Placeholder

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

Επιστολή στον υπουργό της Πανελλήνιας Ενωσης Βιοεπιστημόνων για τις προσλήψεις αναπληρωτών ΠΕ04

Δημοσίευση: 01/11/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Είναι γνωστό ότι οι μαζικές συνταξιοδοτήσεις των τελευταίων χρόνων και ή έλλειψη διορισμών είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία πολλών κενών στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Όλοι συμφωνούμε ότι η μόνιμη λύση δεν μπορεί παρά να είναι ο διορισμός μόνιμων καθηγητών στα κενά αυτά και η κάλυψη των κενών αυτών με αναπληρωτές είναι προσωρινή λύση.

Λαμβάνοντας υπόψη τις επιστολές με τις οποίες σας απευθύνθηκαν τόσο η Ένωση Ελλήνων Φυσικών όσο και η Ένωση Ελλήνων Χημικών, κρίνουμε απαραίτητο να εκφράσουμε τη γνώμη μας σχετικά με τα κριτήρια που καθορίζουν τους διορισμούς και τις προσλήψεις αναπληρωτών στον κλάδο ΠΕ04.

Συμφωνούμε ότι η καλύτερη δυνατή εκπαίδευση μπορεί να επιτευχθεί αν τη Φυσική την διδάσκουν οι συνάδελφοι Φυσικοί και τη Χημεία οι Χημικοί. Όμως και η διδασκαλία της Βιολογίας προϋποθέτει εκπαιδευτικούς με καλή γνώση του αντικειμένου, εμπειρία και κατάρτιση που για την Βιολογία μόνο οι Βιολόγοι την έχουν. Επομένως και την Βιολογία πρέπει να την διδάσκουν Βιολόγοι και την Γεωλογία - Γεωγραφία οι Γεωλόγοι.

Συμφωνούμε ότι ο διορισμός αναπληρωτών πρέπει να γίνεται με κριτήριο τις πραγματικές ανάγκες σε όλες τις ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04 και με διαφανή τρόπο ώστε να διασφαλίζεται η ισότιμη μεταχείριση όλων των ειδικοτήτων του κλάδου ΠΕ04.

Από τις ανακοινώσεις της ΕΕΦ και της ΕΕΧ φαίνεται ότι «αδικούνται» στους διορισμούς αναπληρωτών και διορίζονται «άλλοι» για να διδάξουν Φυσική και Χημεία. Ποιοι απέμειναν για να είναι οι «άλλοι»; Οι Βιολόγοι και οι Γεωλόγοι.

Είναι όμως ορθό αυτό; Τα στοιχεία του ΥΠΠΕΘ δεν συνηγορούν υπέρ των ανακοινώσεων αυτών.

1. Αριθμός μονίμων εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ04, 2015-2016. (στοιχεία ΥΠΠΕΘ)

Φυσικοί 4281 (52,38%),
Χημικοί 1943 (23,77%),
Βιολόγοι (και Φυσιογνώστες) 1167 (14,55%) και  
Γεωλόγοι 760 (9,30%).

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το σχολικό έτος 2014-2015 λειτουργούσαν 2.806 Γυμνάσια και Λύκεια επομένως, αντιστοιχεί περίπου ένας Βιολόγος σε κάθε τρία σχολεία, αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στην παρούσα φάση, η Βιολογία διδάσκεται κυρίως από μη Βιολόγους.

Πως εξηγείται να υπηρετούν σχεδόν τετραπλάσιοι Φυσικοί και διπλάσιοι Χημικοί από τους Βιολόγους; Με ποιο διδακτικό ωράριο δικαιολογούνται οι αριθμοί αυτοί; Εφόσον με τους υπηρετούντες Βιολόγους δεν καλύπτονται στο ελάχιστο οι απαιτούμενες ώρες Βιολογίας, περισσεύουν ώρες για να διδάξουν οι Βιολόγοι και άλλα μαθήματα; Ποιος τελικά διδάσκει μαθήματα άλλων ειδικοτήτων;

Οι αριθμοί αυτοί είναι αποτέλεσμα ανορθολογικών ποσοστώσεων που επικράτησαν για πολλά χρόνια, καθιστώντας τους Βιολόγους «ακριβοθώρητους» στα σχολεία και καταδικάζοντας τους Βιολόγους και τους μαθητές μας σε άδικη και ανισότιμη προσφορά ευκαιριών.

