Η Ένωση Φυσικών για τις προσλήψεις αναπληρωτών ΠΕ04.01

04/11/2015

Άκουσε το άρθρο

Με το παρόν υπόμνημα θα θέλαμε να σας επισημάνουμε το μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί μετά τις προσλήψεις 1ης και 2ης φάσης αναπληρωτών καθηγητών στον κλάδο ΠΕ04-01.
Συγκεκριμένα, αναφερόμαστε στις προσλήψεις Φυσικών (ΠΕ04-01) οι οποίες ανέρχονται στις  148, χημικών (ΠΕ04-02) οι οποίες ανέρχονται στις 103 και Βιολόγων (ΠΕ04-04) οι οποίες ανέρχονται στον εντυπωσιακό αριθμό των 361!!!

Ήταν αναμενόμενο ότι θα προκύψει κάποια διαφορά αριθμών προσλήψεων μεταξύ Φυσικών και Βιολόγων. Είναι συνέπεια των ισάριθμων περίπου ωρών διδασκαλίας του νέου Αναλυτικού Προγράμματος  που έχει δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη ζήτηση  Βιολόγων από τις κατά τόπους διευθύνσεις για την κάλυψη των κενών τους ειδικά για τα Λύκεια, αλλά η σημαντική αλλοίωση της κατανομής των ειδικοτήτων  ΠΕ04 που παρατηρούμε από την αρχή αυτής της σχολικής  χρονιάς ξεπερνά κάθε φαντασία. Πιο συγκεκριμένα:

Η αναλογία προσλήψεων Φυσικών – Βιολόγων την προηγούμενη σχολική χρονιά 2014-15 ήταν περίπου 1:1,  ήτοι: (324 αναπληρωτές Φυσικοί έναντι 331 αναπληρωτών Βιολόγων).

Τη φετινή σχολική χρονιά η αναλογία προσλήψεων Φυσικών – Βιολόγων είναι περίπου 1:3!!!! ήτοι: (148 αναπληρωτές Φυσικοί έναντι 361 αναπληρωτών Βιολόγων).

Είναι απορίας άξιο τα παραπάνω νούμερα αν αναλογιστεί κανείς τα περσινά κενά και τις αντίστοιχες προσλήψεις με τις φετινές συνταξιοδοτήσεις των Φυσικών.
Δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση ο μειωμένος αριθμός προσλήψεων του κλάδου των Φυσικών (ΠΕ04-01). Πολύ απλά τα νούμερα δεν βγαίνουν και είναι παγκοσμίως αποδεκτό ότι οι «αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια».

Η παραπάνω αναλογία προσλήψεων δημιουργεί εξαιρετικά σοβαρά προβλήματα όπως:

Α. Οξύτατα κοινωνικά προβλήματα διότι οδηγούνται στην ανεργία συνάδελφοι οι οποίοι μέχρι σήμερα  έχουν μεγάλες προϋπηρεσίες, εργάζονταν συνεχώς τα προηγούμενα χρόνια στηρίζοντας το δημόσιο σχολείο σε όλη την Ελλάδα.

Β. Εργάζονται Βιολόγοι ακόμη και από τον πίνακα Γ χωρίς καμία προηγούμενη εμπειρία στο χώρο της εκπαίδευσης.

Γ. Υπάρχουν πολλά παράπονα από σχολεία της Περιφέρειας και του Κέντρου ότι το μάθημα της Φυσικής και ειδικά της κατεύθυνσης διδάσκεται επί το πλείστον από ειδικότητες που το έχουν ως Β’ ανάθεση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ανεπαρκή διδασκαλία και εκπαίδευση των μαθητών σε βασικό μάθημα προετοιμασίας για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Θα θέλαμε να σας επιστήσουμε την προσοχή ότι το μάθημα της Φυσικής είναι βασικό στην ανάπτυξη κριτικής ικανότητας και συμβάλλει αποφασιστικά στην δόμηση παραγωγικής σκέψης. Δεν είναι τυχαίο ότι μαζί με τα Μαθηματικά διδάσκεται σε όλες τις σχολές Θετικών επιστημών καθώς και στις Πολυτεχνικές Σχολές. Παρακολουθούμε με λύπη την απαξίωση ενός μαθήματος που στήριξε την εκπαίδευση στη χώρα μας προς όφελος μαθημάτων που παρέχουν απλώς εγκυκλοπαιδικές γνώσεις. Σημειώνουμε ότι η διαμόρφωση τρόπου σκέψης είναι σημαντική στην εποχή μας όπου η βασική δεξιότητα που πρέπει να έχει ένας εργαζόμενος είναι «να μαθαίνει πως να μαθαίνει». Επιπρόσθετα η γνώση της Φυσικής είναι σημαντική στον επιστημονικό αλφαβητισμό ενός πολίτη μιας δημοκρατικής κοινωνίας που θα κληθεί να έχει άποψη για σύγχρονα θέματα όπως π.χ. η πυρηνική ενέργεια που σημειωτέον δεν διδάσκεται με το σημερινό αναλυτικό πρόγραμμα.

