Α. ΤΣΙΠΡΑΣ: Το πολυνομοσχέδιο -«κουρελού»- θα ψηφιστεί άμεσα

25/09/2015

Ενημερώθηκε: 25/09/2015, 15:22

Άκουσε το άρθρο

Aμεσα θα προωθηθούν για ψήφιση νομοσχέδια που άφησε ώριμα η κυβέρνηση πριν από τις εκλογές, δήλωσε σήμερα στο υπουργικό Συμβούλιο ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας .

Μετά το άνοιγμα της Βουλής, είπε ο πρωθυπουργός, άμεσα θα ψηφιστούν το νομοσχέδιο για τις ραδιοτηλεοπτικές συχνότητες, τη λαθρεμπορία των καπνικών, το νομοσχέδιο που ρυθμίζει θέματα παιδείας, το νομοσχέδιο για τη συνεταιριστική οργάνωση των αγροτών και το νομοσχέδιο για την έρευνα και την καινοτομία.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΛΕΞΗ ΤΣΙΠΡΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Κυρίες και Κύριοι Υπουργοί,
Θέλω να σας συγχαρώ και να σας ευχηθώ καλή επιτυχία και καλή δύναμη στο δύσκολο έργο που έχετε μπροστά σας.
Ο καθένας ξεχωριστά αλλά και όλοι μαζί καλούμαστε να τιμήσουμε την στήριξη και την εμπιστοσύνη που μας έδειξε ο ελληνικός λαός για δεύτερη φορά μέσα σε οχτώ μήνες.
Πράγμα εξαιρετικά σπάνιο, που μας γεμίζει με ευθύνες να ανταποκριθούμε και να ανταποδώσουμε την εμπιστοσύνη και τη στήριξη του λαού μας.
Να φανούμε άξιοι της επιλογής τους, να έχουμε την ευκαιρία να κυβερνήσουμε. Και να φέρουμε στη χώρα τις απαραίτητες τομές, τις αναγκαίες αλλαγές και τις μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη ο τόπος για να ανασάνει.
Η εντολή που λάβαμε, λοιπόν, μεταφράζεται σε μια και μόνο λέξη : Δουλειά, δουλειά, σκληρή δουλειά.
Σκληρή δουλειά, χωρίς ιδιοτέλειες αλλά με συλλογικότητα και με αίσθηση της μεγάλης ευθύνης που αναλαμβάνουμε.
Της ευθύνης να αποκαταστήσουμε, την κοινωνική δικαιοσύνη και την αξιοπρέπεια του ελληνικού λαού για μια κοινωνία ισότητας και ευημερίας.
Της μεγάλης ευθύνης, σε τέσσερα χρόνια από σήμερα, να έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε μια διαφορετική Ελλάδα. Μια άλλη Ελλάδα.
Μια Ελλάδα που θα έχει βγει από τη κρίση, θα έχει φύγει από την επιτροπεία των δανειστών και θα έχει επιστρέψει σε μια ανάπτυξη. Μια ανάπτυξη, όμως, με κοινωνικό όμως πρόσημο. Με πρόσημο προστασίας των πιο αδύναμων
Μια Ελλάδα που θα μπορεί να κρατάει τους νέους ανθρώπους, ιδίως τους νέους επιστήμονες, να μένουν στη χώρα. Να δουλεύουν εδώ, να δημιουργούν εδώ ,να μπορούν να προκόψουν εδώ.
Μια Ελλάδα που θα έχει αποκαταστήσει το διεθνές της κύρος και θα είναι ξανά ισχυρός και ισότιμος εταίρος στην ενωμένη Ευρώπη.
Αυτός ο στόχος, στον ορίζοντα της τετραετούς θητείας που έχουμε μπροστά μας, είναι στόχος απόλυτα εφικτός. Αρκεί να τολμήσουμε μεγάλες τομές και αλλαγές εντός της χώρας και βεβαίως να δουλέψουμε σκληρά.
Αν στην πρώτη φάση της διακυβέρνησης μας είχαμε μπροστά μας την τεράστια πρόκληση της διαπραγμάτευσης για την εξεύρεση μιας βιώσιμης συμφωνίας με τους εταίρους, σήμερα θα έλεγα ότι έχουμε μπροστά μας ένα ακόμη πιο δύσκολο και επίπονο έργο.
Να ανοίξουμε το δρόμο για ένα νέο οικονομικό, παραγωγικό μοντέλο που θα αντιστρέφει την πορεία των εξελίξεων των τελευταίων δεκαετιών, και ειδικά της τελευταίας πενταετίας,
