Placeholder

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Η ΕΓΕ για τις ανακοινώσεις ΕΕΦ και ΕΕΧ για τις προσλήψεις αναπληρωτών ΠΕ04

Δημοσίευση: 29/10/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική από αυτή που επικαλούνται οι ενώσεις ΕΕΦ και ΕΕΧ σχετικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών ΠΕ04, τονίζει η Ελληνική Γεωλογική Εταιρεία με επιστολή της προς τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη.

Ειδικότερα η επιστολή έχει ως εξής:

Κύριε Υπουργέ

Στις 21-10-2015 η Ένωση Ελλήνων Φυσικών και η Ένωση Ελλήνων Χημικών δημοσίευσαν συντονισμένα άρθρα διαμαρτυρόμενες για τη μείωση των προσλήψεων αναπληρωτών των ειδικοτήτων τους, απευθυνόμενοι παράλληλα και στον Υπουργό Παιδείας.

Η διαπίστωση αυτή προκύπτει αβίαστα από το κοινό τους αίτημα: “οι επόμενες φάσεις καθορισμού των θέσεων αναπληρωτών να γίνονται με κριτήριο τις πραγματικές ανάγκες σε όλες τις ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04 και με διαφανή τρόπο, διότι στο σημερινό δυσμενές εργασιακό και οικονομικό περιβάλλον η δίκαιη και ισότιμη μεταχείριση των πολιτών σε ότι αφορά στις ευκαιρίες και στις δυνατότητες εργασίας αποτελεί αδιαμφισβήτητη αναγκαιότητα” Την παραπάνω αρχή, η Ελληνική Γεωλογική Εταιρεία (ΕΓΕ) την αντιλαμβάνεται ως αίτημα για διδασκαλία των μαθημάτων του κλάδου ΠΕ04 από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

Το θέμα αυτό αγγίζει ένα κοινό πρόβλημα όλων των ειδικοτήτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πού σχετίζεται με τις β ́ αναθέσεις· την στελέχωση δηλαδή των εκπαιδευτικών δομών από μόνιμους και αναπληρωτές με τέτοιο τρόπο ώστε η διδασκαλία κάθε μαθήματος να γίνεται από την εκάστοτε ειδικότητα α ́ ανάθεσης, όπως ορίζεται από τις κείμενες διατάξεις, χωρίς στρεβλώσεις, με κυρίαρχο το πνεύμα της ισότιμης αντιμετώπισης και το σεβασμό σε μαθητές, εκπαιδευτικούς αλλά και στην επιστήμη που εκπροσωπεί ο καθένας.

Δυστυχώς, όσον αφορά την ειδικότητά μας κάτι τέτοιο δε συμβαίνει καθώς, όπως μαρτυρούν τα παρακάτω επίσημα στοιχεία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. (ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Α ́ΘΜΙΑΣ & Β ́ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Β ́ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ, ΤΜΗΜΑ Γ ́,Αρ. Πρωτ. 124982/Ε2/04-08-2015) για το σχολικό έτος 2014-2015, από τις 18.709 ώρες «Γεωλογία- Γεωγραφία» Α ́ και Β ́ Γυμνασίου, οι 12.247 καλύφθηκαν με β ́ ανάθεση .

Η ΕΓΕ συμφωνεί με την διατυπωθείσα αρχή και στηρίζει το συγκεκριμένο αίτημα των ενώσεων ΕΕΦ και ΕΕΧ για διαφάνεια και προσλήψεις βάσει πραγματικών αναγκών, αρχή που προϋποθέτει να λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των μόνιμων εκπαιδευτικών και το σύνολο των ωρών α ́ ανάθεσης!

Ελπίζουμε σύντομα να υπάρξει συνεννόηση όλων των Επιστημονικών Ενώσεων των Φυσικών Επιστημών ώστε να λυθούν τα προβλήματα του κλάδου μας (ΠΕ04) με βάση την παραπάνω αρχή.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα στοιχεία και απόψεις που περιλαμβάνονται στα κείμενα της ΕΕΦ και ΕΕΧ τα θεωρούμε αντίστοιχα ελλιπή και παραπλανητικά καθώς είναι αποσπασματικά  και δεν παρουσιάζουν την πραγματική εικόνα που επικρατεί.

Συγκεκριμένα, το κείμενο της ΕΕΧ αναφέρει τις μέχρι τώρα προσλήψεις αναπληρωτών ΠΕ 04 για το σχ. έτος 2015-16:

χωρίς ωστόσο να γίνεται αναφορά σε στοιχεία σχετικά με τη στελέχωση των εν λόγω ειδικοτήτων στις εκπαιδευτικές δομές καθώς και το σύνολο των ωρών των μαθημάτων τους α ́ ανάθεσης, από το πληροφοριακό σύστημα του Υπ. Παιδείας.

Κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο προκειμένου να προκύψει ολοκληρωμένη εικόνα και να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα όσον αφορά τις προσλήψεις αναπληρωτών ΠΕ04 αλλά και τις  μελλοντικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.

Δυστυχώς τα στοιχεία αυτά αποκρύπτονται  διαρκώς και επιμελώς ενώ όσες φορές έρχονται στην επιφάνεια δείχνουν ότι η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική από αυτή που επικαλούνται οι ενώσεις ΕΕΦ και ΕΕΧ .

