Δραστική μείωση αποσπάσεων σε κόμματα κι εκκλησία, αλλαγές στα βιβλία, μείωση εξετάσεων , 4ο σχολικό έτος στα ΕΠΑΛ ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας

Τον Ιούνιο θα οριστικοποιούνται όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών

06/10/2015

Ενημερώθηκε: 07/10/2015, 20:53

Άκουσε το άρθρο

Ο  υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, στις Προγραμματικές Δηλώσεις που ανέγνωσε  απόψε στη Βουλή, ανακοίνωσε για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

Α. Δραστική μείωση του αριθμού των αποσπάσεων εκπαιδευτικών, αρχής γενομένης από τα κόμματα, την αυτοδιοίκηση, την εκκλησιαστική διοίκηση, καθώς και άλλους φορείς κρατικής διοίκησης, από τη σχολική χρονιά 2016-2017.

Β. Κάθε χρόνο μέχρι τον Ιούνιο, ξεκινώντας από τον Ιούνιο του 2016, θα έχουν, στο μεγαλύτερο βαθμό, οριστικοποιηθεί οι μεταθέσεις, οι αποσπάσεις και οι πίνακες προσλήψεων .

Γ. Συνολική  αναδιάρθρωση του σχολικού προγράμματος και των βιβλίων.

Δ. Μείωση της διδακτέας ύλης.

Ε. Μείωση του χρόνου των εξετάσεων στα Γυμνάσια  .

Η.  4ο σχολικό έτος στα ΕΠΑΛ.

Θ.Παρατηρητήριο κατά της παιδικής φτώχειας.

Ι. Η αρμοδιότητα για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς περνά και πάλι από το υπουργείο Εργασίας στο υπουργείο Παιδείας.

Κ.  Επαναφορά  της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης,  καθώς και στην εφαρμογή  προγραμμάτων παράλληλης στήριξης των παιδιών με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες.

Λ. Εκπαιδευτικές δράσεις για την αντιμετώπιση  του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού.

Μ. Θεσμοθέτηση Εθνικού  Στρατηγικού  Πλαίσιο για τις μορφές μάθησης.

Ν. Το πολυνομοσχέδιο “κουρελού”, θα αποτελέσει μέρος του κοινωνικού διαλόγου για την παιδεία.

Ξ. Στις άμεσες προτεραιότητές   η ανάπτυξη ενός συστήματος αποτίμησης, αλλά και η ανάδειξη του έργου των σχολείων και των εκπαιδευτικών.

Ειδικότερα κατά θέμα ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε τα εξής:

Η καρδιά του σχολείου είναι ο δάσκαλος.

Θέλω να επισημάνω μια αυτονόητη αλήθεια  που από πολλές πλευρές όμως έχει αμφισβητηθεί. Η καρδιά του σχολείου είναι ο δάσκαλος. Οι καλές συνθήκες εργασίας του, μεταφράζονται σε καλές συνθήκες μόρφωσης των παιδιών.

Γνωρίζουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο εκπαιδευτικός κόσμος, προβλήματα ανάλογα με εκείνα που έχει δημιουργήσει η οικονομική κρίση και η νεοφιλελεύθερη διαχείρισή της, εις βάρος της μεγάλης πλειοψηφίας του ελληνικού λαού. Η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού, αφορά την πολιτεία, αλλά και ευρύτερα την κοινωνία, που πρέπει να αναγνωρίσει τον κοινωνικό ρόλο του δασκάλου.

Και σε άλλες δίσεκτες εποχές στην πατρίδα μας, οι δασκάλες και οι δάσκαλοι, όλοι οι εκπαιδευτικοί, εύρισκαν έμπνευση μέσα στην τάξη, μέσα από τη φύση του λειτουργήματός τους, καθημερινά μαζί με τα παιδιά. Και σήμερα, καλούνται να κινητοποιήσουν το ενδιαφέρον. Να ξυπνήσουν την περιέργεια των παιδιών, να αναπτύξουν τη φαντασία και τα ταλέντα τους, να καλλιεργήσουν την συνθετική  σκέψη και την κριτική ικανότητα των παιδιών.

