Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΠΕΚΑΠ εναντίον ΣΥΡΙΖΑ: Στο πρόγραμμα παντελή και εσκεμμένη παράλειψη ακόμα και της λέξης «Πληροφορική»

Δημοσίευση: 04/09/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στο νέο πρόγραμμα τετραετίας του ΣΥΡΙΖΑ για την Παιδεία,  (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ) διαπιστώνουμε την παντελή και εσκεμμένη παράλειψη ακόμα και της λέξης «Πληροφορική», τονίζει με σημερινή ανακοίνωση η Πανελλήνια Ενωση Καθηγητών Πληροφορικής , ενώ σηειώνει τα εξής:

Α. Φυσικά και είναι ευπρόσδεκτη κάθε προσθήκη που προάγει τη Γλωσσομάθεια, τον Πολιτισμό, τον Αθλητισμό και την Καλλιτεχνική Παιδεία, δίνοντας ίσες ευκαιρίες στη μάθηση για όλους τους μαθητές στο δημόσιο σχολείο.

Β. Όμως, είναι εξίσου σημαντική και απαραίτητη η προαγωγή της Πληροφορικής Παιδείας στον 21ο αιώνα, όπου όλες οι προηγμένες χώρες ενσωματώνουν τα σχετικά μαθήματα στα προγράμματά τους.

Γ. Είναι φανερό ότι επιχειρείται μία χωρίς προηγούμενο υποβάθμιση τόσο της ίδιας της Πληροφορικής όσο και ολόκληρου του Κλάδου, με μία μεθοδευμένη απαξίωση και σταδιακή κατάργηση των μαθημάτων Πληροφορικής μέχρι τον οριστικό εξοβελισμό ή ενσωμάτωσή τους σε άλλα επιστημονικά αντικείμενα.

Δ. Το κλίμα καθώς και οι απόψεις που επικρατούν μέσα στους κόλπους του ΣΥΡΙΖΑ διαφαίνονται από τις δηλώσεις που έγιναν στη συνάντηση των μελών του ΔΣ της ΠΕΚΑΠ με τη Συντονίστρια του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς και με Συμβούλους του πρώην Αν. Υπουργού κ. Τ. Κουράκη, που μεταξύ άλλων αναφέρθηκαν τα εξής:

•       Η Πληροφορική χρειάζεται σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, όμως δε χρειάζεται να διδάσκεται στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως επιστημονικό αντικείμενο αλλά ως εργαλείο, ενώ η ύπαρξη καθηγητών Πληροφορικής στα σχολεία είναι απαραίτητη για την κάλυψη διοικητικών αναγκών,

•       η Πληροφορική θεωρείται πως ανήκει στον κλάδο των Μαθηματικών, δεν είναι αυτόνομη επιστήμη και κάλλιστα το κομμάτι της αλγοριθμικής μπορεί να ενταχθεί εκεί,

•       το Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα αλγοριθμικής, ΑΕΠΠ, θεωρείται ότι είναι πάρα πολύ εύκολο, με συνέπεια μαθητές από τη Τεχνολογική Κατεύθυνση να πετυχαίνουν με ευκολία σε «δυνατές» Πολυτεχνικές Σχολές και έτσι να έχουν προβάδισμα έναντι των μαθητών της Θετικής Κατεύθυνσης,

•       η ένταξη της Πληροφορικής στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο (Οικονομίας κ Πληροφορικής) συμφωνούν ότι δεν είναι η θέση της εκεί αλλά στο πεδίο Θετικών & Τεχνολογικών σπουδών, χωρίς όμως την «αναγκαιότητα» ενός Πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος, με την αιτιολογία ότι μπορεί να αποκτηθεί η εξειδίκευση στα Πανεπιστήμια,

•        οι μαθητές πρέπει να μάθουν να χειρίζονται άψογα τους υπολογιστές σε περισσότερους τομείς εφαρμογής τους

•       η βασική ιδέα και φιλοσοφία είναι η ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια, η κατάργηση των Πανελλαδικών εξετάσεων και η αποδέσμευση του Λυκείου από τις εξετάσεις αυτές και τέλος

•       η κύρια κατευθυντήρια γραμμή είναι η ύπαρξη δύο πεδίων, Θεωρητικό και Πρακτικό, στοχεύοντας σε ένα Λύκειο Θεωρίας και Πράξης με πολλά μαθήματα Επιλογής και τα 4 (τέσσερα) βασικά «δυνατά»  μαθήματα: Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Έκθεση.