Η ΕΓΕ είναι διαθέσιμη για κάθε διευκρίνιση σχετικά με τα στοιχεία τα οποία παραθέτονται στην παρούσα επιστολή και φυσικά έτοιμη να συμμετέχει εάν της ζητηθεί, σε οποιοδήποτε διάλογο μεταξύ των Επιστημονικών Ενώσεων.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση

Ο Πρόεδρος Δρ. Ευθύμης Λέκκας Καθηγητής

Σχόλια (3)

 
Βασιλης Γ.
31 Οκτ 2015 11:08

Σώπα ρε αχιλλέα! Που δεν μπορουν οι βιολόγοι και οι γεωλόγοι να ανταποκριθούν! Ειναι κατωτεροι? ή πιο βλάκες? πόσο δυσκολη ειναι η φυσικοχημεία του γυμνασίου δηλαδή! Και επειτα γιατί να τις κάνουν? αφού εχουν ώρες να κανουν οι βιολογοι και γεωλόγοι το μάθημά τους!
Και που ξερεις πόσο δυσκολη ειναι η βιολογία ας πουμε? μήπως το εχεις ξεσκίσει και συ στη Βιολογία! Ενω ταυτογχρονα πιστευεις οτι ειναι και πιο εύκολη. Το τιμάς το μάθημα. Πες πιο άλλο μαθημα θεωρεις ευκολο να στο δώσουμε.
Εν πασει περιπτώση εκφράζεις προκαταλήψεις και επιστημονικό ρατσισμό. Επειδή συμφωνουν και αυτοί με τους οποίους μιλάς δεν σημαίνει οτι έχεις και δίκαιο. Οι απόψεις σου εξακολουθούν να κάνουν άδικες διακρίσεις. Εκφράζεις ελιτισμό για τους φυσικοχημικούς, που εδράζεται στην ελληνική παράδοση.
Οσο για τους γονείς, ειναι γεγονός οτι θελουν να διδάσκεται κάθε μάθημα από την ειδικότητα, οπότε να μην ξανοίγονται οι ΠΕ04. Για να κλέψουμε όμως καμια οργανική βιολογίας ή γεωγραφίας στο διπλανό στο σπιτι μου σχολειο, ξεχνανε τους γονεις και γυρνανε στο "εμεις όμως μπορουμε να τα κάνουμε όλα ενώ οι άλλοι οχι" απο που και ως που? ούτε μια ώρα βιολογία δεν εκαναν στο πανεπιστήμιο οι φυσικοί? αρα δεν χρειάζεται να την σπουδάσεις. Απαξιώνουν και την επιστήμη, εχουν αγνοια,...... αλλα ξερουν οτι ειναι ευκολο.
Διοτι η αληθεια ειναι απλώς οτι συμφέρει.

 
Μαρκος
30 Οκτ 2015 17:24

Τα ιδια συμβαινουν απο φυσικους στον κλαδο του ΠΕ19/ΠΕ20.Ενω λοιπον οι φυσικοι φωνασκουν για τις δικαιες αναθεσεις στην βαση του τιτλου σπουδων του καθενος αποσιωπουν σκοπιμως οτι οι ιδιοι εχουν καταλαβει χωρις πτυχιο θεσεις πληροφορικης. Πολυ παραπανω δε μεσω 300ωρων σεμιναριων που διοργανωναν οι ιδιοι μεσω της ΕΕΦ

 
Axilleas
30 Οκτ 2015 16:27

Το θέμα είναι, ότι δεν μπορείτε (εσείς οι γεωλόγοι) να ανταποκριθείτε στα λοιπά μαθήματα του κοινού σας κλάδου ακόμα και στο γυμνάσιο(για το λύκειο δεν το συζητώ). Τα οποία μαθήματα (φυσική και χημεία) είναι απαιτητικά σε όλες τις τάξεις(εντάξει, βιολογία όλοι μπορούν να κάνουν). Ακόμα και τα παιδιά στο γυμνάσιο, όπου κατευθύνεται η πλειονότητα των γεωλόγων, απορούν όταν ακούν γεωλόγος και οι γονείς διαμαρτύρονται όταν γίνει γνωστή η ειδικότητά τους. Οι ίδιοι δε οι γεωλόγοι, το αποσιωπούν και αφήνουν τους μαθητές και τους γονείς να πιστεύουν ότι ειναι βιολόγοι ή χημικοί(παλαιότερα δήλωναν φυσικοί). Στην πραγματικότητα απορώ γιατί διορίζεστε στην εκπαίδευση;
Από την άλλη θα μου πεις, οι βιολόγοι μπορούν; Όχι, κι αυτοί δεν μπορούν, αλλά σε αυτούς πρόσθεσαν πολλές ώρες και υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να βολευτούν σε κανένα κοντινό λύκειο όπως και έγινε φέτος. Άσε που έχουν και το πρόσχημα, του πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος.
Εγώ νομίζω ότι η ένωση των γεωλόγων με τους βιολόγους σαν μία ειδικότητα π.χ ''επιστήμες της γης και της ζωής'' δηλαδή κάτι σαν τους παλιούς φυσιογνώστες αλλά με δύο κατευθύνσεις, θα έλυνε τα προβλήματά σας και θα ομαλοποιούσε τα πράγματα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