Εθνικός Διάλογος

Κ. ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ: Εμπειρογνώμονες στον Εθνικό Διάλογο για την παιδεία

Δημοσίευση: 26/11/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στην Επιτροπή των Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής  θα υπάρχουν και εμπειρογνώμονες και η πρόταση που θα γίνει στην πρώτη συνεδρίαση είναι όλα τα κόμματα να προτείνουν ίδιο αριθμό εμπειρογνωμόνων, δε θα υπάρχει πλειοψηφία είτε του κυβερνώντος κόμματος είτε οποιουδήποτε άλλου. Με αυτή τη λογική θέλουμε να επιδιώξουμε τις συνθέσεις που σας έλεγα.  

Αυτό ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Κ. Γαβρόγλου ,στη σημερινή συνέντευξη τύπου για τον Εθνικό Διάλογο και υπογράμμισε τα εξής:

Α.  Αυτή τη στιγμή συζητάμε για μία εκπαίδευση που έχει γραφειοκρατικοποιηθεί πλήρως. Η γραφειοκρατικοποίηση της εκπαίδευσης υπονομεύει τη Δημοκρατία, αυτό το κλίμα θέλουμε να αντιστρέψουμε.

Β.  Και ο τρόπος που θέλουμε να το αντιστρέψουμε δεν είναι επειδή θέλουμε να κάνουμε όλες αυτές τις συζητήσεις για να γίνει στο τέλος ένας νόμος υποχρεωτικά. Προφανώς ορισμένα πράγματα θα αποτυπωθούν και σε νόμους, αλλά ας απαγκιστρωθούμε όλοι, το λέω και αυτοκριτικά για μας, ότι όλα δεν είναι θέμα αποτύπωσης σε νόμο, πολλά είναι και θέματα νοοτροπίας κι ελπίζουμε η δημοσιοποίηση και νομιμοποίηση των προβλημάτων να συμβάλλει σε αυτή την αλλαγή νοοτροπίας.

Γ. Να σας υπενθυμίσω ενδεχομένως ότι ενώ έχετε δίκιο ότι υπήρχαν πολλές Επιτροπές και τα λοιπά, εγώ προσπάθησα να κάνω μία έρευνα και σχεδόν καμία δεν ήταν με αυτή τη λογική που μόλις τώρα είπαμε και αυτή που ανέλυσε ο κ. Υπουργός. Συνήθως ήταν για τη διατύπωση νομοθετικών….

Δ. Επειδή το θέμα πρόσβασης στο πανεπιστήμιο απασχολεί όλη την κοινωνία, απασχολεί εμάς και με τον κ. Λιάκο έχουμε γράψει, έχουμε συζητήσει και με τον κ. υπουργό από παλιά. Η πρόσβαση στο πανεπιστήμιο δεν είναι ένα τεχνικό πρόβλημα προς λύση.

Ε. Όταν η μέση οικογένεια δίνει 10 χιλιάδες ευρώ για να πάνε τα παιδιά της στο πανεπιστήμιο, στη συνέχεια έχουμε ένα ουσιαστικά ακυρωμένο λύκειο και ένα πανεπιστήμιο πολύ κάτω των προσδοκιών της κοινωνίας, τότε αν θέλουμε και να δούμε αυτό το παράλογο πράγμα της παραπαιδείας και να αναβαθμίσουμε το λύκειο και να αναβαθμίσουμε το πανεπιστήμιο, θα μείνουν οι εξετάσεις κάτι που είναι όπως είναι σήμερα; Εξ ορισμού δε θα είναι έτσι. Αλλά δε θα αρχίσουμε από τις εξετάσεις για να πάμε στα άλλα, τα άλλα θα προσδιορίσουμε.

Ζ. Και τέλος, το είπαν αλλά θέλω κι εγώ να κάνω έτσι μία πολύ προσωπική κατάθεση, μέσα σε αυτή την κρίση, μέσα σε αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, αυτοί που κρατάνε τα πανεπιστήμια και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς θεσμούς στο πόδι, είναι οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι αυτή τη στιγμή πραγματικά δίνουν μία μάχη που θα πρέπει από θέση ευθύνης ανά πάσα στιγμή να την αναγνωρίζουμε.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