Δίπλα στον μαυροπίνακα να καταστήσουν τις νέες τεχνολογίες κάτι ελκυστικό για τις γενιές των ψηφιακά «ιθαγενών» παιδιών και εφήβων μας. Να σπάσουν τη ρουτίνα του σχολείου και να αναπτύξουν την προσέγγιση της γνώσης με τρόπο ενεργητικό από τους μαθητές και τις μαθήτριες. Να αποκαταστήσουν το σχολείο ως θεσμό μετάδοσης, κάτι που προϋποθέτει την παρουσία στη σχολική αίθουσα ενός δασκάλου που πιστεύει βαθιά στην παιδευτική αξία του μαθήματός του. Που θα επιμορφώνεται διαρκώς.

Στο πλαίσιο αυτό, στις άμεσες προτεραιότητές μας δεν είναι μόνο η ανάπτυξη ενός συστήματος αποτίμησης, αλλά και η ανάδειξη του έργου των σχολείων και των εκπαιδευτικών.

Χρειαζόμαστε ένα σχολείο που δεν θα υπηρετεί μια χρησιμοθηρική και οικονομίστικη ιδεολογία, που δεν θα μετατρέπει σε προνόμιο εκκολαπτόμενων ελίτ την μέριμνα για τη λογική και τη γλώσσα, αλλά θα δίδει σημασία στις αφηγήσεις, και τους κώδικες που δημιούργησαν τον πολιτισμό μας.

Το πολυνομοσχέδιο «κουρελού»

Συνεχίζουμε το έργο της κυβέρνησης κοινωνικής σωτηρίας, χωρίς να κάνουμε ούτε βήμα πίσω από τις τομές που έχει ανάγκη η εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες. Το νομοσχέδιο που έχει δημοσιοποιηθεί, θα αποτελέσει μέρος του κοινωνικού διαλόγου για την παιδεία.

Κάλυψη των κενών στα σχολεία

Πρώτο μας μέλημα είναι να λειτουργήσουν γρήγορα όλα τα σχολεία. Ήδη έχουμε λάβει όλα τα δυνατά μέτρα για να το πετύχουμε. Ξεπερνώντας εμπόδια και δυσκολίες που οι ίδιοι οι επικριτές μας δημιούργησαν με τις πολιτικές των τελευταίων ετών.

Αλήθεια, γιατί δεν μας λένε πόσες προσλήψεις προέβλεπε ο προϋπολογισμός που ψήφισαν;

Ούτε μία!  

Γιατί δεν μας λένε πόσες από τις χιλιάδες θέσεις εκπαιδευτικών που συνταξιοδοτήθηκαν κάλυψαν με διορισμούς τα τελευταία χρόνια;

Ούτε μία!

Τα κενά των προηγούμενων κυβερνήσεων παλεύουμε φέτος να καλύψουμε, με στόχο μέχρι τα μέσα του μήνα  να έχει αποκατασταθεί η εκπαιδευτική διαδικασία σε όλα τα σχολεία, με έμφαση τα σχολεία ειδικής αγωγής.

Παράλληλα θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα ενός αριθμού μόνιμων διορισμών μέσα στο 2016.

Παρά τη δημοσιονομική δυσπραγία, η κυβέρνηση για την εκπαιδευτική χρονιά 2015-2016, προχωρά σε προσλήψεις 18.979 αναπληρωτών, έναντι 17.269 πέρυσι, δηλαδή 10% περισσότερες προσλήψεις.

Παθογένειες

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να αναφερθώ σε ορισμένες παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος που πρέπει να σταματήσουν.