Ε. Επίσης, παρά τις διαβεβαιώσεις για τη συνδρομή τους στην επαναφορά του μαθήματος Επιλογής στη Γ’ τάξη του Γενικού Λυκείου, που έκριναν το αίτημα δίκαιο και υλοποιήσιμο διότι δεν απαιτούσε κανένα απολύτως κόστος για την Πολιτεία, δεν προχώρησαν στη σχετική νομοθετική πρωτοβουλία.

Ζ. Η υποβάθμιση του ρόλου των μαθημάτων Πληροφορικής στη Δημόσια εκπαίδευση, η απαξίωση της ίδιας της Επιστήμης και ο εμπαιγμός των καθηγητών Πληροφορικής τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, έχουν προκαλέσει την οργή και την αγανάκτηση σύσσωμου του Κλάδου, καθώς και της επιστημονικής κοινότητας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σε όλες τις συναντήσεις έχουμε προτείνει τη συνεργασία σε επιστημονικό πλαίσιο για συζήτηση όλων των θεμάτων που άπτονται της Πληροφορικής, τονίζοντας τις τεκμηριωμένες θέσεις της Ένωσης σε ότι αφορά την Παιδεία του 21ου αιώνα. Θέσεις που εναρμονίζονται με τις ανάγκες των μαθητών για το μέλλον τους και της κοινωνίας στις δύσκολες στιγμές που βιώνει.  

Η. Αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο ανοικτό στην κοινωνία και στη γνώση, με πλουραλισμό απόψεων και ισότιμες ευκαιρίες για όλους τους μαθητές από τα μεγάλα αστικά κέντρα μέχρι τα ακριτικά νησιά, όπου η μοναδική τους επαφή με το σύγχρονο κόσμο και την τεχνολογία είναι το δημόσιο σχολείο. Καταγγέλλουμε τις τωρινές και παλαιότερες πολιτικές και συντεχνιακές πρακτικές από οπουδήποτε και αν προέρχονται που έχουν διαστρεβλώσει κατάφωρα την εικόνα της Επιστήμης της Πληροφορικής και τον παιδαγωγικό ρόλο των καθηγητών Πληροφορικής και δηλώνουμε ότι πλέον θα μας βρουν όλους απέναντι. Διεκδικούμε το αυτονόητο δηλαδή την ισότιμη μεταχείριση της Ειδικότητάς μας με τις υπόλοιπες Ειδικότητες, χωρίς διακρίσεις σε «δυνατά» και «ασήμαντα» μαθήματα, σε «δυνατές» και «ασήμαντες» Σχολές, σε «δυνατούς» και «ασήμαντους» καθηγητές.  

 

Ετικέτες: 
ΠΕΚΑΠΣΥΡΙΖΑ

Σχόλια (34)

 
ANDGIAN
04 Σεπ 2015 16:43

..η πληροφορική σημαίνει εργαστήρια Η/υ εξοπλισμό ανάπτυξη πε΄ραν των ..τετριμμένων ( φανταστείτε να υπα΄ρξουν κανα δυο τρία ..εκολαπ΄τομενα χακεράκια..τι γέλιο έχει να γίνει) κλπκλπ
Δηλ σημαίνει.....σκέψη γνώση επένδυση ...τζιζ...αφού οι άνθρωποι διανοητές και ακτιβιστές είνια..τι σχέση έχουν με τεχνολογία κλπ?
Αλλωστε ο μπαρμπα Αριστείδης το έιχε γράψει και στην ΑΥΓΗ ( 5/2014) ''η κιμωλία ελίνια καλύτερο εκπαιδευτικό μέσο από την τεχνολογία''...και ψάχνει να βρει η ΠΕΚΑΠ..ψυλους στ'άχυρα! εδω είνια ανίκανοι να μετρήσουν τα κενά..την πληροφορική θα καταλάβουν?