Της τελευταίας πενταετίας, όπου όπως όλοι γνωρίζουμε, το νεοφιλελεύθερο σχέδιο επιταχύνθηκε, βάθυνε και οδήγησε σε μεγάλες οικονομικές αναταράξεις. Αλλά, κυρίως, σε μεγάλες κοινωνικές αδικίες, διευρύνοντας ανισότητες και βυθίζοντας στην απελπισία μεγάλα τμήματα της ελληνικής κοινωνίας.
Απέναντι στην αποτυχημένη αυτή νεοφιλελεύθερη συνταγή που θέλει να θεμελιώσει την όποια οικονομική ανάπτυξη πάνω σε κοινωνικά ερείπια, πάνω στην διάλυση της αγοράς εργασίας, την εξαφάνιση της μικρής παραγωγής, την βίαιη αναπροσαρμογή της μικρής και μεσαίας επιχειρηματικότητας, εμείς θέλουμε να αντιτείνουμε ένα άλλο μοντέλο. Ένα παραγωγικό και οικονομικό μοντέλο το οποίο πρέπει να λειτουργήσει στην πράξη και να παράξει κοινωνικά και οικονομικά αποτελέσματα.
Έχουμε να αντιτείνουμε το οικονομικό μοντέλο, που στηρίζεται, αφενός, στο σεβασμό και στην προστασία της εργασίας, στην αναδιανομή των φορολογικών βαρών ώστε να στηριχτεί η ενεργός ζήτηση. Και αφετέρου στην έμφαση στην τεχνολογία και την καινοτομία, στην αξιοποίηση των υψηλών προσόντων του ανθρώπινου δυναμικού της πατρίδας μας, ώστε να στηριχτεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.
Για να μπορέσουμε όμως να υλοποιήσουμε αυτό τον μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό, πρέπει πρωτίστως να εργαστούμε για την όσο το δυνατόν γρηγορότερη αποκατάσταση της οικονομικής σταθερότητας και την ομαλοποίηση του Τραπεζικού συστήματος.
Το αποτέλεσμα των εκλογών έδωσε μια κυβέρνηση με ορίζοντα τετραετίας και αυτό ακριβώς είναι που δίνει το αναγκαίο σήμα της πολιτικής σταθερότητας που έχει ανάγκη η οικονομία.
Παρόλα αυτά έχουμε μπροστά μας την υποχρέωση της γρήγορης υλοποίησης των συμφωνηθέντων.
Η υλοποίησή τους χωρίς χρονοτριβή, αποτελεί άμεση προτεραιότητα, με πρώτο βήμα την ταχύτατη ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης, ώστε να προχωρήσουν εγκαίρως οι διαδικασίες και να ανοίξει, το γρηγορότερο δυνατό, η κρίσιμη συζήτηση για την απομείωση του ελληνικού χρέους, όπως προβλέπεται στη συμφωνία.
Και ταυτόχρονα για να ολοκληρωθεί η διαδικασία της ανακεφαλαιοποίησης των Τραπεζών.
Από τις δύο αυτές διαδικασίες, γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι σε πολύ μεγάλο βαθμό θα εξαρτηθούν πάρα πολλά πράγματα για την πορεία της οικονομίας στο εγγύς μέλλον, καθώς, η μεν αναδιάρθρωση του χρέους που θα το καταστήσει ξανά βιώσιμο, θα μειώσει δραματικά τον επενδυτικό κίνδυνο και θα ξανακάνει την ελληνική οικονομία ασφαλή και ελκυστική για τις αγορές, ενώ η ανακεφαλαιοποίηση των Τραπεζών, πέρα από την πλήρη και οριστική διασφάλιση των καταθέσεων, αν γίνει όπως πρέπει να γίνει, μπορεί να αποκαταστήσει σε μεγάλο βαθμό και την πολυπόθητη ρευστότητα στην πραγματική οικονομία.
Έχουμε λοιπόν πλήρη επίγνωση των δυσκολιών που έχουμε μπροστά μας , των δύσκολων σημείων της συμφωνίας, αφού άλλωστε εμείς τα διαπραγματευτήκαμε αυτά τα σημεία, ένα προς ένα. Γι αυτό και γνωρίζουμε και τον τρόπο να βρούμε το κατάλληλο αντίδοτο εκεί που θα δημιουργηθούν παρενέργειες .
Από την άλλη πλευρά όμως, η Συμφωνία αυτή δεν έχει μόνο αγκάθια. Περιλαμβάνει και σειρά θετικών δράσεων, που τέθηκαν με δική μας επιμονή, καθώς και σειρά ανοιχτών, θα έλεγα, θεμάτων, που έμειναν ανοιχτά επίσης χάρη στη δική μας επιμονή.
