Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Περί «Γυμνασιοποίησης» του Δημοτικού Σχολείου

Δημοσίευση: 08/12/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γράφει  ο Γιάννης Ν.Κουμέντος

Σχολικός Σύμβουλος, πρώην Αντιπρόεδρος ΙΕΠ και ΠΔΕ Αττικής

Στη Βουλή ο Υπουργός Παιδείας κ.Νίκος Φίλης αναφέρθηκε στο «κακό της Γυμνασιοποίησης» του Δημοτικού Σχολείου. Είναι φανερό πως οι συνεργάτες –σύμβουλοι του Υπουργού Παιδείας αναπαράγουν  και προωθούν  προς την πολιτική ηγεσία τη συντηρητική προσέγγιση που είχαν για τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια του «Νέου Σχολείου» , όταν ήταν συνδικαλιστές. Γνωρίζουμε  τις απόψεις, τις θέσεις που προέβαλαν καθώς και  τις πρακτικές που ακολούθησαν .

Η περίφημη «Γυμνασιοποίηση» του Δημοτικού αναφέρεται στη δημιουργία των ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ).Δηλαδή  στην αντίθεση της  λειτουργίας  των δημόσιων δημοτικών σχολείων με υποχρεωτικό πρωινό ωράριο ,για όλους τους μαθητές  8.00-14.00 και  με την εισαγωγή  μαθημάτων  όπως  της Πληροφορικής ,των Αγγλικών ,της Φιλοαναγνωσίας ή δραστηριοτήτων όπως η ανάπτυξη δεξιοτήτων  στο Χορό ,στη Μουσική, στην Αισθητική Αγωγή-Καλλιτεχνικά ή στην αλλαγή της διδακτικής μεθοδολογίας  με την ισχυροποίηση της  συνεργατικότητας και της ανακαλυπτικής μάθησης.  Δηλαδή οι «αριστεροί»συνδικαλιστές και τώρα σύμβουλοι του Υπουργού Παιδείας είναι αντίθετοι στην προσφορά του δημόσιου σχολείου σε μαθήματα και δραστηριότητες που «αγόραζαν» οι γονείς στην αγορά της παραπαιδείας!

Η περίφημη «Γυμνασιοποίηση» του Δημοτικού αναφέρεται στη συμμετοχή εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στα Προγράμματα  της Πρωτοβάθμιας και την μετάταξη εκπαιδευτικών από τη Δευτεροβάθμια ή τη χρησιμοποίηση πόρων ΕΣΠΑ για την πρόσληψη αντίστοιχων  αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Και φυσικά   εδράζεται στην αντίθεση της συνδικαλιστικής ηγεσίας της ΟΛΜΕ για τις μετατάξει ή μετακινήσεις  προς την Πρωτοβάθμια ,γιατί αρνούνται την υποβάθμιση-υποβιβασμό !!!των  συναδέλφων που μετακινούνται, είτε στο επίπεδο της  μείωσης της «σπουδαιότητας» και της επιστημοσύνης , είτε στο αυξημένο για αυτούς διδακτικό ωράριο. Και όλα αυτά πάντα  με την αγαστή εμφανή ή αφανή  διαχρονική συνεργασία  της διοικητικής γραφειοκρατίας του Υπουργείου που πεισματικά αρνιόταν και αρνείται τη δημιουργία οργανικών θέσεων ειδικοτήτων σε σχολικές μονάδες ή δέσμη σχολικών μονάδων για τις ειδικότητες αυτές.

Η περίφημη «Γυμνασιοποίηση» του Δημοτικού εξορκίζεται και από τους συναδέλφους  της Πρωτοβάθμιας, πρώην συνδικαλιστές και νυν συμβούλους του Υπουργού Παιδείας, ως επικίνδυνη για το ωράριο και την αποκλειστικότητα  του «μπαμπά-μαμά» δασκάλου. Ας  μην ανησυχούν .Ο  εκπαιδευτικός ΠΕ70  (Δάσκαλος/λα) 22 ώρες δίδασκε «δικά»του  μαθήματα στο παλαιού τύπου δημοτικό σχολείο,22 ώρες διδάσκει  και τώρα στα ολοήμερα ΕΑΕΠ και εξακολουθεί  να είναι το σταθερό σημείο παιδαγωγικής  και συναισθηματικής αναφοράς των μαθητών του. Οι υπόλοιπες  13 ώρες διδασκαλίας καλύπτονται  από συναδέλφους εκπαιδευτικών ειδικοτήτων,  με τους οποίους καλείται να συνεργασθεί στα πλαίσια της  τάξης και της  εκπαιδευτικής κοινότητας γενικά.

