Χωρίς την σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής η νέα υπουργική απόφαση για την ανάθεση των μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς, που φέρει την υπογραφή του νέου υπουργού Νίκου Φίλη δεν αναθέτει τη διδασκαλία της τοπικής ιστορίας στους φιλολόγους.
Στην εισήγηση του ΙΕΠ που επικαλείται η υπουργική απόφαση, δεν υπάρχει καμμία πρόταση να μη διδάσκεται η τοπική ιστορία από τους φιλλόγους, αλλά από μόνη της η πολιτική ηγεσία έκανε την τροποποίοηση.
Πρόκειται για μια εκτός λογικής απόφαση, καθώς δεν αναθέτει στους καθ ύλη αρμόδιους εκπαιδευτικούς να διδάξουν το αντικείμενό τους, προφανώς για να εξοικονομήσουν ανθρωποώρες για τα άλλα φιλολογικά μαθήματα που λείπουν καθηγητές.
Η πράξη του ΙΕΠ που επικαλείται η υπουργική απόφαση:
Η αντίδραση των Φιλολόγων
Η Πανελλήνια Ενωση Φιλόγων (ΠΕΦ) απαιτεί από τη νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, να προβεί στην ανάκληση αυτής της απόφασης, αναθέτοντας τη διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας, μόνο σε ειδικότητες που έχουν ως πρώτη ανάθεση την Ιστορία.
Παράλληλα, ζητά να επανεξεταστεί το όλο θέμα, επαναφέροντας τη διδασκαλία της Ιστορίας στην Γ' Γυμνασίου σε τρίωρη βάση και τη διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας, όπως ίσχυε παλαιότερα.
Η ΠΕΦ διατυπώνει τη διαμαρτυρία της και κάνει λόγο για νέα υποβάθμιση του μαθήματος της Ιστορίας, με την ανάθεση της διδασκαλίας της Τοπικής Ιστορίας σε όλες τις ειδικότητες, πλην των φιλολόγων, των καθ' ύλη αρμόδιων.
Η ΠΕΦ εκφράζει την απορία της για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται ένα τόσο σημαντικό μάθημα, ιδιαίτερα στη σημερινή κρίσιμη εποχή, που η διδασκαλία της Ιστορίας διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση υπεύθυνου και δημοκρατικού πολίτη.
Το μάθημα της Ιστορίας, τονίζει η ΠΕΦ, με όλες τις ρυθμίσεις και τις αλλεπάλληλες παρεμβάσεις του υπουργείου, των τελευταίων ετών, καταλήγει να είναι το μόνο μέσο για την κάλυψη διδακτικών κενών από άλλες ειδικότητες καθώς και για την τυπική διεκπεραίωση του ωρολογίου προγράμματος.
Η ΠΕΦ χαρακτηρίζει αντιεπιστημονική αυτή ρύθμιση και σημειώνει : “Οι φιλόλογοι δεν θεωρούμε παιδαγωγικά σκόπιμο να διδάσκεται το μάθημα της Ιστορίας ως δεύτερη ανάθεση, πολύ περισσότερο ως πρώτη, από ειδικότητες καθηγητών, οι οποίες στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση δεν έχουν διδαχθεί καθόλου ή έχουν διδαχθεί μόνο ένα μέρος του γνωστικού αντικειμένου της Ιστορίας”.
Η ΠΕΦ θεωρεί ότι “το κυρίαρχο θέμα της Εκπαίδευσης αλλά και της Παιδείας, γενικότερα, πρέπει να αντιμετωπίζεται από τους υπεύθυνους φορείς με σοβαρότητα και να αποτελεί αντικείμενο συνεργασίας με τις αντίστοιχες επιστημονικές ενώσεις”.
Για το θέμα μίλησε στο esos ο Φιλόλογος-Ιστορικός, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ Θ. Τσούχλος. Πατήστε στο βελάκι της φωτό για να ακούσετε τι μας είπε:
Κάτια και εσείς μας έχετε κουράσει γιατί του ΦΠΨ δεν έχουν διδαχθεί σχεδόν καθόλου ιστορία και όμως την έχουν πρώτη ανάθεση. Ο teacher λέει το αυτονόητο, αυτό που έχει ήδη γίνει με τους ΠΕ04 αλλά η δική σας συντεχνία επειδή δεν τη συμφέρει το πολεμάει.