Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

“Δρομολογείται” η διαδικασία επιλογής νέων Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Εκπαίδευσης

Συζητήθηκε στη συνάντηση του Ν. Φίλη με τους 13 Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης
Δημοσίευση: 17/10/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στην πρώτη δια ζώσης συνάντηση του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη (σ.σ.  ο οποίος κρατά την αρμοδιότητα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) με τους 13 Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, που έγινε χθες Παρασκευή, κυριάρχησε , σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του esos, η εκκρεμότητα επιλογής των νέων Διευθυντών Εκπαίδευσης και Σχολικών Συμβούλων.

Ο υπουργός Παιδείας άκουσε με προσοχή τις απόψεις των Περιφερειακών Διευθυντών και από τη συζήτηση προέκυψαν τα εξής:

Α. Υπάρχει  μεγάλος προβληματισμός εάν η επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης θα γίνει με το νόμο που ψηφίστηκε προ μηνών.

Β. Οι αρμοδιότητες των Σχολικών Συμβούλων θα διευρυνθούν , προκειμένου να βρίσκονται πιο κοντά στο σχολείο και κυρίως στην “καρδιά” της σχολικής μονάδας που είναι η τάξη.

Γ. Χρονοδιάγραμμα των όλων διαδικασιών δεν ορίσθηκε, αλλά ο υπουργός φάνηκε πως θα κινηθεί με ταχύτατους ρυθμούς

Στη συνάντηση, στην οποία παραβρέθηκε και ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Δ. Χασάπης,συζητήθηκαν επίσης τρέχοντα προβλήματα όπως η κάλυψη των κενών στα σχολεία και κυρίως στην Ειδική Αγωγή.

 

Σχόλια (57)

 
LIA
30 Οκτ 2015 23:27

Μαχόμενε εκπαιδευτικέ, επειδή διαβάζω τις αναρτήσεις σου , να επισημάνω ότι σε άλλο σχόλιό σου θεωρείς θετικό ότι πάνω από 80% έγιναν οι ίδιοι διευθυντές . Άρα η επιλογή των συλλόγων επικύρωσε τις κρίσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων και του προηγούμενου τρόπου επιλογής...προβληματίσου....αναρωτήσου επίσης μήπως δεν ήταν το δέον να επανεκλεγούν οι ίδιοι αφήνοντας απέξω αξιόλογους υποψηφίους απλά γιατί δεν ήταν μέλη του συλλόγου, γνωστοί ή αρεστοί ; Πού είναι η ανανέωση των στελεχών με ένα νόμο περιοριστικό της κινητικότητας ,ενδεδειγμένης σε μια ανοικτή κοινωνία όπως η δική μας;

 
Μαχόμενος εκπαιδευτικός
29 Οκτ 2015 15:43

@teos
Πολύ σωστά το βάζει ο egw. Έχεις δίκιο φυσικά όταν λες ότι και παλιότερα είχαμε άποψη για τον διευθυντή! Αλλά, πες μου σε τι χρησίμευε αυτή η άποψη; Ούτε θετικά ούτε αρνητικά μετρούσε πουθενά! Αντίθετα, μετρούσε απολύτως κι επιβαλλόταν η άποψη ενός ξένου προς το σχολείο κομματικοκρατούμενου εν πολλοίς συμβουλίου με προειλημμένες αποφάσεις! Αυτό ονομάζουμε αξιοκρατία όσοι γκρινιάζουμε ασταμάτητα εδώ μέσα;

 
afrodith xinopoulou
29 Οκτ 2015 11:40

νομίζω ότι η μοριοδότηση ειδικά των σχολικών συμβούλων αφήνει απ έξω πολύ κόσμο με ταλέντα και γνώσεις σε χώρους τέχνης που είναι απαραίτητοι στο χώρο της α/μιας ...επίσης άτομα που έγιναν μια και δύο και τρεις φορές δίνουν μόρια και ευκαιρίες ...ας δούμε κάτι διαφορετικό...είναι καιρός για περισσότερα άτομα με ικανότητες μέντορα και ας μην είναι σχολικοί σύμβουλοι...

 
teos
29 Οκτ 2015 10:03

@egw Ποια "ανωριμότητά μας" κύριε egw φταίει όταν η επιλογή ψηφοφορία έγινε με βάση το συμφέρον του καθενός, όπως το αντιλαμβάνεται ο καθένας; Χάρηκες τόσο που ψήφισες τον κολλητό σου; Πριν δεν είχες άποψη για το διευθυντή; Περίμενες το νόμο έκτρωμα, το νόμο παγκόσμιας πρωτοτυπίας για να βγάλεις το άχτι σου;

 
egw
28 Οκτ 2015 21:22

Μια χαρά ο νέος νόμος για τους Διευθυντές.Επιτέλους έχουμε άποψη για τους διευθυντές .Μπορεί σε κάποια σχολεία να υπήρχαν προβλήματα , αλλά σε αυτό φταίει η ανωριμότητά μας και κάποιες μικρά προβλήματα του νόμου που πρέπει να βελτιωθούν.Όποιος/όποια δεν μπορεί να γυρίσει στην τάξη να παραιτηθεί...ΔΕΝ ΣΠΟΥΔΑΣΕ κανείς διευθυντής......

