Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Μουσουλμάνοι σε περιζήτητες σχολές με χαμηλές βαθμολογίες-Από τους 440 εισακτέους μόνο περίπου 50 πέρασαν με πάνω από τη βάση

Tο καθεστώς αυτό που είχε θεσπίσει ο Γ. Παπανδρέου , όταν ήταν υπουργός Παιδείας
Δημοσίευση: 01/09/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με πολύ χαμηλές βαθμολογίες σε σχέση με τους υπόλοιπους Ελληνες υποψηφίους για τα ΑΕΙ εισήχθησαν για μια ακόμη χρονιά οι υποψήφιοι μουσουλμανικής μειονότητας, παρά τις μέχρι τώρα δεσμεύσεις υπουργών Παιδείας ότι το καθεστώς αυτό που είχε θεσπίσει ο  Γ. Παπανδρέου , όταν ήταν υπουργός Παιδείας, θα τερματιστεί .

Σε σύνολο λοιπόν περίπου 440 θέσεων εισαγωγής φοιτητών που μετρήσαμε, αυτοί που έλαβαν βαθμό πάνω από τη βάση, δεν ξεπερνούν τους 50!..

Πρόκειται για το παγκόσμιο φαινόμενο υποψήφιοι  να εισάγονται με βαθμούς πολύ κάτω από τη βάση του «δέκα» σε υψηλόβαθμες σχολές, επειδή είναι Μουσουλμάνοι.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΕΙΣΗΧΘΗΣΑΝ ΟΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ

Στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων των προερχομένων από την Μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης εντάσσεται ο Έλληνας πολίτης που, σωρευτικώς:

α) είναι μουσουλμάνος το θρήσκευμα,

β) έλκει την καταγωγή του από πρόσωπα ανήκοντα στην μειονότητα αυτή και

γ) είναι εγγεγραμμένος στα δημοτολόγια δήμου της Θράκης ή άλλου δήμου της χώρας κατόπιν μετεγγραφής εκ του δήμου της Θράκης.

Δεν δύναται να υπαχθεί στην ειδική κατηγορία των Ελλήνων πολιτών της Μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης υποψήφιος, ο οποίος, αν και έλκει την καταγωγή από την Μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, ως απόγονος Έλληνα πολίτη της μειονότητας αυτής, δεν είναι μουσουλμάνος το θρήσκευμα.

Σχόλια (11)

 
Μαριάννα
01 Σεπ 2015 16:49

Εδώ δεν θα μιλήσει κανείς για διακρίσεις βάσει θρησκεύματος ; Μόνο οι Πολύτεχνοι ενοχλούν ;

 
Μανώλης
01 Σεπ 2015 17:07

Επιτέλους μετά από ημέρες, τόλμησε το υπουργείο να βγάλει και τα αποτελέσματα της Ειδικής κατηγορίας των Μουσουλμάνων... Χωρίς καμία δικαιολογία για την καθυστέρηση.

Σε σύνολο λοιπόν περίπου 440 θέσεων εισαγωγής φοιτητών που μετρήσαμε, αυτοί που έλαβαν βαθμό πάνω από τη βάση, δεν ξεπερνούν τους 50!..

Βεβαίως θα ακούγαμε πολλά από τους δημοσιογράφους αν υπήρχε ακόμη η ειδική κατηγορία πολυτέκνων(και βρισκόταν κάποιος από αυτούς με χαμηλή βαθμολογία ) ή οι Μετεγγραφές των πολυτέκνων(που κάποιοι φρόντισαν να τους τις πάρουν) μετά την 1251/2015 απόφαση του ΣτΕ, που μας είπε ότι ο νόμος ήταν αντισυνταγματικός και έπρεπε να αλλάξει γιατί, δήθεν... δεν υπήρχε ισότητα ευκαιριών!

Ιδού λοιπόν μερικές βάσεις κάποιων υψηλόβαθμων Σχολών, που είδαμε:

5.039 Φιλολογίας ΕΚΠΑ

9.229 Αρχιτεκτ. Μηχ. ΕΜΠ

5.946 Πολιτ. Μηχαν. ΕΜΠ

6.458 Μηχανολόγοι Μηχαν. ΕΜΠ

6.519 Ηλεκτρόγοι Μηχ. ΕΜΠ

1.067 ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ)....

