Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Με ποιους εκπαιδευτικούς θα δουλέψουμε φέτος;

Δημοσίευση: 04/09/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ως Σχολικός Σύμβουλος Δ.Ε. Ευρυτανίας, διαμαρτύρομαι για το συνεχιζόμενο απορφανισμό του νομού Ευρυτανίας σε εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που ολοκληρώθηκε με την ανακοίνωση των πρόσφατων αποσπάσεων (ΥΑ 136713/Ε2/3.9.2015). Με αυτές μετακινούνται από την Ευρυτανία ακόμη τριάντα έξι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων και προκύπτουν  σαράντα εννέα (!) κενά, των οποίων η πλήρωση για τον δυσπρόσιτο νομό μας καθίσταται κάθε χρόνο και πιο προβληματική.

Αρκεί να λάβει κανείς υπόψη του ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των λειτουργικών κενών καλύπτεται γύρω στο Δεκέμβριο κάθε χρονιάς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ενγένει εκπαιδευτική διαδικασία.
Διαμαρτύρομαι εξάλλου και με την ειδικότητά μου ως φιλολόγου, διότι στους ήδη οκτώ αποσπασμένους από το νομό μας φιλολόγους ήλθαν να προστεθούν και άλλοι έξι. Και όλοι γνωρίζουμε καλά τον καταλυτικό ρόλο του φιλολόγου στη λειτουργία των Γυμνασίων και των Λυκείων.

Εύλογα, λοιπόν, διερωτάται κανείς: με ποιους εκπαιδευτικούς θα δουλέψουμε φέτος, εάν μάλιστα δεν εφαρμοστεί ο ν. 3848, άρθρο 31, παρ. 1, σύμφωνα με τον οποίο 'απόφαση απόσπασης δεν εκτελείται πριν καλυ­φθούν οι λειτουργικές ανάγκες της σχολικής μονάδας από την οποία αποσπάται ο εκπαιδευτικός';  Στο νόμο αυτό η υπουργική για τις αποσπάσεις απόφαση δεν κάνει την παραμικρή μνεία.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Βασίλης Δημογεροντάκης

Σχολ. Σύμβουλος ΠΕ02
ΔΔΕ Ευρυτανίας  

 

Σχόλια (7)

 
Μ.Χ.
04 Σεπ 2015 15:01

Είναι πρόβλημα του υπουργείου να στελεχώνει την υπηρεσία με προσωπικό και όχι των καθηγητών. Οι καθηγητές δικαιούνται να κάνουν αίτηση και να πάρουν απόσπαση.

ΕΣΥ θα έπρεπε να μάχεσαι ώς ειδικός επιστήμονας που είσαι για να γίνονται μετακινήσεις όσο το δυνατόν περισσότερες για να βοηθηθούν οι εκπαιδευτικοί, όχι να εκλιπαρείς το υπουργείο να κρατήσει τον κόσμο εκεί για να βρεθούν αντικαταστάτες, διότι πολύ απλά ΔΕΝ θα βρεθούν αντικαταστάτες, αφού οι εκπαιδευτικοί είναι λιγότεροι από τις διαθέσιμες θέσεις (απλά μαθηματικά).

Και στην τελική αν καίγεσαι τόσο πολύ για το πώς θα δουλέψουν τα σχολεία, παραιτήσου και ξαναγύρνα στην τάξη...

