Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ο υπ. Παιδείας στο esos για την επιλογή Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Δημοσίευση: 09/10/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Θα τα κουβεντιάσουμε όλα με τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ (σ.σ. η πρώτη συνάντηση την Τρίτη).

Ο διάλογος θα γίνει τις επόμενες ημέρες.

Θα ληφθούν οι αποφάσεις συναινετικά και χωρίς αιφνιδιασμούς.

Την παραπάνω δήλωση έκανε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του esos μετά τη συνεδρίαση των Πρυτάνεων, στην Αθήνα, στην οποία παρέστη και συζήτησε τα προβλήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Για το Σεπτέμβριο μεταθέτει ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης τις διαδικασίες επιλογής των Διευθυντών Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Ο κ. Κουράκης, ήδη είχε ετοιμάσει τη σχετική υπουργική απόφαση, καθώς και την εγκύκλιο, που όριζε ότι οι προβλεπόμενες εκλογές θα γίνονταν στα μέσα της άλλης εβδομάδας.

Υπενθυμίζεται ότι ενώ η επιλογή των Διευθυντών είχε προγραμματιστεί για το Σεπτεμβριο  οι πολιτικές εξελίξεις (εκλογές)  έβαλαν “φρένο” στον προγραμματισμό για την ανάδειξη των νέων Διευθυντών.

Οι νυν Διευθυντές μπορούν μέχρι την επιλογή των νέων να ασκούν κανονικά τα καθήκοντά τους, παράτο γεγονός ότι η θητεία τους έληξε  στις 31 Ιουλίου.

Κι αυτό διότι ο νέος νόμος 4327/15 για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, στη διάταξη που ορίζει την παράταση έως 31 Δεκεμβρίου 2015, προβλέπεται επίσης ότι “ Η θητεία των λοιπών στελεχών εκπαίδευσης λήγει με την τοποθέτηση των στελεχών εκπαίδευσης που θα επιλεγούν, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου”.

 

Σχόλια (19)

 
sim
13 Οκτ 2015 09:04

Συμφωνώ με τον teos....Δεν θα δεχθούμε καμιά αξιολόγηση του ΣΥΡΙΖΑ για να εκτιμηθεί η αντίστασή μας και θα είναι γερό χαρτί ώστε να γίνουμε στο μέλλον Περιφερειακοί Διευθυντές στη μετα-ΣΥΡΙΖΑ εποχή.Όσοι έχουμε και τίτλους σπουδών θα είναι πολύ εύκολο.Πολύ χαίρομαι.....

 
teos
12 Οκτ 2015 20:54

Συμφωνώ απόλυτα με sa, Δημήτρη και Mary. Όσοι χάρηκαν με τις εκλογές για τους διευθυντές σχολικών μονάδων ας υποστούν τώρα την επερχόμενη αξιολόγηση (αποτίμηση κατά σύριζα). Εγώ πάντως δεν θα δεχτώ να μου γίνει αποτίμηση, ελπίζοντας πως κάποτε θα εκτιμηθεί δεόντως αυτή μου η αντίσταση και θα προτιμηθώ στο μέλλον ως Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης στην μετασυριζιστάν εποχή.

 
MARGARET
12 Οκτ 2015 13:28

Γιατί τόσο μένος με τους Σχολικούς Συμβούλους;
1. Έχουν υποστεί τις περισσότερες και πιο επίπονες αξιολογήσεις (ΑΣΕΠ βλ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ, Τράπεζα Θεμάτων, Αξιολόγηση από Περιφερειακές Διευθύνσεις κ.ά)
2. Δεν μπορούν να θίγουν όλους τους Σχολικούς Συμβούλους που είναι κοντά στα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς καθημερινά με δειγματικές διδασκαλίες , βιωματικά εργαστήρια , επιμορφώσεις, συναντήσεις τα απογεύματα με γονείς, με προβλήματα που δημιουργούν γονείς με δικηγόρους , με εισαγγελείς και τόσα άλλα σε καθημερινή βάση.
3. Είναι λοιπόν μικροπρεπές και άδικο να γράφονται τόσες κακοήθειες.
Εκτός και αν κάποιοι με αυτά που γράφουν καθρεφτίζουν τον εαυτό τους.........