 
geo@Μαχομενος
25 Οκτ 2015 10:58

Χαιρομαι που συμφωνουμε σε αυτα τα δυο βασικοτατα θεματα, της αιτιολογημενης ψηφου και του περιορισμου των επιλογων σε 3 μονο. Κυριως το πρωτο, αν εφαρμοστει σωστα, θα αρει πολλες δυσλειτουργιες μεσα στους συλλογους διδασκοντων, οι οποιες τωρα υπαρχουν εξαιτιας της τυφλης ψηφου. Το δευτερο φυσικα πρεπει να εφαρμοστει, διοτι δεν ειναι δυνατον συναδερφοι με προσοντα να μενουν απ' εξω λογω περιορισμου των επιλογων. Φυσικα να καταργηθει και η αποκλειστικη μονοσταυρια.
Το θεμα ειναι, οτι αν δεν αλλαξουν αυτα τα βασικοτατα ελαττωματα του συστηματος, το συστημα καλυτερα ειναι να καταργηθει παρα να συνεχισει.
Οσο για το συστημα της ψηφοφοριας, σε ενα μεγαλο μερος ευρωπαϊκων χωρών που ξερω σιγουρα, αν το ακουγαν αυτο, θα μειδιουσαν. Σε κανενα συγχρονο ευρωπαϊκο κρατος δεν υπαρχει αυτο. Αν ειναι να το εφαρμοσουμε εμεις, τουλαχιστον να το κανουμε σωστα.

 
Μαχόμενος εκπαιδευτικός
24 Οκτ 2015 17:31

@sim
Προφανώς έχεις τη βεβαιότητα ότι υποστηρίζοντας το νέο σύστημα επιλογής δεν διαθέτω και αρκετά αντικειμενικά (μετρήσιμα) μόρια, αλλιώς δε θα υπονοούσες ότι έφραξα το δρόμο σε αξιότερους υποψήφιους! Αυτό δείχνει την προκατάληψή σου πιστεύοντας ότι κάθε διαφωνών με το παλιό σύστημα είναι παρακατιανός σε προσόντα! Κι ας έχω πει τόσες φορές ότι είχα επιλεγεί διευθυντής και με το παλιό σύστημα, άρα έχω επαρκή "αντικειμενικά" (μονοετές μεταπτυχιακό, ξένη γλώσσα, ΤΠΕ β' επιπέδου, 25 χρόνια προϋπηρεσία), αν και με είχαν αντιμετωπίσει απρεπέστατα στην άθλια συνέντευξη (για κομματικούς λόγους, υποθέτω)!

@geo
Βλέπω πως αρχίζεις να βάζεις λίγο νερό στο κρασί σου. Δεν ξέρω αν θα σε εκπλήξω - γιατί τα έχω ξαναγράψει αυτά -, αλλά συμφωνώ σε μεγάλο βαθμό με την πρότασή σου για πλήρως αιτιολογημένη ψήφο των συναδέλφων του σχολείου. Υπάρχουν επίσης πολλές τεχνικές λεπτομέρειες του νέου συστήματος που δεν τις βρίσκω σωστές. Για παράδειγμα, πιστεύω πως ο περιορισμός των 3 επιλογών δεν είναι δημοκρατικός. Ούτε ο μοναδικός σταυρός στο κάθε ψηφοδέλτιο που εμφανώς βιάζει την κρίση του συναδέλφου. Στην επίμονη ερώτησή σου αν εφαρμόζεται πουθενά αλλού αυτό το σύστημα έχω απαντήσει, νομίζω. Δεν το ξέρω. Εσύ έχεις υπόψη σου τα συστήματα που εφαρμόζονται σε όλο τον πλανήτη; Δε νομίζω όμως πως έχει καμιά σημασία αυτό. Αν κάτι είναι λογικό και δίκαιο, κρίνεται στην εφαρμογή του. Εγώ λέω ότι το νέο σύστημα δεν προκάλεσε τίποτε απ' όλα αυτά τα τερατώδη που υποστηρίζετε κάποιοι, ούτε δημιούργησε εξαρτημένους από τους ψηφοφόρους τους διευθυντές κλπ. Αντίθετα, ελαχιστοποίησε τον κομματισμό ως κριτήριο επιλογής, γιατί - ό,τι και να λέτε κάποιοι - ο κομματισμός είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της παλιάς επιτροπής κρίσεων.