Η περίφημη «Γυμνασιοποίηση» αναφέρεται  στο  «έγκλημα» της εισαγωγής  και «μη ακαδημαϊκών» μαθημάτων , όπως  της Ευέλικτης Ζώνης που προωθεί τις Καινοτομίες(Αγωγή Υγείας ,Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Πολιτιστικές Δραστηριότητες) και τη διαθεματικότητα, της Πληροφορικής καθώς και  της αύξησης των ωρών Φυσικής Αγωγής και  της Μουσικής. Η οικοδόμηση γνώσεων, η ανάπτυξη δεξιοτήτων και η διαμόρφωση στάσεων και αξιών που συμπεριλαμβάνονται στη φιλοσοφία του «Νέου Σχολείου» ,η οποία πραγματώνεται   μέσα από το πρόγραμμα του ολοήμερου δημοτικού με ΕΑΕΠ είναι η απάντηση  στην αναζήτηση του νέου ρόλου του σχολείου στη σημερινή εποχή. Βέβαια κάποιοι  αναπολούν  την εποχή του σχολείου «παιδοφυλακτήριου» ή «παρκιγκ».Κατά καιρούς υπονόμευσαν  και υπονομεύουν και σήμερα την καθολική εφαρμογή του θεσμού  του ολοήμερου δημοτικού σχολείου με πρόγραμμα ΕΑΕΠ.

Ελπίζω η περίφημη «Γυμνασιοποίηση» να μην αναφέρεται στις υποστηριχτικές δομές και λειτουργίες που έχουν εισαχθεί  στην εκπαίδευση ,όπως τα ΖΕΠ (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας), οι τάξεις Υποδοχής Ι και ΙΙ  για τους αλλοδαπούς μαθητές, τα Τμήματα Ένταξης και οι παράλληλες στηρίξεις για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Γιατί έχω ακούσει την περίφημη ρήση  «πολύς κόσμος μπαινοβγαίνει στις τάξεις και τα σχολεία, γίναμε πολλοί, χάσαμε την ησυχία  μας».

Ολοκληρώνοντας την παρέμβαση μου θα ήθελα να τονίσω  την ανάγκη υποστήριξης  των εκπαιδευτικών  με επιμόρφωση και καθοδήγηση .Είναι γεγονός ότι οι συνθήκες διαφοροποιούνται και οι απαιτήσεις αυξάνονται  προς τους εκπαιδευτικούς. Και οι συνάδελφοι  των ειδικοτήτων χρειάζονται επιμόρφωση και στήριξη στην  παιδαγωγική διαχείριση των ηλικιών του δημοτικού σχολείου και στη διδακτική μεθοδολογία, αλλά και οι δάσκαλοι/λεςστη διαχείριση των προβλημάτων και κρίσεων της τάξης. Χωρίς τον υποστηριζόμενο και καλά επιμορφωμένο εκπαιδευτικό τάξης δεν πρόκειται καμία αλλαγή να αποδώσει ,καμία καινοτομία να ολοκληρωθεί με επιτυχία.

Σχόλια (25)

 
Μαρία
12 Απρ 2016 19:17

Θα καταργηθούν τα ΕΑΕΠ ή θα αναμορφωθούν;;;; Σίγουρα έχουν τεράστια λάθη (π.χ. υποχρεωτικο 7ωρα σε παιδάκια 6-12 ετών,ειδικότητες χωρίς παιδαγωγική κατάρτιση ) αλλά και κάποιος εμπλουτισμος του προγράμματος δεν είναι κακος... Μήπως να βρεθεί η χρυσή τομή;;;;

 
ΠΕΤΡΟΣ
10 Δεκ 2015 22:17

@ Κωνσταντίνος.
Ετσι είναι τα πράγματα αγαπητέ μου και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου . Τα ΕΑΕΠ θα πάψουν να υπάρχουν ετσι απλά και ήσυχα, λόγω της μη στελεχωσής τους.Θα αυτοκαταργηθούν. Είμαστε πολύ κοντά!