Αλήθεια το ΣτΕ εδώ τι λέει ή μόνο οι πολύτεκνοι ενοχλούσαν;

 
ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ
01 Σεπ 2015 17:12

Αυτά συμβαίνουν όταν κάποιοι πολιτικοί μπερδεύουν τη φιλία .
Τραγικό επίσης το γεγονός ότι δεν βρέθηκε έστω ένας υπουργός να καταργήσει αυτό το απαράδεκτο καθεστώς

 
Ευθυμία
01 Σεπ 2015 20:08

Πόσοι από αυτούς όμως θα πάρουν πτυχίο; Λάθος αυτό,λάθος ο τρόπος εισαγωγής γενικότερα, λάθος και οι αιώνιοι φοιτητές. Ας δοθεί το δικαίωμα να μπαίνουν στις σχολές όλα τα παιδιά με άλλα κριτήρια -οχι την παπαγαλία- αν όμως η επίδοσή τους δεν είναι αυτή που θα ορίσουν τα ιδρύματα να διαγράφονται και να πάνε αλλού ....φρούδες ελπίδες να μη δίνονται ούτε στα παιδιά ούτε και στους γονείς τους....

 
Φαίδων
01 Σεπ 2015 22:31

Αφού οι μουσουλμάνοι είναι Ελληνες πολίτες γιατί υπάρχει ανισότητα έναντι του νόμου; Γιατί είναι πιο ίσοι από τους ίσους;

 
Απόστολος
02 Σεπ 2015 00:32

Ο νόμος θεσπίστηκε για να εξισορροπήσει την ήδη υπάρχουσα ανισότητα της διγλωσσίας (μητρικη: τουρκική και φυσικά η ελληνική) ή ακόμα και της τριγλωσσίας, όταν ο μαθητής είναι πομάκος ή ρομά. Ένα μεγάλο ποσοστο των μαθητών της μειονότητας αναγκάζονται να φοιτούν σε μειονότικα δημοτικα (κυρίως λόγω γεωγραφικης εγγύτητας) , με ωρολόγια προγράμματα που δίνουν έμφαση στην τουρκικη γλώσσα. Ακόμα και τα μαθηματικά τα διδάσκονται στην τουρκική. Όταν λοιπον οι μαθητές πηγαίνουν στο γυμνάσιο η γλωσσική σύγχυση επιτείνεται καθώς προστίθενται τα αγγλικά και τα γερμανικά. Αν προσθέσουμε και την αρχαία ελληνική και τη λατινικη, καταλαβαινουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπιζουν τα παιδιά αυτά. Εξάλλου, το ελάχιστο ποσοστό του 1% επι των εισακτέων δίνει την ευκαιρία στα παιδιά αυτά να ξεφυγουν από το σφιχτό εναγκαλισμό της μειονότητας (φανατικούς φιλότουρκους κύκλους), να γνωρίσουν αλλες ελληνικές πολεις και εν τέλει να νιώσουν ~αν μπορούμε να το πουμε- λίγο παραπανω Ελληνες. Εξάλλου, πολλά παιδιά με το νομο αυτό σπουδάζουν στην Ελλάδα, αποφεύγοντας να πάνε στην Τουρκια! Απο την άποψη αυτή θεωρώ οτι ο νόμος εξισορροπεί τις παραπάνω ανισότητες!
Υγ. Δυστυχώς στη Δυτική Θράκη, παίζονται αντεθνικά παιχνίδια στο όνομα αυτής της έρημης ης συνθήκης της Λωζανης.
Υγ2. Φυσικά και θα πρεπει να επανεξεταστεί το ζήτημα των πολυτέκνων.