 
Mr Νίκος
04 Σεπ 2015 17:03

Είναι τόσο πολύ γνωστά και επαναλαμβανόμενα τα αιτήματα των πληροφορικών για περισσότερες ώρες μαθημάτων που δεν έχει νόημα πια καμία αντιπαράθεση

 
Τι άλλο ...
04 Σεπ 2015 22:02

Τι άλλο μπορεί να περίμενε κάποιος από ένα κόμμα που έλεγε και λέει άσχετα πράγματα.

Χωρίς πρόγραμμα για την ανόρθωση της χώρας. Σιγά μην είχε και εκπαιδευτικό πρόγραμμα με όραμα. Δηλαδή ένα σχολείο που θα δίνει βάση στις τεχνολογίες και στην αριστεία.

Πιπέρι ....... "αριστεία".....ρετσινιά!!!!

 
fanis
04 Σεπ 2015 22:49

Η λέξη "πληροφορική" δεν υπάρχει πλέον στα ευρωπαϊκά σύγχρονα σχολεία, αλλά εδώ στην Ελλάδα επιμένουμε να ζητάμε τον τεχνολογικό μεσαίωνα .

 
Software Engineer - Γονιός
05 Σεπ 2015 00:25

Καλό είναι να λέμε τα πράγματα όπως έχουν. Λογικά όσα γράφουν οι καθηγητές Πληροφορικής. Η Πληροφορική είναι η πρόοδος και οι κοινωνοί της εκφράζουν τους φορείς την προόδου σε μια κοινωνία παρακμής. Μετά το μένος της εναντίον των αποφοίτων τει, η αριστερή κυβέρνηση των συντεχνιών και των αγκυλώσεων ξεπέρασε και τη δεξιά της συντήρησης στην αναποτελεσματικότητα και στην εκδικητικότητα εναντίον των αποφοίτων Πανεπιστημίων Πληροφορικής από τους πολυτεχνίτες των υπουργείων. Ευτυχώς που δεν πέρασε στους υπερ-επιστήμονες και τους άσχετους πανεπιστημιακούς το δικό τους για το καπέλωμα του κλάδου μας για μια ακόμα φορά. 'Όχι άλλο αριστερά ούτε άλλο δεξιά. Η Ελλάδα χρειάζεται την ενότητα και την πρόοδο!

 
takis
05 Σεπ 2015 12:24

Μπορεί κάποιος να μας δώσει βιβλιογραφία όπου η πληροφορική αναφέρεται ως επιστήμη; Όπως π.χ. η Χημεία, η Φυσική κλπ... Ας σταματήσει η συντεχνιακή λογική που κατέστρεψε την ελληνική εκπαίδευση σας παρακαλώ!

 
BILL231
05 Σεπ 2015 13:20

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΚΑΙ "ΨΑΡΕΥΕΤΕ" ΣΤΗΝ ΑΓΝΟΙΑ..;; ΑΛΛΟ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ Η/Υ ΑΛΛΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ.. ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΗΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.. ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.. ΚΑΙ ΝΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΑ ΠΑΝΤΟΥ "ΔΥΝΑΤΑ" ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΦΥΣΙΚΗ-ΧΗΜΕΙΑ.. ΠΑΝΤΟΥ..!!!

 
antitakis
05 Σεπ 2015 16:42

τακη, απόφοιτε πανμιου με βαθμο πρόσβασης 13-14, στα αγγλικα η
πληροφορική λέγεται computer science. Ξερεις τι σημαινει science;