 
Προς εκπαιδευτές
10 Δεκ 2015 14:32

Άλλο διδασκαλία , άλλο εκπαίδευση ! Το τσίρκο εκπαιδεύει, ο λοχαγός στο στρατό εκπαιδεύει, η μαϊμού εκπαιδεύεται, η νηπιαγωγός/δάσκαλος διδάσκει, οι μαθητές διδάσκονται και παιδαγωγούνται, ο λοχαγός εκπαιδεύει τους φαντάρους, η μητέρα παιδαγωγεί, κτλ κτλ.

 
geo
09 Δεκ 2015 23:39

@09 Δεκ 2015 14:14
Μαλλον εκπκος βθμιας εισαι και ετσι εξηγειται τοση αγνοια.
Οι μαθητες εκπαιδευονται κι σς μην ειναι μαϊμουδες. Εκπαιδευονται σε γραπτο και προφορικο λογο, σε δεξιοτητες αδρης και λεπτης κινητικοτητας, σε εκτελεση αλγοριθμων, επιλυση προβληματων, αποστηθιση κειμενων, κοκ... Αντιθετα, διαπαιδαγωγουνται κυριως στην οικογενεια ή στο κατηχητικο οσοι πανε, εκτος αν νομιζει καποιος οτι το ελληνικο σχολειο προσφερει παιδεια, πραγμα φυσικα ατοπο, αν κρινει καποιος την παιδεια των σημερινων νεων. Μαλιστα όποτε επιχειρει να το πραξει αυτο, βρισκεται συνηθως αντιμετωπο με ενοχλημενους γονεις που διεκδικουν την αποκλειστικοτητα στην διαπαιδαγωγηση των βλαστων τους. Αρα, ασε τις ειρωνειες του στιλ "κυριε εκπαιδευτα" και ξεκαθαρισε καποιους κρισιμους ορους οπως εκπαιδευση και παιδεια.

 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
09 Δεκ 2015 20:59

Πολύ ενδιαφέρουσες οι απόψεις που διάβασα παραπάνω για τη λειτουργία των ΕΑΕΠ.
Όμως η λειτουργία αυτών των Σχολείων δεν μπορεί να στηρίζεται σε ευχολόγια και υποτιθέμενα θετικά συμπεράσματα.
Κάθε χρόνο και χειρότερα είναι τα πράγματα, ας μην κρυβόμαστε. Και στον ορίζοντα δε φαίνεται κανένα φως! Αντίθετα μάλιστα , με τις ψηφισμένες περικοπές των κονδυλίων στην Παιδεία για το 2016, προδιαγράφεται μεγάλο στρίμωγμα.
Αν ακόμα δεν στελεχώθηκαν πλήρως πάμπολλα ΕΑΕΠ ανά την Ελλάδα, λίγες ημέρες πριν τα Χριστούγεννα και αν αυτό μοιάζει λογικό σε κάποιες σκέψεις, είναι θέμα όχι απλά προβληματισμο, αλλά αγανάκτησης.
Του χρόνου λοιπόν ούτε ως το Πάσχα δεν θα έχουμε ειδικότητες για να μπορέσει να βγει ωρολόγιο πρόγραμμα. Με τι χρήματα θα γίνουν προσλήψεις; Με ΕΣΠΑ και με το σταγονόμετρο;. Με Αναπληρωτές ΑΜΩ; Είναι προδιαγεγραμμένο το τέλος των ΕΑΕΠ. Η κληρονομιά της Διαμαντοπούλου αρκετά μας ταλαιπώρησε.

 
@Τάσος
09 Δεκ 2015 14:14

Τους μαθητές δεν τους εκπαιδεύεις. Οι μαϊμούδες εκπαιδεύονται, οι μαθητές παιδαγωγούνται. Βασική διαφορά, που όσοι έχουν έλλειψη στοιχειωδών παιδαγωγικών και διδακτικών γνώσεων αδυνατούν να διακρίνουν., κύριε "εκπαιδευτά".

 
Δημήτρης
09 Δεκ 2015 13:31

Επίσης, πρέπει να αντιμετωπιστεί και το χάσμα που υπάρχει από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, όπου ξαφνικά οι απαιτήσεις προβάλλουν τεράστιες για τα παιδιά τα οποία στην πλειονότητα τους δεν είναι προετοιμασμένα για να τις αντιμετωπίσουν.