Δραστική μείωση αποσπάσεων στα κόμματα και εκκλησία

Η πρώτη αφορά στις εκτεταμένες αποσπάσεις εκπαιδευτικών εκτός αιθούσης, παρά τα μεγάλα κενά.  Σε συνεννόηση με τα αρμόδια όργανα, θα προχωρήσουμε σε δραστική μείωση του αριθμού των αποσπάσεων εκπαιδευτικών, αρχής γενομένης από τα κόμματα, την αυτοδιοίκηση, την εκκλησιαστική διοίκηση, καθώς και άλλους φορείς κρατικής διοίκησης. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοσθεί από τη σχολική χρονιά 2016-2017, για να μη δημιουργηθεί αναστάτωση φέτος, στην ήδη επιβαρυμένη εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Μέχρι τον Ιούνιο οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών

Κάθε χρόνο μέχρι τον Ιούνιο, ξεκινώντας από τον Ιούνιο του 2016, θα έχουν, στο μεγαλύτερο βαθμό, οριστικοποιηθεί οι μεταθέσεις, οι αποσπάσεις και οι πίνακες προσλήψεων, ούτως ώστε τα σχολεία να λειτουργούν από την πρώτη μέρα χωρίς τα κενά των τελευταίων χρόνων.

Μόνιμους διορισμούς

Η δεύτερη παθογένεια συνδυάζεται με την ανυπαρξία μόνιμων προσλήψεων εκπαιδευτικών. Δεν είναι δυνατόν τα σχολεία να λειτουργούν με προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων, περίπου είκοσι χιλιάδες κάθε χρόνο, από χρήματα που προέρχονται από το ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, δηλαδή από πόρους που προορίζονται για αναπτυξιακές δράσεις.
Το πρόβλημα έχει και παιδαγωγικές διαστάσεις. Δεν είναι επιτρεπτό, εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές, να αλλάζουν κάθε χρόνο δασκάλους, όταν η σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στο δάσκαλο και το μαθητή, προϋποθέτει κάποια διάρκεια. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο για τα σχολεία ειδικής αγωγής, που η πολιτεία έχει εναποθέσει τη λειτουργία τους στον ηρωϊσμό του λιγοστού προσωπικού και στον αγώνα των γονιών.

Ειδική Αγωγή

Από τα πολλά και μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης, θέλω να προτάξω εκείνα της ειδικής αγωγής. Αφορά τουλάχιστον 150.000 παιδιά, που, όπως συμβαίνει με τους πιο αδύναμους, πληρώνουν επώδυνα τις συνέπειες της κοινωνικής κρίσης.

Θα δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή και μέριμνα για την καθιέρωση ενός σύγχρονου συστήματος ειδικής αγωγής και παροχής εκπαιδευτικής υποστήριξης για όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Διότι, αυτό σημαίνει ότι προωθούμε στην πράξη εκπαίδευση ίσων ευκαιριών για όλους και όλες.

Το σύστημα αυτό θα βασίζεται σε ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο που σκοπεύουμε άμεσα να νομοθετήσουμε. Και θα υποστηρίζεται από ένα αποτελεσματικό διοικητικό μηχανισμό.

Στο σχεδιασμό μας περιλαμβάνεται η ίδρυση και λειτουργία ενός τουλάχιστον ειδικού σχολείου  ανά διεύθυνση εκπαίδευσης. Επίσης ο εκσυγχρονισμός των συναφών δομών υποστήριξης και των διαφοροποιημένων και εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων ένταξης των παιδιών με προβλήματα σε κάθε σχολείο.

Έμπρακτη απόδειξη του ενδιαφέροντός μας για την ειδική αγωγή είναι η κυβερνητική απόφαση να προσληφθεί φέτος επιπλέον προσωπικό περίπου 1.000 άτομα, για την ειδική εκπαίδευση.

Στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θα κριθεί μεσοπρόθεσμα το μέλλον της εκπαίδευσης της νέας γενιάς και της χώρας.

Προσχολική Αγωγή

Είναι αναγκαία η αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου της προσχολικής αγωγής.

Αναδιάρθρωση του σχολικού προγράμματος και των βιβλίων και μείωση ύλης

Η συνολική αναδιάρθρωση του σχολικού προγράμματος και των βιβλίων, με σκοπό το παιδί να χαίρεται, να μαθαίνει, να απολαμβάνει τον κόπο της μάθησης. Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε ανοικτά για τον τεράστιο όγκο της διδακτέας ύλης, που οι μέν δάσκαλοι και καθηγητές αδυνατούν να διδάξουν, τα δε παιδιά αδυνατούν να αφομοιώσουν.

Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για τις δυσκολίες της ύλης, για όλες τις ασυνέχειες, τα άλματα, για όλα τα παράλογα που αντιμετωπίζουν κάθε μέρα τα παιδιά, αλλά και οι γονείς, όταν κάθονται στο πλευρό τους για να τα διαβάσουν.

Γυμνάσιο-Λύκειο

Σκοπός μας είναι :

Η αναβάθμιση του Λυκείου ως αυτόνομης εκπαιδευτικής βαθμίδας.

Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο θα εξετάσουμε τη θεσμοθέτηση νέων τρόπων αποτίμησης της γνώσης με μείωση του χρόνου των εξετάσεων στα Γυμνάσια προς όφελος του διδακτικού χρόνου.

Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί

Η αρμοδιότητα για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς περνά και πάλι από το υπουργείο Εργασίας στο υπουργείο Παιδείας.

Ενισχυτική διδασκαλία  και   πρόσθετη διδακτική  στήριξη

Άμεσα, προωθούμε ένα νέο και πολυδιάστατο θεσμικό πλαίσιο αντισταθμιστικής εκπαίδευσης με στόχο την άμβλυνση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων. Αυτό σημαίνει ότι προχωρούμε στην επαναφορά, και μάλιστα ποιοτικά αναβαθμισμένης, της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης, που είχαν ουσιαστικά καταργηθεί, καθώς και στην εφαρμογή  προγραμμάτων παράλληλης στήριξης των παιδιών με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες.

Σχολική βία

Θα αναλάβουμε εκπαιδευτικές δράσεις, καθώς είναι ανάγκη για να αντιμετωπίσουμε τόσο το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και της βίας, όσο και φαινόμενα διακρίσεων, προκαταλήψεων, ξενοφοβίας και ρατσισμού, στο προαύλιο και την αίθουσα.

Τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση

Σε ότι αφορά την – εδώ και δεκαετίες- περιφρονημένη τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, δεσμευόμαστε ότι άμεσα θα θέσουμε σε κοινωνική διαβούλευση ένα νέο στρατηγικό πλαίσιο πολιτικής, τροποποιώντας, όπου είναι αναγκαίο, το Ν. 4186/2013. Θα θεσμοθετήσουμε 4ο σχολικό έτος στα ΕΠΑΛ, προαιρετικό και επιδοτούμενο, για όσες και όσους αποφοίτους επιθυμούν να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία.
Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο για τις μορφές μάθησης

Σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και τον ΟΑΕΔ, θεσμοθετούμε το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα ένα Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο για τις μορφές μάθησης που βασίζονται στην εργασία.

Παρατηρητήριο κατά της παιδικής φτώχειας

Η κρίση επισωρεύει καθημερινά, προβλήματα ακόμη και ανθρωπιστικής επιβίωσης εις βάρος πολλών παιδιών. Σε συνεργασία με τους δήμους, την εκκλησία  και ομάδες αλληλεγγύης, θα συστήσουμε Παρατηρητήριο κατά της παιδικής φτώχειας, ώστε να αναληφθούν άμεσα πρωτοβουλίες, όπως τα σχολικά συσσίτια, και να να μην ξαναζήσουμε φαινόμενα ασιτίας μαθητών μέσα στην τάξη.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (10)

Περικλής
|

Δεν με νοιάζει αν μου πούνε λειτουργό ή όχι. Αυτά είναι κούφια λόγια για αφελείς. Είμαι εργαζόμενος οικογενειάρχης που αγωνίστηκα για πτυχίο, ΑΣΕΠ κ.α.
Οφείλω να να εργαστώ (και το κάνω ευσυνείδητα) αλλά οι δικαστές κ.α. κατάφεραν να είναι πράγματι ουσιαστικά λειτουργοί αφού παίρνουν με ίδια τυπικά προσόντα πενταπλάσιο μισθό κατά μ.ο. Μπράβο στους συνδικαλιστές τους. Όλα τα άλλα για την κατάντια μας είναι ιδεοληψίες κυρίως δικών μας συνδικαλιστών και οπαδών τους.