 
Tasos
05 Σεπ 2015 17:05

Δίκαια τα αιτήματα των Επιστημόνων Πληροφορικής,οι θέσεις που αναφέρονται στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ θυμίζουν απόψεις που ακούστηκαν πριν από 2 χρόνια όταν ο Αρβανιτόπουλος στον τότε αρχικό σχέδιο νόμου για τη εκπαίδευση δεν υπήρχε κατεύθυνση για την Πληροφορική παρά μόνο Γενική Παιδεία.
Περίεργη ομοιότητα απόψεων θα έλεγα και πρέπει να κινεί την περιέργεια για κοινό κέντρο από το οποίο πηγάζει.

 
Θανάσης Δρίβας
05 Σεπ 2015 17:16

@BILL23105

Αγαπητέ,

Στο Λύκειο ο μαθητής έρχεται σε επαφή με την αλγοριθμική λογική και πλέον με την επιστήμη των υπολογιστών επιδερμικά.

Στο πανεπιστήμιο έχει πολλά άλλα να μάθει όπως Βάσεις Δεδομένων, Δομές δεδομένων, Τεχνητή νοημοσύνη, Αρχιτεκτονική, Γραφικά, Υπολογισιμότητα, Δίκτυα, Ρομποτική, Ασφάλεια και και και.....

Αν ακόμα επιμένεις ότι ο μαθητής δεν πρέπει να έρθει σε μια επαφή με ένα μάθημα της επιστήμης μας ώστε να αποφασίσει αν του ταιριάζει και φυσικά να έχει το κατάλληλο υπόβαθρο για την αντίστοιχη σχολή, τότε εθελοτυφλείς.

 
takis
05 Σεπ 2015 17:41

προς antitakis: computer science=επιστήμη υπολογιστών / informatics=πληροφορική. Μην τα μπερδεύετε. Από το πτωχό σας κείμενο, το άτονο και γεμάτο ορθογραφικά λάθη, δεν προκύπτει πως είστε επιστήμων...

 
Γιώργος
05 Σεπ 2015 19:29

Κύριοι των άλλων κλάδων μίλησε κανένας για μείωση των ωρών σας ???? Μην δείχνετε κακία, απλά ζητάμε την αναγνώριση της Επιστήμης των Η.Υ (computer science) η οποία διαθέτει ανάλογο θεωρητικό υπόβαθρο και συγγενεύει με τις άλλες θετικές επιστήμες. Γιατί να μαθαίνουν τότε τα παιδιά τόσα στοιχεία από τα μαθηματικά, την φυσική, τη χημεία κ.α και να μην μαθαίνουν και στοιχεία από την πλέον σύγχρονη επιστήμη των Η/Υ? Θα μου πείτε δεν τα χρειάζονται...οκ.. τότε αν μάθουν ότι το προπιονικό ασβέστιο είναι συντηρητικό αρκεί? γιατί να μάθουν το χημικό του τύπο? Χρειάζεται κάτι άλλο στον καθημερινό πολίτη από το να ξέρει τις 4 βασικές πράξεις των μαθηματικών άντε και καμία αναλογία ή υπολογισμό εμβαδών? Γιατί πρέπει να μαθαίνει τριγωνομετρικές συναρτήσεις και ολοκληρώματα ή τις κλίσεις των ρημάτων στα αρχαία......???? Σας φαίνονται παραλογισμοί τα ανωτέρω? Αν το πιστεύετε τότε να αφαιρεθούν από το πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου όλα τα "περιττά" στοιχεία των επιστημών σας.

 
xristos_ts
06 Σεπ 2015 02:18

Αγαπητέ Bill231,
Από τη σύνταξη και τη γραμματική σου, ένα συμπέρασμα μπορούμε να εξάγουμε.
Αύξηση των ωρών της γλώσσας.
Ναι, είσαι επιστήμονας ενός δυνατού μαθήματος, αλλά (συγχώρεσε την απορία μου), πως επικοινωνείς αυτή τη γνώση;
Θα μου πεις, ΚΑΙ ΝΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΑ ΠΑΝΤΟΥ, τι σημασία έχει η έκφραση, αν είναι το μάθημα δυνατό;...

