Placeholder

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Ο Β. Κουρμπέτης μιλάει στο esos για τη συνάφεια των διδακτορικών και Μεταπτυχιακών τίτλων με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ)

Αρκεί να δει κανείς τις απαιτήσεις για το επάγγελμα της κομμώτριας και θα διαπιστώσει ότι τα κριτήρια, για το σημαντικό αυτό επάγγελμα, απαιτούν μεγαλύτερη πρακτική άσκηση απ αυτή του ειδικού στην ΕΑΕ.
Δημοσίευση: 15/08/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Συνέντευξη  στο esos παραχώρησε ο πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής για τον Ορισμό των κριτηρίων για τη χορήγηση συνάφειας των διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) Βασίλης Κουρμπέτης .

Η συνέντευξη έχει ως εξής:

esos: Γιατί τώρα; Γιατί τέτοια αντίδραση;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Από τον Φλεβάρη του 2012 που έκλεισε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΠΙ) το υπουργείο Παιδείας έχει χάσει τον θεσμικό του Επιστημονικό Σύμβουλο. Η απουσία του ΠΙ ως θεσμού γίνεται αισθητή για άλλη μια φορά. 

Ο διάδοχος φορέας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) έχει καθυστερήσει αρκετά να βρει την επιστημονική του ταυτότητα.

Το  Τμήμα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΠΙ δεν υπάρχει στο νέο φορέα.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αποσπασματική και πλημμελή επιστημονική υποστήριξη της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

Η πολιτική ηγεσία έχοντας υπόψη τις διατάξεις της παρ. 11 του άρθρου 28 του ν. 4186/2013, όπου προβλέπεται η συγκρότηση επιστημονικής επιτροπής στο ΙΕΠ, η οποία θα εξετάζει τις συνάφειες των Διδακτορικών και Μεταπτυχιακών τίτλων με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) ζητά στις 21/7/2015 την συγκρότηση  της επιτροπής και εννέα  ημέρες αργότερα η επιτροπή συγκροτείται σε σώμα.

Την επόμενη κιόλας μέρα συνεδριάζει και   εισηγείται  τον ορισμό κριτηρίων για τη χορήγηση συνάφειας των διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ).

Στις 05- 08- 2015 εκδίδεται η σχετική Υπουργική Απόφαση.

esos: Υπάρχουν αντιδράσεις επί του περιεχομένου της υπουργικής απόφασης. Τι απαντάτε ως πρόεδρος της Επιτροπής;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Οι πρώτες αντιδράσεις μπορούν να χαρακτηριστούν από συντεχνιακές έως προσωπικά αγανακτισμένες. Ελάχιστες είναι οι θετικές αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τον τύπο. Συνδικαλιστικοί φορείς θέλουν να είναι μέλη της επιτροπής, Ελληνικά και ξένα Πανεπιστήμια ανησυχούν για την αυστηρότητα των κριτηρίων, γονείς εκπαιδευτικών που ανησυχούν για το επαγγελματικό μέλλον των παιδιών τους, εκπαιδευτικοί απόφοιτοι Πανεπιστημίων της Βουλγαρίας, Ιταλίας , Κύπρου και μερικοί της Αγγλίας διαμαρτύρονται . Εκατοντάδες mail και τηλεφωνήματα δέχονται το ΙΕΠ, το υπουργείο Παιδείας , ο Πρόεδρος και μέλη της Επιτροπής.  Καθημερινά και όλο το 24ωρο δέχομαι κάθε γνωστή μορφή επικοινωνίας  μέχρι σήμερα το  Δεκαπενταύγουστο.

esos: Γιατί όμως ορίστηκαν κριτήρια για τη χορήγηση συνάφειας των Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών τίτλων με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ);

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Επειδή ο νόμος το ορίζει. Επειδή πρέπει να λειτουργούμε με μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια.

Επειδή στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις και αυτό πρέπει να σταματήσει.

Επειδή οι Μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών πρέπει να δηλώνουν κάποια εξειδίκευση. Επειδή η διεθνής πρακτική το επιτάσσει.