Ανεργοτιτσερ
|

@ΠΕ19, ως καθηγητής ΠΕ07 Γερμανικής,έχοντας εργαστεί για 7 χρόνια σε σχολεία όλων των βαθμίδων και έχοντας πετύχει στους 2 τελευταίους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ,μπορώ να σου πω ότι στον κλάδο μου τουλάχιστον της Β´ Ξένης γλώσσας όχι απλά δεν πλεονάζουν εκπαιδευτικοί αλλά υπάρχουν πολλά κενά σε όλη την Ελλάδα.Επιπλέον πρέπει να στηλιτεύσουμε το γεγονός ότι και αυτή η κυβέρνηση δεν σκοπεύει να αναβαθμίσει την ξενόγλωσση εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο εντάσσοντας στο σύστημα το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας και αναγκάζει έτσι τους γονείς να βάζουν βαθειά το χέρι στην τσέπη για να πληρώνουν τα φροντιστήρια των παιδιών τους,ενώ θα έπρεπε αυτό να γίνεται στο σχολείο.Και μιλάμε πάντα για μία δεξιότητα που είναι απαραίτητη για πολλούς λόγους σε κάθε άνθρωπο.Ο @Νίκος λέει πιο πάνω πως ο οποιοσδήποτε μπορεί να γίνει εκπαιδευτικός αρκεί να έχει τελειώσει μια σχολή.Λάθος τραγικό.Πρέπει να έχεις παιδαγωγική επάρκεια,διδακτική μεθοδολογία,γνώσεις παιδοψυχολογίας κτλ.Αυτά στις σχολές της Φιλοσοφικής τουλάχιστον τα διδασκόμασταν αλλά και πάλι δεν αρκεί,γιατί παρατήρησα ότι χρειάζεται και ταλέντο στην διδασκαλία,το οποίο δεν το έχουν όλοι.Γνώρισα εκπαιδευτικούς τα τελευταία χρόνια που δίδασκαν σε τάξεις ενώ δεν θα έπρεπε να περνάνε ούτε έξω από το σχολείο.Σε ότι αφορά τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών είμαι κάθετος.Δεν σπουδάσαμε για να καθόμαστε σε διάφορες απίθανες υπηρεσίες και να βγάζουμε φωτοτυπίες.Τουλάχιστον όχι εγώ.Σπουδάσαμε για να διδάσκουμε τα παιδιά μας,να είμαστε μέσα στην τάξη,να τους μάθουμε γράμματα,να τους κάνουμε καλούς ανθρώπους,να τους μεταδώσουμε αξίες.Άλλο εκπαιδευτικός άλλο διοικητικός.Συμφωνώ με τον @Εκπαιδευτικός που προτείνει να διαγραφούν από τα μητρώα εκπαιδευτικών όσοι το επιθυμούν και να κρατήσουν την καρέκλα της υπηρεσίας στην οποία ειναι αποσπασμένοι.Αυτή είναι πολύ καλή πρόταση.

