Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Εν αγνοία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. η πρόταση του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων στα ΑΕΙ για τα Ειδικά Μαθήματα

Η ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. ούτε γνώριζε, ούτε, πολύ περισσότερο, υπέδειξε την ανάληψη τέτοιας πρωτοβουλίας
Δημοσίευση: 13/11/2015
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Ο Εθνικός Οργανισμός  Εξετάσεων  είναι μία ανεξάρτητη αρχή και η όποια πρωτοβουλία , ενέργεια ή δράση του – άρα και η συγκεκριμένη- δεν τελεί υπό τον προληπτικό έλεγχο του ΥΠΠΕΘ.

Β. Η  ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. ούτε γνώριζε, ούτε, πολύ περισσότερο, υπέδειξε την ανάληψη τέτοιας πρωτοβουλίας.

Την παραπάνω γραπτή ανακοίνωση εξέδωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας, με αφορμή το έγγραφο του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων, το οποίο αποκάλυψε το esos ,   προς τους προέδρους των τμημάτων των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ με το οποίο τους κάνει γνωστό ότι προσπαθεί να διερευνήσει τη δυνατότητα  για μεταβολή ή και τυχόν κατάργηση της εξέτασης των ειδικών μαθημάτων, για τμήματα και σχολές που απαιτούν επιπλέον εξέταση σε ειδικά μαθήματα.

Ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας απέστειλε έγγραφο (σ.σ. με ημερομηνία 21-10-15) προς τους προέδρους των τμημάτων των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ με το οποίο τους κάνει γνωστό ότι προσπαθεί να διερευνήσει τη δυνατότητα  για μεταβολή ή και τυχόν κατάργηση της εξέτασης των ειδικών μαθημάτων, για τμήματα και σχολές που απαιτούν επιπλέον εξέταση σε ειδικά μαθήματα, και σημειώνει:

Α. Οι λόγοι, για τους οποίους μπορεί να υπάρξουν αλλαγές στα ειδικά μαθήματα είναι κυρίως οι ακόλουθοι:

1. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι μια πολύπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία.

Θα ήταν ευπρόσδεκτο από την εκπαιδευτική κοινότητα να μειωθούν τα εξεταζόμενα μαθήματα και άρα αυτή η παρατεταμένη εξεταστική διαδικασία των υποψηφίων, πολλοί εκ των οποίων μετακινούνται από μακρινές αποστάσεις για να εξεταστούν  στα ειδικά μαθήματα (π.χ. νησιά προς Αθήνα).

2. Ενδεχομένως, ο υπαρχων τρόπος εξέτασης των ειδικών μαθημάτων δεν ικανοποιεί πλήρως τις απαιτήσεις του γνωστικού αντικειμένου των  αντίστοιχων τμημάτων (πχ χαμηλό ή υψηλό ή αντίστοιχο επίπεδο εξέτασης)

3. Τα ειδικά μαθήματα που εξετάζονται και το επίπεδο εξέτασής τους δεν διδάσκονται στα δημόσια σχολεία, με αποτέλεσμα να χρειάζεται εξωσχολική προετοιμασία.

4. Με την επιτυχή εξέταση στα ειδικά μαθήματα, οι υποψήφιοι πριμοδοτούνται με πολλά μόρια και έτσι εισάγονται στα αντίστοιχα τμήματα, ακόμη και με πολύ χαμηλές επιδόσεις στα κύρια μαθήματα.

5. Ειδικά για τις ξένες γλώσσες, η εξέταση των υποψηφίων  σε αυτές φαντάζει παρωχημένη, δεδομένου ότι σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι κατέχουν  αναγνωρισμένο πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, το οποίο μόνο του θα μπορούσε να είναι επαρκές για την εισαγωγή στα αντίστοιχα τμήματα.

B. Κατόπιν των παραπάνω, ο Οργανισμός Εξετάσεων καλεί τα τμήματα των ΑΕΙ, σε πρώτο στάδιο να διαβιβάσουν, μέχρι και τις 13 Νοεμβρίου,  τις απόψεις τους για τη δυνατότητα μεταβολής ή τυχόν κατάργησης της εξέτασης των ειδικών μαθημάτων, ώστε σε επόμενο στάδιο “να προβούμε  σε περαιτέρω επαφή για την υλοποίηση τυχόν αλλαγών από πανελλαδικές Εξετάσις έτους 2017.

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ

Με αφορμή επιστολή του Πανελλήνιου Συλλόγου Γαλλικής Γλώσσας προς τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη σχετικά με το ζήτημα, την οποία δημοσίευσε σήμερα το esos (ΔΙΑΒΆΣΤΕ ΕΔΏ) o Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων, εξέδωσε απάντηση στην οποία αναφέρει τα εξής:

Ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε.) στα πλαίσια του επιστημονικού και επιτελικού χαρακτήρα του  ανέλαβε την πρωτοβουλία να έρθει σε επαφή με τα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, για την εισαγωγή στα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικά μαθήματα.

Για το σκοπό αυτό, υπέβαλε προς τα εν λόγω τμήματα διερευνητικό ερώτημα για το κατά πόσον επιθυμούν τυχόν αλλαγές στην εξέταση των ειδικών μαθημάτων. Σε καμία περίπτωση ο Ε.Ο.Ε. δεν θα πρότεινε οποιαδήποτε αλλαγή και προς το παρόν βρίσκεται σε αναμονή της γνώμης των τμημάτων.

Η σχετική πρωτοβουλία του Ε.Ο.Ε. αποσκοπεί στη βελτίωση του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οποιαδήποτε τυχόν αλλαγή προκύψει, θα ισχύσει μετά από εκτενή μελέτη και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και προφανώς όχι για τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2016.

 

Σχόλια (1)

 
Mr Νίκος
16 Νοε 2015 01:43

Δυο παρατηρήσεις
Πόσο πιθανό είναι ο κος Δάσιος που υπογράφει το έγγραφο, να σκέφτηκε από μόνος του, ότι πρέπει να απλοποιηθούν οι εξετάσεις χωρίς να έχει μιλήσει (ή να του έχει μιλήσει) το υπουργείο; Καθόλου πιθανό
Γιατί άραγε διαμαρτύρονται οι επιστήμονες της γαλλικής για αντιδημοκρατικότητα (!) έχουν κάποιο όφελος από τις πανελλαδικές; Πολύ πιθανό

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.