2. Κενά και διορισμοί 361 αναπληρωτών 2015-2016. (στοιχεία ΥΠΠΕΘ)

Από τον πίνακα των διορισμών αναπληρωτών φαίνεται ότι οι προσλήψεις Βιολόγων και Γεωλόγων είναι αναλογικά μικρότερος από τα αντίστοιχα κενά, σε αντίθεση με τις προσλήψεις Φυσικών και Χημικών που είναι αναλογικά υψηλότερες από τα κενά. Ο υψηλός αριθμός αναπληρωτών Βιολόγων οφείλεται αποκλειστικά στα τεράστια κενά Βιολόγων που υπάρχουν στα Γυμνάσια και τα Λύκεια όλης της χώρας.

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Εφόσον όλες οι Επιστημονικές Ενώσεις συμφωνούν μέσω των ανακοινώσεων τους για διαφανή τρόπο προσλήψεων και διορισμών καθώς και δίκαιη και ισότιμη μεταχείριση όλων των ειδικοτήτων, ευελπιστούμε στη θετική σας ανταπόκριση για την υλοποίηση τόσο στο παρόν όσο και στο μέλλον, αυτών ακριβώς των αιτημάτων.

Για το ΔΣ της ΠΕΒ,
Ο Πρόεδρος της ΠΕΒ                    Ο Γεν. Γραμματέας της ΠΕΒ                                          
Κόλλια Παναγούλα                                        Κατωπόδης Γεώργιος       

 

Σχόλια (4)

 
Βασίλης Γ.
02 Νοε 2015 21:25

πρώτον, η Φυσικη έχει αυξηθει στο γυμνάσιο, και ετσι γεμισε το γυμνασιο μονοώρα (απαραδεκτο). Η αύξηση αυτή ήταν μια προσπάθεια να καλυφθει το πλεονασμα φυσικων που έχουν καταφύγει στα γυμνάσια. Εκεινη την εποχή (2013) το οργανικό πλεόνασμα των φυσικών ξεπερνούσε τους χίλιους. Στα δε "γυμνασια" των ανεπτυγμένων χωρών είτε αν οι φυσικές επιστημες ειναι ξεχωριστα μαθηματα είτε αν ειναι ενοποιημένο μάθημα, οι ώρες βιολογιάς ή βιολογικών θεμάτων (αντίστοιχα) είναι ή ίσες μεταξύ φυσικης Βιολογίας ή είναι της βιολογίας περισσότερες. Οι περισσότερες ωρες παραδεχομαι δεν κάνουν ένα μάθημα πιο σημαντικο. Υπάρχουν 1700 γυμνάσια και 1100 βιολόγοι σε γυμνάσια και λύκεια. Δεν κρύβονται οι βιολόγοι στα γυμνάσια λοιπόν. Αλλοι ομως ναι.
Στα ΕΠΑΛ φέτος η Βιολογία δεν υπάρχει σε καμιά τάξη. Στην επαγγελματική εκπαίδευση του εξωτερικού υπάρχει εξισου με την φυσική. Ποιά αύξηση εγινε στα ΕΠΑΛ? εκει βεβαια μειώθηκε ΚΑΙ η φυσική!
Στα λύκεια έγινε η εξίσωση στα γενικής παιδείας όπως ειναι όντως στο εξωτερικό. Αυτή ειναι η παγκόσμια πραγματικότητα. Μόνο στην Γ λυκείου, το παρατράβηξαν λίγο, όμως ειναι παροδικό και προβλέπεται να μην συνεχιστεί.
Το οργανικό πλεόνασμα των Φυσικών δεν δημιουργήθηκε επειδή μειώθηκαν οι ώρες Φυσικής. Φέτος είναι στο +910, από τα χαμηλότερα όλων των εποχών. Αν όμως δεν καταργούνταν η Φυσική γενικής παιδείας και δεν μειώνονταν και η Φυσική στα ΕΠΑΛ (αλλά και η Βιολογία στο 0 που την χρησιμοποιούσαν οι άλλοι με Β ανάθεση) θα ήταν στο ιστορικό χαμηλό +400.
Αν δεν γινόταν η εξίσωση των Φυσικών επιστημών στο Λύκειο και η κατάργηση της Βιολογίας στα ΕΠΑΛ, οι Βιολόγοι θα ήταν και πάλι στο -500. Οπότε αν θέλετε να καταργηθεί πάλι το μάθημα της Βιολογίας από μερικές τάξεις για να χρειάζεστε μόνο άλλους 500 Βιολόγους.... δεν είναι αυτό παιδαγωγική λογική.
Θεωρώ επίσης προκλητικό να λές Βιολογία και Ξερό ψωμί, ενώ η Φυσική κυριαρχούσε παραδοσιακά στην Ελλάδα και στην μέση ανατολή, υποτιμώντας τα υπόλοιπα μαθήματα του σχολείου, με "πανεπιστήμονες" εκπαιδευτικούς, από την στιγμή που το περισσότερο που ζητώ εγώ προσωπικά είναι η ΙΣΟΤΗΤΑ.