Κυρίως όμως επειδή οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν το δικαίωμα στην εξειδικευμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη εκπαίδευση.

esos: Ποια είναι όμως αυτή ;  Ποιος την παρέχει; Πόσο διαρκεί; Τι περιλαμβάνει;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Για να απαντηθούν οι παραπάνω ερωτήσεις πρέπει να γνωρίζουμε ποιοι είναι οι μαθητές με αναπηρίες και τι εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν.

Δυστυχώς στη χώρα μας δεν έχουμε κατανοήσει την σοβαρότητα του προβλήματος.

Το πρόβλημα δεν είναι οι μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά το εκπαιδευτικό μας σύστημα το οποίο περιλαμβάνει τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, την εκάστοτε πολιτική ηγεσία, την νομοθεσία και τους πολίτες.

Το εκπαιδευτικό μας σύστημα πρέπει κάποια στιγμή, άμεσα, να κατανοήσει ότι η εκπαιδευτική αντιμετώπιση μαθητών με αναπηρίες  όρασης (αμβλύωπες και τυφλοί), με αναπηρίες  ακοής (βαρήκοοι και κωφοί αλλά και Κωφοί) με νοητικές αναπηρίες (ελαφριά έως βαριά νοητική αναπηρία, μαθητές στο αυτιστικό φάσμα (και το φάσμα είναι μεγάλο) μαθητές με κινητικές αναπηρίες (από απλή κινητική αναπηρία μέχρι εγκεφαλική παράλυση και πολλαπλές αναπηρίες), μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες έως μαθητές με προβλήματα συμπεριφοράς, συγκέντρωσης και υπερκινητικότητα  και ο κατάλογος είναι μεγαλύτερος απ ότι μπορεί κανείς να φανταστεί, απαιτεί ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ.

Η εξειδίκευση αυτή δε μπορεί να αποκτηθεί ούτε με τα “αυστηρά” κριτήρια της εν λόγω επιτροπής. Τα κριτήρια της επιτροπής είναι τα απολύτως απαραίτητα για να γίνει ένα νοικοκύρεμα στο χώρο της ΕΑΕ.

Επειδή όμως αρκετά κράτησε η “φύλαξη” των μαθητών με αναπηρία είναι καιρός να πάμε στο επόμενο βήμα. Η επιτροπή απαιτεί τα βασικά.

Ο τίτλος σπουδών να έχει εκπαιδευτική εφαρμογή στην ΕΑΕ. Να είναι ένα πρόγραμμα 2ετές με πρακτική άσκηση.

Δηλαδή οι εκπαιδευτικοί να έχουν λάβει μια σφαιρική εικόνα και εμπειρία για αυτό που θα κληθούν να υπηρετήσουν.

Η εξειδίκευση στην ΕΑΕ δεν είναι αντικείμενο απλής μελέτης, εξ αποστάσεως χωρίς καμία επαφή με μαθητές με αναπηρία.

Αρκεί να δει κανείς τις απαιτήσεις για το επάγγελμα της κομμώτριας και θα διαπιστώσει ότι τα κριτήρια, για το σημαντικό αυτό επάγγελμα, απαιτούν μεγαλύτερη πρακτική άσκηση απ αυτή του ειδικού στην ΕΑΕ. 

Στην άλλη άκρη του φάσματος ας δει κανείς τις απαιτήσεις των ειδικοτήτων της ιατρικής επιστήμης.

Θα διαπιστώσει την αναγκαιότητα ορισμού βασικών κριτηρίων και στην ΕΑΕ.

Η εξειδίκευση απαιτεί σπουδές, έρευνα και πρακτική που πρέπει να καλύπτεται επαρκώς για την προστασία των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών. 

Δηλαδή οι μαθητές να αναπτύσσουν τις ικανότητες τους στο έπακρο και οι εκπαιδευτικοί να μην οδηγούνται σε επαγγελματική εξουθένωση πριν την ώρα τους.  

Τα κριτήρια της επιτροπής δεν είναι αυστηρά.

Είναι άκρως ελαστικά και μεταβατικά.

Δεν έχουν αναδρομική ισχύ, αν και θα έπρεπε αλλά δεν είναι νόμιμο.

Δεν είναι τιμωρητικά επειδή τη μεγαλύτερη ευθύνη την έχει η πολιτεία, οι θεσμοί της και το προσωπικό που την υπηρετεί, χωρίς να παραβλέπετε η ευθύνη των πολιτών.