Συνοψίζοντας, πρέπει πριν από την πρόσληψη της 3ης φάσης να εξορθολογιστεί η προαναφερόμενη δυσαναλογία προσλήψεων η οποία δημιουργεί πολλά προβλήματα είτε στην ομαλή λειτουργία των σχολείων και την εκπαίδευση των παιδιών είτε στην ανεργία των συναδέλφων αυτούς τους δύσκολους καιρούς σύμφωνα πάντα και με τις εξαγγελίες της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου για τη στήριξη του Δημόσιου σχολείου.

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, δεν αντιπαρατίθεται με κανέναν επιστημονικό κλάδο, ούτε και απαξιώνει τη σπουδαιότητα κανενός γνωστικού αντικειμένου.

Στηρίζουμε τα δίκαια αιτήματα των συναδέλφων μας απορώντας εύλογα για την αναλογία προσλήψεων που έχει διαμορφωθεί τη φετινή σχολική χρονιά.

Θεωρούμε ότι η πρόσφατη αναλογία προσλήψεων απαξιώνει συναδέλφους καθηγητές με εμπειρία και προϋπηρεσίες 40, 50 ή και περισσότερων μηνών που έχουν στηρίξει το Δημόσιο Σχολείο ανεξάρτητα από το ορεινό ανάγλυφο ή το απομακρυσμένο των νησιών  σε όλη την Ελλάδα.

ΤΟ ΔΙΟΙΚΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ Ε.Ε.Φ

 

Σχόλια (4)

jj
|

Αγαπητή ΕΦΕ για τους φυσικούς εκείνους που διδάσκουν πληροφορική με πρώτη ανάθεση θα δούμε καμία ανακοίνωση; ναι το ξέρω το αλλομε τον τοτο...

Σπύρος Πάγκαλος
|

Αγαπητοί της ΕΕΦ. Στον Πειραιά που δουλεύω όλα τα σχολεία ζητούν Βιολόγους ενώ πολλοί φυσικοί κάνουν Βιολογίες για να συμπληρώσουν το ωράριό τους. Που οφείλεται αυτό;
α) Παλαιότερα οι προσλήψεις φυσικών ήταν πολλαπλάσιες από τις των Βιολόγων (Το 2011 οι φυσικοί στο Πειραιά ήταν 328 και οι Βιολόγοι 24) και
β) αυξήθηκαν οι ώρες της Βιολογίας και μειώθηκαν της Φυσικής (αυτό φυσικά σηκώνει πολύ συζήτηση αν είναι λογικό- για μένα δεν είναι..).
Άρα η ανακοίνωση της ΕΕΦ είναι καθαρά συντεχνιακή, μονόπλευρη και αγνοεί της ανάγκες ων σχολείων. Θα ήταν λογικό κάποιος φυσικός που δεν το' χει (μερικοί το' χουνε) να διδάξει πχ Βιολογία κατεύθυνσης;
Σπύρος (σσ χημικός)

Βασίλης Γ.
|

Επίσης, πολύσωστά καταλάβατε πως τα νούμερα δεν βγαίνουν. Είτε τα περσινά νούμερα είναι λάθος, είτε τα φετεινά, είτε και τα δύο είναι λάθος. Και τα περσινά κενά και τα φετινά κενά να είναι σωστά δεν γίνεται. Ρωτήσατε το τμήμα διορισμών να ανακοινώσει τα κενά να μας λυθεί η απορία? Επίσης ρωτήσατε να σας δώσουν πόσες ώρες φυσικής διδάσκονται σε β ανάθεση και από ποιούς, για να δούμε αν ειναι αλήθεια αυτό που ισχυρίζεστε? οι αριθμοί θα δειξουν την αλήθεια, αλλά δεν ξέρω αν θέλετε να την μάθετε!

Στέλιος
|

Έγινε κανένας σεισμός; Δεν άκουσα κατι ..
Πάντα ετεροχρονισμένα αντιδρα ο κλάδος... Αφού χάσαμε ωρες στο λύκειο, απαξιώθηκε το μαθημα,
βγάλανε ανακοίνωση ....

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