 
geo@Μαχομενος
24 Οκτ 2015 15:13

Εσυ κ. Λυκειαρχα το βιολι σου. Εθεσα ενα ζητημα πιο πανω, αναμενω τη θεση σου. Επισης και μια απαντηση σε ενα ερωτημα που εθεσα σε αλλο σχολιασμο: Σε ποια αλλη χωρα ψηφιζουν για το διευθυντη τους οι εκπαιδευτικοι του σχολειου. Ολα τα άλλα που γραφεις ειναι μασάλια που ελεγε και μια γιαγια.

 
sim
24 Οκτ 2015 14:01

@Μαχόμενος εκπαιδευτικός. Ασφαλώς αγαπητέ μας και στις κρίσεις του 2011 έγιναν διευθυντές με 10 και 11 μετρήσιμα μόρια...Ελάχιστα δηλ. Αν τώρα σε ψήφισαν 25 άτομα από τα 30 και με 2 άλλους υποψηφίους, αυτό πρέπει να μας προβληματίσει όταν η νέα διαδικασία στερεί το δικαίωμα σε άτομα με προσόντα να ανελιχθούν.Υπάρχει έλλειψη δημοκρατίας και ασφαλώς οι δημοκρατικοί πολίτες δεν μπορούν να την υποστηρίζουν. Αν βέβαια οι ψηφοφόροι επέλεξαν με κριτήρια την ομορφιά και την γοητεία των υποψηφίων διευθυντών....εσύ το γνωρίζεις.

 
teos
24 Οκτ 2015 08:43

@poyet: Μήπως αφού έκανες όλα αυτά που περιέγραψα στον παλαιό διευθυντή, είσαι τελικά αυτό που γράφεις ότι δεν είσαι; Δεν άκουσες τη συμβουλή μου: Non dixi!

 
Μαχόμενος εκπαιδευτικός
23 Οκτ 2015 20:05

Απ' όλη αυτή την ασίγαστη γκρίνια όσων εξακολουθούν να αντιμάχονται τον νέο τρόπο επιλογής σε θέσεις ευθύνης βγαίνει το αβίαστο συμπέρασμα ότι στις περισσότερες περιπτώσεις έχουμε άτομα που τρέμουν την κρίση των άμεσων συναδέλφων τους και προτιμούν την κρίση ενός διαβλητού και ανεξέλεγκτου συμβουλίου, το οποίο φυσικά και δεν εγγυάται καμία αξιοκρατία, αφού κατευθύνεται από ιδιοτελή και κομματικά κριτήρια, όπως δείχνει η εμπειρία τόσων χρόνων. Ποιος αμφιβάλλει ακόμα ότι με το σύστημα εκείνο θα είχαν γεμίσει τα σχολεία με φιλοσυριζαίους διευθυντές; Νομίζετε ότι με το τρέχον σύστημα συνέβη κάτι τέτοιο; Διαστρεβλώνεται επίσης συστηματικά η εικόνα που επικρατεί στα σχολεία με τον ανεύθυνο ισχυρισμό ότι οι σύλλογοι είναι διχασμένοι και τέτοια φαιδρά που μόνο κακό κάνουν στην αναγκαία ηρεμία της σχολικής καθημερινότητας. Οι μεμονωμένες εξαιρέσεις γενικεύονται αυθαίρετα, για να γίνουν βολικό επιχείρημα. Τέλος, αρνητικότατη εντύπωση μού κάνει η εικόνα ότι πολλοί από τους υποστηρικτές της κατ' επίφαση αξιοκρατίας δεν μπορούν καν να γράψουν δυο φράσεις σε σωστά ελληνικά! Αλήθεια με ποιο πραγματικά αξιοκρατικό σύστημα θα είχαν τύχη όλοι αυτοί ;

 
poyet
22 Οκτ 2015 21:09

teos δεν είμαι τόσο χαζός για να θέλω να γίνω διευθυντής, πάλι λάθος συμπέρασμα έβγαλες. Δεν χρειαζόταν φυσικά να τον κατηγορώ εγώ, μόνος του (από τις πράξεις του) το έκανε.

LIA, να συφωνήσουμε ότι ο καθένας έχει τις δικές του εμπειρίες ανάλογα με το σχολείο που είναι τοποθετημένος και τις καταστάσεις που βίωσε;

 
Δημήτρης Β.
22 Οκτ 2015 18:15

Συνάδελφοι το μείζον ζήτημα δεν είναι αν θα διδάσκουν οι Σχ. Σύμβουλοι αλλά ποιοι θα είναι οι επόμενοι και πώς αυτοί θα επιλεγούν.
Το να εκλέγονται αδύνατον για τις μεγάλες περιφέρειες..
Πρέπει να μετράνε κυρίως τα επιστημονικά προσόντα και η εμπειρία διότι μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ανθρώπους που θα συμβουλεύουν και θα καθοδηγούν.. Αν πρέπει να αλλάξει κάτι σε επίπεδο αρμοδιοτήτων, κατ' εμέ πρέπει να ξεφύγουν οι Σύμβουλοι από το προϊστάμενοι και να πάνε στο συνεργάτες πρώτοι μεταξύ ίσων..