Στις θετικές δράσεις συγκαταλέγονται ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και της αδήλωτης εργασίας και με τις αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές στη δημόσια διοίκηση.
Πρόκειται για παρεμβάσεις που θα έχουν αποκλειστικά το δικό μας πρόσημο, το πρόσημο της αξιοκρατίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης.
Από την άλλη, στα ανοιχτά πεδία, στα ανοιχτά θέματα, στα οποία ακόμα δεν έχει οριστικά καταληχθεί η εφαρμοστέα πολιτική, θα δώσουμε τη μάχη με σχέδιο και προτάσεις, ώστε να διατηρήσουμε το έδαφος που κερδίσαμε στη διαπραγμάτευση και το τελικό αποτέλεσμα να είναι προς όφελος του ελληνικού λαού, προς όφελος του κοινωνικού συμφέροντος.
Να σας δώσω ορισμένα παραδείγματα για τα θέματα αυτά που είναι ανοιχτά:
· Πρώτα απ όλα αυτό της ρύθμισης των κόκκινων δανείων και της προστασίας της πρώτης κατοικίας
· Το θέμα της ρύθμισης της αγοράς εργασίας όπου κύριος στόχος μας είναι η το συντομότερο δυνατό επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων
· Το θέμα της λειτουργίας του νέου Ταμείου αξιοποίησης της Δημόσιας Περιουσίας, που πρέπει να διασφαλίζει την αξιοποίηση και όχι την εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου
· Το θέμα Της διασφάλισης του δημόσιου χαρακτήρα της ΔΕΗ και των δικτύων του ΑΔΜΗΕ όπου πρέπει άμεσα να παρουσιάσουμε εναλλακτικό σχέδιο στους δανειστές
· και φυσικά το θέμα της ενεργοποίησης ισοδύναμων μέτρων για την αποφυγή της εφαρμογής της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος στις επικουρικές συντάξεις
Σε όλα αυτά τα ανοιχτά πεδία, είναι εξαιρετικά κρίσιμο να μην χάσουμε ούτε σπιθαμή από το κερδισμένο έδαφος της διαπραγμάτευσης και να μην επιστρέψουμε σε αδιέξοδες πολιτικές ακραίου νεοφιλελευθερισμού.
Και αυτό όχι μόνο γιατί είναι λάθος και άδικο, αλλά και γιατί θα μας οδηγήσει ξανά σε έναν αδιέξοδο φαύλο κύκλο από τον οποίο πρέπει επιτέλους να βγει η ελληνική οικονομία.
Γιατί προϋπόθεση για την επιτυχία, αυτή τη φορά, του προγράμματος, είναι να διατηρηθεί η κοινωνική συνοχή και κατ επέκταση η πολιτική σταθερότητα, που αποτελούν τον αναγκαίο και ικανό συνδυασμό για την επιστροφή στην ανάπτυξη και την έξοδο από την κρίση.
Πέρα όμως από τα ζητήματα της Συμφωνίας υπάρχουν μια σειρά πεδία στα οποία η κυβέρνησή μας έχει τη δυνατότητα να αφήσει ένα ανεξίτηλο ίχνος προοδευτικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων. Να αφήσει το στίγμα μιας άλλης αντίληψης εκφράζοντας τα συμφέροντα των πολλών, τις αγωνίες και τις προσδοκίες της κοινωνικής πλειοψηφίας για μια καλύτερη και αξιοβίωτη ζωή.
Θέλω να ξεκινήσω από το κρίσιμο θέμα της στήριξης του κοινωνικού κράτους σε όλες του τις πτυχές:
Στην υγεία πρέπει να λειτουργήσουμε οργανωμένα και γρήγορα ώστε να συνεχιστεί η προσπάθεια της αναβάθμισης του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
Ενώ πρέπει να βάλουμε ως μεγάλο στόχο τη δημιουργία ενός Εθνικού Συστήματος Πρόνοιας και Πρωτοβάθμιας Φροντίδας που μπορεί να αποτελέσει μια μεταρρύθμιση ιστορικής σημασίας. Μια μεταρρύθμιση εμβληματική για την ελληνική κοινωνία.
Αντιστοίχως εμβληματική πρέπει να είναι και η παρέμβαση μας στα ζητήματα της Παιδείας και της Έρευνας.