 
καθηγήτρια
12 Οκτ 2015 00:24

Με τους συμβούλους ειδικής αγωγής τι θα γίνει; θα παραμείνουν ένας σε κάθε περιφέρεια έχοντας και α/θμια και β/θμια μαζί; Πόσο λογικό είναι μια νηπιαγωγός π.χ στην ειδικότητα σύμβουλος ΕΑΕ να πρέπει να επιλύσει θέματα β/θμιας βαθμίδας την οποία δεν γνωρίζει καν; Επίσης οι σύμβουλοι δεν θα πρέπει να αξιολογούνται από τους εκπαιδευτικούς; Τέλος, γιατί να μην υπάρχει και ένα ποσοστό επι των μετρήσιμων μορίων που θα προκύπτει απο ενα γραπτό διαγωνισμό τύπου ΑΣΕΠ; Διαφάνεια και εδώ, και η διαφάνεια έρχεται μόνο μέσω εξετάσεων....

 
Θανάσης
11 Οκτ 2015 23:21

Όπως φαίνεται από την απάντηση του κ. Φίλη στη συνάντηση με τα προεδρεία ΟΛΜΕ και ΔΟΕ θα δοθεί η πληροφορία για τη χρονική στιγμή θα γίνουν οι κρίσεις των συμβούλων και διευθυντών εκπαίδευσης, και με ποια κριτήρια για τους πρώτους Οπότε το ερώτημα είναι πότε ακριβώς θα γίνει η συνάντηση;

 
Σταύρος Τ.
11 Οκτ 2015 19:18

Αγαπητέ Δημήτρη@Στράτο, συμφωνώ με τα προλεχθέντα σου στις δύο πρώτες παραγράφους. Ωστόσο, διαφωνώ με την επιχειρηματολογία σου στην τρίτη παράγραφο. Αποκαλείς του συμβούλους "παιδαγωγικά στελέχη". Από πού προέκυψε αυτός ο όρος και δεν τον γνωρίζουμε οι υπόλοιποι; Προφανώς εννοείς "παιδαγωγικά εξειδικευμένοι". Δηλαδή, πόσο παιδαγωγικά εξειδικευμένος είναι ένας νυν σχολικός σύμβουλος κάτοχος δεύτερου πτυχίου π.χ δασολογίας και κάτοχος μεταπτυχιακού ενός βουλγαρικού πανεπιστημίου διάρκειας ενός χρόνου στην ειδική αγωγή; Πόσο παιδαγωγικά εξειδικευμένος μπορεί να είναι ο έχων τα παραπάνω προσόντα και είναι τοποθετημένος σε σχολική περιφέρεια και είναι υπευθυνος για εκπαιδευτικούς 10-12 σχολείων. Πόσο παιδαγωγικά εξειδικευμένος μπορεί να είναι αυτός που υπερκέρασε εμβόλιμα κάποιους άλλους συνυποψήφιους στην συνέντευξη που υποβλήθηκε από την εξεταστική επιτροπή; Μπορείς να δώσεις έστω και μισή απάντηση παρακαλώ;

 
Μ.Χ.
11 Οκτ 2015 17:49

Τα γνωστά. Αυτοί που είναι μέσα εκθειάζουν το σύστημα, αυτοί που είναι απέξω θέλουν να αλλάξει για να μπουν μέσα.

Και όλοι ακατάλληλοι εκτός από την πάρτη μας.

