Placeholder

ΒΟΥΛΗ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Οι μαθητές να γνωρίσουν και τις θρησκευτικές παραδόσεις και αξίες των άλλων ανθρώπων

Δημοσίευση: 28/10/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

-Από τις βασικότερες επιδιώξεις της εκπαίδευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι να εφοδιάσει τους μαθητές με τα στοιχεία εκείνα που είναι απαραίτητα, ώστε να ζήσουν αρμονικά στην πολυπολιτισμική κοινωνία της Ευρώπης.
 
-Να γνωρίσουν, δηλαδή, οι μαθητές όχι μόνο τη δική τους θρησκευτική κληρονομιά, αλλά και τις θρησκευτικές παραδόσεις και αξίες των άλλων ανθρώπων.

Τα παραπάνω τονίζει ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης απαντώντας  στη Βουλή, σε ερώτηση του Βουλευτή Ν. Νικολόπουλου, και σημειώνει τα εξής:

Α. Η επιδίωξη αυτή πέραν του ότι στοχεύει, με βάση τη γνώση, στο σχηματισμό μιας κοινωνίας ανεκτικότερης στην ετερότητα, υλοποιεί παράλληλα και το δικαίωμα του παιδιού στη γνώση.

Β. Καθώς η ευρωπαϊκή θρησκευτική εκπαίδευση προβάλλει ως ένα αρκετά πολυεπίπεδο ζήτημα, κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι ελεύθερη και υπεύθυνη να επιλέξει τον χαρακτήρα και τις κατευθύνσεις της σχολικής θρησκευτικής εκπαίδευσης που αναπτύσσει.

Γ. Και είναι φυσικό ότι αυτή η επιλογή σχετίζεται στενότατα με τη συνάφειά της, όπως είναι οι ιδιαίτεροι ιστορικοί και πολιτικοί λόγοι, το θρησκευτικό τοπίο και η παράδοση της χώρας, ο ρόλος και οι αξίες της θρησκείας στη συγκεκριμένη κοινωνία, η δομή και η ιστορία του εκπαιδευτικού συστήματος, η ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική

Δ. Το μάθημα των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση διδάσκεται βάσει ενός συγκεκριμένου Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών, υπηρετώντας τους γενικούς στόχους, όπως αυτοί περιγράφονται στο νόμο 1566/85, χωρίς βεβαίως να παραθεωρούνται και οι λοιπές  προβλέψεις που αφορούν στη λειτουργία κάθε μαθήματος ενταγμένου στο Ωρολόγια Πρόγραμμα (διαδικασία αξιολόγησης, εξεταστικές δοκιμασίες, βαθμολόγηση κλπ).

Ε. Για ιστορικούς λόγους το μάθημα των Θρησκευτικών στη χώρα μας έχει ομολογιακό χαρακτήρα.
Αυτό συνιστά έναν αναχρονισμό που τον αντιλαμβάνονται και φωτισμένοι ιεράρχες και Θεολόγοι.

Ζ. Είναι αναγκαία η αναμόρφωση των Θρησκευτικών, ώστε, να γίνει μάθημα θρησκειολογίας, γνώσης των θρησκειών, με την ιδιαίτερη παρουσίαση του πολιτισμικού ρόλου της ορθοδοξίας στη χώρα μας.

Η. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής  θεσμικά αρμόδιο, επεξεργάζεται σχετικές προτάσεις.

Α. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗ ΓΡΑΠΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

Β. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ  ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ

Σχόλια (2)

 
manolis
28 Οκτ 2015 22:12

Χωρίς πρώτα να γνωρίσουν τις δικές τους κ.Υπουργέ; ποιά παιδαγωγική μέθοδος τα λέει αυτά; Να μάθουμε τότε και την ιστορία των κινέζων, των αφρικανικών λαών κλπ, παράλληλα με τη δική μας. Τη γλώσσα παράλληλα με καμμιά δεκαριά άλλες. Στο ίδιο μάθημα. Μιλάτε σοβαρά υπουργέ; τα παιδιά δεν θα ξέρουν τι τους γίνεται. Τόσο σοφία χρειάζεται για να γίνει κατανοητό αυτό ή υπάρχουν σκοπιμότητες όπως πχ. το να φαγωθεί το ΕΣΠΑ και οι ιδεολογίες τύπου πολτοποίησης του λαού;

 
Mr Νίκος
28 Οκτ 2015 19:32

Τώρα, να πιστέψω οτι το ΙΕΠ, από μόνο του επεξεργάζεται προτάσεις για αλλαγή του μαθήματος των θρησκευτικών δεν είναι πολύ;
Δεν είναι πολύ πιο πιθανό να έδωσε συγκεκριμένη εντολή το υπουργείο και να χρησιμοποιεί το ΙΕΠ απλά σαν άλλοθι; Aλλά είπαμε κε Φίλη, η πρώτη φορά αριστερά δεν πρέπει να διαφέρει κάπου;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.