Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Τ. ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Γιατί δεν άλλαξα το Σ. Γκλαβα από το ΙΕΠ

Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ενώ μπορούσε δεν άλλαξε την ηγεσία του ΙΕΠ μόλις ανέλαβε για δύο λόγους
Δημοσίευση: 25/10/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ενώ μπορούσε δεν άλλαξε την ηγεσία του ΙΕΠ μόλις ανέλαβε για δύο λόγους.

Πρώτον είχε μπροστά της πανελλήνιες εξετάσεις και δεν θέλαμε να διαταράξουμε μία διαδικασία και δεύτερον είχαμε το άνοιγμα των σχολείων που έπρεπε να γίνει με τους καλύτερους δυνατούς όρους και ως εν μέσω μίας διαδικασίας αλλαγής  της διοίκησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Με αυτά τα λόγια ο πρώην Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης εξήγησε στους Βουλευτές της Επιτροπής Μορφωτικών υποθέσεων γιατί δεν αντικατέστησε τον πρόεδρο του ΙΕΠ Σ. Γκλαβά, ο οποίος είχε διοριστεί σ αυτή τη θέση από τον Κ. Αρβανιτόπουλο, και σημείωσε: "Αυτό δεν σημαίνει ότι είμαστε ευχαριστημένοι με την προηγούμενη διοίκση καθώς υπήρχε μία διαφορετική φιλοσοφία η οποία συνεχίζεται και τώρα με την νέα πολιτική ηγεσία”.

Ο κ. Κουράκης απευθυνόμενος στο νέο πρόεδρο του ΙΕΠ Γ. Κουζέλη του είπε τα εξής:

  1. Θεωρώ κ. Κουζέλη ότι αυτά που αναφέρατε πραγματικά είναι τα καίρια σημεία να επιμείνω και εγώ στην αλλαγή όχι μόνο του περιεχομένου του βιβλίου αλλά και τον τρόπο διδασκαλίας και μάλιστα είπατε μία λέξη που μου άρεσε ότι ένας από τους άξονες είναι η αξιοποίηση και της διεθνούς εμπειρίας.
  2.  Να θυμίσουμε ότι αυτό που καθομολογουμένως είναι ένα από τα καλύτερα ίσως και το καλύτερο σύστημα της Φινλανδίας ήδη έχει αρχίσει εδώ και μερικά χρόνια μία προεργασία που θα εφαρμοστεί μετά από μερικά χρόνια και όχι την επόμενη σχολική χρονιά.
  3. Όσον αφορά το να μην διδάσκουμε ριζική αλλαγή που λέει δεν πρέπει να διδάσκονται τα μαθήματα μεμονωμένα φυσική, νέα ελληνικά, μαθηματικά, φιλολογικά μαθήματα χωριστά αλλά μέσα από επιστημονικές ενότητες όπως ακριβώς  είναι και στον πραγματικό κόσμο που δεν υπάρχει διάκριση ανάμεσα σε ένα φυσικό φαινόμενο και ένα μαθηματικό φαινόμενο ή ένα βιολογικό φαινόμενο και αρχίζουν και εκπαιδεύονται οι διδάσκοντες πάνω σε αυτή την νέα αντίληψη ώστε τα παιδιά να βγαίνουν έξω στην κοινωνία με τα περισσότερα δυνατά εφόδια όσον αφορά την καθολική αντίληψη των πραγμάτων το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ομολογουμένως έχει να κάνει πάρα πολύ σημαντική δουλειά.       
  4. Πρέπει να πω ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής είναι ο κύριος σύμβουλος βέβαια, όμως το αν θα πετύχει το Υπουργείο ή όχι, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την δουλειά που θα κάνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής - και όσον αφορά τα προγράμματα για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και όσο αφορά τα παιδιά Ρομά και όσον αφορά τους τρόπους αντιμετώπισης της σχολικής διαρροής, σημειωτέων ότι έχουμε υποχρέωση από την Ε.Ε. να μειώσουμε τον αριθμό της σχολικής διαρροής, που αυτό είναι και βιβλία και εκπαιδευτικοί και κονδύλια και πολλά άλλα μέτρα, και θεωρώ ότι είναι ένα από τα πρώτα.
  5. Νομίζω, από όσο τον ξέρω και από παλιότερα τον κύριο Κουζέλη, είναι η ευτυχέστερη επιλογή που θα μπορούσε να γίνει αυτή τη στιγμή από πλευράς του Υπουργείου Παιδείας και όσον αφορά τη συγκρότηση περί τα εκπαιδευτικά, αλλά και όσον αφορά το αντικείμενο που έχει υπηρετήσει και εμπράκτως αλλά και σε επίπεδο σπουδών, όσο αφορά στη διοίκηση όλου αυτού του πράγματος, το πώς χειρίζεται όλη αυτή τη διαδικασία και βεβαίως το ίδιο του το έργο, το οποίο πέρα από το βιογραφικό το οποίο είναι αυτά τα χαρτιά, είναι η συμμετοχή του σε όλα τα κοινωνικά δρώμενα και αυτό είναι μια πολύ μεγάλη εγγύηση για το τι θα γίνει από δω και πέρα.
  6. Τέλος- και τώρα δεν μιλάω σαν εκπρόσωπος του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. για την διατύπωση γνώμης, η οποία είναι ενθέρμως θετική- θα ήθελα όμως να πω στον κύριο Υπουργό που ανέφερε το θέμα των θρησκευτικών· βεβαίως η αλλαγή του περιεχομένου της διδασκαλίας των θρησκευτικών, θα πρέπει να το δει και αυτό το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, πλην όμως εάν πρόκειται - και συνηγόρων και εγώ - να γίνει ένα μάθημα το οποίο θα απαρνηθεί τον κατηχητικό και ομολογιακό χαρακτήρα και θα πάμε σε μια πιο σύγχρονη εκδοχή του μαθήματος, θα έλεγα ότι, ναι, όταν θα γίνει αυτό το πράγμα, όντως όλα τα παιδιά όπως διδάσκονται φυσική, μαθηματικά, νέα ελληνικά, να είναι και αυτό το μάθημα έτσι όπως το είπαμε.
  7. Μέχρι τότε όμως, νομίζω ότι το έχετε πει και εσείς, θα πρέπει η αντισυνταγματική η διάταξη «Λοβέρδου», που υποχρεώνει την δήλωση του θρησκεύματος και των θρησκευτικών πεποιθήσεων, πάραυτα να ανακληθεί, υλοποιώντας και την δική σας την αντίληψη ότι αυτό το πράγμα δεν στέκεται και από πλευράς Συντάγματος.
  8. Βεβαίως, αυτό που μπορούμε - για να μην αισθάνονται οι άνθρωποι ανίσχυροι - αναφέρομαι στην εκκλησία, στην ορθοδοξία, ως ανίσχυρη, είναι ότι εγώ θα συνηγορούσα ότι το μάθημα αυτό στο βαθμό που θα αλλάξει περιεχόμενο, ναι τότε, δεν υπάρχει κανένας λόγος, γιατί δεν πρόκειται πια για μια ομολογιακή πίστη και κατάθεση ότι είμαι ή δεν είμαι αυτό, τότε πλέον να εξαλειφθεί αυτή η δυνατότητα απαλλαγής του μαθήματος, όπως δεν απαλλάσσεται τώρα από το μάθημα της χημείας έτσι και εν γένει.
  9. Αλλά, έως τότε, νομίζω ότι οφείλει το Υπουργείο πάραυτα να κάνει ανάκληση της εγκυκλίου «Λοβέρδου».

Σχόλια (2)

 
fontas
25 Οκτ 2015 19:34

Αν δεν ανταποκρινόταν στις ανάγκες του Υπουργείου και στα καθήκοντά του, αν κρυφοσαμποτάριζε το έργο σας, γιατί δεν κάνατε δεκτή την παραίτησή του, που γράφει η Ελένη ότι σας υπέβαλε;
Μήπως σας βοηθούσε σε θέματα που έπρεπε να διαχειριστείτε, όπως το κλείσιμο της χρονιάς και το άνοιγμα της νέας, σύμφωνα με όσα εσείς αναφέρατε;

 
Ελένη
25 Οκτ 2015 16:55

Με το που αναλάβατε εσείς κ. Κουράκη, ο πρόεδρος του Ι.Ε.Π., όπως και άλλοι σε παρόμοιες θέσεις, σας είχαν υποβάλλει την παραίτησή τους.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