 
K. T.
02 Νοε 2015 09:56

Και για να έχουμε καλό ερώτημα, για πες μας εσύ που κόπτεσαι για την αξία της Βιολογίας (αναμφισβήτητο αυτό) από που τις βρήκατε τις ώρες που αξίζατε; Μήπως, λέω μήπως, τις βρήκατε εις βάρος των άλλων ΠΕ04; Έτσι βρεθήκατε ελλειμματικοί εσείς και πλεονάζοντες οι υπόλοιποι... Όσο για τη Φυσική, εσύ που αναφέρεις τον υπόλοιπο κόσμο για τη Βιολογία, αυτός ο υπόλοιπος κόσμος τη Φυσική τόσο χαμηλά την έχει; Μήπως γνωρίζεις πρόσφατα δημοσιεύματα από τον υπόλοιπο κόσμο στον οποίο τα Πανεπιστήμια και τα Πολυτεχνεία αρχίζουν να διαμαρτύρονται για το χαμηλό επίπεδο των φοιτητών στη Φυσική; Ότι οι φοιτητές δεν μπορούν να αντιληφθούν αλλά και δε γνωρίζουν απλά καθημερινά πράγματα; Αλλά είπαμε: Βιολογία και ξερό ψωμί!

 
Βασίλης Γ.
02 Νοε 2015 08:35

Δεν τα εχεις υπολογίσει καλά. Όντως ομως η βιολογία διδάσκεται σαν δυωρο στο λύκειο. Οπότε για πες μας γιατί δεν πρέπει να διδάσκεται καθόλου? Επίσης εισαι από τους λίγους που θέλουν τα μονόωρα. Εισαι σίγουρα εκαπιδευτικός εν ενεργεία? για πες μας και τι θα γίνει αν δεν διδάσκεται η βιολογία! Μήπως δεν θα μπορείς και εσύ να συμπληρώσεις ωράριο? ξέρεις πόσο διδάσκεται στον υπόλοιπο κόσμο η βιολογία? οχι δεν εννοώ στην κύπρο! Τον πλανήτη εννοώ!
Με ποιό δικαίωμα υποστηρίζεις να καταργηθεί! δεν μιλάς για μείωση, για μηδενισμό μιλάς! Ή να γινει μονόωρο. Εδώ ολοι παλεύουν να γι ουν τα μονόωρα δύωρα γιατι τα μονόωρα ειναι αντιπαιδαγωγικά και εςύ ακόμα θέλεις να καταδικάςεις τα άλλα μαθήματα! Μήπως υποτιμάς το μάθημα?

 
En energeia ekpaideytikos pe.04
01 Νοε 2015 18:55

Μια χαρη αδικημενοι Βιολογοι. Ολα φταινε μονο στο οτι γινοντουσταν λαθος οι διορισμοι (ανορθολογικα) ή μηπως στο οτι εχετε δεκαπλασιασει τις ωρες Βιολογιας στο Λυκειο. Παντου Βιολογια δυωρη ενω υπηρχε σε ορισμενες ταξεις και αυτη ηταν μονοωρη. Οποτε μη μας ζαλιζετε με τις ελλειψεις σας, αφου ειναι ωρες που καποιοι στις επιτροπες εχουν απαιτησει να γινουν ωρες βιολογιας ωρες αλλων μαθηματων.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.