 
Βασίλης Δημογεροντάκης
11 Σεπ 2015 17:01

Επανέρχομαι, για να αποκαταστἠσω την αλήθεια, που φαίνεται να αγνοεί ο ανώνυμος (γιατί άραγε ;) σχολιαστής της επιστολής μου.
Προφανώς, δεν ανήκει στο εκπαιδευτικό δυναμικό της Δ.Ε. Ευρυτανίας, δεδομένου ότι κρίνει αναπόδεικτα την ουσιαστική σχέση μου με τους περισσότερους μάχιμους εκπαιδευτικούς του νομού μας και όχι μόνο.
Κατά δεύτερο λόγο, έχει παρερμηνεύσει την ουσία της παρέμβασής μου, που βέβαια αφορά τα δημιουργούμενα με τις αποσπάσεις λειτουργικά κενά, και όχι την τελείως δικαιολογημένη επιθυμία των συναδέλφων να υπηρετήσουν την δημόσια εκπαίδευση κοντά στις οικογένειές τους, και μάλιστα σε περίοδο παρατεταμένης κρίσης.
Τρίτον, παρανοεί, όταν 'γνωματεύει' πως τάχα εκλιπαρώ το Υπουργείο. Επιστολή-παρέμβαση διαμαρτυρίας έκανα, όταν η αρμόδια Υπουργός, με την οποία προσπάθησα να επικοινωνήσω τηλεφωνικά για το ίδιο θέμα, ποτέ δεν μου απάντησε.
Όσον αφορά την τελευταία αποστροφή του σχολιαστή, καλό για κείνον θα ήταν, προτού την εκφράσει, να πληροφορηθεί ποια είναι η αλγεινή εικόνα του νομού μας σε εκπαιδευτικό δυναμικό κάθε σχολική χρονιά και όχι μόνο φέτος, που τα κενά άγγιξαν το 40%!
Τέλος, επιβάλλεται -ιδιαίτερα στους πνευματικούς ανθρώπους- λίγη προσοχή και κρίση "πριν έπος φυγείν έρκος οδόντων".

 
Δ.Χ.
12 Σεπ 2015 18:41

Aλήθεια, εσυ κύριε συμβουλε, ποσα χρονια εχεις κατσει ως μαχομενος εκπαιδευτικος στην επαρχια και ποσα σε σχολειο;

 
ΠΕ02
13 Σεπ 2015 18:11

Η δουλειά σας κύριε Δημογεροντάκη είναι η στήριξη μας και όχι ο ρόλος του αστυφύλακα των αποσπάσεων και μεταθέσεων στον οποίο αναφέρεστε. Σας ευχαριστώ για το κείμενο σας γιατί τώρα κατάλαβα και σε ποιους οφείλω την άρνηση της υπηρεσίας να εγκρίνει την αίτηση απόσπασής μου στην πόλη που κατάγομαι και βρίσκεται η οικογένεια μου. Και επειδή πιάσαμε και τον Όμηρο "Τέτλαθι δη, κραδίη και κύντερον άλλο ποτ’ έτλης"

Ενας φτωχός μετανάστης ΠΕ02

 
Βασίλης Δημογεροντάκης
14 Σεπ 2015 17:19

Κατανοώ το πρόβλημα του 'φτωχού μετανάστη', αλλά δεν ειμαι σε θέση να το λύσω, παρά τις αρμοδιότητες που ο ίδιος μου απέδωσε (!). Κατά τα άλλα 'ελάκτισεν ο γάιδαρος και δέρουσι το σάγμα' ή λατινιστί 'qui asinum non potest stratum caedit' .

 
Ν.Κ.
15 Σεπ 2015 10:08

Ωραια η ειρωνεία περι φτωχού μετανάστη κ. συμβουλε. Δε μας ειπες ομως στην ερωτηση του συναδελφου, ποσα χρονια εχεις κατσει επαρχία να διδάηξεις και ποσα σε σχολειο; Καποιο πουλακι λεει ελαχιστα. Αποσπασεις κατα κορον.

 
Βασίλης Δημογεροντάκης
16 Σεπ 2015 12:53

Αν εκλάβατε την προσφώνηση ειρωνική, λυπάμαι, αλλά εσείς υπογράφεστε με αυτό τον τρόπο, κι όχι όπως ταιριάζει σε δημόσιο διάλογο.
Αφού, λοιπόν, τα πουλάκια σάς πληροφόρησαν σχετικά, ρωτήστε τα να μάθετε κι άλλα. Έτσι ή αλλιώς 'πουλάκια είναι κι ας κιλαηδούν, πουλάκια είναι και κι ας λένε'.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