Εδώ είναι πρώτιστη ανάγκη να αναβαθμίσουμε την ερευνητική κουλτούρα αξιοποιώντας το εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό μας, ενώ επίσης πρέπει να αφήσουμε το στίγμα μας με μια μεγάλη μεταρρύθμιση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Που θα αντιμετωπίσει τις παθογένειες, αλλά και τις δυσλειτουργίες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Από το ωρολόγιο πρόγραμμα και τα κενά στα σχολεία μέχρι το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων και τη σύνδεση του σχολείου με τον αθλητισμό και τον πολιτισμό, έχουμε ένα ευρύ πεδίο δυνατοτήτων αλλά και προκλήσεων μπροστά μας.
Επίσης, στο πεδίο της αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης αλλά και στο πεδίο της αντιμετώπισης της ανεργίας έχουν ήδη γίνει πάρα πολλά βήματα. Βήματα που πρέπει να συνεχιστούν, ώστε να ανακουφίζονται διαρκώς όλο και περισσότεροι συμπολίτες μας από τις συνέπειες της κρίσης και να δημιουργούνται διαρκώς νέες δυνατότητες για εργασία με αξιοπρεπείς συνθήκες. Έτσι ώστε να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στη μεγάλη πρόκληση, που είναι η αντιμετώπιση μιας ανεργίας, η οποία βρίσκεται σε μεγέθη απαράδεκτα για μια ευρωπαϊκή χώρα.
Εξίσου σημαντικό είναι και το ζήτημα της αντιμετώπισης της διαφθοράς και της διαπλοκής. Να σπάσουμε το απόστημα. Να μπορέσουμε να κάνουμε τομές και ρήξεις με αυτό που και προεκλογικά ονομάσαμε παλιό πολιτικό σύστημα, φθαρμένο πολιτικό σύστημα, που κρατά τις δυνατότητες της χώρας και του ελληνικού λαού καθηλωμένες όλα αυτά τα χρόνια.
Με δική μας πρωτοβουλία, στη Συμφωνία, τα ζητήματα αυτά έχουν ενταχθεί στις παρακολουθούμενες δράσεις και εξακολουθούν να αποτελούν μέγιστες προτεραιότητες για την κυβέρνηση.
Η πολιτική στήριξη όλων των θεσμών, της δικαιοσύνης συμπεριλαμβανομένης, στον μεγάλο αγώνα που έχουμε ξεκινήσει από τις 25 Γενάρη, ήταν είναι και θα είναι δεδομένη και σαφής.
Τέλος μια ακόμη μεγάλη κυβερνητική προτεραιότητα είναι η αξιοποίηση των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ ώστε να κινητοποιηθούν πόροι που μπορούν να δώσουν την αναγκαία αναπτυξιακή ώθηση στην ελληνική οικονομία.
Ήδη από την προηγούμενη περίοδο έχουμε κάνει αρκετή δουλειά και έχουμε αναπροσανατολίσει το ΕΣΠΑ σε επενδύσεις που δίνουν έμφαση στην καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες, ώστε να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις να αναπτυχθεί η επιχειρηματικότητα στο χώρο αυτό, με τις νεοφυείς επιχειρήσεις. Αλλά και να δώσουμε την δυνατότητα στους νέους επιστήμονες να επιστρέψουν στη χώρα, ώστε να σταματήσει αυτή η μεγάλη διαρροή του επιστημονικού προσωπικού ιδίως στη νέα γενιά, στις νέες ηλικίες. Έχουμε κάνει βήματα, αλλά έχουμε να κάνουμε πολλά περισσότερα ακόμα.
Από το υπερπολύτιμο αυτό πρόγραμμα, δεν πρέπει να χαθεί ούτε ένα ευρώ για την ελληνική οικονομία. Είτε πρόκειται για την προηγούμενη περίοδο 2007-2013 είτε πρόκειται για την περίοδο 2014-2020.
Και σχεδόν όλα σε αυτό το πεδίο εξαρτώνται από την απόδοση μας.
Γνωρίζετε λοιπόν όλοι και όλες καλά ότι δεν έχουμε απεριόριστο χρόνο στη διάθεσή μας. Η περίοδος διαπραγμάτευσης έχει τελειώσει. Έχει έρθει η ώρα να ανταποκριθούμε σε αυτό που ο ελληνικός λαός ζητάει από μας. Να ανταποκριθούμε στην εντολή του ελληνικού λαού.