Μαχόμενος εκπαιδευτικός
|

@Νίκος
Νίκο, αυτά που υποστηρίζεις μού μοιάζουν μάλλον οξύμωρα! Δε λέει κανείς πως δεν πρέπει να αμείβονται σωστά οι εκπαιδευτικοί! Τι στα κομμάτια, μαζοχιστές γίναμε; Αλλά τι σχέση έχει αυτό με την αξιοπρέπεια της δουλειάς μας, ώστε να μη δεχόμαστε να μας αντιμετωπίζουν ως ανειδίκευτους υπαλλήλους προς πάσαν χρήσιν; Η πονηριά στο σχόλιό σου όμως βρίσκεται εκεί. Ναι, να απαιτούμε καλές αμοιβές, αλλά αν μας βολεύει, ας τρυπώνουμε σε οποιαδήποτε θεσούλα κι ας μένουν κενά εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία! Δε γίνεται όμως αυτό κι ούτε είναι τίμιο. Αν ωστόσο δεν ενοχλεί την επαγγελματική σου αξιοπρέπεια, τότε θα έπρεπε να επιδιώξεις τη μετάταξή σου σε άλλη μη εκπαιδευτική υπηρεσία και να αποποιηθείς τον τιμητικό τίτλο του εκπαιδευτικού, γιατί είναι τιμητικός αυτός ο τίτλος κι αποτελεί κορυφαίο λειτούργημα, όσο κι αν προσπαθείς να τον υποβιβάσεις κι εσύ κι όλοι όσοι μας έχουν απαξιώσει (φυσικά και με δική μας ευθύνη) όλα αυτά τα χρόνια. Αλήθεια, μπορείς να θυμηθείς στα δικά σου μαθητικά χρόνια (εκτός αν είσαι πολύ νέος) πόσο σεβασμό ενέπνεε η παρουσία ενός εκπαιδευτικού αφ' εαυτής, ακόμη κι αν πολλές φορές κάποιοι δεν τον αξίζανε πραγματικά αυτόν το σεβασμό;

Νικος
|

@Μαχόμενος εκπαιδευτικός
Αγαπητέ φίλε, δυστυχώς κάνεις ένα λάθος, a priori θεωρείς πως ο κλάδος των εκπαιδευτικών είναι κάτι το ιδιαίτερο και όχι μέρος των δημοσίων υπαλλήλων. Οι μόνοι δημόσιοι ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ είναι οι δικαστικοί και οι καθηγητές πανεπιστημίων !!! Όλοι οι άλλοι είναι δημόσιοι υπάλληλοι που πληρώνονται με ενιαίο μισθολόγιο !!!. Κάποιοι βέβαια αμείβονται παραπάνω από τους άλλους …!!
Η αλήθεια είναι πως οποιοσδήποτε μπορεί να γίνει εκπαιδευτικός αρκεί να έχει τελειώσει μια σχολή !!!
Η ευσυνειδησία και το φιλότιμο, λόγω του αντικειμένου της δουλειάς, ξεχωρίζει όσους εργάζονται ως εκπαιδευτικοί αλλά σε καμιά περίπτωση αυτό δεν μπορεί να τους στερήσει το δικαίωμα να διαχειρίζονται τον εαυτό τους όπως αυτοί θέλουν, καταναγκάζοντάς τους να δεχθούν λιγότερα δικαιώματα από τους άλλους δημοσίους υπαλλήλους.
Στην σημερινή οικονομική κατάσταση το τίμιο και ηθικό είναι οι εργαζόμενοι να μπορούν να ζουν με το μισθό τους από την εργασία τους !!!
Ο μεγάλος αριθμός που ζητάνε απόσπαση είναι γιατί θέλουν να βρεθούν κοντά στο σπίτι τους και να μην είναι υποχρεωμένοι να δανείζονται και να χρεώνονται για να πληρώνουν τα δεύτερα σπίτια ….. Αν αυτό θεωρείται βόλεμα τότε καλύτερα το βόλεμα από την εξαθλίωση …

χμμ...
|

@Νικος

μας δουλευεις μαλλον ε;
οπως σου τα λεει ο Μαχομενος εκπαιδευτικος.
ΔΕΝ δικαιολογειται να μενουν μαθητες χωρις εκπαιδευτικο για να βολευονται καποιες υπηρεσιες με προσωπικο. ας βρουν αποσπασμενους απο το υπολοιπο τεραστιο δημοσιο.
εκπαιδευτικοι μονο σε σχολικες αιθουσες και να πανε να μεταχθουν οσοι γουσταρουν γραφειο!

