Ο αυταρχισμός και ο αντιευρωπαϊσμός σε συσκευασία του ενός

09/10/2015

Άκουσε το άρθρο

Ιωακείμ Γρυσπολάκης, ομότιμος καθηγητής και π. πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης

Χθες συντάχθηκε, υπογράφηκε δια περιφοράς και δημοσιεύθηκε Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, ανατρέποντας τον οδικό χάρτη στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Ένας νόμος, ο νόμος Διαμαντοπούλου 4009/2011, που συντάχθηκε μετά από εργώδη προσπάθεια 15 μηνών και εμπλοκή δεκάδων υπουργών παιδείας άλλων κρατών, πρυτάνεων πανεπιστημίων της Ευρώπης και της Β. Αμερικής, επιφανή μέλη της ελληνικής ακαδημαϊκής κοινότητας, διάλογο με την Σύνοδο Πρυτάνεων και την Σύνοδο Προέδρων ΤΕΙ, διάλογο με τα κόμματα της Βουλής και δημόσια διαβούλευση, καταργείται σε θεμελιώδεις διατάξεις του από μία ομάδα ιδεοληπτών, συνδικαλιστών και άεργων κομματικών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ.

Το έγκλημα είχε προαναγγελθεί από το 2014. Τα επιφανή συνδικαλιστικά και κομματικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, όπως ο Γεράσιμος Σπαθής, ο Αριστείδης Μπαλτάς. Η Θεανώ Φωτίου, ο Αναστάσιος Κουράκης με άρθρα τους στην ΑΥΓΗ είχαν εκμανεί για την απώλεια των πανεπιστημίων. Είχαν με μένος καταφερθεί κατά του νόμου Διαμαντοπούλου για την απομάκρυνση των φοιτητών και των καθηγητών από τα συνδικαλιστικά όργανα, γεγονός που επανέφερε τα πανεπιστήμια στο φυσικό τους ρόλο (δείτε άρθρο Γερ. Σπαθή, ΑΥΓΗ 7-12-2014). Ήθελαν όμως να μετατρέψουν τα πανεπιστήμια από φυτώρια επιστήμης και έρευνας σε φυτώρια κομματικών στελεχών.

Αυτός ήταν και ο λόγος, που ενήργησαν εν κρυπτώ. Φοβούμενοι τη διαφάνεια της διαβούλευσης και του Κοινοβουλίου, φοβούμενοι τα επιχειρήματα της αντιπολίτευσης και της ακαδημαϊκής κοινότητας, φοβούμενοι τη γύμνια τους σε επιχειρήματα, υπέγραψαν Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.

Παρατήρηση 1: Η διάταξη της παραγράφου 15 του άρθρου 8 του νόμου 4009/2011, που προέβλεπε τη δυνατότητα να είναι υποψήφιος πρύτανης «καθηγητής πρώτης βαθμίδας Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, με ελληνική ιθαγένεια και άριστη γνώση της ελληνικής γλώσσας, αναγνωρισμένο κύρος και σημαντική διοικητική εμπειρία» είχε ως στόχο την προσέλκυση, έστω και ως υποψηφίων, αφού το εκλεκτορικό σώμα αποφασίζει, καθηγητών υψηλών προδιαγραφών με επιστημονική και διοικητική εμπειρία. Η διάταξη αυτή στόχευε στη διεθνοποίηση των πανεπιστημίων μας και στο άνοιγμά τους σε συνεργασίες με κέντρα υψηλής ποιότητας άλλων χωρών. Η κατάργησή της από την ΠΝΠ πιστοποιεί την βούληση της κυβέρνησης για απομόνωση των πανεπιστημίων μας από το διεθνές περιβάλλον.

Παρατήρηση 2: Η προεπιλογή των υποψηφίων από το Συμβούλιο, που προβλέπεται από την παρ. 16 του άρθρου 8 του ν.4009/2011, είχε ως στόχο (α) την καταγραφή των ακαδημαϊκών και διοικητικών προσόντων των υποψηφίων από την εφορευτική επιτροπή, (β) την παρουσίαση των προσόντων τους στην ολομέλεια του Συμβουλίου του Ιδρύματος και (γ) την επιλογή από το Συμβούλιο με αυξημένη πλειοψηφία δύο τρίτων εκείνων των υποψηφίων, που έχουν τα επιστημονικά, ερευνητικά και διοικητικά εχέγγυα να φέρουν εις πέρας το ακαδημαϊκό και διοικητικό έργο του πρύτανη. Με αυτόν τον τρόπο το Συμβούλιο του Ιδρύματος μπορούσε με αυξημένη πλειοψηφία να αποκλείσει υποψηφίους, που δεν είχαν επιστημονικά, ερευνητικά και διοικητικά προσόντα, αλλά διακατέχοντο από μία έφεση στον λαϊκισμό και στην παροχολογία, ιδιότητες άκρως καταστροφικές για ένα Ανώτατο Εκπαιδευτικό και Ερευνητικό ίδρυμα. Το μέτρο λειτούργησε θετικά και ανέδειξε πρυτάνεις με προσόντα. Αυτή η ασφαλιστική δικλίδα διαφάνειας, αξιοκρατίας και σεβασμού των εκλεκτόρων  καταργείται από την ΠΝΠ.

Παρατήρηση 3: Η πρόβλεψη της παρ. 16, του άρθρου 8 του νόμου 4009/2011 για δημόσια συνέντευξη των υποψηφίων πρυτάνεων είχε ως στόχο την υποβολή ερωτήσεων προς αυτούς από την ακαδημαϊκή κοινότητα, ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους υποψηφίους να δώσουν τις απαντήσεις τους και να κριθούν από τους εκλέκτορες, βάσει αυτών. Σε ένα μεγάλο πανεπιστήμιο, όπως είναι το ΕΚΠΑ, το ΑΠΘ, το Πατρών, το Ιωαννίνων, το Κρήτης, το ΔΠΘ, το Πελοποννήσου και το Αιγαίου οι υποψήφιοι καθηγητές είναι εν πολλοίς άγνωστοι στη μεγάλη πλειοψηφία των εκλεκτόρων, όπως είναι τα μέλη ΔΕΠ των άλλων Σχολών, οι οποίες λειτουργούν σε άλλες πόλεις, σε άλλα νησιά ή σε άλλες περιοχές εντός της ίδιας πόλης. Οι εκλέκτορες πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τους υποψηφίους, μέσω της διαδικασίας της δημόσιας συνέντευξης. Όλα αυτά καταργούνται από την ΠΝΠ.

Παρατήρηση 4: Η πρόβλεψη του ορισμού της διαδικασίας διεξαγωγής της ψηφοφορίας εκλογής πρύτανη από την ΠΝΠ από τον υπουργό παιδείας αποτελεί κατάφωρη παραβίαση του αυτοδιοίκητου των πανεπιστημίων, που προβλέπεται από το άρθρο 16 του Συντάγματος. Μέχρι σήμερα η ισχύουσα νομοθεσία προέβλεπε ότι η Εφορευτική Επιτροπή αποφασίζει αν οι ψηφοφορίες θα διεξαχθούν με κάλπη, με επιστολική ψήφο ή με ηλεκτρονική ψήφο. Οι λόγοι για τους οποίους προβλέφθηκε και η επιστολική ή η ηλεκτρονική ψήφος ήταν (α) η συνήθης παρέμβαση και ο εκβιασμός των ψηφοφόρων εκ μέρους ομάδων συνδικαλιστών μπροστά από τις κάλπες, (β) οι συνεχείς καταλήψεις εκ μέρους ομάδων φοιτητών για την αποφυγή ανάδειξης μη αρεστού σε αυτούς υποψηφίου πρύτανη και (γ) για να δοθεί η δυνατότητα σε καθηγητές με διεθνή προβολή και κινητικότητα, λόγω συμμετοχής σε ερευνητικές ομάδες ή σε συνέδρια ή σε ομάδες επιστημονικής εργασίας, να συμμετάσχουν στην ψηφοφορία όντες απόντες από τον τόπο, στον οποίο έχουν στηθεί οι κάλπες. Βέβαια, θα πρέπει εδώ να υπομνησθεί ότι η απέχθεια στην ηλεκτρονική ψηφοφορία είχε εκφραστεί από τον ΣΥΡΙΖΑ το 2012, αλλά και από τον Γεράσιμο Σπαθή, καθηγητή του ΕΜΠ και νυν Γενικό Γραμματέα Δια Βίου Μάθησης του υπουργείου παιδείας στο περίφημο άρθρο του στην ΑΥΓΗ στις 7-12-2014.

Παρατήρηση 5: Η παράγραφος 16 του άρθρου 8 του ν.4009/2011 προβλέπει ότι πρύτανης αναδεικνύεται εκείνος που συγκέντρωσε την πλειοψηφία των εκλεκτόρων. Επίσης, το εδάφιο α της περίπτωσης γ της παραγράφου 2 του άρθρου 9 του ν.4009/2011 προβλέπει ότι κοσμήτορας εκλέγεται ο υποψήφιος που συγκέντρωσε την απόλυτη πλειοψηφία των εκλεκτόρων. Η ΠΝΠ ορίζει πλέον ότι πρύτανης αλλά και κοσμήτορας αναδεικνύεται εκείνος που συγκεντρώνει την πλειοψηφία των εγκύρων ψηφοδελτίων. Ο κίνδυνος αυτής της αλλαγής, δηλαδή της ανάδειξης πρύτανη από την πλειοψηφία των εγκύρων ψηφοδελτίων και όχι από την πλειοψηφία των μελών του εκλεκτορικού σώματος, είναι να εκλεγεί πρύτανης και κοσμήτορας, υποψήφιος που θα εκφράζει την μειοψηφία των εκλεκτόρων. Ο κίνδυνος γίνεται ακόμη μεγαλύτερος αν ο υπουργός παιδείας, σύμφωνα με τη νέα διάταξη, βάσει της οποίας ορίζει τον τρόπο διεξαγωγής της εκλογικής διαδικασίας, επιλέξει την ψηφοφορία με κάλπη και φυσική παρουσία των εκλεκτόρων, όπως είναι και η θέση των συνδικαλιστών του ΣΥΡΙΖΑ.

Παρατήρηση 6: Η νομοθετική πρόβλεψη των Συμβουλίων των Ιδρυμάτων ήρθε να εναρμονήσει τα ελληνικά πανεπιστήμια με το ευρωπαϊκό, αμερικάνικο και νοτιασιατικό κεκτημένο. Δηλαδή την ύπαρξη ενός σώματος (Board of Governors, Board of Trustees etc) το οποίο εκλέγεται αποκλειστικά και μόνον από την ίδια την ακαδημαϊκή κοινότητα. Το προβλεπόμενο αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων από το άρθρο 16 του Συντάγματος απαγορεύει στην Πολιτεία και στους φορείς  να επέμβουν και να διορίσουν εκπροσώπους τους στο Συμβούλιο, όπως συμβαίνει στις προαναφερθείσες ηπείρους. Το Συμβούλιο του Ιδρύματος επιφορτίζεται και εξουσιοδοτείται να αναλάβει αρμοδιότητες, οι οποίες προ του νόμου 4009/2011 ήσαν αρμοδιότητες του υπουργού παιδείας. Αυτό είχε ως συνέπεια ένας υπουργός  να επιφορτίζεται με το βάρος της έγκρισης διοικητικών και οικονομικών απολογισμών, προϋπολογισμών, διορισμών, σχεδίων εσωτερικών κανονισμών, οργανισμών όλων των πανεπιστημίων και όλων των ΤΕΙ της χώρας. Η εισαγωγή των Συμβουλίων των Ιδρυμάτων επεξέτεινε την αυτοδιοίκηση των ΑΕΙ.
Επιπλέον, προσήλκυσε δεκάδες (άνω των 100) διεθνούς προβολής και φήμης καθηγητών πανεπιστημίων της αλλοδαπής (University of Oxford, Cambridge, MIT, California, Princeton, ETH Zurich, ETF Lausanne, Genève, LSE etc), αλλά και στελέχη επιχειρήσεων, που ως στόχο είχαν την προσέλκυση πόρων και υποτροφιών για τα ιδρύματα, μεταφορά εμπειρίας και πρακτικών προηγμένων χωρών και σύνδεση των πανεπιστημίων μας με μεγάλα επιστημονικά και ερευνητικά κέντρα του εξωτερικού. Σημειωτέον, ότι η προσφορά όλων αυτών ήταν χωρίς αμοιβή.

Και έπεται συνέχεια. Μόνο που διέπραξαν ένα σφάλμα, ένα ατόπημα και μία αθέτηση ήδη ψηφισθέντος νόμου. Αναφέρομαι στον νόμο 4336/2015, ΦΕΚ 94/14-8-2015, δηλαδή το Μνημόνιο ΙΙΙ, το οποίο ψηφίστηκε από 222 βουλευτές και φέρει την υπογραφή του κ. Τσίπρα. Ο νόμος αυτός στις σελίδες 1026 και 1027 αναφέρει ότι η Ελλάδα δεσμεύεται ότι ". . . οι αρχές θα διασφαλίσουν τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του τομέα της εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της Ε.Ε. (δική μου προσθήκη: οι οποίες εκφράζονται μέσω της Συμφωνίας της Μπολώνια του 1999, στην οποία σήμερα συμμετέχουν 47 χώρες) και αυτό θα τροφοδοτήσει την προγραμματισμένη ευρύτερη στρατηγική ανάπτυξης. Οι αρχές, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και τους ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν έως τον Απρίλιο 2016 την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011 (δική μου προσθήκη: μετά από πρόσκληση και οργάνωση της τότε υπουργού παιδείας). Η εν λόγω επανεξέταση θα καλύπτει όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, περιλαμβανομένων των δεσμών μεταξύ έρευνας και εκπαίδευσης και της συνεργασίας μεταξύ πανεπιστημίων , ερευνητικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων, με σκοπό την ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας". Και παρακάτω ". . . η επανεξέταση θα αξιολογήσει . . . τη λειτουργία και διακυβέρνηση των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης . . . ".

Η σκυτάλη περνά στα κόμματα της φιλοευρωπαϊκής Αντιπολίτευσης, τα οποία στήριξαν τις προσπάθειες της Πανελλαδικής Πρωτοβουλίας «Παιδεία 2015» για την προάσπιση των μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία. Η σκυτάλη, επίσης, περνά στην task force, η οποία έχει επιφορτισθεί με την πιστή τήρηση του Μνημονίου, προκειμένου να αρχίσει η χρηματοδότηση για την επιβίωση της χώρας.

 

Σχόλια (11)

Ιωακείμ Γρυσπολάκης
|

Konstantinos G συγχέεις τις έννοιες δημοκρατία και φαυλοκρατία. Δεν είναι δυνατόν οι γιατροί και οι ασθενείς να συναποφασίζουν για τη λειτουργία της κλινικής και τον προγραμματισμό των εγχειρήσεων. Σε ένα εργοστάσιο δεν είναι δυνατόν οι μηχανικοί, οι προγραμματιστές, οι τεχνίτες και οι εργάτες καθαρισμού να συναποφασίζουν για το ρυθμό παραγωγής, για την αλυσίδα παραγωγής και για τον σχεδιασμό του προϊόντος. Έτσι και στο Πανεπιστήμιο δεν μπορεί οι φοιτητές, που έρχονται για να διδαχθούν και όχι να διδάξουν, που έχουν πλήρη άγνοια των επιστημονικών δεδομένων να αποφασίζουν για τα Προγράμματα Σπουδών το περιεχόμενο των μαθημάτων, την έρευνα που θα διεξαχθεί, την επιστημονική γνώση, που θα γίνει καινοτόμο προϊόν, μαζί με τους καθ' ύλην αρμόδιους που είναι οι καθηγητές. Εκείνοι δηλαδή, που ολοκλήρωσαν σπουδές έως και διδακτορικό δίπλωμα, γύρισαν πολλά πανεπιστήμια, δίδαξαν, παρουσίασαν ερευνητικό έργο, απέκτησαν εμπειρίες και τις μεταφέρουν στο πανεπιστήμιό τους. Δεν είναι όλα για ισοπέδωση. Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ίδιοι, όσον αφορά στα προσόντα, στην εμπειρία και στις γνώσεις. Ο καθείς εφ' ω ετάχθη λοιπόν.

