Το esos δημοσιεύει το πολύπλοκο πρόγραμμα αναθέσεων των μαθημάτων στις ειδικότητες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που εφαρμόστηκε από το υπουργείο Παιδείας με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς 2015-16.
Από τον πίνακα αναθέσεων, προ υπογραφή από τον υπουργό Ν. Φίλη των νέων υπουργικών αποφάσεων, προκύπτει ότι υπάρχουν 1088 αναθέσεις μαθημάτων επί 117 ειδικοτήτων και 44 υποειδικοτήτων.
Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα «κατάφερε» ένα παγκόσμιο ρεκόρ. Διαθέτει τις περισσότερες ειδικότητες εκπαιδευτικών στον κόσμο.
Το δεύτερο σε αριθμό ειδικοτήτων εκπαιδευτικό σύστημα Κράτος στην Ευρώπη είναι η Γερμανία που αριθμεί 28 ειδικότητες, συμπεριλαμβανομένου και των τεχνικών.
Επίσης έχει και παράλογη κατανομή αριθμού ειδικοτήτων ,αφού από το 2000 ,επί υπουργείας Π.Ευθυμίου, οι ετήσιες προσλήψεις εκπαιδευτικών γίνονταν με βάση συμφωνημένα ποσοστά επί των ειδικοτήτων και όχι με βάση τις ανάγκες της ελληνικής εκπαίδευσης.
Την ποσόστωση αυτή κατήργησε με τον ν.3848 /10 η τότε υπουργός Α.Διαμαντοπούλου.
Παρόλα αυτά δεν προχώρησε ο σχεδιασμός για την αναδιοργάνωση των ειδικοτήτων, ο οποίος προέβλεπε σε πρώτη φάση την απονομή δεύτερης ειδικότητας και σε δεύτερη τη δημιουργία ειδικοτήτων «ομπρέλας».
Να σημειωθεί ότι οι πολλές ειδικότητες κατακερματίζουν τις προσφερόμενες διδακτικές ώρες με αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών να μην μπορεί να καταλάβει οργανική θέση και να μοιράζεται σε πολλά σχολεία με αποτέλεσμα και την προσωπική ταλαιπωρία του, αλλά και την υποβάθμιση του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης του εκπαιδευτικού συστήματος το ΙΕΠ, από τον Απρίλιο του 2014, είχε προτείνει τη μείωση των ειδικοτήτων σε 40, με τη δημιουργία ενιαίων ειδικοτήτων η οποία θα είχε ως αποτέλεσμα την καλύτερη οργάνωση της κατανομής ειδικοτήτων ,την κατάληψη οργανικών θέσεων από ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ,τόσο την εποχή του κ. Αρβανιτόπουλου ,όσο και του κ.Λοβέρδου δεν προχώρησε στη απόφαση και στην εφαρμογή αυτή, πιθανόν υπό το φόβο συντεχνιακών αντιδράσεων.
Δεν καταλαβαινω γιατι εκπαιδευτικοι δευτεροβαθμιας που διαθετουν μεταπτυχιακο σε αλλο επιστημονικο αντικειμενο απο το βασικο τους πτυχιο να μην μπορουν να διδαξουν μαθηματα στα λυκεια που εχουν σχεση με το μεταπτυχιακο τους και με το μεταπτυχιακο αντικειμενο διδασκουν σε ΤΕΙ και Πανεπιστημια....