Για το λόγο αυτό η μερική κάλυψη των απαιτούμενων κριτηρίων που αφορούν στα έτη σπουδών, στην εξειδίκευση ανά αναπηρία, στην πρακτική άσκηση και στο εκπαιδευτικό ίδρυμα φοίτησης δύναται να οδηγούν σε προσωρινή συνάφεια με την ΕΑΕ για ένα μεταβατικό στάδιο μέχρι τις 31 Αυγούστου 2016.

Έτσι δίνεται η δυνατότητα να αποκτηθεί πλήρης κάλυψη των απαιτούμενων κριτηρίων.

Επίσης όλα τα παραπάνω είναι δυνατόν να τροποποιούνται μετά από τεκμηριωμένη αιτιολόγηση της επιτροπής, αν από την άσκηση των επιστημονικών καθηκόντων της προκύψουν σχετικές ανάγκες.

Δηλαδή τίποτα δεν είναι γραμμένο σε μάρμαρο.

Αυτή είναι μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση με την αίσθηση δικαίου εμφανή και δεν μπορεί να προσληφθεί ως αδυναμία των κριτηρίων ή της επιτροπής.

esos: Μπορείτε να μας αναφέρετε ένα παράδειγμα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Παράδειγμα: Ένα από τα κριτήρια λέει ότι το Πρόγραμμα Σπουδών να είναι διετές και να περιλαμβάνει πρακτική άσκηση.

Το διετές μπορεί να αναλυθεί σε μονάδες μαθημάτων ή σε πρόγραμμα μαθημάτων.

Η πρακτική άσκηση δεν ορίζεται ως προς το χρονικό διάστημα , είναι τόσο ευέλικτη, δεν είναι αρκετά αυστηρή.

esos: Ως Επιτροπή προτείνατε να υπάρχει πίνακας εγκεκριμένων  Μεταπτυχιακών

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όσο αφορά στον πίνακα εγκεκριμένων Πανεπιστημίων εμείς δεν προτείναμε να υπάρχει πίνακας εγκεκριμένων  Μεταπτυχιακών , διότι είναι περιοριστικός και φοβίζει τον κόσμο.

Εμείς δεν αρνηθήκαμε να εξετάσουμε  οποιαδήποτε συνάφεια, αλλά προτείναμε να εξετάσουμε  αυτές που έρχονται για πρώτη φορά φέτος.

Δεν θα εξετάσουμε συνάφειες που έχουν εγκριθεί απο το υπουργείο Παιδείας.

Δεν είναι ορθό γιατί δημιουργεί τεράστια προβλήματα.

Ένα πρόβλημα που δημιουργήθηκε για παράδειγμα είναι ο περιορισμός ότι ο τίτλος θα πρέπει να είναι Ειδικής Αγωγής.

Υπάρχουν συνάδελφοι όπου ο τίτλος του Μεταπτυχιακού τους  είναι μέρος της Ειδικής Αγωγής, όπως ο Αυτισμός, δεν μπορούμε να τους εξαιρέσουμε, ούτε μπορούμε  να μπούμε σ αυτή τη διαδικασία .

esos: Με τον Αναπληρωτή υπουργό Παιδείας Τάσο Κουράκη υπάρχουν κάποιες διαφωνίες;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν υπάρχει διαφωνία.

Επικοινώνησα με τον Διευθυντή του Γραφείου του κ Κουράκη, τον κ. Πιλάλη,  ο οποίος μου ζήτησε και έστειλα μια γραπτή διευκρίνιση.

Ένα από τα πράγματα που πρέπει να παραδεχθώ είναι ότι υπάρχει μια κατανόηση και πρέπει να βρούμε  μια λύση.

Η λύση μπορεί  να είναι επιστημονική και πρέπει επίσης να είναι και πολιτική.

Εγώ υποστηρίζω την εισήγηση που έκανε η Επιστημονική Επιτροπή, στην οποία προεδρεύω.

Ο στόχος μας όμως δεν είναι να καλύψουμε ούτε τις ανεπάρκειες του συστήματος, ούτε τις ανεπάρκειες των σπουδών, ούτε τις οποιεσδήποτε κακές αποφάσεις της διοίκησης μέχρι τώρα.

