργηση όλων των αδικαιολόγητων αρχικά.

Και μετά κατάργηση όλων των δικαιολογημενων Εκτός ασθένειας.

Απλά τα πράγματα.

 
Μάνος Π
29 Ιουλ 2015 13:00

Λοιπόν , αναγκάζομαι να γράψω και εγώ , όλα τα αλλα τα λύσαμε , αυτο εκαιγε τον Σύριζα, ορθώς λεει ο κύριος παραπάνω να ερωτηθεί εκεινος που εδινε συνεντεύξεις στην Παναγιωταρέα, αφου αυτον ψήφισε ο Ελληνικός λαός ,
αλλά το κυριώτερο , δεν ζείτε στην Αλβανία του αείμνηστου Εμβέρ Χότζα , αν και αυτός ήταν , εν τέλει καλύτερος, ζείτε στην εποχή του Youtube, αν το εχετε υπόψη σας, αλλά το κυριώτερο,

τα παιδιά τα ρωτάει κανείς , και αφου υπαρχουν τόσοι σοφοί γιατι να ρωτήσει κανείς τα παιδιά , αυτά δεν ξέρουν τίποτα

 
tasos
29 Ιουλ 2015 11:43

λυσατε ολα τα αλλα προβληματα και εμεινε αυτο τωρα.

 
Ελεύθερος
29 Ιουλ 2015 11:30

@Στράτος και Στρατός

Η πρώτη φορά Αριστερά φιλοδοξεί να εφαρμόσει τον 20-1 και στα σχολεία τώρα; Το πρόγραμμα είναι πολύωρο και εξαντλητικό. Αφήστε λίγο χρόνο στα παιδιά και για κάτι άλλο. Αν αυτό το κάτι άλλο είναι μελέτη/προετοιμασία για τις εξετάσεις, τόσο το καλύτερο.

 
Πρώτη φορά
29 Ιουλ 2015 11:23

Ενδιαφέρον τι έχει να πει η κυβέρνηση.. ίσως να απαντήσει η περίφημη συνέντευξη του σημερινού Π/Θ και τότε εκπροσώπου των 15μελών στην Παναγιωταρέα. Κάτι για "να επιλέγουμε πότε θα λείπουμε" αν δε με απατά η μνήμη μου πρέσβευε τότε ο κύριος Π/Θ.
Από την άλλη αν λείπουν όποτε θέλουν οι μαθητές πώς θα φορτώσει επιπλέον ώρες τους εκπαιδευτικούς ο κύριος υπ. παι.; Αδιέξοδο!