 
Δημήτρης
09 Δεκ 2015 13:28

Τα ΕΑΕΠ θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως επιτυχημένα εάν η τσάντα των παιδιών "έμενε" στο σχολείο. Με τόσα αντικείμενα και με τις απαραίτητες εξωσχολικές δραστηριότητες (ειδικά στα αστικά κέντρα) τα παιδιά διανύουν καθημερινά ένα γολγοθά για να προλάβουν τόσα αντικείμενα. Οι ειδικότητες χωρίς παιδαγωγική επάρκεια για την ηλικία των παιδιών και χωρίς βιβλία (πληροφορική) ή με βιβλία που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των παιδιών. Τέλος εποχής για τα ΕΑΕΠ, πρέπει να αλλάξει συνολικά η πρωτοβάθμια.

 
Π.Τ.
09 Δεκ 2015 09:31

Άρα, από οτι φαίνεται από τη συζήτηση, το πρόβλημα δεν είναι ο σχεδιασμός των ΕΑΕΠ που προέβλεπε επιμορφώσεις και εξοπλισμό, που όλα πάγωσαν με την αλλαγή στο ΙΕΠ το 2011, καθώς προείχαν άλλα ... έργα.

Το θέμα κατά τη γνώμη μου είναι ότι αγγλικά και πληροφορική πρέπει να ξεκινούν από την Δ Δημοτικού και μέχρι τότε να μπαίνουν γερά θεμέλια σε γλώσσα, μαθηματικά μαζί με τα άλλα καινοτόμα αντικείμενα.

 
@Μυρτώ
09 Δεκ 2015 01:17

Εξαιρετικό το σχόλιό σας, και να ήθελα δεν θα μπορούσα να τα πω καλύτερα ! Βγαλμένο από την καθημερινότητα και αυτά που αντιμετωπίζουμε μας στα ΕΑΕΠ. Συγχαρητήρια ! Έτσι ακριβώς είναι τα πράγματα, σε μία νύχτα, με μία υπογραφή υπουργού έγιναν όλοι εκπαιδευτικοί και παιδαγωγικά και διδακτικά καταρτισμένοι να καθίσουν δίπλα σε παιδιά 6 -12 ετών !

 
ANNA
09 Δεκ 2015 00:51

Τα ΕΑΕΠ σωστά έγιναν λάθος, όμως, εφαρμόστηκαν κυρίως λόγω καθυστέρησης πρόσληψης ειδικοτήτων κάθε χρόνο. Αν κάποιοι συνάδελφοι ειδικοτήτων ενδεχομένως να μην έχουν την κατάλληλη παιδαγωγική κατάρτιση δεν αλλοιώνει τον σκοπό των ΕΑΕΠ. Οι συνάδελφοι αυτοί μπορούν να επθμορφωθούν όπως επθμορφώθηκαν πολλοί από εμάς στο παρελθόν και πήραμε και πιοστοποίηση. Την ανικανότητά μας -με εισαγωγικά ή χωρίς- να διδάξουμε οποαδήποτε ώρα της μην τη φορτώνουμε στις ειδικότητες. Ας σοβαρευτούμε λίγο και ας προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε το ΕΑΕΠ αντί να το πολεμούμε με αντισυναδελφικότητα επειδή δεν σχολάμε πλέον στις 12:25 κι επειδή πάψαμε να είμαστε οι άρχοντες του δημοτικού σχολείου. Μόνο με ανοιχτά μυαλά που βλέπουν πέρα από το εγώ μας θα πάμε μπροστά

 
Tasos
09 Δεκ 2015 00:01

Ας μην κρυβόμαστε, το δημοτικό πρέπει να διαρκεί το πολύ μέχρι την Δ´ τάξη. Μετά αρχίζουν τα προβλήματα,διότι οι δάσκαλοι δεν μπορούν να διαχειριστούν παιδιά στο στάδιο της προεφηβείας.Από την Έ Δημοτικού και μετά οι τάξεις πρέπει να ενσωματωθούν στο γυμνάσιο και τα παιδιά να αρχίσουν να αποκτούν πραγματική μόρφωση και παιδεία.Να μαθαίνουν ξένες γλώσσες με πιστοποίηση και ένα μουσικό όργανο π.χ. Να μαθαίνουν την σωστή και δημιουργική χρήση των υπολογιστών,να φτιάχνουν μία ιστοσελιδα και να την επεξεργάζονται.Να ασχολούνται συστηματικά με ένα άθλημα στο οποίο έχουν ταλέντο, π.χ. ποδόσφαιρο,μπάσκετ,στίβο κτλ. Για να γίνουν όλα αυτά χρειάζονται ειδικότητες που θα εκπαιδεύουν τα παιδιά για 4-5 χρόνια τουλάχιστον συνεχόμενα,μέχρι να φανούν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους.Τώρα αν οι γονείς δεν εμπιστεύονται τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων των δημοσίων γυμνασίων και θέλουν να τα παραδώσουν σε εξωσχολικούς (π.χ. Φροντιστήρια ή διάφορους συλλόγους) θα πρέπει να πληρώσουν το ανάλογο αντίτιμο και αναλάβουν και το ρίσκο.

