Placeholder

ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ

Με σειρά προτεραιότητας οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό

Συζητήθηκε εκτενώς το θέμα των αποσπάσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικές μονάδες της αλλοδαπής
Δημοσίευση: 30/07/2015
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. έχει αρχίσει εκτενή μελέτη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό με στόχο την πλήρη αναδιοργάνωσή της, ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα και αποτελεσματικότητα και να εξοικονομηθούν πόροι αναγκαίοι για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών της χώρας στην παρούσα συγκυρία. Αυτό είπε ο Γενικό Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Δημήτρης Χασάπης στον υφυπουργό Εξωτερικών Γιάννη Αμανατίδη, στη διάρκεια συνάντησης που πραγματοιήθηκε στο υπουργείο Παιδείας .

Στη συνάντηση, όπου συζητήθηκε εκτενώς το θέμα των αποσπάσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικές μονάδες της αλλοδαπής, αποφασίστηκε οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών κατά το προσεχές σχολικό έτος να πραγματοποιηθούν με την ακόλουθη σειρά προτεραιότητας:

α) Αποσπάσεις εκπαιδευτικών μέχρι την συμπλήρωση πενταετίας.

β) Αποσπάσεις εκπαιδευτικών των οποίων οι σύζυγοι είναι μόνιμοι υπάλληλοι του υπουργείου Εξωτερικών που υπηρετούν σε αρχή της εξωτερικής υπηρεσίας, είτε μόνιμοι υπάλληλοι άλλων υπουργείων και δημόσιων υπηρεσιών, που υπηρετούν ή είναι διαπιστευμένοι σε αρχή της εξωτερικής υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών, είτε στρατιωτικοί που υπηρετούν σε μη διαπιστευμένη αρχή του εξωτερικού.

γ) Αποσπάσεις εκπαιδευτικών πέραν της πενταετίας, χωρίς επιμίσθιο και χωρίς αμοιβή, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 20 ν. 4027/2011.

Οι κενές θέσεις που απομένουν, μετά την πραγματοποίηση των ανωτέρω αποσπάσεων, θα καλυφθούν κατά προτεραιότητα με αποσπάσεις εκπαιδευτικών που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες που είναι εγκατεστημένοι στο εξωτερικό ή με ομογενείς ή αλλοδαπούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού.

Σε εντελώς ειδικές περιπτώσεις απομένουσες κενές θέσεις θα καλυφθούν από τις νέες αιτήσεις για απόσπαση ή με παράταση αποσπάσεων πέραν της πενταετίας για ένα έτος χωρίς επιμίσθιο.

Σχόλια (7)

 
Μιχάλης
30 Ιουλ 2015 18:12

Το θέμα των αποσπάσεων στο εξωτερικό είναι απαρχαιωμένο δηλ. δίνουμε προτεραιότητα σε αυτούς που έχουν συνάψει γάμο με ομογενή εδώ και δεκαετίες έχουν χωρίσει κι επικαλούνται τη ληξιαρχική πράξη γάμου για να παίρνουν αποσπάσεις δέκα χρόνια και μετά. Όσοι είναι μόνιμοι εκπαιδευτικοί και πληρώνονται από το ελληνικό δημόσιο να επιστρέψουν πίσω και να αποσπαστούν κι άλλοι χωρίς επιμίσθιο διότι και αυτών οι σύζυγοι μπορούν να βρουν μια δουλειά στο εξωτερικό. Βάλτε κύριοι του Υπουργείου ένα πλαφόν όχι παράταση απόσπασης πέραν της 10 ας εάν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι, δηλαδή θα συνταξιοδοτηθούν χωρίς να έχουν επιστρέψει στην πατρίδα που τόσα χρόνια τους πλήρωνε, λυπάμαι αλλά είναι η πικρή αλήθεια συνάδελφοι.

