Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. έχει αρχίσει εκτενή μελέτη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό με στόχο την πλήρη αναδιοργάνωσή της, ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα και αποτελεσματικότητα και να εξοικονομηθούν πόροι αναγκαίοι για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών της χώρας στην παρούσα συγκυρία. Αυτό είπε ο Γενικό Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Δημήτρης Χασάπης στον υφυπουργό Εξωτερικών Γιάννη Αμανατίδη, στη διάρκεια συνάντησης που πραγματοιήθηκε στο υπουργείο Παιδείας .
Στη συνάντηση, όπου συζητήθηκε εκτενώς το θέμα των αποσπάσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικές μονάδες της αλλοδαπής, αποφασίστηκε οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών κατά το προσεχές σχολικό έτος να πραγματοποιηθούν με την ακόλουθη σειρά προτεραιότητας:
α) Αποσπάσεις εκπαιδευτικών μέχρι την συμπλήρωση πενταετίας.
β) Αποσπάσεις εκπαιδευτικών των οποίων οι σύζυγοι είναι μόνιμοι υπάλληλοι του υπουργείου Εξωτερικών που υπηρετούν σε αρχή της εξωτερικής υπηρεσίας, είτε μόνιμοι υπάλληλοι άλλων υπουργείων και δημόσιων υπηρεσιών, που υπηρετούν ή είναι διαπιστευμένοι σε αρχή της εξωτερικής υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών, είτε στρατιωτικοί που υπηρετούν σε μη διαπιστευμένη αρχή του εξωτερικού.
γ) Αποσπάσεις εκπαιδευτικών πέραν της πενταετίας, χωρίς επιμίσθιο και χωρίς αμοιβή, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 20 ν. 4027/2011.
Οι κενές θέσεις που απομένουν, μετά την πραγματοποίηση των ανωτέρω αποσπάσεων, θα καλυφθούν κατά προτεραιότητα με αποσπάσεις εκπαιδευτικών που έχουν συνάψει γάμο με Έλληνες που είναι εγκατεστημένοι στο εξωτερικό ή με ομογενείς ή αλλοδαπούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού.
Σε εντελώς ειδικές περιπτώσεις απομένουσες κενές θέσεις θα καλυφθούν από τις νέες αιτήσεις για απόσπαση ή με παράταση αποσπάσεων πέραν της πενταετίας για ένα έτος χωρίς επιμίσθιο.
1. για όλους τους αποσπασμένους, ακόμα και χωρίς επιμίσθιο, υπάχει κάποιος συνάδελφος που καλύπτει τις θέσεις τους. Αυτά για το "ανέξοδο" της απόσπασής τους που ισχυρίζονται οι άνευ επιμισθίου παρατατεμένα αποσπασμένοι.
2. Μετά από τόσα έξοδα για την επιμόρφωση των ομογενών, καλό θα ήταν να είχε προβλεφθεί η εκ των ενόντων κάλυψη των εκπαιδευτικών τους ναγκών. Ας πληρώσουν και οι κοινότητες, αν θέλουν να κρατήσουν την επαφή με τη γλώσσα κι ας μην επαιτούν συνέχεια από την πατρίδα. Στην πατρίδα κλείνουν ή ενσωματώνονται σχολεία. Δεν έχουμε την πολυτέλεια των ολιγάριθμων (σκαδαλωδώς πολλές φορές) σχολείων του εξωτερικού.
3. Ένα άλλο περίεργο είναι η συνεχιζόμενη παράταση αποσπάσεων συναδέλφων σε πανεπιστήμια εξωτερικού. Μικρός αριθμός για να απασχολήσει το υπουργείο και τους συνδικαλιτές μας, αλλά δεν θα έπρεπε;