Και ο ελληνικός λαός ζητάει από εμάς να κυβερνήσουμε τον τόπο και να αποδείξουμε ότι μπορούμε να είμαστε αποτελεσματικοί, όχι μόνο στην διεκδίκηση και την διαπραγμάτευση, αλλά και στη διακυβέρνηση για την εξυπηρέτηση των αναγκών της μεγάλης πλειοψηφίας του ελληνικού λαού.
Η προηγούμενη περίοδος είχε αφήσει φυσικά μια μεγάλη παρακαταθήκη δράσεων και ώριμων νομοσχεδίων τα οποία άμεσα, με το που θα ανοίξει η Βουλή, θα προωθηθούν προς ψήφιση:
Θα αναφέρω χαρακτηριστικά:
· το νομοσχέδιο για τις ραδιοτηλεοπτικές συχνότητες
· το νομοσχέδιο για την καταπολέμηση της λαθρεμπορίας καπνικών
· το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που ρυθμίζει μια σειρά ζητημάτων όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης
· το νομοσχέδιο για την συνεταιριστική οργάνωση των αγροτών
· το νομοσχέδιο που θέτει το πλαίσιο για την αξιολόγηση και την επιλογή προϊσταμένων στην δημόσια διοίκηση.
· το νομοσχέδιο για την έρευνα και τη καινοτομία.
Όλα αυτά είναι ήδη έτοιμα. Με το που θα ανοίξει η Βουλή, θα κατατεθούν και θα ψηφιστούν άμεσα, μετά, βεβαίως, την απαραίτητη διαβούλευση, τον διάλογο και την κοινοβουλευτική διαδικασία που προβλέπεται.
Επομένως, είναι προφανής η ανάγκη το επόμενο διάστημα να σηκώσουμε τα μανίκια και να δουλέψουμε. Να επιταχύνουμε το έργο μας, να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε τις παρεμβάσεις μας με ταχύτητα, υπευθυνότητα και μεθοδικότητα.
Στο σημείο αυτό, όμως, δε πρέπει να παραλείψω ότι πέρα από την αγώνα για την αποκατάσταση της οικονομικής ομαλότητας και τις αναγκαίες μεταρρυθμιστικές τομές, έχουμε μπροστά μας -και θα κριθούμε και απ αυτό- την διαχείριση μιας μεγάλης κρίσης, μιας μεγάλης κρίσης μέσα στην κρίση, θα έλεγα, που είναι το θέμα των μεταναστευτικών και προσφυγικών κυρίως ροών. Ένα θέμα που αποτελεί ταυτόχρονα και μεγάλη πρόκληση για την ίδια την Ευρώπη και για το χαρακτήρα της.
Έχουμε να διαχειριστούμε μια τεράστια προσφυγική κρίση, που φέρνει στην επιφάνεια τις μεγάλες πολιτικές συγκρούσεις οι οποίες διαιρούν την Ευρώπη από την μια άκρη στην άλλη αλλά και την κάθε χώρα ξεχωριστά.
Απέναντι στη λογική των περίκλειστων φρουρίων, των τοίχων και των φραχτών, απέναντι στη λογική που θέλει να μετατρέψει τα ευρωπαϊκά σύνορα σε πεδίο μάχης και τις θάλασσές μας σε υγρούς τάφους, εμείς πρέπει να δουλέψουμε σκληρά και να αποδείξουμε ότι η ανθρωπιά, η αλληλεγγύη, η φιλοξενία δεν είναι ουτοπία κάποιων ρομαντικών, αλλά μπορούν να γίνουν πολιτική πράξη και μάλιστα αποτελεσματική τόσο για τους πρόσφυγες όσο, όμως, και για τις τοπικές κοινωνίες που δέχονται τα μεγάλα προσφυγικά ρεύματα και πρέπει να έχουν την στήριξή μας.
Ήδη, τόσο η προηγούμενη κυβέρνηση όσο και η υπηρεσιακή ηγεσία, έχουν κάνει πάρα πολλά, ενώ προχθές στη Σύνοδο Κορυφής, μια δύσκολη Σύνοδο Κορυφής, σε συνεργασία κυρίως με την Ιταλία, που είμαστε δυο χώρες που δέχονται τη μεγαλύτερη πίεση τούτη τη στιγμή, πετύχαμε μια απόφαση που ανοίγει ένα δρόμο, αν και έρχεται καθυστερημένα. Και πρέπει να σας πω ότι εδώ κρίνεται, επαναλαμβάνω, και η ταυτότητα της Ευρώπης. Ποια Ευρώπη θέλουμε. Την Ευρώπη που δείχνει το πρόσωπο της αλληλεγγύης, με τους φτωχούς ανθρώπους στη Κω στην Μυτιλήνη να δίνουν από το υστέρημα τους, ή την Ευρώπη που ρίχνει στα σύνορα δακρυγόνα και δείχνει το σκληρό της πρόσωπο σ αυτούς τους ανθρώπους. Εάν το όραμα της ενωμένης Ευρώπης είναι αυτό που προέκυψε από την πτώση του τείχους του Βερολίνου ,σήμερα έχουμε μια Ευρώπη που υψώνει ξανά τείχη .