 
CT@geo
21 Οκτ 2015 11:24

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Επιτέλους αν θέλουμε να θεωρούμαστε επιστήμονες θα πρέπει να αιτιολογούμε την επιλογή ή την απαξίωσή μας με επιστημονικά κριτήρια. Εδώ υπήρξαν άνθρωποι με εξαιρετικά βιογραφικά που δεν τα κοίταξε κανείς στα σχολεία που υπέβαλαν αίτηση επειδή λέει "θα βγάζανε έναν από το ίδιο το σχολείο για να μην τους έρθει ο άλλος απέξω"... Είναι αξιοκρατία αυτό, συνάδελφοι; Πώς κρίθηκε η αξιοσύνη, η ικανότητα του καθενός και το σπουδαιότερο, αν κάποιος (που σημειώστε δεν μπορεί λόγω μυστικής ψήφου) ζητήσει να ενημερωθεί γιατί δεν ψηφίστηκε, να αιτιολογηθεί αυτή η απόφαση, υπάρχει νομίζετε σοβαρός αντίλογος; Τι θα του πεις; Κάναμε τον συνάδελφο του σχολείου ή τον τάδε υποψήφιο που τον ξέραμε από τον τάδε συνδικαλιστή για να μη μας έρθεις εσύ που ούτε φατσικά ούτε το βιογραφικό σου ήξερε κανείς; Τα πτυχία δεν εξασφαλίζουν τίποτα, αλλά και τέτοια απαξίωση των προσόντων των συναδέλφων δεν έχει προϋπάρξει στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα... Λυπάμαι... Η συνέντευξη είχε παθογένειες, αλλά εγώ θα παρατηρήσω ότι αν είχες κάποια προσόντα θα έβρισκες έναν δρόμο. Τώρα έχεις πτυχία και σε κοιτάνε με μισό μάτι. Διάβασα σχόλιο για μεταπτυχιακό "Οι παραδοσιακοί χοροί της Ηπείρου". Καλά δεν ξέρει αυτός-ή που το έγραψε ότι αυτό μπορεί να είναι θέμα διδακτορικού ή διπλωματικής εργασίας και όχι το μεταπτυχιακό; Υπάρχουν μεταπτυχιακά στη λογοτεχνία, στο θέατρο στις φυσικές επιστήμες, κοινωνιολογία, ούτε τα επιστημονικά πεδία δεν ξέρει; Πού ζούμε πια; Έλεος με τους άσχετους που γράφουν ό,τι τους κατέβει. Και αυτοί κρίνουν ανθρώπους με πτυχία και επιμορφώσεις... Καταλάβαμε ποιους διευθυντές-σχολικούς συμβούλους θέλουν (και δεν είμαι ούτε διευθυντής ούτε σχολικός σύμβουλος)

 
geo
21 Οκτ 2015 08:02

Επειδη αυτη η συζητηση εχει τραβηξει πολυ σε μακρος, οποιος θελει να εκλεγεται ο διευθυντης απο το συλλογο διδασκοντων, πρεπει να δεχθει οτι δεν θα γινεται μεσω μιας σκοτεινης, αδιαφανους, στηριγμενη στο θυμικο διαδικασιας, αλλά μεσα απο μια πληρως αιτιολογημενη ψηφο, με μια ρουμπρικα (για να θυμομαστε και το κοντινο παρελθον) αξιολογησης, οπου πληρως αιτιολογημενα και τεκμηριωμενα, ο/η καθε εκπαιδευτικος θα καταθετει το δελτιο επιλογης του στην εφορευτικη επιτροπη και οχι μια ψηφο στην καλπη οπου θα εχει σφιχτοκλεισει παθη, μνησικακια, ευκολες υποσχεσεις, απειλες, αλλες προσδοκιες, περαν της προσδοκιας να αναδειχθει ο καλυτερος διευθυντης για το σχολειο. Πολλοι εδω μεσα ξεσπαθωνουν κατα της αξιολογησης. Γιατι αραγε; Οταν θα εφαρμοζοταν για τους εκπαιδευτικους, δεν ειχε ολα τα εχεγγυα της αξιοπιστιας; Δεν ηταν ζητουμενο απο διευθυντη και συμβουλο να εχουν πληρως αιτιολογησει και την παραμικρη βαθμολογια, καλη ή ασχημη; Δεν ανταμειβοταν ο εκπ/κος που ειχε επιμορφωσεις, πιστοποιησεις και αλλους τιτλους σπουδων, αντιθετα με αυτον που επαναπαυθηκε στο πτυχιο μιας διετους ακαδημιας πριν απο 25 χρονια και μετα τιποτε; Και απο αυτο το περιβαλλον, φτασαμε στο τελειως αντιθετο, οπου με μια ψηφο και τιποτε αλλο ανεβαζουμε και κατεβαζουμε διευθυντες. Απορώ πώς τα δεχομαστε αυτα!

 
LIA
20 Οκτ 2015 23:26

διόρθωση για αποφυγή παρερμηνείας : ωχαδελφισμός που οφείλεται στις διαπροσωπικές σχέσεις ,σχέσεις φιλίας που τίθονται συνήθως πάνω απ΄την λειτουργία της διοίκησης και πέρα απ΄το όφελος της σχολικής μονάδας και όχι με την έννοια της αδιαφορίας στο λειτούργημα και στην αποστολή του εκπαιδευτικού...

 
teos
20 Οκτ 2015 23:08

@poyet - Αγαπητέ μου με τα γραφόμενά σου μάλλον αυτοαποκαλύφθηκες. Είσαι αυτός που για να διώξεις τον "κακό διευθυντή", τον βασάνιζες με ανυπόστατες κατηγορίες, του έδειχνες απειλητικά το δάκτυλό σου στις συνεδριάσεις και υποθέτω πως ο διευθυντής του σχολείου είσαι πλέον εσύ. Ελπίζω μόνο να υποφέρεις το 1/100 απ' όσα υπέφερε ο προηγούμενος από εσένα και ορισμένους ομοίους σου. Α, και με την ευκαιρία κι εγώ από χωριό είμαι αλλά δεν εθελοτυφλώ.

 
LIA
20 Οκτ 2015 21:51

poyet ,σίγουρα όμως δεν είμασταν έτοιμοι να έχουμε επίσης αμερόληπτους εκπαιδευτικούς ψηφοφόρους....είναι πιο εύκολο να φτιαχτεί σώμα αμερόληπτων αξιολογητών παρά να αλλάξουμε τον ωχαδελφισμό και την καιροσκοπία τόσων μυαλών Εν τέλει, ίσως το κάθε σχολείο να έχει την δικιά του μαρτυρία....γιατί ξέρω και το δικό μου σχολείο που ο διευθυντής μου έδινε και την ψυχή του για το σχολείο με τεράστια αποδοχή και καταξίωση πανταχόθεν, με αντικειμενικά κριτήρια υψηλά και όμως προτιμήθηκε μέλος του συλλόγου με μεγάλο προεκλογικό αγώνα και πισωμαχαιρώματα ....και φυσικά κάθε άλλο από απειλές εκτόξευε...πάντως αυτή καθαυτή η διαδικασία ήταν ψυχοφθόρα για αυτούς τους ανθρώπους και κανένας δεν αντέδρασε στην ψυχική φθορά που υποστήκαν και σε μια διαδικασία αξιολόγησης που αν στρεφόταν σε μας θα φέρναμε τον κόσμο ανάποδα. Αλλά αξιολόγηση για τους άλλους ,ποτέ για μας ....(εννοείται ότι είμαι κατά της αξιολόγησης καθώς τυγχάνω και εγώ εκπαιδευτικός πολλών ετών γιατί αυτά θα συνέβαιναν δυστυχώς και σε μας, το δίκαιο όμως το στηρίζω)

 
poyet
20 Οκτ 2015 21:25

LIA, η συνέντευξη που "έφυγε" ήταν ότι καλύτερο συνέβη στο θέμα της διοίκησης των σχολείων. Δε νομίζω να αμφισβητεί κανείς ότι βολεύονταν κάποιοι ημέτεροι. Αν βρεθεί τρόπος να γίνει η συνέντευξη αξιοκρατικά, συμφωνώ. Από την άλλη δε νομίζω πως είμαστε έτοιμοι σαν κοινωνία να έχουμε αμερόληπτους αξιολογητές.
@ teοs, από αυτά που γράφεις, πρέπει να είσαι από αυτούς που ότι και να γίνει γκρινιάζουν, για να γκρινιάξουν. Θα μπω στο κόπο να σε πληροφορήσω ότι έχω 34 χρόνια υπηρεσίας, τα τελευταία 25 σε ένα σχολείο και ο διευθυντής που είχαμε και τον διώξαμε με ... το μόνο που έκανε 4 χρόνια ήταν να είναι κλεισμένος στο γραφείο του, να μην ασχολείται με τίποτα στην κυριολεξία, είχε μαύρα μεσάνυχτα το τι γινόταν στο σχολείο, και το μόνο που έκανε ήταν να μας απειλεί όσο υπήρχε η αξιολόγηση. Ερχόταν σχεδόν πάντα μετά την προσευχή και έφευγε πάντα 15 λεπτά πριν το σχόλασμα . Και πολλά άλλα. Πριν λοιπόν γράψεις τα συμπεράσματά σου καλό θα είναι να δέχεσαι και την αντίθετη άποψη, εκτός κι αν εσύ ξέρεις καλύτερα τι γινόταν στο σχολείο. Αλλά είπαμε, γκρινιάζεις για να γκρινιάζεις. Δεν ξέρω αν είναι επαρχιώτικη η νοοτροπία μου, το σίγουρο είναι πως είμαι από χωριό. Ελπίζω να μου το συγχωρείς τουλάχιστον αυτό...

 
Mary@teos
20 Οκτ 2015 20:37

Η τέταρτη πρότασή σου teos τα λέει όλα...και εγώ ζω στην επαρχία και οι λέξεις "συκοφαντία και φθόνος" όχι κατ΄ανάγκη εναντίον των αρίστων αλλά εναντίον καθενός που "δε μας αρέσει η φάτσα του" αποτελούν κοινωνική μάστιγα...αν το θύμα έχει και κάποια προσόντα...τότε άστα να πάνε...η ζωή του είναι πολύ δύσκολη...

 
teos
20 Οκτ 2015 00:41

@Poyet: Παρατηρώ πως όντως έχεις μια πολύ επαρχιώτικη νοοτροπία. Είμαι σίγουρος πως διώξατε τους 5 καλύτερους στη διοίκηση διευθυντές, όχι γιατί "δεν ακούγονταν και τα καλύτερα γι' αυτούς" αλλά γιατί έκαναν σωστά τη δουλειά τους. Δεν γνωρίζω την ειδικότητά σου αλλά εσύ διαμόρφωσες άποψη για τους μη εκλεγμένους μόνο από αυτά που άκουγες; Οι λέξεις "συκοφαντία και φθόνος" που υπάρχουν στον ύψιστο βαθμό στην επαρχία εναντίον κάθε άριστου φαντάζομαι πως δεν σου είναι άγνωστες. Πριν λοιπόν γράψεις κάνε λίγη αυτογνωσία αν κι εσύ ψήφισες τον καλύτερο να διοικήσει το σχολείο σου και όχι εκείνον που σου υποσχέθηκε "χατηράκια". Non dixi.

 
LIA
19 Οκτ 2015 23:34

Poyet ,χαίρομαι πραγματικά που συνεχίζεται η ανταλλαγή εμπειριών...Θέλω μόνο να σου πω ότι πρόκειται για ένα κλειστό σύστημα επιλογής που δεν δίνει την δυνατότητα και σε νέους υποψήφιους να γίνουν διευθυντές ...το ότι γίναν οι ίδιοι δεν σημαίνει κατά ανάγκη ότι ήσαν και οι καλύτεροι....και καλύτεροι για ποιους; Μην ξεχνάς ότι μιλάμε για εκπαιδευτική κοινότητα άρα εμπλέκονται και άλλες κοινωνικές ομάδες. Δεν είμαστε μόνοι μας και δεν είναι δικό μας το σχολείο. Με το προηγούμενο καθεστώς μπορούσες να επιλέξεις σχολεία χωρίς να έχεις διαμορφώσει ένα κοινωνικό πλέγμα σχέσεων για αυτό το σκοπό Ο σύλλογος μπορεί να έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα και τους <κακούς >διευθυντές όλοι τους γνωρίζουμε. Η συνέντευξη πρέπει να γίνεται από ένα σώμα αξιολογητών ,η σύνθεση του οποίου πρέπει να είναι πολύ προσεκτική και σίγουρα με προσόντα πάνω απ΄τον αξιολογούμενο και με πείρα διοικητική....

 
Poyet
19 Οκτ 2015 22:27

LIA και Ινώ, στην επαρχία, καλώς ή κακώς ξέρουμε τι ρόλο βαράει ο καθένας. Από 39 λύκεια και γυμνάσια άλλαξαν 5 διευθυντές. Πίστεψέ με, και για τους 5 δεν ακούγονταν και τα καλύτερα. Οι 2 είχαν και μεταπτυχιακό. Όλοι οι υπόλοιποι 34 έγιναν ξανά διευθυντές. Αυτό κάτι λέει. Επιπλέον θεωρώ ότι οι καθηγητές αγαπούν το σχολείο τους και θέλουν να λειτουργεί σωστά. Δεν πιστεύω ότι ψήφισαν για να τους γίνονται "χατηράκια". Το βλέπω άλλωστε καθημερινά ότι δεν ισχύει αυτό. Θα δικαιολογούσα διαμαρτυρίες για συναδέλφους που δεν έγιναν διευθυντές αν είχαν μεταπτυχιακό στη διοίκηση σχολείων, αλλά δεν πιστεύω ότι ένα μεταπτυχιακό πχ. "Οι παραδοσιακοί χοροί της Ηπείρου" αυτόματα σε κάνει και καλό διευθυντή. Αυτό καλό θα ήταν να το χρησιμοποιήσει κάποιος για να μεταδώσει γνώση στους μαθητές. Γι'αυτό, άλλωστε, δεν το έκανε το μεταπτυχιακό;