Ο στόχος της Επιτροπής  είναι να προτείνει συγκεκριμένα μετρήσιμα κριτήρια που έχουν να κάνουν κυρίως με την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης για το μέλλον.

Συνεπώς όταν εξετάσουμε  κριτήρια στην πράξη και δούμε ότι έχουμε κάνει ένα λάθος, άνθρωποι είμαστε, οποιαδήποτε αδικία που δεν εμπεριέχει δόλο ή υπαιτιότητα κάποιου θα την διορθώσουμε.

Σίγουρα  όμως δεν μπορούμε  να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σε ένα ξέφραγο αμπέλι, σε μια κατάσταση που ο κάθε ένας  είναι ό,τι δηλώσει.

esos: κε Κουρμπέτη το ξέφραγο αμπέλι ποιος το δημιούργησε;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η ίδια η πολιτεία και οι πολίτες της . Εμείς οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι άνθρωποι που προσπαθούν  να βρουν μια λύση σ αυτό το χάος που επικρατεί.

esos: Μήπως υπάρχουν και κάποιοι που δεν φταίνε;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όχι είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι, αρχής γενομένης από εμένα, μέχρι τον εκάστοτε υπουργό, μέχρι το κάθε Πανεπιστήμιο, ελληνικό ή ξένο, μέχρι τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.

Αυτοί που δεν είναι υπεύθυνοι είναι οι μαθητές με αναπηρία και οι γονείς τους.

Κανένας φορέας ατόμων με αναπηρία ή γονέων μαθητών με αναπηρία δεν διαμαρτυρήθηκε για τον ορισμό των κριτηρίων  και αυτό δεν είναι τυχαίο.  

Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) εκπροσωπείται στην επιτροπή και είναι σύμφωνη με τα κριτήρια που ετέθησαν.

Τέλος, αυτό όμως που με λυπεί στο χώρο που εργάζομαι και υπηρετώ τα τελευταία 30 χρόνια είναι η πολιτικά ορθή αλλά επιφανειακή αντιμετώπιση της ΕΑΕ των πολιτικών ηγεσιών, η ευκαιριακή αντιμετώπιση της ΕΑΕ πολλών πανεπιστημίων στην Ελλάδα και το εξωτερικό και η προσωποκεντρική και συντεχνιακή αντιμετώπιση των πραγμάτων από μέρος των εκπαιδευτικών που “θίγονται”.

Ξέρω ότι με αυτόν τον επίλογο θα στεναχωρήσω αρκετούς συναδέλφους.

Δεν μπορώ όμως να μην λέω τα πράγματα με το όνομα τους.

Έχω ευθύνη και υποχρέωση να λέω τη γνώμη μου όσο και αν αυτή στεναχωρεί, εξαγριώνει ή ακόμη και πληγώνει μερικούς.

Σχόλια (12)

 
γιαννης
23 Αυγ 2015 10:15

Θα φάνε καλά παλι οι δικηγόροι........εκτός αν μας προλάβουν οι εκλογες

 
Fanis
23 Αυγ 2015 09:25

Καποιοι έχουν μπερδέψει τις βουρτσες με τις ........ ήμαρτον!!

 
ΓΙΑΝΝΗΣ
17 Αυγ 2015 14:07

Μπράβο κύριε Κουρμπέτη!!!
Εύγε κύριοι του ΙΕΠ!!!
Συγχαρητήρια κύρι!!!!ε Κουράκη
Ωραία δημοκρατία φτιάχνετε!!!!!
Ποιος σας είπε και σε σας και στους πριν και στους μετά, ότι μπορείτε να γκρεμίζετε τον προγραμματισμό των ανθρώπων με απλές υπουργικές αποφάσεις, επειδή απλά έτσι κρίνατε;
Φταίω σε κάτ,ι που πήρα μεταπτυχιακό πριν 3 ή 4 ή 5 χρόνια;
Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία το απέκτησα;
Κι έρχεστε τώρα και μας μιλάτε για συνάφειες και κομμώτριες, κύριε Κουρμπέτη;;;
Τι καισαρισμός ειναι αυτός, κύριε Κουρμπέτη.
κύριε Μπαλτά, κύριε Κουράκη,
άμεση απόσυρση της υπουργικής απόφασής σας.
Ότι ισχύσει, έχετε δικαίωμα να ισχύσει από δω και μπρος.
ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ

 
Ioannis Gilias
17 Αυγ 2015 12:19

Έχω μία απλή ερώτηση. Εφ'οσον για τους ήδη εγγεγραμμένους στους πίνακες ειδικής αγωγής με μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών, θεωρείται ότι έχουν ήδη εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας, γιατί οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αναγράφουν στα δικαιολογητικά που υποβάλλονται, "εκκρεμεί συνάφεια"? Είναι τόσο δύσκολο να σταλεί ένα διευκρινιστικό e-mail στις Δνσεις, για να αποφευχθεί όλη αυτή η δυσλειτουργία και γραφειοκρατεία, αλλά το σπουδαιότερο, να σταματήσει το άγχος και ο δικαιολογημένος εκνευρισμός και αναστάτωση τόσων νέων ανθρώπων και των οικογενειών των.

 
ΚΟΛΟΤΟΥΡΟΥ ΣΟΦΙΑ
17 Αυγ 2015 11:04

με αναπηρίες ακοής (βαρήκοοι και κωφοί αλλά και Κωφοί---> Δίνει λοιπόν συνέντευξη ο κ. Κουρμπέτης και μας πληροφορεί ότι υπάρχουν δυο ειδών κουφοί: αυτοί που γράφονται με κεφαλαίο Κ, και οι άλλοι, που είναι ας πούμε κάπως λιγότερο κουφοί; (; ) και τους γράφουμε με μικρό. Γιατί; Γιατί έτσι λέει ο κύριος αυτός, χωρίς να το στηρίζει κάπου.

Προσωπικά είμαι 40 χρόνια κουφή, ("κωφή με μικρό κ" κατά Κουρμπέτη), είμαι επίσης και ιατρός και πουθενά στην ιατρική επιστήμη δεν πληροφορηθήκαμε για κουφούς με κεφαλαίο και με περικεφαλαία...

Κατανοώ φυσικά ότι το βασικό θέμα της συνέντευξης είναι άλλο (και παρακολουθώ και την ειδική αγωγή και το θέμα με τα μεταπτυχιακά), αλλά αναρωτιέμαι: δεν βρέθηκε ΕΝΑΣ άνθρωπος να ρωτήσει (από τον δημοσιογράφο που πήρε τη συνέντευξη μέχρι τους λοιπούς σχολιαστές), προς τι αυτή η διάκριση; Υπάρχουν τελικά κουφότατοι και κουφότεροι; Εάν έχει ΕΝΑ σοβαρό και όχι αίολο επιχείρημα ο κύριος αυτός ας μας εξηγήσει γιατί εμείς, κατά τη γνώμη του είμαστε κουφοί με κ μικρό, αν και ιατρικώς κουφότατοι... Περιμένουμε.

Με εκτίμηση

Κολοτούρου Σοφία
ιατρός κυτταρολόγος
πάσχουσα από πλήρη κώφωση άμφω

 
X.K.
17 Αυγ 2015 01:22

Θέλετε να λύσετε το πρόβλημα "από εδώ και πέρα". Από "εδώ και πέρα", όμως, όσοι αποκτήσουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό και όχι όσοι το έχουν ήδη τελειώσει και πρόκειται να το καταθέσουν για πρώτη φορά. Όσοι πρόκειται να αρχίσουν ή είναι σε πρόγραμμα εν εξελίξει έχουν τη δυνατότητα με ανάλογη προσαρμογή του προγράμματος σπουδών της Σχολής να εκπληρώσουν τα νέα κριτήρια συνάφειας. Αυτός είναι ο έντιμος και νόμιμος τρόπος. Διαφορετικά θα υπάρξουν ίδιοι τίτλοι του Ιουνίου 2014 που αναγνωρίζονται και του Σεπτεμβρίου 2014 που δε θα αναγνωρίζονται. Παραλογισμός!!

 
Γιάννης
17 Αυγ 2015 01:08

Ο συμπαθής κλάδος των κομωτριών, σίγουρα έχει ανάγκη πρακτικής εξάσκησης, αλλά η σύγκριση με τους εξειδικευμένους διπλωματούχους ειδικούς παιδαγωγούς είναι τουλάχιστον ατυχής.
Οι εξαποστάσεως σπουδές σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο είναι παγκόσμια αποδεκτές, και είναι τουλάχιστον αστείο να υποτιμούνται σήμερα από επιστήμονα, που είναι οπαδός των Ν.Τ., και γνωρίζει πολύ καλά ότι ζούμε στην εποχή που γίνονται ακόμη και διαγνώσεις και εγχειρίσεις από απόσταση. Τυχόν πληροφορίες ή υποψίες εναντίον συγκεκριμένων πανεπιστημιακών τμημάτων πρέπει να διερευνόνται και να καταγγέλονται επώνυμα.
Ο έλεγχος της όποιας συνάφειας δεν μπορεί να γίνεται αναδρομικά και με αυθαίρετα κριτήρια. (Αλήθεια από που προέκυψε το ποσοστό 6 στα 8 μαθήματα);
Η ΕΑΕ στην πλειοψηφία των σύγχρονων εκπαιδευτικών συστημάτων αποτελεί εξειδίκευση των επιστημών αγωγής. Στη χώρα μας στέλνουμε 22 χρονους, με προπτυχιακές σπουδές και μηδενική εμπειρία ζωής, σε μονάδες ΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ, να "αντιμετωπίσουν" μαθητές και γονείς με απίστευτα δύσκολα και πολύπλοκα προβλήματα.
Το παρελθόν δυστυχώς δεν είναι δυνατόν να "τροποποιηθεί". Οι αφορισμοί και οι αυτοκαταγγελίες δε βοηθούν ιδιαίτερα. Μπορούμε όμως να προγραμματίσουμε το μέλλον, ως πολιτεία, αγνοώντας συντεχνιακά συμφέροντα και προτάσσοντας όσα το κοινό καλό και η επιστήμη προτείνουν.

 
Δημητρης
16 Αυγ 2015 21:58

κ. Κουρμπετη υπογραψατε μια Υπουργικη Αποφαση μεσα Αυγουστου και την επομενη σηκωθηκατε και φυγατε διακοπες.Ουτε το δικαιωμα να μιλησουμε με καποιον υπευθυνο δεν ειχαμε..Τοσο σοβαρα αντιμετωπιζετε την αγωνια χιλιαδων ανθρωπων που ξαφνικα προσπαθουν να αποδειξουν οτι ειναι νομιμοι;;;
Για ποια προσωρινη συναφεια μιλατε οταν το πανεπιστημιο Tor Vergata ειναι αναγνωρισμενο και παιρνει συναφεια εδω και χρονια;Δεν ειναι συμφωνο με τους ευρωπαικους κανονες;
Ξαφνικα ερχοσαστε και ζητατε επιπλεον αυθαιρετα κριτηρια (ποιος τα εθεσε,πως τεκμηριωνονται) σε αυτους που εχουν ΗΔΗ ΠΑΡΕΙ ΠΤΥΧΙΟ;;;
Εκτιθεστε με τα προσωπικα σας σχολια εναντιων των εκπαιδευτικων..Οταν θα ερχονται οι ενστασεις και τα νομικα πατηματα που ειναι πολυ δυνατα,επειδη εχουμε το δικιο με το μερος μας, τοτε θα αρχισει η αναδιπλωση.Μονο που θα ειναι πολυ αργα για σας..
Ξανασκεφτειτε το, με λογικη αυτη τη φορα και βαλτε κριτηρια που θα γνωριζουν οι εκπαιδευτικοι που θα φοιτησουν απο εδω και περα,ουτως ωστε να ξερουν το υπαρχον νομικο πλαισιο.