Και βεβαίως έχει πολύ μεγάλη σημασία να συνειδητοποιήσουμε ότι η αξία της αλληλεγγύης δεν είναι μια αλά καρτ αξία και δεν μπορεί να αφήνεται το κάθε κράτος να διαχειρίζεται μόνο του τα προβλήματα. Αλλά πρέπει, αν θέλουμε να ζούμε σε έναν ενιαίο χώρο, να μοιραζόμαστε την ευθύνη, να μοιραζόμαστε και τις δυσκολίες.
Πάρθηκε λοιπόν μια απόφαση για την ενεργοποίηση του προγράμματος μετεγκατάστασης για επιπλέον 120000 πρόσφυγες. Και βεβαίως για υλικοτεχνική και χρηματοδοτική υποστήριξη στις χώρες πρώτης υποδοχής, καθώς επίσης και για άμεση συνεννόηση και στήριξη στις χώρες διέλευσης, όπως, για παράδειγμα, η Τουρκία, ώστε να μπορέσει να υπάρξει μια ανάσχεση αυτής της ροής, που καμία χώρα, πόσο μάλλον η χώρα μας, που βρίσκεται και σε κατάσταση δημοσιονομικής κρίσης, ασφυξίας θα έλεγε κανείς, δεν είναι εύκολο να διαχειριστεί.
Είναι λοιπόν ένα θετικό βήμα η προχθεσινή απόφαση. Πρέπει όμως, σ’ αυτή την κατεύθυνση, να συνεχίσουμε, ώστε να μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε σε μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της σύγχρονης Ευρωπαϊκής ιστορίας, χωρίς ταυτόχρονα να ενδώσουμε, ως κοινωνία, σε ρατσιστικές και ακροδεξιές κραυγές που αναπτύσσονται γύρω μας.
Κυρίες και Κύριοι Υπουργοί,
Κλείνοντας θέλω να αναφερθώ στα θέματα της οργάνωσης του κυβερνητικού έργου και της λειτουργίας του υπουργικού συμβουλίου και της κυβέρνησης.
Η επιλογή της συγχώνευσης υπουργείων που είχαμε κάνει στη προηγούμενη περίοδο, ενώ ήταν στη σωστή κατεύθυνση, εντούτοις, στη πράξη, δεν μπόρεσε να λειτουργήσει. Κυρίως γιατί η επιλογή αυτή θα απαιτούσε και την αντίστοιχη αναδιοργάνωση των οργανογραμμάτων των υπουργείων, πράγμα το οποίο θέλει χρόνο
Αποφάσισα λοιπόν, προκειμένου να αποφύγουμε φαινόμενα δυσλειτουργίας, να επιστρέψουμε στην παλαιότερη δομή.
Αυτό όμως δε σημαίνει ότι το κάθε υπουργείο λειτουργεί αυτόνομα χωρίς έλεγχο και συντονισμό.
Για να διευκολυνθεί εξάλλου ο συντονισμός και η συνεργασία, θα συστήσουμε 3 βασικούς κύκλους κυβερνητικού σχεδιασμού και συντονισμού, κύκλους διυπουργικής επαφής, ώστε να επιλύονται άμεσα τα όποια προβλήματα και ταυτόχρονα να εκπονείται ένας συμπαγής πολιτικός σχεδιασμός νομοθετικών και άλλων παρεμβάσεων.
· Ο πρώτος κύκλος αφορά το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής, το λεγόμενο ΚΥΣΟΙΠ, το οποίο είχαμε συστήσει στην προηγούμενη φάση και, στο οποίο θα συμμετέχουν τα Παραγωγικά και Οικονομικά Υπουργεία. Ρόλος του θα είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μεταρρυθμίσεων για τον μεγάλο παραγωγικό και οικονομικό μετασχηματισμό της ελληνικής κοινωνίας.
· Δεύτερος κύκλος θα είναι αυτός του συμβουλίου που θα συστήσουμε άμεσα, του Κυβερνητικού Συμβουλίου Κοινωνικής Πολιτικής στο οποίο θα συμμετέχουν τα Υπουργεία Εργασίας, Υγείας και Παιδείας και θα έχει κύριο στόχο το συντονισμό των πολιτικών για την στήριξη της εργασίας και του κοινωνικού κράτους.
