Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Τι είπαν οι πρόεδροι της ΟΛΜΕ και ΔΟΕ και ο υπουργός συμφώνησε σε όλα

Δημοσίευση: 03/11/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Θέλω να συμφωνήσω με τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, σε όλα τα βασικά σημεία».

Αυτό ήταν το σχόλιο του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, μετά την ολοκλήρωση των ομιλιών των προέδρων της ΟΛΜΕ Ελ. Ζωγραφάκη και της ΔΟΕ Θαν Κικινή.

Η πρόεδρος της ΟΛΜΕ στην ομιλία της είπε τα εξής:

ΚΕΝΑ- ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
Καταρχάς θα ήθελα να πω ότι τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης δυστυχώς, ερχόμαστε σε αυτό το νομοθετικό έργο, ενώ τα μεγάλα ζητήματα της υπό χρηματοδότησης και το πρόβλημά που ταλαιπωρεί τη δημόσια εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια, δεν γίνεται καμία συζήτηση όπως είναι το θέμα των διορισμών και των κενών που υπάρχουν στα σχολεία.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
Ερχόμαστε να συζητήσουμε πολύ επιμέρους διατάξεις, γενικώς οι περισσότερες από αυτές θεωρούμε ότι έρχονται να λύσουν τεχνικές λεπτομέρειες που έπρεπε να ρυθμιστούν λόγω των αλλαγών που έχουν συντελεστεί και πέρυσι στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευσης και κάποια πράγματα, τα οποία θεωρούμε αυτονόητη υποχρέωση της πολιτείας όπως το να εξοφλούνται συνάδελφοι που έχουν πάρει μέρος ή σε πανελλαδικές εξετάσεις τα προηγούμενα χρόνια ή έχουν προσφέρει υπερωριακή απασχόληση σε διάφορους τομείς. Αυτά θεωρούμε αυτονόητη υποχρέωση και δε θα τα σχολιάσουμε.
Θεωρούμε σαν θετικό τη ρύθμιση που γίνεται με τα ποσοστά στους παλιούς και νέους απόφοιτους, και μάλιστα το ποσοστό εισαγωγής για τους παλιούς απόφοιτους να καθορίζεται μετά τις αιτήσεις που θα έχουμε, ποιοι δύνανται να προσέλθουν με το καινούργιο σύστημα. Άρα, να καθοριστεί ένα ποσοστό με βάσει την αναλογία. Και ορίζεται και η αναλογία παλιών και νέων στο 60 και 40 σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Έτσι και αλλιώς ξέρουμε ότι φέτος και σε εφαρμογή του ν.4183 που δεν άλλαξε με τον προηγούμενο νόμο, προηγείται το απολυτήριο, η απόκτηση απολυτηρίου για τους αποφοίτους των λυκείων και έπεται η διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Άρα τα ποσοστά όπως είναι κατανεμημένα θεωρούμε ότι θα υπάρχει μια δικαιοσύνη, άρα τα παιδιά επιλέγουν με βάση τι θεωρούν ότι είναι πιο σωστό για αυτούς, τι μπορεί να ανταποκριθεί καλύτερα στις δικές τους ανάγκες και στη μαθησιακή προετοιμασία ούτως ώστε, να ανταποκριθούν στο βάρος των εξετάσεων.

ΟΛΥΜΠΙΑΔΕΣ
Δεν θέλουμε να ασχοληθούμε ιδιαίτερα γιατί είναι τυπικές οι ρυθμίσεις που κάνει, για καθ’ υπέρβαση εγγραφή αποφοίτων λυκείου σε μαθητές που έχουν βραβευθεί σε Ολυμπιάδες ή σε ευρωπαϊκό διαγωνισμό για νέους επιστήμονες. Μπαίνει όμως για πρώτη φορά μια προϋπόθεση, ότι για τη συμμετοχή αυτών των μαθητών πρέπει να επιτευχθεί μέσος όρος βαθμών στα μαθήματα που εξετάστηκαν στις πανελλαδικές, τουλάχιστον ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού που θεωρούμε ότι είναι μια θετική ρύθμιση.

ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ
Και πάμε τώρα στα επίδικα τα τρία ζητήματα που θεωρούμε εμείς σοβαρά. Πρώτον, υπηρεσιακά συμβούλια και τρόπος που τα υπηρεσιακά ορίζονται. Να πούμε ότι η θέση της ΟΛΜΕ είναι η σταθερή θέση που έχει διατυπώσει τα τελευταία  χρόνια, να υπάρχει τρίτος αιρετός στα υπηρεσιακά συμβούλια, που να εκφράζουν τον κλάδο.Άρα, μιλάμε για δύο μέλη που θα είναι ορισμένα, όπου εδώ έχουμε μια μεγάλη διαφοροποίηση, πρώτων δεν παίρνουν κάποια προσόντα ή κριτήρια, απλώς μπαίνει μόνο το κριτήριο της προϋπηρεσίας, που πρέπει να έχει δεκαπενταετή πραγματική εκπαιδευτική διδακτική υπηρεσία και θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρχουν και κάποια άλλα προσόντα για να γίνει η επιλογή από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης. Αλλά σας είπα, ότι το βασικό δικό μας αίτημα είναι το να υπάρχει τρίτος αιρετώς στα Υπηρεσιακά Συμβούλια και προφανώς πρόσκληση ενδιαφέροντος, το θεωρούμε αυτονόητο στο σημείο 6, του άρθρου 42, όπου λέει ότι θα καθορίζει τη διαδικασία και κάθε άλλη λεπτομέρεια με Υπουργική Απόφαση, οπότε θεωρούμε ότι τέτοια θέματα θα ρυθμίζονται και ότι θα πρέπει να υπάρχουν έτσι και αλλιώς.

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Στο θέμα του Οργανισμού του Υπουργείου Παιδείας, θεωρούμε ότι θέσεις που σχετίζονται με το αντικείμενο της δουλειάς, εάν θέλετε των εκπαιδευτικών, όπως είναι οι Διευθύνσεις Σπουδών Πρωτοβάθμιας - Δευτεροβάθμιας, εμείς θεωρούμε αυτονόητο ότι σε αυτές τις θέσεις πρέπει να είναι Εκπαιδευτικοί και όχι Διοικητικοί Υπάλληλοι και άρα συμφωνούμε με αυτή τη ρύθμιση .

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ- ΓΕΙΝΟΙ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ
 Συμφωνούμε απόλυτα στη παράγραφο 14, του άρθρου 26 του νόμου 3879/2010 που καταργείται, γιατί θεωρούσαμε αδιανόητη τη διάταξη, διορισμένη από την κάθε Κυβέρνηση, Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς, Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι Οργανισμών, μετά τη λήξη της θητείας τους, που σημαίνει με την αλλαγή Κυβέρνησης, να κατέχουν τη θέση του Συμβολικού Συμβουλίου, άρα, συμφωνούμε με αυτή την πλήρη κατάργηση.  

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΙΚΙΝΗΣ

Ο Πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) Θανάσης Κικινής τόνισε τα εξής:

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
Εκ μέρους της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας έχουμε να πούμε, όπου δυστυχώς τα είχαμε πει και τον Μάιο, την προηγούμενη φορά που ήμασταν πάλι εδώ, ότι σε ρυθμίσεις οι οποίες έχουν έναν κατεπείγοντα χαρακτήρα, για μας το πραγματικό επείγον ήταν η ρύθμιση των ζητημάτων που απασχολούν την εκπαίδευση. Τα ανέφερε προηγουμένως και η συνάδελφός από την ΟΛΜΕ, δηλαδή, το θέμα της υπο-χρηματοδότησης της εκπαίδευσης, τα θέματα των Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών τα οποία είχε δεσμευτεί η πολιτική ηγεσία ότι θα τα προτάξει. Τα θέματα της ύφεσης θέσεων για τις ειδικότητες που εκκρεμεί από πέρυσι και είναι ένα ζήτημα που ταλανίζει τον κλάδο μας, τα θέματα εν γένει των διορισμών που χάθηκαν, παρότι προβλέπονταν στο φετινό προϋπολογισμό, ενώ λίγης, αυτό που ταλαιπώρησε συνολικά την εκπαίδευση και συνεχίζει να την ταλαιπωρεί είναι τα χιλιάδες κενά.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Επίσης, σημείο δεσμεύσεις και αυτό της πολιτικής ηγεσίας, το θέμα της κατάργησης του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης - χειραγώγησης που μας είχε βρει σύμφωνους το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Για εμάς αυτά ήταν τα πραγματικά επείγοντα και αυτά περιμέναμε να δούμε πρώτα.

ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ
Τώρα, όσον αφορά συγκεκριμένα τα θέματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα συμφωνήσω με αυτά που είπε και η εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ ότι το κυρίαρχο για μας σε ό,τι έχει να κάνει με τη λειτουργία των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, ήταν και αίτημα του κλάδου μας και ήταν η θεσμοθέτηση του τρίτου αιρετού εκπροσώπου των εργαζομένων στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Ακριβώς γιατί έχουν να κάνουνε με θέματα των εργαζομένων και είναι πάρα πολύ σημαντική η ενίσχυση της παρουσίας. Ήταν ένα σημείο στο οποίο η σημερινή Κυβέρνηση, όταν ήταν στη θέση της Αντιπολίτευσης, συνηγορούσε και το υποστήριζε.
Από εκεί και πέρα για τη διαδικασία η οποία μπαίνει, οι σοβαρές ενστάσεις οι οποίες έχουν να κάνουν είναι με το ότι δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια πρόσκληση και κάποια κριτήρια, δεν ξέρω εάν αυτό θα υπάρξει στην Υπουργική Απόφαση, αλλά καλό θα ήτανε να το ξέραμε από τώρα, δεν λέμε ότι ήταν αρκετά τα κριτήρια, της απλά διοικητικής εμπειρίας που έβαζε το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο, όμως, πιστεύουμε ότι θα πρέπει να υπάρχουν κριτήρια, έτσι ώστε να εξασφαλίζονται στοιχεία ισονομίας και διαφάνειας και όχι μόνο οι δεκαπενταετής υπηρεσία. Από εκεί και πέρα επίσης θεωρούμε ελάττωμα το ότι ο Διευθυντής Εκπαίδευσης δεν μπορεί απ' ό,τι φαίνεται να ορίζει τον Αναπληρωτή του, πράγμα το οποίο το κάνει για αυτόν ο Περιφερειακός Διευθυντής.

ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ-ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ
Δεν ξέρουμε εάν αυτό είναι στο πνεύμα ενός ελέγχου της πυραμίδας της εκπαίδευσης, κάτι το οποίο το είδαμε και με την επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών, οι οποίοι παρότι έγινε προκήρυξη και κατατέθηκαν βιογραφικά, ακολουθήθηκε μια συγκεκριμένη συνταγή από τα παλιά, την επιλογή, δηλαδή των ημετέρων. Από εκεί και πέρα θεωρούμε ότι το ζήτημα της παράτασης της θητείας των Σχολικών Συμβουλίων είναι ένα επίσης προβληματικό σημείο, γιατί, να θυμίσω ότι στη διαδικασία της επιλογής των στελεχών είναι κάτι το οποίο να προτάσσεται, πριν ακόμη γίνουν οι Διευθυντές, κάτι που έγινε την περασμένη χρόνια.Είναι ένα πολύ προβληματικό σημείο, γιατί αφενός παρουσιάζει την απουσία μελέτης νομοθετικού πλαισίου, αλλά υπάρχει και ένα υπαρκτό πρόβλημα, το οποίο έχει να κάνει με τα πολλά κενά από αποχωρήσεις σχολικών συμβούλων με συνταξιοδότηση και την μη λειτουργία των συμβουλίων επιλογής, κάτι το οποίο τουλάχιστον αφού γίνεται η παράταση πρέπει να γίνει άμεσα, γιατί υπάρχουν περιοχές οι οποίες δεν έχουν σχολικό σύμβουλο και υπάρχει ταλαιπωρία για τους εκπαιδευτικούς, αλλά και για τους ίδιους τους σχολικούς συμβούλους.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ- ΓΕΙΝΟΙ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ
Επίσης, θέλω να πούμε και τα θετικά στοιχεία, τα οποία υπάρχουν και είναι τα εξής. Η  κατάργηση της παρ. 14 του άρθρου 26 του ν.3879, όπου τοποθετημένοι από τις κυβερνήσεις σε θέσεις γενικών, ειδικών γραμματέων και περιφερειακών διευθυντών κ.λπ., αποκτούσαν άμα τη αποχωρήσει τους τη θέση του σχολικού συμβούλου, κάτι το οποίο η Διδασκαλική Ομοσπονδία είχε ζητήσει να αποσυρθεί.

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Επίσης, τα όσα ορίζονται στο άρθρο 43 του σχεδίου νόμου και επαναφέρουν τη δυνατότητα που υπήρχε στο παρελθόν, σε εκπαιδευτικούς να αναλαμβάνουν καθήκοντα προϊσταμένων στα τμήματα και τις διευθύνσεις που υπάγονται στη γενική διεύθυνση σπουδών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι αυτονόητο, γιατί είναι αυτοί οι οποίοι γνωρίζουν καλύτερα απ’ όλους τα ζητήματα και θα ελαχιστοποιήσουν τις τριβές και τις παρεξηγήσεις που υπάρχουν εξαιτίας αυτής της λειτουργίας.

 

Σχόλια (3)

 
teos
04 Νοε 2015 14:05

Η ΔΟΕ, σε αντίθεση με την ΟΛΜΕ, διεκδικεί θέτοντας τα ουσιαστικά αιτήματα του κλάδου σε κάθε συνάντηση με τον υπουργό. Αντίθετα η ΟΛΜΕ είναι ενδοτικότερη από ποτέ. Ωμά πλέον η ΟΛΜΕ τάσσεται υπέρ της αξιολόγησης (αποτίμησης κατά συριζαίους) αλλά, "χρυσώνοντας το χάπι", ζητά να γίνει υπό προϋποθέσεις. Συμφωνώ απόλυτα με τον sim που θέτει εκ νέου το υπαρκτό πρόβλημα της παιδαγωγικής καθοδήγησης.

 
sim
04 Νοε 2015 09:10

Σωστά θέτει τα θέματα ο πρόεδρος της ΔΟΕ και ελπιδοφόρα η συμφωνία του κ. Υπουργού.
Άμεση λοπόν κάλυψη των πολλών κενών από τους πίνακες στις νευραλγικές θέσεις σχολικών συμβούλων. Δεν μπορούν να παραμένουν κενές μέχρι 31/8/2016...
Η παιδαγωγική καθοδήγηση είναι απαραίτητη για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. Ισότητα και δημοκρατική μεταχείριση όλων των υποψηφίων εκπαιδευτικών...

 
Μαίρη
03 Νοε 2015 20:08

Δηλαδή ο νέος Υπουργός Παιδείας συμφωνεί με την κατάργηση της αξιολόγησης!!! ... και η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ για την παιδεία που είναι όρος του 3ου Μνημονίου, τι λέει; Να μην αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί; Δεν το νομίζω, κύριε Υπουργέ.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