 
xristos_ts
06 Σεπ 2015 08:22

Αγαπητέ Φάνη,
Στο γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει εισαχθεί το μάθημα του προγραμματισμού στην αντίστοιχη 1η δημοτικού.
Στο αγγλικό εκπαιδευτικό σύστημα, υπάρχει επίσης στην 1η δημοτικού, το μάθημα διαχείρισης blogs.
Εύλογα θα αναρωτηθείς, 《μα η Γαλλία και η Αγγλία ανήκουν στον σύγχρονο δυτικό ευρωπαϊκό πολιτισμό;》. Συνιστώ ψυχραιμία, η οργή σου είναι δικαιολογημένη. Όμως φίλε μου, η συντεχνία της πληροφορικής που δρα τόσο στον ΟΟΣΑ όσο και στα υπόλοιπα διεθνή forums, τις εντάσσει στον δυτικό ευρωπαϊκό πολιτισμό και μάλιστα πέτυχαν να εισαχθούν κι αυτά τα αχρείαστα παλιομαθήματα στα αντίστοιχα εκπαιδευτικά συστήματα.
Η ερώτηση είναι, τι κάνουμε εμείς τώρα; Ψυχραιμία! Την απάντηση την έδωσε ο Μπαλτάς και ο Χασάπης, με τη στροφή της εκπαίδευσης στα σύγχρονα αφρικανικά εκπαιδευτικά συστήματα!
Πως το είπε ο Μπαμινιώτης; 《Οι μαθητές δεν πρέπει να γράφουν σε tablets, διότι δεν αντιλαμβάνονται έτσι, την αισθησιοκινητική δύναμη των γραμμάτων》!!!
Τι κοινό έχουν αυτή οι τρεις. Αν αθροίσουμε τις ηλικίες τους. Άμοιρη Ελλάδα...

 
fanis
06 Σεπ 2015 11:32

Αγαπητέ xristos_ts επειδή τυγχάνει να είμαι γονιός, το μόνο που έμαθαν τα παιδιά μου στο σχολείο είναι ο πέρης και η κάτια στην πληροφορική. Ας σοβαρευτούμε και να μη γράφουμε υπερβολές.
Επίσης, διαβάστε μερικά επιστημονικά βιβλία για την ανάπτυξη του μηχανισμού γραφής στα παιδιά και μετά ασκείστε κριτική στον π. Πρύτανη ΕΚΠΑ κο Μπαμπινιώτη.

 
BILL231
06 Σεπ 2015 12:31

Xristos ts
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΜΟΥ ΑΓΑΠΗΤΕ,ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ 17 ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΜΕ ΔΕΚΑΔΕΣ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ.. ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΣΕΠ ΜΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΒΑΘΜΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ.. ΕΣΥ ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΩ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ ΤΕΙ Η ΙΕΚ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΖΕΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΣ;;
ΜΗΝ ΒΓΑΖΕΤΕ ΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΤΑΞΤΕ ΨΥΧΡΑΙΜΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ.. ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ "ΔΥΝΑΤΗ" ΕΠΙΣΤΗΜΗ.. ΕΙΣΤΕ ΕΡΓΑΛΕΙΟ.. ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ..
ΤΕΛΟΣ..!!!