 
Πολυξένη
11 Οκτ 2015 16:29

@κ.Παπαχρήστο, αν ισχύσουν αυτά που γράφετε, πάμε για παράταση θητείας Σχ.Συμβούλων τουλάχιστον για μία διετία. Κατανοώ την επιθυμία σας. Όταν επί κ. Διαμαντοπούλου μπήκε το δίλημμα "Ή στον πίνακα των Δ/ντών ή στον πίνακα των Σχολικών Συμβούλων" που ήταν οι Σύμβουλοι να υποστηρίξουν τη νομιμότητα και την ηθική;

 
Mary
11 Οκτ 2015 12:17

Συμφωνώ με τους sa και Δημήτρη.

 
Δημήτρης@Στράτος
11 Οκτ 2015 01:46

Έχεις απωθημένα με τους σχολικούς συμβούλους, τόσα που θολώνουν τη ματιά και το μυαλό σου.
Αν ήσουν ψύχραιμος δεν θα έλεγες τόσες ανοησίες. Να διδάσκουν 10-12 ώρες τη βδομάδα και να έχουν στην ευθύνη τους και 5-10 σχολεία. Φυσικά, κατά τη γνώμη σου, υποθέτω, θα πρέπει να τους περικοπεί 100% το επίδομα, να περιποιούνται τους σχολικούς χώρους και να μεταφέρουν και την αλληλογραφία. Έτσι, θα ικανοποιηθεί το απωθημένο σου διότι κάτι σου λείπει και δεν μπορείς να γίνεις σύμβουλος.
Οι σχολικοί σύμβουλοι είναι τα μοναδικά παιδαγωγικά στελέχη που έχουμε και πρέπει να διαφυλάξουμε το θεσμό, αναβαθμίζοντάς τον, όχι βέβαια με κομματικές ψηφοφορίες και δήθεν αμεσοδημοκρατικές σαπουνόφουσκες.
Λίγη λογική δε θα έβλαπτε

 
ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΚΩΣΤΑΣ
11 Οκτ 2015 00:50

Αγαπητοί Συνάδελφοι, δεν πρέπει και δε χρειάζεται να είμαστε απόλυτοι σε κάποια πράγματα. Επειδή μας απασχολεί όλους να καλυτερεύουν τα πράγματα στην εκπ/ση και ο ρόλος των σχολικών συμβούλων είναι σημαντικός, πρέπει να δούμε τι και πώς είναι αναγκαίο να αλλάξει στο θεσμό, που βάλλεται από όλους μας. αλλά μην ''πετάμε'' όλους τους σχ. συμβούλους στον καιάδα (α/θμιας & δ/θμιας). Απαιτούνται αλλαγές σε όλα τα επίπεδα. Χρειάζεται χρόνος και γνώση. Διάλογος και συναινέσεις. κατανόηση και υπομονή. Κανένας δεν πρέπει να θέλει να εκδικηθεί τον άλλον γιατί θα έρθει η σειρά του. Να βλέπουμε τι ισχύει και αλλού, να δούμε τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν. Αν δεν αλλάξει το κεντρικό Υπουργείο, οι Περιφερειακές δομές να στηριχθούν και να υπάρξει σοβαρή αποκέντρωση, κανόνες, προγραμματισμός, έλεγχος και απολογισμός όλων...δεν μπορούμε να προχωράμε έτσι...χωρίς σχέδιο και στρατηγική. να καταθέσουμε όλοι τις απόψεις για να μπορέσει η νέα πολιτική ηγεσία να επεξεργαστεί, να αξιολογήσει, να δει την κατάσταση που υπάρχει...και να προχωρήσει ήρεμα, σταθερά και αργά. Οι αλλαγές δεν μπορούν στην εκπ/ση να γίνονται άναρχα, απρογραμμάτιστα και χωρίς να εντάσσονται σε μια στρατηγική, με στόχους ξεκάθαρους, με τεκμηρίωση επιστημονική και έχοντας πάντα υπόψη της την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Σας ευχαριστώ

 
Κώστας Μ.
10 Οκτ 2015 21:37

Μάλλον πάμε για επιλογή Δντών Εκπσης και Σχολικών Συμβούλων μέσα στο Νοέμβρη. Καλό είναι αν σκεφτεί κάποιος ότι οι νυν είναι από την εποχή της κ. Διαμαντοπούλου.

