Οι ανακοινώσεις του Θ. Πελεγρίνη στη Βουλή

Σκοπεύουμε να καθιερώσουμε δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, βασισμένα σε βιωματικούς τρόπους μάθησης και να ενταχθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία σε όλες τις βαθμίδες

06/10/2015

Ενημερώθηκε: 07/10/2015, 16:03

Άκουσε το άρθρο

 "Η δημιουργία κλίματος συνεργασίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ της πολιτείας και της εκπαιδευτικής κοινότητας, μαζί με τη συνεχή και δωρεάν –το τονίζω- επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τη δημοκρατική ανασυγκρότησης της εκπαίδευσης, αποτελούν ασφαλή προϋπόθεση για την επιτυχία της προσπάθειάς μας", τόνισε ο υφυπουργός Παιδείας Θεοδόσης Πελεγρίνης, κατά την ανάγνωση των Προγραμματικών Δηλώσεων στη Βουλή, ενώ έκανε τις ακόλουθες ανακοινώσεις:
 
Απάλειψη κάθε λογής διακρίσεων φύλου, φυλής, θρησκεύματος

Αποσκοπούμε ειδικότερα στην άμβλυνση των μορφωτικών ανισοτήτων που έχουν τη ρίζα τους στις ταξικές ανισότητες της κοινωνίας, καθώς και στην απάλειψη κάθε λογής διακρίσεων φύλου, φυλής, θρησκεύματος και πεποιθήσεων κοινωνικής και εθνικής προέλευσης, φυσικής ιδιαιτερότητας των ατόμων και άλλα τέτοια από το θεσμικό πλαίσιο, αλλά και από την καθημερινότητα της εκπαίδευσης. Στόχος μας είναι να εξασφαλίσουμε ως κοινωνικό αγαθό και ως δικαίωμα την ανθρώπινη ανάγκη για διά βίου πρόσβαση στην πολύπλευρη γνώση μέσα από τις διάφορες προσφερόμενες μορφές μάθησης.

Διαπολιτισμική εκπαίδευση στις τάξεις υποδοχής και στα διαπολιτισμικά σχολεία

Προς τούτο σκοπεύουμε να αναπτύξουμε τη διαπολιτισμική εκπαίδευση στις τάξεις υποδοχής και στα διαπολιτισμικά σχολεία, να ενισχύσουμε την εκπαίδευση των ελληνόπαιδων του εξωτερικού, αναδεικνύοντας την αξία της ελληνικής γλώσσας διεθνώς. Οφείλουμε, εν προκειμένω, να έχουμε διευρυμένη συνεργασία προς το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.

Δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια

Σκοπεύουμε να καθιερώσουμε δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, βασισμένα σε βιωματικούς τρόπους μάθησης και να ενταχθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία σε όλες τις βαθμίδες, να εντάξουμε δράσεις και πολιτικές της UNESCO και της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, να προσεγγίσουμε τη νέα γενιά, αξιοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με πρωτοβουλίες που έχουν σαν στόχο τη συμφιλίωση με τη διαφορετικότητα.

Ψηφιακά Μέσα

Το Υπουργείο Παιδείας αντιλαμβάνεται το ρόλο των ψηφιακών μέσων και σχεδιάζει δράσεις, ώστε να συναντήσουμε τη νέα ψηφιακή γενιά στους δικούς της χώρους. Η ανάπτυξη και η διείσδυση των νέων τεχνολογιών στην κοινωνία μας και πιο συγκεκριμένα στο εκπαιδευτικό περιβάλλον, έχει ως βασικό στόχο το σχολείο να δημιουργεί περιεχόμενο και όχι μόνο να καταναλώνει.

Επανασχεδιασμό της εκπαιδευτικής ραδιοτηλεόρασης

Προγραμματίζουμε, λοιπόν, τον επανασχεδιασμό της εκπαιδευτικής ραδιοτηλεόρασης με έμφαση στην ψηφιακή τεχνολογία και βασικό στόχο την ψηφιακή εκπαίδευση. Θέλουμε να ενώσουμε και να αναδείξουμε το διάσπαρτο σε πολλές εκπαιδευτικές ιστοσελίδες σχολείων, πανεπιστημίων, εκπαιδευτικών κέντρων, αλλά και ατομικών blogs υλικό εκπαιδευτικού χαρακτήρα, το οποίο ως επί το πολύ έχει παραχθεί από τους ίδιους τους μαθητές ή τους φοιτητές σε συνεργασία προς τους εκπαιδευτικούς των και προς τα ιδρύματα φοίτησης, αλλά και σε συνεργασία με φορείς της τοπικής κοινωνίας. Παράλληλα, υπάρχουν εξαιρετικού ενδιαφέροντος και ποιότητας παραγωγές, οι οποίες επιβάλλεται να αξιοποιηθούν σε ένα τέτοιο θεσμό.

ΟΙ ΑΞΟΝΕΣ

Οι ποιοτικοί άξονες στους οποίους θα κινηθούμε, είπε ο υφυπουργός Παιδείας, είναι οι εξής:

Πρώτον, ο μορφωτικός, ο οποίος θα μπορούσε να ακολουθεί ως ένα βαθμό το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου σε ό, τι αφορά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Πολιτιστικές παραγωγές μαθητών, φοιτητών και καθηγητών.

Δεύτερον, ο ψυχαγωγικός, ο οποίος θα μπορούσε να στηριχθεί σε πολιτιστικές παραγωγές μαθητών, φοιτητών και καθηγητών, ταινίες και ντοκιμαντέρ μικρού μήκους, πρωτότυπα και ευφάνταστα δημιουργήματα, τα οποία, παρά το γεγονός ότι εκ των πραγμάτων τα πιο πολλά είναι ερασιτεχνικά, έχουν εν τούτοις υψηλή αισθητική.

Τρίτον, ο επαγγελματικός προσανατολισμός τόσο σε σχολικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο σπουδών, γιατί έχουμε χρέος να παρέχουμε ουσιαστική πληροφόρηση για την κρίσιμη επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση. Είναι μια πρόκληση στην οποία θα αναλάβουμε να συνδέσουμε το σχολείο με τον πολιτισμό και τη δημιουργία μέσα από την εκπαιδευτική τηλεόραση, σε συνεννόηση προς την εκπαιδευτική κοινότητα.

Ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας

Οραματιζόμαστε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας που θα προβάλλει αντιπροσωπευτικά σε διάφορες γλώσσες όλα τα αξιόλογα σημεία αναφοράς της παιδείας μας για όλες τις βαθμίδες, τις διακρίσεις, τις αριστείες, τις καινοτομίες της εκπαιδευτικής δράσης που πρωτοπορούν. Θέλουμε να υπάρχει συνεχής ροή ενημερώσεων για την εκπαίδευση, το πνευματικό και επιστημονικό χώρο.

Υπάρχει ένα αξιόλογο δυναμικό της μαθητιώσας και φοιτητικής νεολαίας μας, όπως κι ένα εξίσου σημαντικό μάχιμο εκπαιδευτικό προσωπικό που δίνει καθημερινά τους δικούς του αγώνες στο σχολείο και στο πανεπιστήμιο, στην ιδιωτική και δημόσια εκπαίδευση, στη γενική και επαγγελματική εκπαίδευση.

Ιδιαίτερη μέριμνα θα δοθεί στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών και διεθνών θεμάτων, ώστε να αξιοποιηθούν οι εμπειρίες άλλων χωρών και οι πόροι που είναι δυνατόν να αντληθούν από τα σχετικά προγράμματα.

Επαναπροσδιορισμό του νομικού πλαισίου για τη λειτουργία των βιβλιοθηκών και ΓΑΚ

Θα προχωρήσουμε στον επαναπροσδιορισμό του νομικού πλαισίου για τη λειτουργία των βιβλιοθηκών και των γενικών αρχείων του κράτους. Είναι αδιανόητη η παιδεία ενός τόπου χωρίς τη χρήση βιβλιοθηκών, το χώρο όπου ο πολίτης θα μπορέσει να συναντήσει την ποικιλία της γνώσης μέσα από τα βιβλία.

«Να φυλάγεσαι από τον άνθρωπο του ενός βιβλίου» έλεγε ο Θωμάς Ακινάτης, η κορυφαία πνευματική προσωπικότητα του 13ου αιώνα, τότε που ακόμα η κυκλοφορία, εκ των πραγμάτων, ήταν εξαιρετικά περιορισμένη.

Προκειμένου, λοιπόν, να διασφαλιστεί η πρόσβαση στα βιβλία, θα συγκροτηθούν άμεσα εφορευτικές επιτροπές σε όλες τις βιβλιοθήκες της χώρας και θα προχωρήσουμε με γρήγορες διαδικασίες στην απόδοση των βιβλιοθηκών που ανήκαν στην αρμοδιότητα του Οργανισμού Παιδικών και Εφηβικών Βιβλιοθηκών, στους οικείους δήμους.

Κουλτούρα του βιβλίου

Σκοπεύουμε να προωθήσουμε την κουλτούρα του βιβλίου, γιατί η επαφή του νέου με το βιβλίο τού ανοίγει διαρκώς ορίζοντες και τού δημιουργεί νέα ενδιαφέροντα, τον ευαισθητοποιεί και τον βοηθάει να γνωρίσει τον εαυτό του και τα ανθρώπινα προβλήματα.

Γενικά Αρχεία του Κράτους

Στο πεδίο των γενικών αρχείων του κράτους πρέπει να γίνει κατανοητό ότι τα γενικά αρχεία του κράτους οφείλουν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στους τομείς της ιστορικής έρευνας, της πολιτιστικής δράσης, της διοικητικής πληροφόρησης και της εξυπηρέτησης του πολίτη. Θα δώσουμε βάρος στα ανοιχτά δεδομένα, γιατί έχει ιδιαίτερη σημασία τα ιστορικά έγγραφα του κράτους να μπορούν ελεύθερα να χρησιμοποιούνται, να επαναχρησιμοποιούνται και να αναδιανέμονται, σύμφωνα πάντοτε με την κείμενη νομοθεσία.

Θα συγκροτήσουμε άμεσα ομάδα εργασίας, σε συνεννόηση με το Υπουργείο Εξωτερικών, για την ολοκλήρωση του νέου κανονιστικού πλαισίου το ταχύτερο δυνατόν, με πλατιά συναίνεση για το εθνικό αυτό θέμα. Το νέο κανονιστικό πλαίσιο πρέπει να είναι έτοιμο και ψηφισμένο μέχρι τον επόμενο Μάρτιο, πριν από τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών του επόμενου έτους.

Σχέδιο  ανασυγκρότησης της εκπαίδευσης

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, η διαμόρφωση ενός συνολικού σχεδίου ανασυγκρότησης της εκπαίδευσης, όπως και η ενεργός, αποτελεσματική και δημοκρατική άσκηση της εκπαιδευτικής πολιτικής, συνιστούν διαδικασίες συνεχούς κριτικής ανατροφοδότησης και διαρκών προσαρμογών.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