 
Ιωάννης
29 Ιουλ 2015 11:10

το φάρμακο, ΔΕΝ είναι αυτό που υποδεικνύει ο Στράτος.
1. Το όριο μήνα, είναι αντισυνταγματικό, αφού δεν υπάρχει συμβόλαιο με τον Θεό μηνός. Οι 50 αδικαιολόγητες, κάλλιστα θα μπορούσαν να γίνουν όλες δικαιολογημένες με Γιατρό, άρα δεν υπάρχει έλεγχος μηνός. Είναι αντισυνταγματικό, διότι οι ασθένειες, δεν υπακούουν στον μήνα (για το 1% αναφέρομαι που μπορεί να λένε αλήθεια και δεν θα εξοντωθεί το 1% για τους 99% ασκούντες καταχρηστικώς δικαίωμα.
Δεν είναι φαεινή ιδέα κ. Στράτο, δεν είναι καν ιδέα.
2. Με την Υγειονομική Επιτροπή, απλώς θα αυξηθούν τα κρούσματα χρηματισμού και θα γίνει προνόμιο αυτών που έχουν, των εχόντων και κατεχόντων. Ο κάθε αστός, προκειμένου να κάνει το κέφι του παιδιού του , το κέφι του συρμού, την «βέλτριστη πρακτική διαβάσματος» θα βάλλει πολύ βαθειά το χέρι στην τσέπη ενό ο άλλος ο φτωχο γονέας, θα δει το παιδί του να μένει και του πλουσίου να περνά. Ή -στην καλύτερη- θα πηγαίνει ο μαθητής φτωχός και θα απουσιάζει ο μαθητής πλούσιος. Διότι ο ΛΟΓΟΣ της απουσίας, ΔΕΝ ΑΙΡΕΤΑΙ με το μέτρο του υποδεικνύει ο κ. Στράτος.
3. Είπαμε, ότι τα όρια τα αδικαιολογήτων υπάρχουν για εξαιρετικά πολύπλοκες καταστάσεις όπου δεν είναι δυνατόν να υπάρξει χαρτί Ιατρού. υπάρχει ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΠΛΟΣ ΛΟΓΟΣ: Η απουσία λόγω «βαρέως στρώματος» ήτοι το ξύπνημα αργά και η είσοδος στο Σχολείο μετά την πρώτη ώρα. Θα του πάρουμε το κεφάλη γιατί ξύπνησε αργά, επειδή είδε την ψηφοφορία στην Βουλή; Δεν λέω κάτι εφηβικότερο. ...
ΆΡΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ, είνι ΑΝΙΣΑ, ΕΝ ΠΟΛΛΟΙΣ ΤΑΞΙΚΑ, ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΑΔΙΚΑ και τέλος είναι ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ.
Μια καλύτερη πρόταση από του Στράτου, είναι να υπάρχει γενικό όριο παρουσιών, χωρίς δικαιολόγηση γονέα ή με χαρτί ιατρού.
ΔΗΛΑΔΗ:
Μπορείς να κάνεις έως 150 απουσίες συνολικά, χωρίς Ιατρού βεβαίωση ή κηδεμόνος. Προάγεσαι κανονικά.
150-200 προάγεσαι κανονικά, εφ΄όσον έχει ΜΟ προφορικών το 15 και άνω.
Στις 201 -300 πας για ολική κατά Σεπτέμβριο εξέταση μόνο γραπτώς. (Έχει σημασία μόνο γραπτώς)
>300 επανάληψη τάξης.
Έως 5 μέρες αποβολής θεωρούνται ως μη απουσίες, με απόφαση του Συλλόγου, με μυστική ψηφοφορία. Είναι απαραίτητο να υπάρχει η μυστική ψηφοφορία. Πολύ σοβαρό. (Αφού άρχισε η πρακτική αυτή, να έχει νόημα κάπου , διότι στην εκλογή Διευθυντών, ΔΕΝ έχει!)
Σε απεργίες ή απουσίες ΜΜΜ δεν έχουμε απουσίες. Μέχρι 10 αγουροξυπνήματα ή άλλες απουσίες πρώτης ώρας, ή και μεμονωμένες, μπορεί να δικαιολογήσει ο Διευθυντής ως μονοπρόσωπο όργανο, με ειδική αιτιολογία για κάθε μία.
Το παραπάνω σύστημα, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ, αν δεν υπάρχει ένα απολύτως αναγκαίο ΣΥΣΤΗΜΑ παράλληλης ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ:
1. Κάθε ημέρα αποστολή απουσιών με μορφή SMS σε μητέρα, Πατέρα ή κηδεμόνα. Αυτό γίνεται μόνο με αυτόματο ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο υπάρχει και είναι σε θέση να τηρούν οι εκπαιδευτικοί . Μπορεί να γίνει με λίγη καλή θέληση από του Υπουργείο.
2. Στην ενημέρωση, θα υπάρχει η ημερήσια απουσία, οι συνολικές στον μήνα, οι συνολικές εξ αρχής του Διδακτικού έτους και τα όρια απουσιών.
3. Tα SMS, θα έχουν επιβεβαίωση παραλαβής.
4. Οι Γονείς θα υπογράφουν σχετική δήλωση για τον αριθμό που κατέχουν, τις υποχρεώσεις που έχουν αν αλλάξει, τον χάσουν , τους κόψουν το τηλέφωνο κτλ
Τα επιτελεία του ΥΠΟΠΑΙΘ, ήδη θα έπρεπε να εργάζονται σε μια κατεύθυνση πυο να διασφαλίζει την τελευταία αναγκαιότητα με την επικρατούσα τεχνολογία των κινητών που έχουν όλοι (Ενώ το e-mail έχει ακόμα δρόμο για να γίνει κοινός τόπος)
Θα καταργηθεί η ενημέρωση με το Ταχυδρομείο πουείναι προπολεμική και με χίλιες αστοχίες.
Θα καταργηθεί η τήρηση «Ημερήσιων δελτίων απουσιών» (Θα γίνεται μια εκτύπωση στο τέλος της ημέρας)
Θα καταργηθεί το «Βιβλίο απουσιών»
Όσοι δεν έχουν κινητό θα ανημερώνονται με μήνυμα ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου, την διεύθυνση του οποίου θα δηλώσουν υπευθύνως.
Όσοι δεν έχουν τίποτα, υποχρεούνται να έρχονται κάθε εβδομάδα στο Σχολείο ημέρα Παρασκευή και ώρα 14.00 για ενυπόγραφη ενημέρωση.
Σε περίπτωση που οι απουσίες περάσουν τις 100, υποχρεούται να έρχεται κάθε ημέρα. (Μέχρι να πάρει κινητό ή να αποκτήσει λογαριασμό ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου)
Κάντε το εκεί στο Υπουργείο να κάνετε μια καινοτομία που να μείνει .
Ελάχιστο κόστος (μικρότερο αν αφαιρέσουμε τα ταχυδρομικά)
Ουσιαστική και λεπτομερής ενημέρωση.
Δεν λύνεται το πρόβλημα της Γ΄τάξης, αν δεν αλλάξετε τα θέματα , την μορφή τους, στην Γ΄λυκείου. Όχι απομνημόνευση, μόνο κρίση. Όχι θεωρία, μόνο ΒΑΣΙΚΑ . Μόνο κορμό. Μόνο ασκήσεις. Μόνο ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής εφ΄όλης της ύλης Γυμνασίου Λυκείου (Τα γενικά, τα γενικά, τα γενικά, όχι τα ειδικά, ότι το ξεφτιλίκι με τις κατευθύνσεις ΄.Θα τα μάθουν ΟΛΑ στο Πανεπιστήμιο ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ!)
Η εξετάσεις ΠΙΣΤΟΠΟΙΟΥΝ την ύπαρξη ΒΑΣΕΩΝ σε όλα τα μαθήματα. (Τα μη «παπαγαλέ», όσα μπορούν να ζητούν ερωτήσει κρίσεως, όσα μπορούν να φύγουν από το παπαγαλέ, συμπεριλαμβανομένων και των Θετικών επιστημών)

 
χμμ...
29 Ιουλ 2015 10:37

1) αδικαιολογητες απουσιες
2) δικαιολογημενες απο σικε ασθενειες
3) σβησιμο απουσιων στο τελος της χρονιας απο τον συλλογο με γνωμονα το καλο του μαθητη

.. ορισμενες απο τις πολλες πληγες του ελληνικου σχολειου

 
Giorgio
29 Ιουλ 2015 10:22

Ο θεσμός της "αδικαιολόγητης απουσίας" είναι μοναδικός παγκοσμίως είτε μιλάμε για εκπαίδευση είτε μιλάμε για εργασιακή σχέση. Δεν υπάρχει χώρα στον κόσμο που να μπορεί ο μαθητής ( ή ο εργαζόμενος ) να λήψει από το το σχολείου του χωρίς να χρειάζεται να δώσει αναφορά σε κανέναν ( γιατί"έτσι" όπως λέμε ). Πενήντα αδικαιολόγητες απουσίες ετησίως δηλαδή 1 ημέρα τον μήνα ( χονδρικά αν αφαιρέσουμε τους δύο μήνες των 15ήμερων διακοπών ) μπορεί κάθε μαθητής να απουσιάσει από το σχολείο.

Όσο αναφορά για τις συνεχόμενες "δικαιολογημένες" απουσίες του Απριλίου - Μαίου θα πρέπει να θεσμοθετηθεί ο έλεγχος από Υγειονομική Επιτροπή. Πάνω από 5 συνεχόμενες ημέρες θα πρέπει να δικαιολογείται μόνο με χαρτί από τέτοια επιτροπή .

 
Στράτος
29 Ιουλ 2015 09:05

Το πρόβλημα είναι μεγάλο και κυρίως στο Λύκειο. Η λύση είναι απλή αρκεί να υπάρχει η πολιτική βούληση. Καθορισμός ορίου απουσιών εντός ενός μήνα. Για παράδειγμα μέχρι 25 απουσίες εντός ενός μήνα. Περισσότερες μόνο με βεβαίωση Υγειονομικής Επιτροπής (όχι απλώς γιατρού ούτε νοσοκομείου, διότι τέτοιες πλαστές εξασφαλίζουν εύκολα οι μαθητές).
Γενικώς, για ποιο λόγο υπάρχουν όρια αδικαιολόγητων απουσιών; Κάθε απουσία του μαθητή δεν πρέπει να είναι δικαιολογημένη/αιτιολογημένη από κηδεμόνα ή γιατρό;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