 
Αλέκα
30 Ιουλ 2015 22:12

Ποια πικρή αλήθεια συνάδελφε; Πιστεύω ότι δεν είσαι καλά ενημερωμένος. Τα δικαιολογητικά που προσκομίζουμε κάθε χρόνο δεν έχουν όριο. Παραμένουμε δίχως επιμίσθιο για να είμαστε μαζί με την οικογένειά μας, η οποία ζει δεκαετίες στο εξωτερικό. Εξάλλου εμείς είμαστε γέννημα θρέμμα παιδιά ομογενών, που γνωρίζουμε καλύτερα από τον καθένα τις συνθήκες εργασίας, τις δυσκολίες, τις ιδιαιτερότητες των μαθητών μας και το πιο σημαντικό τη γερμανική γλώσσα και την επικοινωνία με τους διευθυντές των κατατόπων σχολείων. Αν εσύ πληρώνεις τους μισθούς μας, διερωτώμαι ποιον πληρώνουμε εμείς στην πατρίδα με τους φόρους μας. Εν πάση περιπτώσει, εμείς απλά γεννηθήκαμε, μεγαλώσαμε και συνεχίζουμε να ζούμε στο εξωτερικό και δεν έχουμε κανένα παράπονο. Πιστεύεις δηλ. ότι εσύ έχεις περισσότερα δικαιώματα από εμάς στο να διδάξεις στο εξωτερικό; Εμείς δε ζητούμε να παραμείνουμε στο εξωτερικό για να βγάλουμε φράγκα, δεν υπάρχει τέτοια ευκαιρία εδώ και χρόνια άλλωστε, αλλά ζητούμε απλά να μείνουμε με τις οικογένειές μας. Αν είσαι από αυτούς που θέλουν να βάλουν το δικό τους λιθαράκι στη διαπεδαγώγηση των ομογενών μαθητών και να τους διδάξεις τα της πατρίδας και όχι μόνο, είσαι ευπρόσδεκτος. Εξάλλου υπάρχουν αρκετά κενά και για εσάς. Λυπάμαι συνάδελφε, αλλά εδώ είσαι λάθος. Λυπάμαι...