PE19
|

Έχετε και οι 2 δίκιο να πως γίνεται: Δεν μπορώ να φανταστώ με ποιά καρδία και μυαλό υπογράφεται απόσπαση μη προβληματικού δασκάλου, Φιλολόγου ή Βιολόγου ( ειδικότητες με πάρα πολλά κενά) σε πολιτικό γραφείο ή Διεύθυνση ενώ σχολεία δεν ανοίγουν ή ανοίγουν τον Νοέμβριο ή πάει καθηγητής το Δεκέμβριο. Από την άλλη Γυμναστές, ξενόγλωσσοι Πληροφορικοί που στα σχολεία τους περισσεύουν και πρέπει να είναι σε 3-4 σχολεία και να συμπληρώνουν το ωράριό τους με κάθε πιθανό και απίθανο μάθημα και να τσακώνονται με Φιλόλογους και Μαθηματικούς γιατί να μην αποσπαστούν ή και να μεταταγούν σε τομέα του δημοσίου που θα είναι περισσότερο χρήσιμοι. Γιατί δηλαδή γυμναστής που (ενδεχομένως ) διορίστηκε με την ολυμπιακή παιδεία να μην αποσπαστεί ή μεταταχθεί σε κάποιο Δημοτικό ή πανεπιστημιακό Γυμναστήριο, γιατί ξενόγλωσσος ο οποίος γνωρίζει άριστα 2-3 ξένες γλώσσες να μην αποσπαστεί σε κάποια υπηρεσία για ευρωπαϊκά προγράμματα, η πληροφορικός με σπουδές και προσόντα επίκουρου καθηγητή να μην αποσπαστεί σε ΑΕΙ.
Το πρόβλημα είναι ότι γίνεται μέχρι τώρα γίνεται κάτω από το τραπέζι και με αδιαφανή κριτήρια. Για το τελευταίο παράδειγμα προκήρυξε θέσεις, ακόμα και απόσπασης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ, βάλε ακαδημαϊκά κριτήρια μοριοδότησης και απόσπασε κόσμο να προσφέρει πραγματικά σύμφωνα με τα προσόντα του. Δεν μπορώ να φανταστώ ευνομούμενο κράτος που άτομο με διδακτορικό και μάστερ σε καθαρά επιστημονικά θέματα ( πχ τηλεπικοινωνίες) με πολλές επιστημονικές δημοσιεύσεις θα πηγαίνει σε 2 δημοτικά και 3 γυμνάσια να συμπληρώνει ωράριο και όχι σε πανεπιστήμιο που μπορεί αξιοποιηθεί ανάλογα ( να μη θίξουμε ανάλογες περιπτώσεις με απόσπαση στο ΕΜΠ και 407 στην Κοζάνη).

Εκπαιδευτικός
|

Είναι πολύ απλό: όσοι έχουν αποσπάσεις και επιθυμούν να τις διατηρήσουν , να διαγραφούν από τα μητρώα των εκπαιδευτικών και να λάβουν υποχρεωτική μετάταξη στις υπηρεσίες που στελεχώνουν.
Έτσι και οι υπηρεσίες θα εργαστούν κανονικά και θα ξεκαθαρίσει το τοπίο στο δυναμικό των σχολικών μονάδων: δεν έχει λογική κάποιος που για πολλά χρόνια αποσπάται σε κάποια υπηρεσία να διατηρεί μια οργανική σε βάρος κάποιου χωρίς ...γνωριμίες και μέσου και που έχει ανάγκη να δουλέψει.
Από την άλλη, διατηρούν τα θετικά (μοριοδότηση, συχνά και το εργασιακό ωράριο της εκπαίδευσης) χωρίς να θυμούνται πλέον με τι μοιάζει από μέσα μια τάξη.