Konstantinos G.
|

Δεν περιμενα διαφορετικη απαντηση. Ολοι εμεις οι αλλοι δεν οριζουμε ετσι την δημοκρατια. Αν πιστευετε οτι Δημοκρατια και αυτοδιοικητο σημαινει μονο ενα μερος του συνολου να ψηφιζει και να αποφασιζει, τοτε πραγματι αυτη η δημοκρατια ειναι μονο δικια σας. Αν παλι πιστευετε οτι πρεπει να δοθει ρολος στους συνταξιουχους καθηγητες, τοτε πραγματι τα συμβουλια εχουν ρολο. Κλεινω λοιπον τη συνομιλια μας. <φοβαμαι ολα αυτα που θα γινουν για μενα χωρις εμενα>.

Ιωακείμ Γρυσπολάκης
|

Ακριβώς έτσι Konstantinos G. ορίζω τη Δημοκρατία. Ο καθείς εφ ω ετάχθη. Οι καθηγητές βρίσκονται στο πανεπιστήμιο για να καθορίζουν τα Προγράμματα Σπουδών, το περιεχόμενο κάθε μαθήματος, να διδάσκουν, να ερευνούν, να καθοδηγούν διπλωματικές εργασίες και να καθορίζουν την σύνδεση του ιδρύματος με άλλα ιδρύματα και παραγωγικές μονάδες. οι φοιτητές έρχονται στο Πανεπιστήμιο για να διδαχθούν, να καθοδηγηθούν και κάποια στιγμή να αποφοιτήσουν. Είναι σαν να λες ότι οι ασθενείς ενός νοσοκομείου θα εκλέγουν τους διευθυντές κλινικών και τον διοικητή του νοσοκομείου, οι πελάτες της ΔΕΗ θα εκλέγουν τον διοικητή της και οι μαθητές του Γυμνασίου θα εκλέγουν τον διευθυντή.
Και κάτι επιπλέον. Ο Αριστοτέλης, στα Ηθικά Νοκομάχεια έλεγε ότι "δεν υπάρχει μεγαλύτερη αδικία από το να νέμονται και κατέχουν είτε ίσοι άνισα είτε άνισοι ίσα". Στην προκειμένη περίπτωση, δεν μπορούν οι φοιτητές, που δεν γνωρίζουν καν το γνωστικό αντικείμενο ενός τμήματος, που δεν γνωρίζουν καν τη δομή ενός πανεπιστημίου, που έχουν πλήρη άγνοια από έρευνα και διοίκηση να συναποφασίζουν με τους καθηγητές για τα Προγράμματα Σπουδών τους κοσμήτορες και πρυτάνεις, που θα καθοδηγήσουν τα ιδρύματα και για τις προτεραιότητες στην έρευνα.
Όσον αφορά δε στο νόμο Διαμαντοπούλου, αυτός ήταν απολύτως εναρμονισμένος με τα διεθνή πρότυπα. Το γεγονός ότι ο Αρβανιτόπουλος τον αλλοίωσε σημαίνει ότι και αυτός είχε δεσμεύσεις απέναντι σε "πελάτες"

Konstantinos G.
|

@ Ιωακειμ Γρυσπολακη
Αν πραγματι ηταν τοσο καλος ο νόμος Διαμαντοπούλου (4009/2001) γιατί τροποποιήθηκε από τον Αρβανιτόπουλο σε τέτοιο βαθμο που εγινε αγνώριστος. Πως ενοείτε το αυτοδιοικητο κύριε Γρυσπολάκη, ψηφίζοντας μόνο τα μέλη ΔΕΠ; και το υπόλοιπο προσωπικό τι ρόλο παίζει; οι φοιτητές τι συμετοχή έχουν στα πανεπιστημιακά δρώμενα; Αλλά για σας δεν πρέπει να έχει κανείς άλλος γνωμη και άποψη πλην των 'καθηγητών'. Ετσι ορίζετε εσεις το αυτοδιοίκητο και την δημοκρατία;

Ιωακείμ Γρυσπολάκης
|

Απάντηση στην Ίνα: Ο νόμος 4009/2011 κάθε άλλο παρά συνονθύλευμα ή κουρελού ήταν. Ήταν το αποτέλεσμα μιας διαβούλευσης που κράτησε 14 μήνες. Μιας διαβούλευσης, στην οποία συμμετείχαν πρυτάνεις από Ευρώπη και Αμερική, Υπουργοί Παιδείας της ΕΕ, Έλληνες επιστήμονες της διασποράς και επιστήμονες διεθνούς φήμης και, τέλος, μία ομάδα Ελλήνων επιστημόνων με πολύ εμπειρία και μία Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή από καθηγητές Νομικής. Αιδώς λοιπόν κα Ίνα. Κάποιος έλεγε "φοβού τους ημιμαθείς και όχι τους αμαθείς".