 
Παναγιώτης
19 Οκτ 2015 19:35

Λέτε να βρεθεί ένας συνάδελφος να γίνει ΣΣ και να διδάσκει 10-12 ώρες; δυστυχώς δεν έχετε ιδέα τι κάνει ο ΣΣ όσοι μιλάτε εδώ μέσα. είναι απλοικό και βολικό να το λέτε εφόσον αγνοείτε τα πάντα που τον αφορούν. αν τους εκλέξει ο "λαός" , τότε χάρισμά του όσους εκλέξει, να τους χαίρεται και να τους κτυπά στην κεφαλή του όπως τους δ/ντές που εξέλεξε σε ορισμένα σχολεία ανατρέποντας τους "παλιούς". όποιος ΣΣ πάντως δεχτεί μια τέτοια εκλογή και τέτοια επιπλέον καθήκοντα, ας βάλει υποψηφιότητα, την του κορόιδου.....της εκπαίδευσης. εις εκ των μαθητών του Ιησού ΣΣ .

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
19 Οκτ 2015 18:29

Καλό θα ήταν να γυρίσουν στις τάξεις και οι σχολικοί σύμβουλοι και αυτοί που κάνουν προγράμματα κλπ μέχρι να υπάρχει η δυνατότητα να υπάρχουν εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων στα σχολεία όχι να φθάνει τέλος Οκτωβρίου και βάλε για να όλοκληρωθούν οι τοποθετήσεις
Επίσης οι εκπαιδευτικοί που έχουν λιγότερες ώρες διδασκαλίας λόγω ηλικίας και προυπηρεσίας μπορούν να μένουν υποχρεωτικά και να εκτελούν χρέη γραμματεία εφόσον δεν υπάρχουν γραμματείς στα σχολεία
Πηγαίνεις να δικαιολογήσεις απουσίες και δεν υπάρχει κανείς Και έχει πάρει και άδεια απο τη δουλειά σου και η δουλειά σου δε γίνεται
Πράγματα που μπορούν να γίνουν χωρίς κόστος να γίνουν

 
Δάσκαλος της τάξης
19 Οκτ 2015 16:55

Όλοι συμφωνούμε ότι είναι απαραίτητο το Υπουργείο να κινηθεί με ταχύτατους ρυθμούς και να δημοσιευτεί όσο το δυνατό πιο γρήγορα η εγκύκλιος για τις κρίσεις σχολικών συμβούλων και διευθυντών εκπαίδευσης. Συμφωνώ με το Χρήστος Γεωργ. ότι η αβεβαιότητα μόνο κακό κάνει στα σχολεία.

 
Man.dis
19 Οκτ 2015 15:54

ΣΕΝΑΡΙΑ ΦΙΛΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ -ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ. ΣΕΝΑΡΙΟ 1. Εννοποιηση δνσεων Αθμιας Βθμιας καταργηση 50 και πλεον ΔΝΤΩΝ ΕΚΠΣΗΣ ανα νομο και οικονομια χιλιαδων αποσπασμενων εκπκων και δεκαδων Διοικητικων υπαλληλων. ΣΕΝΑΡΙΟ 2. Καταργηση ολων των Δνσεων Αθμιας Βθμιας για οικονομια και ισσοδυναμα με διατηρηση στην ιεραρχια Διοικησης μονο των Περιφερειακων Δνσεων οι Περιφερειακοι Δντες ειναι δικοι του . ΣΕΝΑΡΙΟ 3. Τοποθετηση Δντων Εκπσης απο τον Υπουργο με τον τροπο επιλογης Περιφερειακων ΔΝΤΩΝ. ΣΕΝΑΡΙΟ 4.Μειωση των δντων των Δημοτικων Σχολειων και Προισταμενων των Νηπιαγωγειων στο ενα τριτο ανα πολη περιοχη και νομο. ΣΕΝΑΡΙΟ 5,Συνδεση ηλεκτρονικη με τις περιφερειακες Δνσεις ολων των σχολικων μοναδων με υπευθυνο Δντη-ια ανα 5 -6 δημοτικα η νηπιαγωγεια ΣΕΝΑΡΙΟ 6 . Καταργηση ολων των επιδοματων ΘΕΣΗΣ. ΣΕΝΑΡΙΟ 7. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ και των εκπκων και του εκπκου εργου . ΣΕΝΑΡΙΟ 8.ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ολων των ΘΕΣΕΩΝ ΤΩΝ σχολικων συμβουλων για το εργο τους θα επιλεγουν εκπκοι ανα σχολικη Μοναδα απο τον συλλογο διδασκοντων ΜΕ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ. ΣΕΝΑΡΙΟ 9. ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΙΩΣΗ ΜΙΣΘΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ . Ε Ι Π Α Τ Ε= Τ Ι Π Ο ΤΑ ......-Εφιαλτικα σεναρια αλλα ΑΣ ΤΑ ΚΑΤΑΓΡΑΨΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΜΕ οχι βεβαια με ψηφοφορια ΑΛΛΑ ΕΧΟΝΤΑΣ Μεταπτυχιακο-Διδακτορικο για τα............ καμπαναρια της εκκλησιας.......... εξ αποστασεως ΠΑΝΤΑ . ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ. με ΠΤΥΧΙ0 ΑΠΟ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΚΑΙ .... ΧΩΡΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ . Νομιζω οτι βρηκαν τα ΙΣΣΟΔΥΝΑΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ..........ΘΑΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΡΕΣΤΑ ΑΠΟ ΕΝΟΙΚΙΑ- ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ.