 
xristos_ts
06 Σεπ 2015 15:25

Bill231
Προέρχομαι από ΑΣΟΕΕ, στο οποίο μάλιστα εισήλθα με τρία καθαρά 20 (160), την εποχή που υπήρχαν μόνο τρία πανεπιστήμιακά τμήματα πληροφορικής , πέραν των πολυτεχνικών. Θέλεις να μου θυμίσεις σε παρακαλώ, τις αντίστοιχες βάσεις των σχολών μας;
Το δυνατό μάθημα της χημείας αποδυναμώθηκε από εσάς και τον τρόπο που το διδάσκεται, ο οποίος σύμφωνα με το σκεπτικό των εμπειρογνωμώνων, που πραγματοποίησαν την έρευνα για λογαριασμο του ΕΜΠ (ΕΜΠ σημαίνει Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο) το 1999, οδηγεί στην αποστήθιση και στις αποσπασματικές γνώσεις.
Αποδυναμώνεται από τους ίδιους τους μαθητές και τους γονείς τους, οι οποίοι κατέταξαν τη χημεία στις τελευταίες θέσεις των μαθημάτων, τα οποία επιθυμούν να διδάσκονται σύμφωνα με την έρευνα του υπουργείου το 2011!!!
Αποδυναμώνεται από το γεγονός ότι δεν έχεται καμία αξιοσημείωτη παρουσία μέχρι τώρα σε καμία Ολυμπιάδα ή έστω Βαλκανιάδα χημείας.(Αμέτρητες οι δικές μας διακρίσεις!!!)
Έναν σύμμαχο βρήκατε, τον 70χρονο κο Μπαλτά και τον συνομήληκό του κο Χασάπη, οι οποίοι νοσταλγούν το εξατάξιο γυμνάσιο με την πρακτική και κλασσική κατεύθυνση (αν δεν κάνω λάθος).
Σχετικά με τους βαθμούς σου στη διδακτική, να υποθέσω ότι εφόσον αρίστευσες και παραμένεις σε φροντιστήριο, είχες τραγικά αποτελέσματα στο γνωστικό. Εκτός κι αν ήσουνα διοριστέος αλλά σε αποθάρρυνε το γεγονός της στασιμότητας του δημόσιου τομέα...!!!
Καλόπιστα να δεχθώ αυτά που ισχυρίζεσαι για τους βαθμούς σου, γνωρίζουμε όλοι, ότι οι στις εξετάσεις χρησιμοποιείται ως επι το πλείστον η μέθοδος της πολλαπλής επιλογής (υποθέτω γνωρίζεις να κυκλώνεις το σωστό). Εγώ (και όχι μόνο) διέκρινα την αδυναμία έκφρασης και σωστής διατύπωσης στοιχειωδών, απλών προτάσεων, γεγονός που με έκανε να αναρωτηθώ, πώς και πόσες φορές πρέπει να διατυπώνεις την κάθε πρόταση, προκειμένου να επικοινωνήσεις τη γνώση (αυτή τη γνώση για την οποία όπως αποδείχθηκε από τα λεγόμενά σου σχετικά με τον ΑΣΕΠ δεν έχεις!) Με τους μαθητές σου.
Τραγικό!!!

 
xristos_ts
06 Σεπ 2015 15:50

Κύριε Φάνη,
Στο πιο προηγμένο εκπαιδευτικό σύστημα του κόσμου, αυτό της Φινλανδίας, οι μαθητές γράφουν πλέον αποκλειστικά σε ταμπλέτες.
Ίσως να έχεται δίκιο. Ίσως τα δικά μας παιδιά πρέπει να αντισταθούν σε τούτη τη τεχνολογική επέλαση και να παραμείνουν πιστά στο χαρτί και στο μολύβι.
Φαντάζομαι, όταν ανακαλύφθηκε ο πάπυρος, υπήρχε και τότε κάποιος κύριος Φάνης που υπερασπιζόταν το σκάλισμα της γραφής σε πέτρα.
Όταν κατασκευάστηκε το χαρτί, πάλι κάποιος κύριος Φάνης, το ξαπόστειλε ως διαβολικό προϊόν!
Ευτυχώς για τον ανθρώπινο πολιτισμό, η φωνή του εκάστοτε κύριου Φάνη ήταν μάλλον "επιθανάτιος ρόγχος" του παλιού συστήματος, ανήμπορο να αντιδράσει μπροστά στη δυναμική της τεχνολογίας και της γνώσης.
Σχετικά με τις γνώσεις των παιδιών σας, να υποθέσω είστε επίσης υποστηρικτής της άποψης ότι, εφόσον η έρευνα του ΕΜΠ το 1999 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι γνώσεις των νεοεισερχόμενων φοιτητών χημείας είναι αποσπασματικές και προϊόν αποστήθησης θα πρέπει να καταργηθεί η χημεία από την Γ λυκείου;
Στη διάθεσής σας για τους αντίστοιχους συνδέσμους ενημέρωσης.