· Και τρίτος κύκλος του κυβερνητικού συντονισμού θα είναι το γνωστό ΚΥΣΕΑ, το κυβερνητικό συμβούλιο για την Εξωτερική Πολιτική και την Άμυνα, το οποίο όμως δεν θα συνεδριάζει μόνο για να παίρνει αποφάσεις αλλά και να χαράζει στρατηγική και πολιτική.
· Το επιτελικό όργανο που θα έχει την ευθύνη για την καθημερινή λειτουργία της Κυβέρνησης, θα είναι ένα ολιγομελές Κυβερνητικό Συμβούλιο που θα ελέγχει και θα αξιολογεί διαρκώς τις δομές συντονισμού ώστε να επιλύονται στο ανώτατο δυνατό επίπεδο πιθανές δυσλειτουργίες.
Και βεβαίως, πλέον, κι εγώ ο ίδιος θα έχω περισσότερο χρόνο να ασχοληθώ με το συντονισμό, την παρακολούθηση, την αξιολόγηση και τον έλεγχο του κυβερνητικού έργου και κάθε υπουργείου ξεχωριστά. Με βάση τα παραπάνω θέλω να σας πω δυο πράγματα :
Το πρώτο που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας είναι ότι δεν είστε μόνιμοι. Κανείς μας δεν είναι μόνιμος
Τα Υπουργεία δεν ανήκουν σε εσάς. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Και εσείς καλείστε, για κάποιο ορισμένο διάστημα, να τα στελεχώσετε και να τα υπηρετήσετε. Να ανταποκριθείτε στην ευθύνη που σας αναθέτει ο ελληνικός λαός. Οποιαδήποτε άλλη αντίληψη δεν αντιστοιχεί στο δικό μας αξιακό και πολιτικό πλαίσιο και δεν θα γίνεται αποδεκτή.
Το δεύτερο που θέλω να σας πω είναι ότι δεν έχετε χρόνο. Δεν πρέπει να λειτουργήσετε έχοντας στο μυαλό σας ότι έχει ο θεός. Ο χρόνος είναι περιορισμένος. Πρέπει να βιαστείτε να παράξετε έργο, το οποίο, όταν έρθει η ώρα, θα κριθεί αντικειμενικά.
Η παρακολούθηση και η αξιολόγηση του έργου όλων θα είναι διαρκής και καθημερινή.
Σε έξι μήνες περίπου από σήμερα καθένας και καθεμιά σας θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα παρουσιάσει έναν αναλυτικό απολογισμό των πρωτοβουλιών και των επιτευγμάτων του χαρτοφυλακίου του.
Και με βάση αυτόν τον απολογισμό και με βάση το έργο και την αποτελεσματικότητά σας θα κριθείτε.
Τέλος, και σε άμεση συνάφεια με όσα προηγούμενα ανέφερα, θέλω να σας καλέσω να σταματήσετε άμεσα και τις συνεχείς τηλεοπτικές σας εμφανίσεις και τις διαρκείς δημόσιες δηλώσεις.
Σας επέλεξα για υπουργούς, για να κυβερνάτε και να λύνετε τα προβλήματα του λαού.
Όχι για να στελεχώνετε τις πρωινές εκπομπές των καναλιών.
Υπάρχουν άλλοι που μπορούν να κάνουν αυτό αποτελεσματικά: βουλευτές, εκπρόσωποι τύπου των κομμάτων που συμμετέχουν στην κυβέρνηση, η κυβερνητική εκπρόσωπος. Η δουλειά των υπουργών δεν οι τηλεοπτικές εμφανίσεις. Δουλειά των υπουργών είναι να βρίσκονται στα υπουργεία, και όχι μόνο, αλλά και εκεί όπου παρουσιάζονται προβλήματα, να λύνουν με τους φορείς τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ελληνικός λαός.
Και σας διαβεβαιώνω μιλάει καλύτερα όποιος μιλάει με το έργο του. Όχι με τα πολλά λόγια
Το ύφος λοιπόν της νέας διακυβέρνησης μπορεί να συνοψιστεί στο «λιγότερα συνθήματα και πιο πολύ δουλειά». Πρέπει να δουλέψουμε σκληρά και να βρεθούμε εκεί που υπάρχουν τα προβλήματα για να προσπαθήσουμε, να δώσουμε λύσεις . Και, φυσικά, θα κριθούμε από την αποτελεσματικότητά μας.
Μ αυτές τις σκέψεις θέλω να σας ευχαριστήσω και να σας ευχηθώ καλή δύναμη και καλή επιτυχία στο έργο

