Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Διαμαρτυρία για την πρόταση κατάργησης των Ειδικών Μαθημάτων από τις Πανελλαδικές

Δημοσίευση: 10/11/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε την πρόταση του  Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε.) η οποία προβλέπει την  κατάργηση εξέτασης των ειδικών μαθημάτων, συμπεριλαμβανομένου και του Πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος της ξένης γλώσσας, με βασικό επιχείρημα-πρόφαση  την ανάγκη μείωσης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων

Αυτό αναφέρει επιστολή του Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών  Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αποφοίτων Πανεπιστημίου, προς τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη, ενώ τονίζονται τα εξής:

-Μία τέτοια πρόταση συνιστά βάναυση προσβολή της  αρχής της αμεροληψίας, δεδομένου ότι δεν περικόπτεται η εξέταση μαθημάτων τα οποία μάλλον δεν αντιστοιχούν στις ειδικότητες των μελών του ΔΣ.

-Ως ΔΣ του ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.ΓΑ. εκφράζουμε έντονα τη διαμαρτυρία μας για αυτή την τόσο  αντιδημοκρατική και αντιεπιστημονική  πρόταση του Ε.Ο.Ε. που η μόνη της τεκμηρίωση συνίσταται στην υποτιθέμενη κατοχή αναγνωρισμένων πιστοποιητικών γλωσσομάθειας από πλευράς  υποψηφίων μαθητών.

-Είναι το λιγότερο προκλητικό και σκανδαλώδες μία Επιτροπή του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας να προτείνει τη στροφή των μαθητών –ιδιαίτερα στη σημερινή οικονομική συγκυρία- στην ιδιωτική εκπαίδευση ερχόμενη σε πλήρη αντίθεση με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για  κατ’ επίφαση τελικά δημόσια και δωρεάν παιδεία.

-Επιπλέον, θα θέλαμε να μας διευκρινιστεί με ποια ακριβώς κριτήρια χαρακτηρίζεται, κατά την άποψη του Ε.Ο.Ε., μία εξεταστική διαδικασία παρωχημένη, όταν η διαδικασία είναι ακριβώς η ίδια που  ακολουθείται και για τα υπόλοιπα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

-Θα επιθυμούσαμε ακόμη να μας εξηγηθεί με ποια ακριβώς λογική θα πρέπει να εισαχθούν μαθητές σε μία πχ ξενόγλωσση φιλολογία χωρίς να εξετασθούν στην προαπαιτούμενη γνώση της αντίστοιχης γλώσσας. Με την ίδια ακριβώς λογική θα μπορούσαν και οι υπόλοιποι μαθητές να εισάγονται στη Μαθηματική Σχολή ή στο Χημικό, χωρίς να απαιτείται  να εξετασθούν στα Μαθηματικά ή στο μάθημα της Χημείας, αφού με τη λογική του Ε.Ο.Ε., έχουν διδαχθεί επαρκώς τα αντίστοιχα γνωστικά αντικείμενα στα έξι χρόνια φοίτησής τους στη Β/θμια Εκπαίδευση ή στα φροντιστήρια. Ποια είναι η λογική η οποία υπαγορεύει  την κατάργηση εξέτασης  ενός γνωστικού αντικειμένου, από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα, με μόνη τεκμηρίωση το λαϊκίζον επιχείρημα της  δυσκολίας μετακίνησης των μαθητών; Απορούμε πως ο Ε.Ο.Ε. αυτοχαρακτηρίζεται διοικητική αρχή με επιτελικό και επιστημονικό χαρακτήρα.

-Σε καμία περίπτωση ένας επιστημονικός οργανισμός δεν θα προέβαινε σε προτάσεις τόσο αντιεπιστημονικές, επιπόλαιες και πρόχειρες, χωρίς μελέτη, επιστημονική τεκμηρίωση, έρευνα, στατιστική ανάλυση ή δείκτες αξιολόγησης.  

-Αναφορικά δε με το επιχείρημα της μη διδασκαλίας των ειδικών μαθημάτων στο Δημόσιο Σχολείο, θα ήταν πολύ περισσότερο πρόσφορη και συνακόλουθη με την επιθυμία του Υπουργείου Έρευνας και Θρησκευμάτων για αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου, μία πρόταση που θα τόνιζε την ανάγκη διδασκαλίας αλλά και επαρκούς προετοιμασίας των μαθητών για τις εξετάσεις  μέσα στο ίδιο το Δημόσιο σχολείο.

-Αναμένοντας τη θέση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

 

Σχόλια (1)

 
teos
11 Νοε 2015 12:53

Τι να πεις δεν υπάρχουν λόγια. Μέχρι τώρα το μόνο έργο τους είναι να καταργούν και να μην βελτιώνουν ότι έκαναν οι "άλλοι". Έλλειψη σοβαρότητας ή ευκαιρία εφαρμογής στο λαό των ιδεοληψιών;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