 
θανασης δριβας
06 Σεπ 2015 15:55

Bill231

Οσες φορες και να γραψεις με κεφαλαια, οση χολη και να βγαλεις, τοσο θα γιγαντωνεται το δικαιο των επιχειρηματων μας, τοσο φανερωνεται ο κακος σας συμβουλος φοβος.
Ακομα κανεις δεν απηντησε στο παραπανω μηνυμα μου, κανεις δεν δυναται να αντικρουσει το ειδικο βαρος της επιστημης μας.

 
xristos_ts
06 Σεπ 2015 16:00

Bill231
Αναφέρεις τις επιτυχίες σου στις πανελλαδικές. Να θυμίσω ότι μιλάμε για τη χημεία, το μάθημα του οποίου, το ποσοστό των αριστούχων το 2010 ή 2011 (να με συγχωρέσεις) ήταν κοντά στο 50%!!!
Ας είμαστε λίγο ταπεινοί...

 
Δήμητρα Ψαρρή
06 Σεπ 2015 16:13

Ως μέλος του ΔΣ της ΠΕΚΑΠ θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι ο τίτλος του δημοσιεύματος δεν ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο του ΔΤ, το οποίο αναφέρεται ξεκάθαρα σε όλες τις πολιτικές και πρακτικές παλαιές και νέες από οπουδήποτε και αν προέρχονται. Αυτό ήταν το πνεύμα μέσα στο οποίο στάλθηκε το ΔΤ με αφορμή το πρόγραμμα και τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ ως κυβερνών κόμμα.

 
Δήμητρα Ψαρρή
06 Σεπ 2015 16:33

Στο ερώτημα για το αν η Πληροφορική είναι επιστήμη ή δεξιότητα έχουν αποφανθεί όλα τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα σε ολόκληρο τον κόσμο με τη δημιουργία αναρίθμητων Τμημάτων με σπουδές στην Πληροφορική με τους εκατοντάδες χιλιάδες φοιτητές τους. Κάθε άλλη κριτική και σχόλιο από όπου και αν προέρχεται είναι άνευ λόγου και αξίας.

 
Dinos
06 Σεπ 2015 17:30

Με τη λογική των ¨δυνατών επιστημόνων¨ , όπως τη διαβάζω από τα σχόλια εδώ πέρα , ευτυχώς που η ιατρική επιστήμη ( πρέπει να υπάρχει κάπου στην βιβλιογραφία ότι είναι επιστήμη να υποθέσω και όχι παρακλάδι δεξιότητα της βιολογίας ... ) δεν τους μιμήθηκε γιατί θα είχε ακόμα γιατρούς επιπέδου Ινδιάνου θεραπευτή και οχι γιατρούς με ειδικοτητες. Γιατί να μην γυρίσουμε και στην Αρχαια Ελλάδα ( γραφή , μουσική , πάλη...).

 
BILL231
06 Σεπ 2015 20:31

xristos ts
ΠΟΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΧΩΡΙΣ ΟΥΣΙΑ..
ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙΣ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ;; ΝΑ ΣΟΥ ΛΥΣΩ ΤΗΝ ΑΠΟΡΙΑ ΗΡΘΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΔΕΚΑ ΠΡΩΤΟΥΣ ΣΤΟ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΕ ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΓΕΩΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΕΞΕΤΑΣΤΗΚΑΜΕ..