 
Γιώργος
16 Αυγ 2015 19:55

Όπως καθίσταται φανερό, παίζονται συμφέροντα πανεπιστημιακά, οικονομικά, πολιτικά και βάλε... Στην πλάτη μας μπιλιάρδο παίζουν. Δεν μας φτάνουν τα γενικότερα προβλήματα, μας φορτώνουν και με άλλα, κατασκευασμένα! Αυθαίρετα κριτήρια, ανεπαρκώς τεκμηριωμένα και πρωτόφαντες ποσοτικοποιήσεις. Λες και το πρόβλημα της αξιοπιστίας είναι τα έτη σπουδών και όχι η ίδια η αξιοπιστία ενός αξιολογημένου πανεπιστημιακού ιδρύματος! Σύμφωνα με τη λογική του κ. Κουρμπέτη ένα μεταπτυχιακό στη Βουλγαρία διετές, είναι πιο αξιόπιστο από ένα μονοετές στην Αγγλία ή και την Ιταλία ακόμα!!! Ένα μεταπτυχιακό διετές εξ' αποστάσεως είναι πιο αξιόπιστο από ένα μονοετές που απαιτείται φυσική παρουσία και γίνεται με διεθνή στάνταρ!
Μάλλον βρίσκονται σε σύγχυση και κατάφεραν να μας την περάσουν και σε μας....

 
ΣΜ
16 Αυγ 2015 10:00

Αν θεωρήσουμε "ξέφραγο αμπέλι" το υπάρχον ως τώρα θεσμικό κανονιστικό πλαίσιο, αυτό δεν ήταν ευθύνη των πολιτών να το ορίσουν, αλλά της Πολιτείας. Ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Οι πολίτες βάσει των υπαρχόντων δεδομένων, εμπιστεύθηκαν τη διοίκηση, έκαναν τον προγραμματισμό τους, σπούδασαν, πληρώνοντας κάποτε και πανάκριβα δίδακτρα. Δεν ευθύνονται σε καμία περίπτωση για το μπάχαλο που ανερυθρίαστα ομολογείται. Έρχεται τώρα η Πολιτεία και αλλάζει το πλαίσιο με βάση (ας το δεχτούμε) το σκεπτικό που εκθέτει ο κ. Κουρμπέτης. Δικαίωμά της. Αναγνωρίζει βέβαια ότι θα έπρεπε να έχει αναδρομική ισχύ ο νόμος, αλλά δεν είναι νόμιμο. Είναι και νομικός, φαίνεται, και δικαστής ο κ. Κουρμπέτης. Έτσι, δημιουργούνται δύο κατηγοριών μεταπτυχιακές εξειδικεύσεις, οι "προ του νόμου" προνομιούχοι και οι "μετά" ατυχήσαντες. Καλώς. Πώς όμως να εμπιστευτεί κανείς αυτό το ρημαδο-κράτος και να μη ρίξει μαύρη πέτρα πίσω του;