 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
02 Σεπ 2015 08:26

τα δικαστηρια στο πλαισιο της ισοτητος των μαθητων και των ισων ευκαιριων στην εκπαιδευση θεσπισαν ιδιες μοναδες εισαγωγης για ολους τους μαθητες που διαγωνιζονται στις πανελληνιες εξετασεις.
για τους Μουσουλμανους τι αλλαζει;
χρειαζεται διαμαρτυρια συνάδελφοι πολύτεκνοι

και οι πολιτικοί τώρα προεκλογικά ποια είναι άραγε η γνώμη τους;θα είχε ενδιαφέρον να την ακούσουμε

 
Νικος
02 Σεπ 2015 12:29

Αποστολέ μπραβο...Ηθελα καιρό να γράψω μια απάντηση σε αυτούς που δε βάζουν το μυαλό τους να δουλεψει...
Προφανώς και αυτή ή ρύθμιση έχει βαθύτερες αιτίες και δεν είναι κάτι που ήρθε στο κεφάλι κάποιου..επιτρέπει σε αυτούς τους νέους να ξεφύγουν από το καθεστώς που ζούνε , να γνωρίσουν λίγο ένα πιο κοσμικό τρόπο ζωής και μετά να γίνουν και οι καλύτεροι επικοινωνητες αυτού του τρόπου ζωής σε άλλους νεοους της κοινότητας τους..και απαγορεύει στη Τουρκία να τους πάρει στην αγκαλιά της όταν ενηλικιωθούν με ότι αποτελέσματα μπορεί έχει αυτό..

Επιτέλους ας βάλουν κάποιος το μυαλό τους να δουλέψει εδώ μεσα...

 
geo
02 Σεπ 2015 14:54

Νικο συμφωνω απολυτα μαζι σου, ομως "κοινωνοι" και οχι "επικοινωνητες".

 
Πάτρα Θεοδωράκη
13 Σεπ 2015 17:45

Δηλαδή ένα παιδί της Θράκης που δεν ξέρει, λέτε, καλά ελληνικά του δίνετε μπόνους μόνο αν είναι μουσουλμάνος. Ο γείτονάς του όμως από το ίδιο χωριό που είναι χριστιανός δεν έχει το μπόνους, και ας ξέρει και αυτός λίγα ελληνικά.

Τώρα πώς τα παιδιά αυτά δεν έχουν μάθει ελληνικά ενω γεννήθηκαν αυτοί και οι γονείς τους στην Ελλάδα δεν το καταλαβαίνω....
Εδώ οι Αλβανοί έρχονται στην Ελλάδα και σε λίγα χρόνια μαθαίνουν άπταιστα Ελληνικά και διαπρέπουν στις Πανελλήνιες.

 
Γιάννης Γ,
16 Σεπ 2015 09:21

Το μέτρο είναι απολύτως δίκαιο και έχει αποδώσει καρπούς. Κάλλιστα υπάρχει και πρόκειται για μία από τις αποφάσεις που τιμούν την ιστορία του ΓΑΠ ως υπουργού Παιδείας και την ελληνική πολιτεία εν γένει. Απαντήσεις στο θέμα έδωσε ο ΓΓ Θρησκευμάτων σε ανακοίνωσή του που δημοσιεύεται και στο esos αλλά και κάποιοι από τους παραπάνω σχολιαστές όπως ο Απόστολος.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη αδικία από την ίση μεταχείριση άνισων μεταξύ τους πολιτών.Όπως σωστά επισημαίνεται και από άλλους, η ποσόστωση για τους μουσουλμάνους μαθητές έγινε για να εξισορροπήσει το αντικειμενικό γεγονός πως τα παιδιά της μειονότητας προσέρχονταν στις Γενικές εξετάσεις με μία σημαντική απόσταση πιο πίσω από άλλους συμμαθητές τους.
Αν κάποιοι που μπήκαν με ποσόστωση (αυτή ή όποια άλλη) δεν είναι άξιοι να συνεχίσουν τις σπουδές και να πετύχουν στη επαγγελματική τους ζωή θα το κρίνει στην πράξη η ζωή, όπως άλλωστε για όλους μας. Όμως η πολιτεία οφείλει να δώσει ίσες ευκαιρίες και δυνατότητες σε όλους τους πολίτες της.
Καταληκτικά, το μέτρο για την ποσόστωση στην μειονότητα είναι άριστο και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση και για άλλους τομείς του δημόσιου βίου. Αναμένω δε από ένα καλό εκπαιδευτικό σάιτ όπως είναι το esos να το καταλάβει αυτό και να το υποστηρίξει, αντί να κάνει ρεπορτάζ που προσπαθούν να το υπονομεύσουν.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.