 
Χρήστος Γεωργ.
19 Οκτ 2015 13:13

Η κρίση σχολικών συμβούλων είναι το θέμα που καίει περισσότερο τη σχολική κοινότητα. Η παιδεία είναι εθνική υπόθεση και η παιδαγωγική καθοδήγησή της είναι το πλέον σημαντικό. Πρέπει να δρομολογηθεί η διαδικασία των κρίσεων με συγκεκριμένες πλέον ημερομηνίες, γιατί η αβεβαιότητα μόνο κακό κάνει στα σχολεία μας.

 
Ελένη
19 Οκτ 2015 10:47

Οι εκπρόσωποι των σχολικών σύμβουλων που είναι και πιο ειδικοί αλήθεια ρωτήθηκαν ή πότε θα ρωτηθούν;
Είμαι αλήθεια περίεργη να μάθω τις απόψεις των Περιφερικών Διευθυντών για το θέμα και τι αυτοί υποστήριξαν.
Δεν ξέρω εάν υπάρχουν εξαιρέσεις, άλλα από όσο γνωρίζω στην πλειοψηφία τους ανάμεσα τους δεν υπάρχουν πρώην διευθυντές εκπαίδευσης ή σχολικοί σύμβουλοι.
Επομένως έχουν πολύ λιγότερα προσόντα .
ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΑΥΤΟΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΜΕ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΕΡΩΤΗΜΑ, ΙΔΙΩΣ ΣΤΟΝ ΚΑΤΕΞΟΧΗ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΟΥΕΙΝΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΩΣ ΘΑ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΑΡΑΓΕ;
Είναι άλλωστε γνωστό και έχει ειπωθεί και στο ευρωκοινοβούλιο ότι κάποιοι δεν εφάρμοσαν καν τον νόμο για την αξιολόγηση αλλά για τον λόγο αυτό επιβραβεύτηκαν
ΤΕΛΙΚΑ ΠΟΥ ΤΡΑΒΑΕΙ ΑΥΤΗ Η ΕΡΗΜΗ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΑΣ;

 
Δημήτρης Κ.
19 Οκτ 2015 10:30

Οι επιλογές των Διευθυντών Σχολείων με εκλογές, απέδειξαν στην πράξη την αποτυχία του " μονοετούς (διετούς τελικά) πειράματος Κουράκη -Μπαλτά".
Όσοι δεν την "έχουν αράξει στην καρεκλίτσα τους»… εκεί στην Αθήνα, μπορούν να κάνουν μία βόλτα από τα σχολεία και θα διαπιστώσουν "ιδίοις όμμασι", ότι σε πολλά σχολεία έχουν δημιουργηθεί φατρίες, ομάδες «δικών μου» και «αντιπάλων», αντιπολίτευση, κλίκες και δεν συμμαζεύεται…!!!
Αν γίνουν οι επιλογές των Διευθυντών Εκπαίδευσης κατά τον ίδιο τρόπο θα γίνει ... «της κακομοίρας». Ήδη μόνο με το ρεπορτάζ του esos έχουν ξεκινήσει οι ομαδοποιήσεις και οι κομματικές προσεγγίσεις. Αν το Υπουργείο θεωρεί ότι με τις κλίκες θα επιλεχθούν οι καλύτεροι, ας προχωρήσει με τον Νόμο Κουράκη, αν όχι ας σκεφτούν κάτι άλλο, ίσως τον Ν. 3848 με κάποιες βελτιώσεις.
Χρόνος υπάρχει...
Όσον αφορά τους σχολικούς συμβούλους, πιστεύω ότι ο ρόλος τους είναι κομβικός τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρέπει να επιλεγούν, αξιοκρατικά, οι καλύτεροι σύμφωνα με τις επιστημονικές τους περγαμηνές και όχι την κομματική τους ταυτότητα. Ο Νόμος 3848 είναι και σε αυτήν την περίπτωση μία βάση, με την προϋπόθεση ότι θα προταθεί η επιστημονική κατάρτιση των υποψηφίων σε σχέση με τη συνέντευξη και τις προϋπηρεσίες…

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.