 
Ανώνυμος
16 Αυγ 2015 03:09

Όσες φορές έχω παρακολουθήσει τον κ. Κουρμπέτη ως ομιλητή σε συνέδρια και επιμορφωτικές συναντήσεις μου έκανε εντύπωση ο καταγγελτικός και αφοριστικός του λόγος καθώς και ο ρόλος-αυθεντία που επιφύλασσε για τον εαυτό του σε θέματα Ειδικής Αγωγής. Πιστεύω ότι δεν είναι ο καταλληλότερος για την προεδρία μιας τέτοιας επιτροπής, η οποία θα πρέπει να κρίνει με νηφαλιότητα, σοβαρότητα και χωρίς αυθαίρετους αποκλεισμούς τη συνάφεια μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων με την Ειδική Αγωγή.
Το επιχείρημα ότι κανένας φορέας ή γονέας ατόμων με αναπηρία δε διαμαρτύρεται για τα κριτήρια που έθεσε η εν λόγω επιτροπή δεν είναι σοβαρό. Φυσικά και οι γονείς θέλουν και δικαιούνται το περισσότερο και το καλύτερο για τα παιδιά τους. Αυτό, όμως, δε σημαίνει ότι τα κριτήρια που έθεσε η επιτροπή προάγουν το περισσότερο και το καλύτερο. Τι σημαίνει για παράδειγμα ο ποσοτικός προσδιορισμός "2ετές πρόγραμμα σπουδών"; Υπάρχουν εξ' αποστάσεως προγράμματα με το ίδιο ακριβώς πρόγραμμα σπουδών που μπορούν να ολοκληρωθούν από 1,5 μέχρι και 4 έτη, χωρίς μάλιστα να αποτύχει ούτε μια φορά ο φοιτητής. Βέβαια, σύμφωνα με τον πρόεδρο της επιτροπής, η εξ' αποστάσεως εκπαίδευση είναι "απλή μελέτη χωρίς καμία επαφή με μαθητές με αναπηρία". Παραβλέπει, όμως, ότι, εκτός από μελέτη, είναι και έρευνα. Όσο για την επαφή των φοιτητών με μαθητές με αναπηρία ενδεικτικά παραθέτω μία από τις πολλές παρόμοιες εργασίες που καλείται ένας μόνο φοιτητής να εκπονήσει στη διάρκεια των σπουδών του (Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, Καθηγ. Σοφία Μαυροπούλου)
"Να έλθεις σε επαφή με περίπτωση παιδιού που έχει νοητική υστέρηση όποιας μορφής και ομάδας με βάση το δείκτη νοημοσύνης του. Επιδίωξε μια τέτοια επαφή στο σχολείο, τον φιλικό σου κύκλο, την τοπική σου κοινωνία, κ.τ.λ. διατηρώντας την επικοινωνία σου μαζί του για κάποιες μέρες (σε τόπο και χρόνο που εσύ θα επιλέξεις ύστερα από συνεννόηση με τους γονείς και δασκάλους του παιδιού και εφαρμόζοντας την τεχνική της συμμετοχικής παρατήρησης (τούτο σημαίνει πως ενώ βρίσκεσαι μαζί του ταυτόχρονα παρατηρείς τη συμπεριφορά του στα σημεία που σε ενδιαφέρουν ιδιαίτερα και την καταγράφεις για τις ανάγκες της μελέτης σου).
Να συντάξεις στη συνέχεια ένα δικό σου κείμενο 5-6 σελίδων περίπου με την εξής δομή: Πρόλογος, κλινικό προφίλ, παρέμβαση, συμπεράσματα, βιβλιογραφία".
Οσο για την περιοριστική εξαίρεση της ρητής αναφοράς στην Ειδική Αγωγή ή Σχολική Ψυχολογία αυτό στην πράξη θα αποδειχτεί ότι στερείται επιστημονικής σοβαρότητας.
Βεβαίως, με τη συνέντευξή του ο κ. Κουρμπέτης επιχειρεί να διευκρινίσει κάποια θέματα σε σχέση με τα κριτήρια αλλά αναρωτιέται κανείς γιατί η επιστημονική επιτροπή εισηγήθηκε γενικόλογα και ασαφή κριτήρια και έσπειρε τον πανικό σε πολλούς εκπαιδευτικούς και έρχεται εκ των υστέρων δια του προέδρου της να δώσει κάποιες μη επαρκείς διευκρινίσεις;
Γιατί εισηγείται την απόσυρση του καταλόγου με τους αναγνωρισμένους τίτλους από την προκήρυξη για τους αναπληρωτές ΕΑΕ, αντί να τον ενημερώσει περαιτέρω;
Όλα αυτά φαίνονται σαν κάποιοι να θέλουν να εκδικηθούν τους εκπαιδευτικούς που απέκτησαν ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και, μάλιστα, όχι απλώς γιατί το δηλώνουν, όπως απαξιωτικά για τους εκπαιδευτικούς ισχυρίζεται ο πρόεδρος της επιτροπής, αλλά γιατί σπούδασαν με τον τρόπο που η πολιτεία μέχρι χτες τους αναγνώριζε.

 
Ανώνυμος
16 Αυγ 2015 00:38

"Εμείς δεν αρνηθήκαμε να εξετάσουμε  οποιαδήποτε συνάφεια, αλλά προτείναμε να εξετάσουμε  αυτές που έρχονται για πρώτη φορά φέτος.Δεν θα εξετάσουμε συνάφειες που έχουν εγκριθεί απο το υπουργείο Παιδείας."

Εκατοντάδες εκπαιδευτικοι απόφοιτοι του Ιταλικού "Tor Vergata" έχουν χάσει κυριολεκτικά τον ύπνο τους. Δε σας λέει αυτό το πανεπιστήμιο κάτι, πρώτη φορά το βλέπετε;Καλύτερα να δώσετε μια άμεση λύση και βάλτε τα πράγματα σε μια σειρά. Ακόμα και ελληνικά πανεπιστήμια είναι εκτός.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