Ιωακείμ Γρυσπολάκης
|

επιδιώκω την προάσπιση των μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία, που μας έφεραν πιο κοντά στους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Η απομόνωση των πανεπιστημίων, που επιδιώκει ο εσμός των συνδικαλιστών του ΣΥΡΙΖΑ, δεν οφελεί τη χώρα μας. Εσάς σας ικανοποιεί; Όσον αφορά στο γεγονός ότι ήμουν κόκκινο πανί, σας γνωρίζω ότι ήμουν κόκκινο πανί στους συνδικαλιστές, στους αιώνιους φοιτητές και στις μετριότητες, που ήθελαν το πανεπιστήμιο έρμαιό τους και κομματοκρατούμενο. Τιμή μου λοιπόν που ήμουν κόκκινο πανί γι αυτούς.

Νίκος
|

Κύριε Γρυσπολάκη, δέχομαι ότι οι προθέσεις σας ήταν καλές και ότι προσπαθήσατε να πετύχετε ως πρύτανης. Μπορεί, όμως, ένας πρύτανης (ή όποιος αξιωματούχος) να θεωρηθεί πετυχημένος, όταν γίνεται κόκκινο πανί; Μήπως πρέπει ν' αναζητήσετε και τις προσωπικές σας ευθύνες για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπιστήκατε; Π.χ., η τωρινή επίκλησή σας στη "Φιλοευρωπαϊκή Αντιπολίτευση" (υπονοώντας ότι η κυβέρνηση είναι αντιευρωπαϊκή) και στην task force (ως άλλος κύριος Μπάμπης) δεν καταλαβαίνετε ότι θα στραφούν εναντίον σας; Εκτός κι αν αυτό ακριβώς επιδιώκετε...

Ίνα
|

Κύριε Γρυσπολάκη, λίγη αιδώς... Είπαμε, καμιά δουλειά δεν είναι ντροπή, αλλά η τυφλή υποστήριξη ενός νόμου (που μέσα σε τρεις μήνες από την εφαρμογή του απέδειξε πως ήταν σε πολλά του σημεία ένα απίθανο συνονθύλευμα-κουρελού και οδήγησε σταδιακά τα ΑΕΙ σε ουσιαστική αδυναμία λειτουργίας σε πολλά επίπεδα) παραπέμπει σε κάποιον πιο δεξιό κι από τον Άδωνι.

Ιωακείμ Γρυσπολάκης
|

Νίκο, χαίρομαι που δέχεσαι ότι πέτυχα ως πρύτανης, παρά τον ξυλοδαρμό, τους επί 6 και 7 ώρες αποκλεισμούς στην αίθουσα Συγκλήτου, τον εκσφενδονισμό τούρτας στο γραφείο του πρύτανη και τον προπηλακισμό εντός και εκτός Πολυτεχνείου. Και όλα αυτά από κουκουλοφόρους και μη συνδικαλιστές του ΑΝΤΑΡΣΥΑ, του ΣΥΡΙΖΑ και ενίοτε του ΚΚΕ. Τόλμησα και πέτυχα αυτά που πέτυχα, κόντρα στις αντιστάσεις των αιώνιων φοιτητών και των συνδικαλιστών.

Νίκος
|

Και όπου η ΔΑΠ και οι "Ιωακείμειοι" πρυτάνεις θριάμβευαν! Γιατί παραπονιούνται;

Δημήτρης
|

O κομματισμός και ο λαϊκισμός στο μεγαλείο του στον ευαίσθητο χώρο των ΑΕΙ, όπου οργιάζει η βία των μειοψηφιών και η κατεδάφιση κάθε στοιχείου ακαδημαϊκότητας.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