Κώστας
|

Το μεγαλύτερο εμπόδιο αυτή τη στιγμή στην έγκαιρη υλοποίηση των υπηρεσιακών μεταβολών είναι η ημερομηνία εκδήλωσης πρόθεσης παραίτησης.
Η 30-4 και εν τέλει η 31-5 αποτελούν δέσμευση για τις μεταθέσεις και συνεπώς την οργανική σύσταση κάθε περιοχής. Ή θα πάει αργότερα αυτή η ημερομηνία (οπότε δε θα υπολογίζονται τα κενά των συνταξιοδοτήσεων στην προσεχή χρονιά και θα έχουμε ελάχιστες μεταθέσεις φέτος) ή θα πάει ακόμα νωρίτερα (και θα γκρινιάζει η ΟΛΜΕ ότι πιέζουμε τους συναδέλφους να παραιτηθούν).
Εκτιμώ ότι θα γίνει το πρώτο σενάριο, δηλαδή η επιστροφή στα παλιά.
Από εκεί και πέρα, δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στο να βγούν οι μεταθέσεις νωρίς, ΜΑΡΤΙΟ, και τελικά να προγραμματίσουν τα σχολεία και τα ΠΥΣΔΕ την επόμενη χρονιά, με τις καθιερωμένες εργασίες τους.
Επίσης η έγκαιρη ανακοίνωση προυποθέτει σταθερότητα στα προγράμματα και στις αναθέσεις.
Στη χώρα που ζούμε όμως, κουμάντο κάνουν οι σύλλογοι και οι φατρίες και δε θα γίνει τίποτε από αυτά, άρα όλα τελευταία στιγμή :)

Μαχόμενος εκπαιδευτικός
|

@Νίκος
Λυπάμαι, φίλε Νίκο, αλλά δεν μπορώ να συμφωνήσω σε κανένα σημείο του σχολίου σου. Δεν είναι τιμητικό για την αξιοπιστία του κλάδου μας να υποστηρίζουμε τη διατήρηση οποιωνδήποτε θέσεων στο δημόσιο, προκειμένου να εξυπηρετήσουμε την ανάγκη μας για αποσπάσεις. Το τίμιο είναι να επιμένουμε να καλύπτονται μόνο τα εκπαιδευτικά κενά και τίποτε παραπάνω. Σε άλλες δομές του δημοσίου ενδεχομένως να υπάρχει πλεονάζον προσωπικό, ώστε να χρησιμοποιηθεί σε κενούμενες μη εκπαιδευτικές θέσεις. Τι δουλειά έχει ο εκπαιδευτικός εκεί; Στηρίζουμε έτσι το κύρος του κλάδου μας ή απλώς κοιτάμε το προσωπικό μας βόλεμα; Α, ναι. Θα συμφωνήσω σε ένα σημείο του σχολίου σου, εκεί που λες ότι η ΟΛΜΕ, ΔΟΕ πρέπει να καταγγέλλει όσους δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους μέσα στην αίθουσα, γιατί ακριβώς εκεί είναι η θέση μας: Μέσα στην αίθουσα. Όχι στα γραφεία ή σε άσχετες υπηρεσίες! Επίσης δεν κατάλαβα τη φράση σου "στο έρμαιο". Δε βλέπω να βγάζει κάποιο νόημα!

Νικος
|

Μιλάνε χωρίς να σκέφτονται !!!
Οι υπηρεσίες που στελεχώνονται από αποσπάσεις εκπαιδευτικών σημαίνει πως έχουν ανάγκη προσωπικού.
Αν δεν πάνε εκπαιδευτικοί θα πάνε από όλες τις άλλες υπηρεσίες με αμφίβολα προσόντα και μετά θα φωνάζουμε πως δεν γίνεται δουλειά στους ΟΤΑ, υπουργεία, αλλά ούτε στις υπηρεσίες που θα στελεχώσουν.
Ας σταματήσει η ΔΟΕ, ΟΛΜΕ να κόπτεται για αυτούς που είναι εκτός αίθουσας και να κοιτάξει να καταγγείλει αυτούς που δεν κάνουν μάθημα εντός αίθουσας ....!!!
Αυτούς που δεν έχουν πάρει μέχρι σήμερα οργανικές θέσεις και είναι στο έρμαιο κάθε συμβουλίου για τοποθέτηση.!!!
Αυτούς που δεν ξέρουν κάθε Σεπτέμβρη σε πιά πόλη θα βρεθούν !!!
Οι θέσεις που εξυπηρετούν οι αποσπασμένοι θα καλυφτούν από άλλους δημόσιους υπαλλήλους. Αυτό θέλουμε ;;;
Φτάνει πιά η μιζέριας και η διαχείριση της φτώχιας....

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