 
thea
31 Ιουλ 2015 08:37

Η απόφαση αυτή του Γενικού Γραμματέα μας αφήνει αναυδους. Μέσα στο καλοκαίρι και χωρίς προειδοποίηση να γυρίζουν μια ολόκληρη κατηγορία εκπαιδευτικών στην Ελλάδα; γιατί να μη γελιόμαστε, θεσεις δεν θα περισσέψουν, και αν περισσέψουν θα είναι πολύ μακριά από τον τόπο εγκαταστασης των συζύγων, με αποτέλεσμα να μην επαρκεί ο μισθός ούτε για τα έξοδα μετακίνησης. Εκτός αυτού, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί μετα το νομο Γεννηματα που καταργεί τα Λυκεια στην αλλοδαπή έβαλαν τα παιδιά τους σε ξενα σχολεία. Σε ποια σχολεία λοιπον θα φοιτησουν τα παιδια αν η μητερα ή ο πατερας επιστρεψει στην οργανικη τους στην Ελλάδα;
Οι εχοντες γάμο με μονίμους κατοίκους εξωτερικού έχουν οικογενειες στο εξωτερικό και προσκομιζουν κάθε χρόνο ένα σωρό δικαιολογητικά για να πάρουν τη σχετική βεβαίωση. Εκτός αυτού προσφέρουν έργο, κρατώντας σχολεία με υπερωρίες που δε γίνονταν στην Ελλάδα και μάλιστα σε εποχές που καθυστερούσαν πολύ οι αποσπασεις άπό την Ελλάδα ή είχαν μειωθεί στο ελάχιστο, Υπηρετούν την ελληνόγλωσση εκπαίδευση και γνωριζουν τα προβλήματά της.
Η ηγεσία τουΥπουργείου εξαιρεσε όμως από τη ρύθμιση τους αποσπασμένους εκπαιδευτικους πέραν της πενταετίας "κατα παρεκκλιση των διαταξεων" των οποιων τα τεκνα φοιτουν στην Γ Γυμνασίου ή Γ Λυκειου. Αλλά προσοχη! μονο αυτων που αποσπάστηκαν για 3 συν 2 χρόνια! Αυτούς και τους κρατάει στο εξωτερικό και τους τοποθετεί κατα προτεραιότητα πριν απ όλους τους άλλους. Δεν ενδιαφέρθηκε όμως να ρωτήσει αν στην κατηγορία αυτών που έχουν γάμο με μόνιμο κάτοικο υπάρχουν παιδια΄που φοιτουν στη Γ Γυμνασίου ή στη Γ Λυκείου! Αν υπαρχουν οικογενειες με αναπηρα παιδια, ή με σοβαρά προβλήματα υγείας. Για ποιο λόγο αυτή η κραυγαλέα ανιση μεταχειριση;
Αν είχαν τετοιες προθεσεις έπρεπε να μας ενημερώσουν εγκαιρα, ώστε να προλάβουμε να παραιτηθούμε. Γιατί για εμάς η επιστροφή στην Ελλάδα δεν είναι δυνατή. Πού θα αφήσουμε τα ανήλικα παιδιά, πώς θα ανταπεξέλθουμε στα έξοδα να κρατάμε δύο σπίτια , ένα στο εξωτερικό και ένα στην Ελλάδα: πώς θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε τα παιδιά μας που σπουδάζουν σε άλλε πόλεις;
Επίπλέον, σε μία χώρα με άδεια ταμεία και κλειστές τράπεζες, πως το Υπουργείο τη στιγμή που δεν μπορεί να πληρώσει τα επιμίσθια αυτών που βρίσκονται ήδη στο εξωτερικό, δεν ενδιαφέρεται για το κόστος των επιπλέον επιμισθίων και της μεταφοράς οικοσκευής όλων όσων θα έρθουν στο εξωτερικό και των ομογενών που θα επιστρέψουν στην Ελλάδα.
Το κάνει για να βοηθήσει αυτούς που έρχοναι χωρίς επιμίσθιο στο εξωτερικό για να βρουν και δεύτερη δουλειά οι ίδιοι, ή να βρουν δουλειά οι άνεργοι σύζυγοι; Μα οι εχοντες γάμο με μόνιμο κάτοικο εξωτερικού έιναι μία μικρή ολιγάριθμη κατηγορία. Οι περισσότεροι που κρατούσαν τις θέσεις ήταν οι αποσπασμένοι από την Ελλάδα που παρέμεναν πέραν της πενταετίας "για αναγκες της υπηρεσίας" κατόπιν εισήγησης των Συντονιστών Εκπαίδευσης. Για εκείνους όμως η επιστροφή αργά ή γρήγορα ήταν προγραμματισμένη, για εμας όχι.
Η απόφαση αυτή του Υπουργείου έιναι αυθαίρετη και αδικη. Θα πρέπει να αντιδράσουμε δυναμικά. Αυτό το καλοκαίρι, την ώρα που οι περισσότεροι δεν έχουν καν πληροφορηθεί τι γίνεται, το Υπουργείο θα διαλύσει εκατοντάδες οικογένειες εκπαιδευτικών, περι αυτού πρόκειται.