 
aigaias pelagidis
08 Δεκ 2015 23:35

Δέχομαι τα προβλήμα εφαρμογής ,ιδιαίτερα στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού των ειδικοτήτων και στην"'ανεπάρκεια"του στην παιδαγωγική .Δυστυχώς σταμάτησαν και τα επιμορφωτικά σεμινάρια των ΠΕΚ και το Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης.Το γεγονός αυτό δεν αλλάζει τα θετικά εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά συμπεράσματα για την αναγκαιότητα και χρησιμότητα του Προγράμματος ΕΑΕΠ.Η δημόσια Πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν καταστράφηκε από τα ΕΑΕΠ,αντίθετα πήγε μπροστά.Ενδεχομένως κάποιοι ξεβολέυτηκαν.Εξ άλλου η μορφή αυτή λειτουργίας είναι και η επικρατούσα στην Ευρώπη. Εάν υπάρχει αντιπρόταση ας κατατεθεί .Λύση πάντως δεν είναι η επιστροφή στο παρελθόν.Και σε αυτό θα έχει λόγο και η κοινωνία.

 
Χριστίνα
08 Δεκ 2015 23:10

H «Γυμνασιοποίηση» έχει να κάνει και με τα πολλά διαγωνίσματα που γράφουν τα παιδιά του Δημοτικού, ακόμα και στη Γυμναστική και στη Μουσική!!!

 
DIM
08 Δεκ 2015 22:03

ΕΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ Ο ΤΑΚΗΣ.ΤΑ ΕΑΕΠ ΕΓΙΝΑΝ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΒΑΣΙΚΟ ΛΟΓΟ -ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΤΩΝ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ.ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΕΑΕΠ ΑΠΕΤΥΧΕ ΠΑΤΑΓΩΔΩΣ.ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ Α ΤΑΞΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ 7ΩΡΟ!ΔΙΑΒΑΖΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΠΙΝΑΚΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜ.ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΟΤΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΧΩΡΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ 7ΧΡΟΝΑ ΚΑΙ 8ΧΡΟΝΑ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ 7 ΩΡΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ.ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΟΥΡΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΒΑΡΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΤΟΥΣ.ΠΟΛΛΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΣΗΣ ΕΧΟΥΝ ΕΛΛΙΠΗ ΕΩΣ ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ ΓΝΩΣΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΦΑΙΝΕΤΑΙ-ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΕΧΤΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΜΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ.ΜΕ ΤΑ ΕΑΕΠ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΛΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΠΗΡΧΕ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΤΟΝ ΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜ.ΑΠΟΚΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΟΡΓΑΝΩΣΙΑ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΔΕΚΑΔΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ.

 
Takis
08 Δεκ 2015 21:38

Ας μην κρυβόμαστε. Τα ΕΑΕΠ έγιναν για ένα βασικό λόγο. Την απορρόφηση των αδιόριστων ειδικοτήτων. Δυστυχώς το πείραμα απέτυχε με καταστροφικά αποτελέσματα για τη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση.....

 
ΜΥΡΤΩ
08 Δεκ 2015 21:12

Η λειτουργία των ΕΑΕΠ δημοτικών σχολείων είναι προβληματική. Χρόνια τώρα περιμένουμε με την ψυχή στο στόμα να έρθει η ώρα της πλήρους στελέχωσης του Σχολείου μας που λειτουργεί με ΕΑΕΠ, με όλες τις ειδικότητες, ώστε να μπορέσουμε να αναπτύξουμε το ωρολόγιο πρόγραμμά μας. Φέτος ακόμα και τώρα , περιμένουμε μια ειδικότητα που μας λείπει, και λειτουργούμε όπως μπορούμε.
Είναι άδικη η λειτουργία των ΕΑΕΠ και προς τους μαθητές και προς τους Εκπαιδευτικούς και προς τους Διευθυντές των Σχολείων. Και μη μένουμε στην επιφάνεια, πως ναι, διδάσκονται αντικείμενα που πληρώνονταν και εμπλουτίστηκε τάχα , η Εκπαιδευτική πραγματικότητα. Η αλήθεια είναι πως τα παιδιά μένουν σε καρεκλάκια εφτά διδακτικές ώρες από την Α΄ Τάξη, εναλλάσονται οι διδάσκοντες συνεχώς, κουράζονται και κουράζουν στη συνέχεια τους Εκπαιδευτικους. Εκείνες οι έβδομες ώρες είναι μαρτυρικές.
Όσοι είναι στα ΕΑΕΠ καταλαβαίνουν τι εννοώ.
Και πού είναι τελικά η ισονομία των μαθητών , όταν τα Δημοτικά λειτουργούν με δυο ταχύτητες; Θα έπρεπε να είναι όλα τα Σχολεια το ίδιο. Ή ΕΑΕΠ ή κλασσικά, αλλά όλα το ίδιο.
Δεν είναι η εκπαιδευτική διαδικασία απλή στα ΕΑΕΠ. Απαιτεί μεγαλύτερη υπομονή , προσοχή και συνεργασία ανάμεσα σε πολλούς διδάσκοντες. Διδάσκοντες που στερούνται πολλές φορές παιδαγωγικής κατάρτισης και αδυνατούν να συνεργαστούν και να αντιμετωπίσουν παιδαγωγικά τα προβλήματα που προκύπτουν. Δεν είναι τα Σχολεία τόπος και τρόπος για να μειωθεί απλά η ανεργία. Επειδή κάποιος τελείωσε ας πούμε τη σχολή καλων τεχνών είναι ικανός και να διδάξει σε Δημοτικό; Ή επειδή είναι καλός ηθοποιός είναι Εκπαιδευτικός; Επιφορτίζονται στα ΕΑΕΠ όλοι, με προβλήματα που στα κλασσικά δεν υπάρχουν. Καλό το θεωρητικό πλαίσιο, πάνω στο οποίο στηρίχτηκε η λειτουργία των ΕΑΕΠ, αλλά είναι μόνο λόγια. Στην πορεία αποδείχτηκε αέρας κοπανιστός και καταναγκαστικό έργο. Καιρός να καταργηθούν!

 
ΜΥΡΤΩ
08 Δεκ 2015 21:11

Η λειτουργία των ΕΑΕΠ δημοτικών σχολείων είναι προβληματική. Χρόνια τώρα περιμένουμε με την ψυχή στο στόμα να έρθει η ώρα της πλήρους στελέχωσης του Σχολείου μας που λειτουργεί με ΕΑΕΠ, με όλες τις ειδικότητες, ώστε να μπορέσουμε να αναπτύξουμε το ωρολόγιο πρόγραμμά μας. Φέτος ακόμα και τώρα , περιμένουμε μια ειδικότητα που μας λείπει, και λειτουργούμε όπως μπορούμε.
Είναι άδικη η λειτουργία των ΕΑΕΠ και προς τους μαθητές και προς τους Εκπαιδευτικούς και προς τους Διευθυντές των Σχολείων. Και μη μένουμε στην επιφάνεια, πως ναι, διδάσκονται αντικείμενα που πληρώνονταν και εμπλουτίστηκε τάχα , η Εκπαιδευτική πραγματικότητα. Η αλήθεια είναι πως τα παιδιά μένουν σε καρεκλάκια εφτά διδακτικές ώρες από την Α΄ Τάξη, εναλλάσονται οι διδάσκοντες συνεχώς, κουράζονται και κουράζουν στη συνέχεια τους Εκπαιδευτικους. Εκείνες οι έβδομες ώρες είναι μαρτυρικές.
Όσοι είναι στα ΕΑΕΠ καταλαβαίνουν τι εννοώ.
Και πού είναι τελικά η ισονομία των μαθητών , όταν τα Δημοτικά λειτουργούν με δυο ταχύτητες; Θα έπρεπε να είναι όλα τα Σχολεια το ίδιο. Ή ΕΑΕΠ ή κλασσικά, αλλά όλα το ίδιο.
Δεν είναι η εκπαιδευτική διαδικασία απλή στα ΕΑΕΠ. Απαιτεί μεγαλύτερη υπομονή , προσοχή και συνεργασία ανάμεσα σε πολλούς διδάσκοντες. Διδάσκοντες που στερούνται πολλές φορές παιδαγωγικής κατάρτισης και αδυνατούν να συνεργαστούν και να αντιμετωπίσουν παιδαγωγικά τα προβλήματα που προκύπτουν. Δεν είναι τα Σχολεία τόπος και τρόπος για να μειωθεί απλά η ανεργία. Επειδή κάποιος τελείωσε ας πούμε τη σχολή καλων τεχνών είναι ικανός και να διδάξει σε Δημοτικό; Ή επειδή είναι καλός ηθοποιός είναι Εκπαιδευτικός; Επιφορτίζονται στα ΕΑΕΠ όλοι, με προβλήματα που στα κλασσικά δεν υπάρχουν. Καλό το θεωρητικό πλαίσιο, πάνω στο οποίο στηρίχτηκε η λειτουργία των ΕΑΕΠ, αλλά είναι μόνο λόγια. Στην πορεία αποδείχτηκε αέρας κοπανιστός και καταναγκαστικό έργο. Καιρός να καταργηθούν!

 
fanis
08 Δεκ 2015 20:17

Κύριε pelagidis,
το μόνο που ξέρουν κάποιοι είναι να βάζουν στόχους, που ποτέ δεν υλοποιούνται. Όπως λέει και ο παραπάνω εκπαιδευτικός, όλα στου κασίδη το κεφάλι..... Προχειρότητες, τσαπατσουλιές και τα παιδιά χαμένα σε όγκους ύλης να χάνουν τα χρόνια τους προσπαθώντας να παπαγαλίσουν περιττές έννοιες.
Γι' αυτό και η Ελλάδα δεν μπορεί να σηκώσει κεφάλι. Ας ελπίσουμε ο Νίκος Φίλης να τα δει όλα αυτά και να τα διορθώσει, με την εξαιρετική ευφυία του.

 
aigaias pelagidis
08 Δεκ 2015 16:03

Αν δεν κάνω λάθος το πρόγραμμα των ολοημέρων ΕΑΕΠ είναι η προέκταση των 28 πιλοτικών ολοήμερων σχολείων με κάποιες αλλαγές,κυρίωσ στο ωράριο αποχώρηση που ήταν στις 16.00.Υπήρξε και αξιολόγηση του και υπάρχουν και επιστημονικά συμπεράσματα για τη δεκάχρονη πιλοτική εφαρμογή του.Απ΄όσο επίσης γνωρίζω τα ολοήμερα ΕΑΕΠ ξεκίνησαν με τα 800 το 2010 με στόχο σε μια τετραετία όλα τα δημοτικά από εξαθέσια και άνω να είναι ΕΑΕΠ.Το γιατί δεν έγιναν ή γιατί καθυστερούν είναι ένα άλλο θέμα.Επίσης στο βαθμό που δεν λύνεται το θέμα των ειδικοτήτων και έρχονται να "καλύψουν τρύπες" ,δυστυχώς θα έρχονται σε όχι σωστές ώρες να διδάξουν.Αυτό όμως είναι θέμα διοικητικό και όχι του προγράμματος ΕΑΕΠ.

 
DIM
08 Δεκ 2015 15:09

ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΑ ΕΑΕΠ- ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΛΠ. ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΤΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ 5η ΚΑΙ 7η ΩΡΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ,ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΛΠ. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΣΕ 2, 3 ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΛΠ.ΠΛΗΡΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΠΟΙΗΣΗ! ΣΕ ΠΟΙΑ ΑΛΛΗ ΧΩΡΑ ΣΤΗΝ ΥΦΗΛΙΟ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΑΕΠ? ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ.ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ ΞΕΡΩ ΟΤΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΙΣΘ.ΑΓ.ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ μετα ΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ- ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΚΑΙ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ .ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΤΕΝΤΑ ΤΟ ΕΑΕΠ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΜΑΛΛΟΝ ΟΙ ΑΔΙΟΡΙΣΤΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ.- ΣΕ ΠΟΙΑ ΧΩΡΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΗΝ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ?! ΣΕ ΚΑΜΙΑ.ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΕΧΟΥΜΕ 2 ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ (ΕΛΛΗΝΙΚΗ,ΑΓΓΛΙΚΗ) ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΩ?ΔΗΛΑΔΗ ΕΜΕΙΣ ΤΙ ΠΑΘΑΜΕ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΗΣΑΜΕ ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΤΗΝ Γ ΔΗΜΟΤ.? - ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΕΑΕΠ.α.ΤΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΣΤΑ ΚΛΑΣΙΚΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΠΕ 70 ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ- ΣΤΑ ΕΑΕΠ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ.β.Η ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ ΣΤΑ ΚΛΑΣΙΚΑ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΠΕ 70 ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ- ΣΤΑ ΕΑΕΠ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΕΙΔΙΚ.γ.ΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΤΑ ΚΛΑΣΙΚΑ ΞΕΚΙΝΑΕΙ 12.25 ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΕΝΩ ΣΤΑ ΕΑΕΠ 2μμ.ΠΟΛΛΕΣ ΧΑΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕ 70 ΣΤΑ ΕΑΕΠ.

