Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Στο τραπέζι του Εθνικού Διαλόγου η πρόταση για κατάργηση Πανελλαδικών Εξετάσεων σε ΑΕΙ

Από το 2017 οι όποιες αλλαγές προκύψουν από τον Εθνικό Διάλογο
Δημοσίευση: 05/12/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η πρόταση του προέδρου της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία Αντώνη Λιάκου να εισάγονται οι υποψήφιοι χωρίς εξετάσεις σε σχολές των ΑΕΙ  είναι μία ιδέα δικιά του η οποία θα πέσει στο διάλογο και θα δουν οι ειδικοί τι θα προκριθεί .

Τη δήλωση αυτή έκανε το πρωί του Σαββάτου στην τηλεόραση του Mega η Αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου, ενώ καθησύχασε γονείς και υποψηφίους ότι:

-Δεν πρόκειται να γίνει τίποτα με αιφνιδιασμό.

-Δεν αλλάζει το εισαγωγικό σύστημα σε Πανεπιστήμια ή στα ΤΕΙ από τη μια στιγμή στην άλλη και από τη στιγμή που έχουν διανύσει το 1/3 της χρονιάς.

-Το '16 δεν μπορεί να αλλάξει.

-Είμαστε στο μέσον της χρονιάς και δεν πρόκειται τίποτα να αλλάξει.

- Το '17 αν προκύψει από τον εθνικό διάλογο να αλλάξουν οι εισαγωγικές εξετάσεις, εκεί βεβαίως θα υπάρχει όλος ο χρόνος να προετοιμαστεί ο κόσμος και να ελαφρυνθούν οι εξετάσεις.

Τι είχε ανακοινώσει ο κ. Λιάκος

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία Καθηγητής Αντώνης Λιάκος, μιλώντας στο Κόκκινο,  έδωσε το στίγμα της μεγάλης μεταρρύθμισης που έρχεται, δηλώνοντας τα εξής:

-Δεν χρειάζονται σε όλα τα τμήματα των ΑΕΙ εξετάσεις για να εισαχθούν οι υποψήφιοι σε αυτά.

-Σήμερα όσοι θέλουν να πάνε σε ΑΕΙ πηγαίνουν, γι  αυτό άλλωστε η βάση εισαγωγής είναι κάτω του 10.

-Χρειάζονται λίγες σχολές εξετάσεις .

-Σ αυτές τις λίγς σχολές θα υπάρξει μια λίστα προτεραιότητας με κριτήρια, τα οποία θα διαμορφωθούν και με τη συμμετοχή των ΑΕΙ.

-Ολα αυτά τα κριτήρια δεν θα είναι κριτήρια που θα οδηγούν τα παιδιά στα Φροντιστήρια.

-Δεν θα έχουν να κάνουν με την προηγούμενη γνώση .

-Δεν είναι απαραίτητο αυτός που θα πάει να σπουδάσει Ιατρική , να έχει τελειώσει μιας πρακτικής Κατεύθυνσης Γυμνάσιο και Λύκειο, ούτε αυτός που θα πάιε Φιλοσοφική ή στο Ιστορικό τμήμα να έχει τελειώσει Κλασικό τμήμα Σπουδών .

-Το Λύκειο πρέπει να είναι ένα σχολείο που θα έχει τρεις βασικές και μεγάλες σφαίρες:

1. Την ανθρωπιστική παιδεία, τη φιλοσοφία και την πολιτική
2. Τη μελέτη της επιστήμης, του περιβάλλοντος και του σώματος
3. Τη τέχνη και τον πολιτισμό
 
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

-Θα υπάρξουν ιδέες ως προς τη συνολική αξιολόγηση της εκπαιδευτικής μονάδας.

-Η αξιολόγηση είναι αναγκαία, που περιλαμβάνει και στοιχεία αυτοαξιολόγησης, αλλά και στοιχεία εξωτερικής αξιολόγησης, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να βελτιώσει τη δουλειά του.

-Μέχρι τώρα υπήρχε  ο φόβος της απόλυσης. Δεν θα υπάρξει το τιμωρητικό πνεύμα.

-Θα πρέπει το πλαίσιο να αυστηροποιηθεί ως προς τους κοπανατζήδες εκπαιδευτικούς,  τους αδιάφορους.

-Ξεκινάμε να δημιουργήσουμε την κοινότητα και το πνεύμα συνεργασίας.

-Οχι εκ των προτέρων , θεωρώντας ως  διεφθαρμένους τους καθηγητές και ότι πρέπει να τους τιμωρήσουμε.

-Σε οποιοδήποτε τομέα μπορείς να κάνειος ένα πλαίσιο νομικό και ο τομέας αυτός να δουλέψει.

-Στον εκπαιδευτικό τομέα έχουμε να κάνουμε με έμψυχο ποσωπικό .

-Εάν δεν τους προσελκύσεις, εάν δεν κάνεις τον δάσκαλο και καθηγητή φορέα του πνεύματος της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης θα αποτύχει.

-Να κάνουμε τους ανθρώπους   υποστηρικτές , με ενθουσιασμό, της μεταρρύθμισης

-Δεν πρέπει να φοβόμαστε τη μεταρρύθμιση .

-θα πρέπει να λέμε αυτή είναι μεταρρύθμιση.

-Ο  άλλες μεταρρυθμίσεις είχαν να κάνουν με τη διοίκση, με το μοίρασμα της πίτας , της εξουσίας άις  μέσα στα Πανεπιστήμια, παρά έθιξαν τον πυρήνα των εκπαιδευτικών ζητημάτων

-Να αποκτήσουν οι δάσκαλοι μεγαλύτερη αυτονομία

-Πρέπει να ενοποιηθούν οι 140 ειδκότητες που υπάχουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.