 

Σχόλια (6)

giorgos
|

Ηλία, συμπερίληψη προυπηρεσίας εννοείς? αχαχαχ
Όσα λες δεν έχουν καμμιά σχέση με αυτό που ανέφερε ο Νικήτας.
Άλλο το ένα θέμα άλλο το άλλο. Η απόκτηση επιπλέον προσόντων ειναι ευλογία για τον εκπαιδευτικό, όμως να μεταφέρει προυπηρεσία απο πίνακα σε πίνακα ειναι τελέιως άλλο πράγμα και δημιουργεί αδικίες.
Να μετρά εκεί που γίνεται η πρόσληψη σου.
Θα ήταν καλύτερα αν κοιτούσαμε το θέμα πέρα απο το προσωπικό μας συμφέρον.
Φυσικά πρέπει να περιλαμβάνει τη ρύθμιση το πολυνομοσχέδιο.

Νικητας
|

Βασίλη δε μιλάω για διαχωρισμό βαθμίδας. Είναι διαφορετικές ειδικότητες. Τουλάχιστον στην πρωτοβάθμια που γνωρίζω υπάρχει κλάδος ΠΕ71. Βεβαίως και ειναι ισότιμη με της γενικής και πρέπει να μετρά το ίδιο, ΑΛΛΑ εκεί όπου σε προσέλαβαν, και όχι να την κουβαλάς σε άλλους πίνακες! αφού η πρόσληψη έγινε με άλλα προσόντα και άλλη αναμονή.

Ηλία αν θέλεις να ξέρεις, έχω μεταπτυχιακό τίτλο στη διοίκηση της εκπαίδευσης, όχι στην ειδική αγωγή. Εσυ φαντάζομαι το έκανες εν γνώσει σου το μεταπτυχιακό στην ειδική για να αποκτήσεις εξειδίκευση εκεί, άρα επεδίωξες να δουλέψεις στην ειδική απο τον πίνακα της ειδικής, ΔΕΝ ειναι αδικία να μεταφέρεις την προυπηρεσία σου σε πίνακα που δεν προσλήφθηκες ?

Takis
|

Να διορθωθούν πρώτα οι τραγικές αδικίες που υπήρχαν στο νομοσχέδιο κουρελού και οι φωτογραφικές διατάξεις!!

Ηλίας
|

Νικήτα, μήπως έχεις ακούσει κάτι για συμπερίληψη, για συνεκπαίδευση για ενιαία πρωτοβάθμια εκπαίδευση και άλλα τέτοια. Σε κάθε περίπτωση πάντως η Ειδική Αγωγή είναι και αυτή εκπαίδευση παιδιών και όχι κάτι άλλο. Όπως και να το κάνουμε είναι εμπειρία στην εκπαίδευση. Είναι συν οι ειδικές σπουδές και η εμπειρία και σίγουρα θα χρειατούν και σε μια κανονική τάξη. Τώρα επειδή προφανώς εσύ άραξες στο πρώτο σου πτυχίο μη ζητάς να χαμηλώσει ο πήχυς στην εκπαίδευση και να προσαρμοστεί στα μέτρα σου.

Βασίλης
|

Οι ΣΜΕΑΕ είναι δομή του δημόσιου σχολείου & η προσφερόμρνη προϋπηρεσία εκεί είναι ισότιμη με της γενικής. Γι' αυτό όταν έδινες ΑΣΕΠ υπήρχε κλάδος π.χ. ΠΕ 02, όχι ΠΕ 02 & ΠΕ. 02.50. Για ποια κατάφωρη αδικία μιλάς; Αν είναι έτσι να διαχωριστεί η προϋπηρεσία σε γυμνάσιο & λύκειο & να πριμοδοτηθούν οι του λυκείου.

Νικητας
|

Ορθως ... φροντιστε να περιλαμβανει τη ρυθμιση για την απαγορευση μεταφορας προυπηρεσιας απο τον πινακα της ειδικης στην γενικη αγωγη. Ειναι κραυγαλεα αδικια, αφου καταστρατηγειται πληρως ο πινακας. Η προυπηρεσια πρεπει να μετρα στον πινακα που εγινε η προσληψη.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