 
vaios2002
02 Αυγ 2015 18:43

Οι αποσπασμένοι στο Εξωτερικό θα πρέπει μετα από 5 χρόνια υπηρεσίας στις εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικού να επιστρέφουν στις οργανικές ή μη οργανικές θέσεις τους. Δεν θα πρέπει επειδή ο σύζυγος ή η σύζυγός τους έχουν δουλειά στο εξωτερικό να δεσμεύουν τις διαθέσιμες θέσεις. Αυτές οι θέσεις δεν είναι για να "εξυπηρετούνται" οι εκπαιδευτικοί που έχουν οι σύζυγοί τους δουλειές στο εξωτερικό. Εξάλλου επιστρέφοντας στα Ελληνικά σχολεία θα έχουν να δώσουν πολλά στοιχεία και εμπειρία που αποκτούν κατά την διάρκεια της θητείας τους στο εξωτερικό. Από την άλλη υπάρχουν και άλλοι πολλοί, άξιοι εκπαιδευτικοί που θέλουν να "δοκιμάσουν" τις δυνάμεις τους στα σχολεία της ομογένειας και να αποκτήσουν την διεθνή εμπειρία και δεν θα πρέπει να αποκελίονται από την διαδικασία επειδή κάποιοι άλλοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να παρατείνουν την παραμονή τους στις μονάδες εξωτερικού για τον έναν ή τον άλλο λόγο. Όλοι οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί λειτουργοί έχουν δικαίωμα ίσων ευκαιριών δεν θα πρέπει πίσω από την ταμπέλα " για τις ανάγκες της υπηρεσίας" να παρατείνεται η παραμονή οποιουδήποτε εκπαιδευτικού πέραν της πενταετίας στο εξωτερικό. Αυτό συνιστά άνιση μεταχείριση και αρχή διάκρισης μεταξύ των εργαζομένων. Εξάλλου αν κάποιος θέλει να μείνει για πάντα στο εξωτερικό, πέντε χρόνια είναι αρκετά ώστε να δημιουργήσει τις προυποθέσεις και να μετάβει σε μια νέα κατάσταση που θα του είναι επιθυμητή (π.χ. να σπουδάσουν τα παιδιά του στο εξωτερικό, ή να είναι με τον/την σύζυγό του που δουλεύει στο εξωτερικό) βρίσκοντας δουλειά σε άλλες ιδιωτικές σχολικές μονάδες χωρίς να τρέχει κάθε φορά να μαζεύει "δεκάδες" δικαιολογητικά ή ..., αλλιώς θα πρέπει να γυρίζει πίσω και να ολοκληρώνει την θητεία του ως δημόσιος λειτουργός όπως οφείλει.

 
Διονύσης
02 Αυγ 2015 18:51

Αρκετά πια με αυτόν τον κοινωνικό ρατσισμό τύπου παντρεμένοι, πολύτεκνοι κτλ. Αν το κράτος θέλει ελληνικά σχολεία στο εξωτερικό τότε να τα φροντίσει με ΜΟΝΙΜΟ προσωπικό. Και ποιός μπορεί να είναι πιο μόνιμος από αυτόν που δέχεται να μείνει χωρίς επιμίσθιο;

 
Αρετή
03 Αυγ 2015 15:25

Αφού οι ομογενείς εκπαιδευτικοί ισχυρίζονται πως τα δικαιολογητικά είναι πολλά και κάθε χρόνο μπαίνουν σε μια διαδικασία που κουράζει, τότε μάλλον νομίζω σε τι η επιμονή να πάρουν την πολυπόθητη παράταση άνευ επιμισθίου.
Το δικαιότερο είναι να κοπούν αυτά με όσους έχουν συνάψει γάμο κτλ., διότι δεσμεύουν οργανική θέση στην πατρίδα και δεν μπορεί να την διεκδικήσει άλλος/άλλη συνάδελφος/ισσα, κι αυτό μπορεί να πάρει και 20 χρόνια, αυτό είναι δίκαιο.

 
Αθανασία Αθανασοπούλου
26 Αυγ 2015 20:13

1. για όλους τους αποσπασμένους, ακόμα και χωρίς επιμίσθιο, υπάχει κάποιος συνάδελφος που καλύπτει τις θέσεις τους. Αυτά για το "ανέξοδο" της απόσπασής τους που ισχυρίζονται οι άνευ επιμισθίου παρατατεμένα αποσπασμένοι.
2. Μετά από τόσα έξοδα για την επιμόρφωση των ομογενών, καλό θα ήταν να είχε προβλεφθεί η εκ των ενόντων κάλυψη των εκπαιδευτικών τους ναγκών. Ας πληρώσουν και οι κοινότητες, αν θέλουν να κρατήσουν την επαφή με τη γλώσσα κι ας μην επαιτούν συνέχεια από την πατρίδα. Στην πατρίδα κλείνουν ή ενσωματώνονται σχολεία. Δεν έχουμε την πολυτέλεια των ολιγάριθμων (σκαδαλωδώς πολλές φορές) σχολείων του εξωτερικού.
3. Ένα άλλο περίεργο είναι η συνεχιζόμενη παράταση αποσπάσεων συναδέλφων σε πανεπιστήμια εξωτερικού. Μικρός αριθμός για να απασχολήσει το υπουργείο και τους συνδικαλιτές μας, αλλά δεν θα έπρεπε;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