ΛΥΠΑΜΑΙ ΠΟΥ ΑΝΟΙΞΑ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΑΖΙ ΣΟΥ.. ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ..
ΤΕΛΟΣ..!!!

 
Mr Νίκος
06 Σεπ 2015 20:37

@antitakis
Λες κάπου "....... η πληροφορική λέγεται computer science. Ξερεις τι σημαινει science;"
Σε ενημερώνω ότι το μάθημα για το οποίο μιλάς, στα σχολεία της Αγγλίας λέγεται ΙΤ, information technology, ξέρεις τι σημαίνει technology;

 
fanis
06 Σεπ 2015 22:45

Προς xristos_ts
Μήπως μπορείτε να μας παραθέσετε ένα επιστημονικό άρθρο που να καταδεικνύει τα επιπρόσθετα μαθησιακά οφέλη από τη χρήση της ταμπλέτας στη Φινλανδία, σε σχέση με την παραδοσιακή γραφή;

 
takis
06 Σεπ 2015 22:54

Επειδή παρακολουθώ το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας χρόνια τώρα, έχω να πω στον xristos_ts ότι τα παιδιά δεν τα βοηθούν οι υπολογιστές, αλλά η αγάπη και η μεθοδικότητα των καινοτόμων εκπαιδευτικών στην πραγματική μόρφωση με διαθεματική ανακάλυψη της γνώσης και όχι για εκπαίδευση-αγγαρία με τον πέρη και την κάτια όπως λέει και ο fanis παραπάνω.

 
NikosKon
07 Σεπ 2015 00:43

Χωρίς την Επιστήμη Υπολογιστών δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε καν αυτό το διάλογο. Εδώ λοιπόν υπάρχει ένα παράλληλο ψηφιακό σύμπαν το οποίο έχει ανάγκη από ερμηνείες, πειράματα, τεκμηρίωση, ανακαλύψεις κοκ. Ποια επιστήμη θα ασχοληθεί με αυτά;

Και κάτι ακόμα, αυτό είναι αναγκαίο να γίνει από την α/βάθμια ή β/θμια εκπαίδευση, ακριβώς γιατί εκεί διαμορφώνεται παράλληλα η προσωπικότητα των αυριανών ψηφιακών πολιτών και επιστημόνων και αυτοί είναι εκείνοι οι οποίοι θα γεμίσουν τις μελλοντικές ψηφιακές λεωφόρους με χρήσιμα για την ανθρωπότητα στοιχεία και τεχνολογίες, ...αλλιώς θα έχουμε ένα χαοτικό ψηφιακό σκουπιδότοπο, δυνητικά επικίνδυνο!

 
@takis από Στρατή πε04
07 Σεπ 2015 10:42

Το "αγγαρία" γράφεται σωστά "αγγαρεία" μια και με τόση έπαρση ασχολείστε με την ορθογραφία των άλλων και τα "φτωχά" τους κείμενα. Σαν τρίτος παρατηρητής αυτά το βλέπω μόνο στα δικά σας κείμενα. Τέλος δεν καταλαβαίνω την λύσσα σας μαζί με μερικούς άλλους εναντίον της πληροφορικής που εκπροσωπεί στο φινάλε όχι μόνο μια ολοκληρωμένη επιστήμη αλλά και κάτι το εξελισσόμενο καταλυτικά στο επιστημονικό γίγνεσθαι. Πότε κάποιοι ιδεοληπτικοί θα καταλάβετε πως η Γη γυρίζει; Μήπως αυτή η δυναμική της πληροφορικής σας ενοχλεί και συντεχνιακά;

 
Τσιωτάκης Παναγιώτης
07 Σεπ 2015 12:00

Κάποιοι συνεχίζουν να προκαλούν με την -επιτηδευμένη- υπεραπλούστευση σκέψης, ανάλυσης και επιχειρηματολογίας.

Ευτυχώς, τα Εκπαιδευτικά Συστήματα και τα Προγράμματα Σπουδών δεν οικοδομούνται με τέτοια υλικά.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean