ΒΟΥΛΗ

ΒΟΥΛΗ: Ναι κατά πλειοψηφία στο νέο πρόεδρο της ΔΕ των Π. Πειραματικών Σχολείων

Τι είπε στους Βουλευτές ο νέος πρόεδρος της ΔΕΠΠΣ
Δημοσίευση: 04/12/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, κατά πλειοψηφία, διατύπωσε θετική γνώμη για την καταλληλότητα του προτεινόμενου για διορισμό στη θέση του Προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.),  Καθηγητή  Δημητρίου Ψύλλου.

Ειδικότερα οι Βουλευτές εκπρόσωποι των  κομμάτων ψήφισαν ως εξής:

ΣΥΡΙΖΑ:   Υπέρ της υποψηφιότητας.

ΝΔ: Λευκό

ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ: Παρών.

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ): Παρών

ΚΚΕ: Λευκό

ΠΟΤΑΜΙ: Παρών

ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ: Παρών

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ: Υπέρ της υποψηφιότητας.

ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΝΕΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Ο Προτεινόμενος για διορισμό στη θέση του Προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.), μιλώντας προς τους Βουλευτές της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής , τόνισε τα εξής:

Α. Δεν είμαι μόνο Αντιπρόεδρος της Δ.Ε.Π.Π.Σ., αλλά είμαι και επί τριετία Πρόεδρος του Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, το οποίο έχει τέσσερις βαθμίδες, νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο. Άρα, είναι ένα σχολείο που μπορεί να προσφέρει πλούσιες εμπειρίες στο επιστημονικό του Συμβούλιο.

Β. Τα Πειραματικά Σχολεία έχουνε δύο δρόμους. Ο ένας είναι ο δρόμος, να είναι καλά δημόσια σχολεία και στην κοινωνία πάρα πολλές φορές ένα Πειραματικό Σχολείο θεωρείται ότι είναι ένα καλό δημόσιο σχολείο και τίποτα παραπάνω και το δεύτερο είναι, να είναι ένα σχολείο το οποίο προάγει την εκπαιδευτική καινοτομία, δοκιμάζει, πετυχαίνει ή αποτυγχάνει και με αυτή την έννοια είναι πιλοτικό, διότι, η εκπαιδευτική καινοτομία σε θέματα βιβλίων, διδακτικών μεθόδων, αναλυτικών προγραμμάτων όπως είναι η δόκιμος στην ερευνητική πρακτική, πολλές φορές πρέπει να δοκιμάζεται, διότι, δεν σημαίνει ότι θα πετύχει. Μπορεί να πετύχει και μπορεί να αποτύχει.

Γ. Άρα, το πιλοτικό στοιχείο είναι εγγενές όταν κανείς θέλει να εισάγει κάτι καινούργιο μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα, πάντοτε βέβαια με την περιφρούρηση της προσωπικότητας των μαθητών και την περιφρούρηση της προσωπικότητας των εκπαιδευτικών.

Δ. Τα σχολεία αυτά δεν είναι μόνο καινοτομικά για τους μαθητές. Θα πρέπει να είναι σχολεία καινοτομικά και για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Γι’ αυτό και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί είναι αυξημένων προσόντων. Η επιλογή τους γίνεται μέσα από Επιτροπές και κατόπιν προκήρυξης για πενταετή θητεία με δικαίωμα ανανέωσης για άλλα πέντε χρόνια, έτσι ώστε στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί να πάνε σε άλλα σχολεία και να είναι αυτοί που μπορεί να παίρνουν κάτι καινούργιο στα περισσότερα σχολεία.

Ε. Η άποψή μου είναι ότι αυτά τα σχολεία θα πρέπει να προάγουν την ολιστική εκπαίδευση των μαθητών που σημαίνει ότι θα πρέπει να προάγουν τα γράμματα, την γλώσσα, την ιστορία μας, την τέχνη. Θα πρέπει να προάγουν τις επιστημονικές γνώσεις στα πεδία των επιστημών, των φυσικών επιστημών, της τεχνολογίας και των μαθηματικών, την αισθητική αγωγή, καθώς φυσικά και την σωματική αγωγή. Δηλαδή, θα πρέπει να παρέχουν μια ολιστική διάσταση για όλους τους μαθητές, προωθώντας τις ικανότητές τους και την δημιουργικότητά τους και αυτό γίνεται σε μεγάλο βαθμό ήδη στα πειραματικά σχολεία μέσα από τους εκπαιδευτικούς ομίλους και άλλες καινοτομίες, οι οποίες υπάρχουν αυτήν την στιγμή.

Ζ. Το επόμενο βήμα θα πρέπει να είναι πειραματικά σχολεία στην τεχνική εκπαίδευση, διότι η τεχνική εκπαίδευση δεν έχει μέχρι στιγμής σχολεία.

Η. Θα πρέπει να συστηματοποιηθεί η διάχυση των καλών πρακτικών, οι οποίες αυτήν την στιγμή εξυφαίνονται στα σχολεία προς όλη την εκπαίδευση μέσα από θεσμούς, οι οποίοι είναι υπό συζήτηση και  υπό διαμόρφωση. Υπ' αυτήν την έννοια θεωρώ ότι ο ρόλος της διοικούσας επιτροπής των πειραματικών και πρότυπων σχολείων θα πρέπει να είναι επιτελικός, πέρα από την διαχείριση ορισμένων σημείων λειτουργίας σύμφωνα με τον νόμο, όπως αυτός ορίζει.

Θ. Πειραματικά σχόλια σημαίνει ότι έχουμε την μέγιστη δυνατή τυχαιότητα, διότι υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι, επομένως σαφέστατα είμαι υπέρ της κλήρωσης των μαθητών και όχι υπέρ των εξετάσεων, διότι εξετάσεις σημαίνει ότι υπάρχει επιλεγμένο δείγμα μαθητών και όχι τυχαίο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.