 
Christina
10 Οκτ 2015 18:47

Δεν νομίζω πως το καλύτερο είναι ή το ζήτημα είναι να έχουμε συμβούλους που να διδάσκουν μέσα στα σχολεία. Πού συμβαίνει αυτό; Αν έρθει, που θα έρθει, η αξιολόγηση, πώς θα είναι οι σχολικοί σύμβουλοι και εκπαιδευτικοί τάξης; Όσο για το κατά πόσο πρέπει να αποδεικνύουν το αν ξέρουν ή όχι να κάνουν μάθημα; ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν: να κάνουν πλήθος δειγματικών διδασκαλιών σε κάθε γνωστικό αντικείμενο οι ίδιοι στα σχολεία ευθύνης τους και να κρίνουν και οι εκπαιδευτικοί την όλη διαδικασία: σχεδιασμό, παιδαγωγική στόχευση, τήρηση ενός χρονοδιαγράμματος. Τότε να δεις πώς θα φανούν κάποιοι κύριοι και κυρίες που έχουν να μπουν σε τάξη από τότε που θυμούνται τον εαυτό τους ή μπήκαν δεν μπήκαν για καμιά οκταετία, έπαιρναν διαρκώς εκπαιδευτικές άδειες για σπουδές, υπηρετούσαν σε γραφεία ή υπηρεσίες και κάποια στιγμή γύρισαν πίσω και πιάσαν και ριζώσαν σε θέσεις ευθύνης στελεχών της εκπαίδευσης... Αν θέλουμε πραγματικούς συμβούλους που δε θα έρχονται στα σχολεία για να μιλάνε ακατάσχετα ή άσχετα αλλά πραγματικά να προσφέρουν. Και όχι επιμορφωτικές ημερίδες μόνο (και αυτές χρειάζονται), αλλά πράξη, να είναι κοντά μας στην ουσία και όχι μόνο στη θεωρία. Καταλαβαίνετε ότι ένας σωστός σύμβουλος για να προετοιμάσει εισηγήσεις παιδαγωγικού περιεχομένου θέλει μελέτη, χρόνο, ένας σωστός είπαμε, μη βιάζεστε να κατακρίνετε... Δε συμφωνώ να έχουν τάξη. Αυτό, αν το δείτε στο σύνολο μιας απαίτησης, είναι πολύ κουραστικό ή ασύμβατο με την ιδιότητα. Να κάνουν μάθημα (π.χ. 10 ώρες τον μήνα) σε διαφορετικά σχολεία από αυτά που θα έχουν, ναι. Και πάλι , όμως, θα αποδυναμωθεί από μέσα: θα παίρνει τηλέφωνο ότι κάπου τον χρειάζονται και δεν μπορεί να έρθει κτλ. γνωστά. Και θα μένουμε εμείς να κάνουμε και τις ώρες του, όπως γίνεται με τους διευθυντές; Ευχαριστώ, να μου λείπει... Σκεφτείτε δε να πρέπει να είναι σε σχολείο για να δει γονείς και να συζητήσει ειδική περίπτωση (δε το συζητώ να είναι δικό του το σχολείο και δική του η τάξη... θα γελάει ο κάθε πικραμένος στη συνάντηση) και να λέει δεν μπορώ σήμερα γιατί έχω μάθημα μέχρι την τάδε ώρα ή να πηγαίνει μετά, ποια διαύγεια πνευματική να ακούσει και να συμβουλεύσει; Και στο Σύλλογο διδασκόντων τι θα εκπροσωπεί όταν θα λέμε: να υποβάλλουμε στον σύμβουλο τον προγραμματισμό του έτους; Και πώς θα λαμβάνει ο/η συνάδελφος τη "συμβουλή" του όταν θα συνυπηρετούν; Τα έχουμε σκεφτεί αυτά;

 
geo@Στρατος
10 Οκτ 2015 18:39

Φυσικα και ζεις αγαπητε μου στο δικο σου κοσμο, μακρια απο την πραγματικοτητα, τουλαχιστον οσον αφορα αυτα για τα οποια αναφερεις για τους συμβουλους. Ουτε τεραστιο αριθμο σχολειων εχει καποιος συμβουλος στην ευθυνη του, ουτε ολη τη μερα καθεται στο γραφειο του, ουτε ειναι αποκομμενος απο τους εκπαιδευτικους της ταξης, ουτε θα μπορει να λειτουργησει εχοντας διδακτικο ωραριο (μηπως να το κανει και σε πολλα, διαφορετικα σχολεια;). Εκτος, αν ειναι της β/θμιας εκπαιδευσης, εκτος κι αν αναφερεσαι σε αυτην τη βαθμιδα εκπ/σης. Τοτε συμφωνω μαζι σου σε ολα, διοτι παρα πολλες στρεβλωσεις στην υποχρεωτικη εκπαιδευση, συμβαινουν κι αφορουν, κατα τη γνωμη μου, στη δευτεροβαθμια και μονο εκει.
Στην α/θμια, την οποια και γνωριζω και στην επαρχια και στη μεγαλουπολη, οι συμβουλοι, εκτος λιγων εξαιρεσεων, στεκονται στο υψος των ευθυνων και των απαιτησεων της θεσης τους και ειναι σημειο αναφορας για εκπαιδευτικους, διευθυντες και γονεις, στις δυσκολες καταστασεις που συμβαινουν στα σχολεια. Εδω, ενας διευθυντης σε 12/θ δημοτικο δεν μπορει να ανταπεξελθει στις απαιτησεις της θεσης του εχοντας διδακτικο ωραριο, ετσι οπως τον εχει εγκαταλειψει η πολιτεια στην τυχη του, θα τα καταφερει ενας συμβουλος έχοντας εναν αριθμο σχολειων στην ευθυνη του;

 
sa
10 Οκτ 2015 17:55

Δεν υπάρχει σε κανένα ευρωπαϊκό κράτος διαδικασία παραβάν - εκλογές που σημαίνει πελατειακό σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης. Δεν προχωράνε στους δντές εκπσης γιατί περιμένουν το ΣΤΕ το Νοέμβριο να δούνε τι θα βγάλει περί αντισυνταγματικότητας. Από την άλλη αυτό το αντισύστημα επιλογής στελεχών βρίσκεται σε τέλεια απόκλιση από ευρωπαϊκά δεδομένα. Διαβάστε το μνημόνιο τι προβλέπει για την επιλογή στελεχών και θα καταλάβετε. Αλλά και η πονηροί εκπαιδευτικοί που τους άρεσαν τα πελατειακά παραβάν και οι συναλλαγές...θα υποστούν τα αποτελέσματα αυτού του κατάπτυστου νόμου. Και που είστε ακόμα, περιμένετε και θα δείτε...

 
Στράτος
10 Οκτ 2015 14:42

Μέχρι τέλος Οκτωβρίου θα έχουν επιλεγεί οι Διευθυντές και Υποδιευθυντές σχολείων σε όσα δεν είχαν εκλεγεί τον Ιούνιο, σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου.
Αμέσως μετά είναι λογική συνέχεια η επιλογή Διευθυντών Εκπαίδευσης προφανώς με τον νόμο που ίσχυσε για την επιλογή Διευθυντών σχολείων (που προβλέπει ψηφοφορία από τους Διευθυντές και Υποδιευθυντές σχολείων). Δεν υπάρχει κανείς λόγος επιπλέον καθυστέρησης. Ελπίζω ότι το επιτελείο του κ. Φίλη θα συντονίσει άμεσα την όλη διαδικασία όπως κινήθηκε άμεσα μετά την ανάληψη των καθηκόντων της νέας ηγεσία για την επιλογή των Διευθυντών σχολείων που είχαν απομείνει.