 
pit
08 Δεκ 2015 13:27

Ωραία τα λόγια και οι σκοποί του ΕΑΕΠ. Το γεγονός ότι μαθήματα όπως γλώσσα και μαθηματικά διδάσκονται μετά από εικαστικά και θεατρική αγωγή ακόμη και 5η διδακτική ώρα δεν προβληματίζει τους σχολικούς συμβούλους; Το γεγονός ότι η ευέλικτη ζώνη διδάσκεται πλέον από γυμναστές, γαλλικών, γερμανικών, πληροφορικής για να βγει το πρόγραμμα δεν απασχολεί κανέναν; Έχει πάει κανένας να διδάξει γλώσσα μετά από μάθημα μουσικής για να δει πως είναι οι προσλαμβάνουσες των μαθητών; Αξιολόγησε κανένας την αύξηση των κρουσμάτων παραβατικής συμπεριφοράς σε σχέση με το ΕΑΕΠ; Μόνο λόγια και άγνοια της πραγματικότητας.

 
δασκαλος
08 Δεκ 2015 11:04

Θα λάβαινα υπόψη όσα λέτε στεντόρεια (προκύπτει κι από τη φωτογραφία του δημοσιεύματος), αν υποβάλλατε πρώτα παραίτηση από τη θέση του Σχολικού Σύμβουλου, που την καταλάβατε - όχι με τη διαδικασία κρίσης των άλλων σχολικών συμβούλων - αλλά ως πρώην περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης (ένας από τους 13 επιλεγμένους επί ΠΑΣΟΚ).

Εξάλλου πρόσφατα καταργήθηκε και η σχετική διάταξη περί τοιουτοτρόπως κατάληψης θέσης σχολικού συμβούλου από καταρημένους περιφερειακούς διευθυντές.

Αν ήθελα να διατυπώνω δημόσιο παρεμβατικό λόγο/αν ζούσα-αν απαιτούσα το καλό της πολιτείας/αν ήθελα να ήμουν κήνσορας και τιμητής των άλλων, κι ήμουν στη θέση σας, θα είχα επιλέξει να παραιτηθώ από θέση ευνοϊκής - κρατικής ρύθμισης.

Βοά η εκπαίδευση με αυτήν την ρύθμιση - κι ας νιώθετε εσείς ότι κινηθήκατε εντός των ορίων του νόμου. Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ το κατάργησαν αυτό! Εσείς πώς κρίνετε αυτήν την απόφασή τους;

Θα περίμενα ακόμα, το ΙΕΠ, σαν κορυφαίος εκπαιδευτικός θεσμός, να στελεχώνεται από "Παπανούτσους", Κακριδήδες"...

Εκτός κι αν ο ιστορικός του μέλλοντος με διαψεύσει!

 
ΕΑΕΠ
08 Δεκ 2015 10:57

Αυτό ακριβώς είναι το θέμα

22+13=35 ώρες «δικά»του μαθήματα, είναι τόσο απλό.....

 
Τάκης εκπαιδευτικός
08 Δεκ 2015 07:25

Τραγική η απόφαση δημιουργίας δημοτικών σχολείων 2 ταχυτήτων. Κλασικών και ΕΑΕΠ. Κατάργηση κάθε έννοιας ισονομίας και κοινής αντιμετώπισης από το κράτος των μαθητών. Ή ΕΑΕΠ όλα τα δημοτικά ή κανένα. Έγινε η Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ένα μπάχαλο.
Έγινε άραγε κάποια αξιολόγηση για τους μαθητές που ολοκλήρωσαν ΕΑΕΠ; Έγιναν πιο μορφωμένοι, πιο δημιουργικοί ή απλά απέκτησαν πρόβλημα στη μέση τους από το βάρος των 10 βιβλίων που κουβαλούν καθημερινά στην τσάντα τους;
Άλλες χώρες διέπρεψαν στηρίζοντας με σχέδιο την παιδεία τους, εμείς εδώ κάνουμε πειράματα στου κασίδη το κεφάλι.
Αυτή η χώρα δεν σώζεται με τίποτα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