Όσο για τους Σχολικούς Συμβούλους πολλές προσδοκίες υπάρχουν για το νέο τρόπο επιλογής τους. Σίγουρα η πλειονότητα των μάχιμων εκπαιδευτικών (και βέβαια όχι οι νυν Σχολικοί Σύμβουλοι) υιοθετεί τη σκέψη/πρόταση Κουράκη για Σχολικούς Συμβούλους με περιφέρεια δράσης μικρό αριθμό σχολείων και με διδακτικό ωράριο σε σχολική μονάδα (μειωμένο ασφαλώς στις 10-12 ώρες την εβδομάδα). Σχολικός Σύμβουλος με ευθύνη 10 - 15 σχολείων ο οποίος συνεχίζει να διδάσκει ως μάχιμος το μισό του ωράριο και τις υπόλοιπες μέρες αναλαμβάνει δράσεις για τους συναδέλφους των σχολείων ευθύνης του είναι σαφώς προτιμότερος από Σχολικό Σύμβουλο με ευθύνη τεράστιου αριθμού σχολείων που παραμένει σε ένα Γραφείο Σχολικών Συμβούλων και απλώς συγκεντρώνει δις του έτους τους εκπαιδευτικούς των σχολείων ευθύνης του για μια ενημέρωση, γνωριμία, δυό κουβέντες και έπειτα "χάνεται" στην "αφάνεια" του Γραφείου του πλήρως αποκομμένος από τη διδακτική πράξη και το εκπαιδευτικό προσωπικό. Οι επιλογές για μία ριζική ανανέωση του θεσμού βρίσκονται στα χέρια της νέας ηγεσίας του ΥΠ.Π.Ε.Θ. Αρκεί να μην υποχωρήσει στις πιέσεις των νυν Σχολικών Συμβούλων που είναι βέβαιο πως θα επιδιώξουν διατήρηση του υπάρχοντος καθεστώτος και επανεκλογή τους με τα παλιά γνωστά κριτήρια.

 
Eric
10 Οκτ 2015 13:55

Να θέσω κι εγώ ένα ερώτημα στο Υπουργείο. Τι θα γίνει με τις φετινές Πανελλαδικές, πχ αν τα παιδιά θα εξετάζονται πρώτα για απολυτήριο και αν θα μετράει με κάποιο τρόπο ο προφορικός βαθμός και επίσης να ξεκαθαριστεί άμεσα με ποιον τρόπο θα εξετασθούν οι απόφοιτοι και του 2015 αλλά και των παλαιότερων ετών. Βάσει της ρύθμισης του πολυνομοσχεδίου (που όπως φαίνεται θα ψηφισθεί την άνοιξη) θα έχουν δικαίωμα επιλογής παλιού ή νέου συστήματος, αλλά τώρα ουσιαστικά υπάρχει κενό νόμου. Πολύ σημαντικό θέμα νομίζω πρέπει να βγει έστω μία εγκύκλιος.

 
geo
10 Οκτ 2015 10:09

Υπαρχει νομος, σαφεστατα, και οχι μονο γι αυτους, αλλά και για τους σχολ. συμβουλους. ΚΑΚΩΣ μπηκαν σε αυτην την απαραδεκτη διαδικασια μονο οι διευθυντες των σχολειων. ΤΩΡΑ να ισχυσει ο νόμος, αλλιως να καταργηθει ΤΩΡΑ!

 
Κώστας
09 Οκτ 2015 23:42

Τι να κουβεντιάσετε; Δεν υπάρχει νόμος;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.