Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Επανασχεδιάζεται η ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού

Επίσης ο υφυπουργός Εξωτερικών Γιάννης Αμανατίδης τονίζει στην απάντηση ότι: Α. Στόχος της Κυβέρνησης αποτελεί η εκπόνηση νέου νομοθετικού πλαισίου για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, το οποίο θα εξορθολογίζει και θα βελτιώνει τους όρους λειτ
Δημοσίευση: 22/12/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται τα αιτήματα των  των ομογενειακών φορέων, στο πλαίσιο του συνολικού επιτελικού επανασχεδιασμού της .

Αυτό τονίζει ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, σε γραπτή απάντηση η οποία διαβιβάστηκε στη Βουλή, ύστερα από σχετική ερώτηση του Βουλευτή Ν. Νικολόπουλου.

Επίσης ο υφυπουργός Εξωτερικών Γιάννης Αμανατίδης τονίζει στην απάντηση  ότι:

Α. Στόχος της Κυβέρνησης  αποτελεί η εκπόνηση νέου νομοθετικού πλαισίου για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, το οποίο θα εξορθολογίζει και θα βελτιώνει τους όρους λειτουργίας των εκπαιδευτικών  μονάδων  και θα προάγει την ελληνομάθεια.

Β. Η άρτι συγκροτηθείσα , από στελέχη των υπουργείων Παιδείας και Εξωτερικών, ομάδα εργασίας εργάζεται εντατικά, προκειμένου το νέο κανονιστικό πλαίσιο να είναι έτοιμο και ψηφισμένο εγκαίρως.

 

 

Σχόλια (4)

 
ΜΣτ
30 Δεκ 2015 23:37

Aξιότιμοι κυρίες και κύριοι,

προχθές σάς έστειλα ένα σχόλιο (Νο 2) στην είδησή σας για το νέο Ν/Σ για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στο Εξωτερικό. Δυστυχώς, όπως θα είδατε κι εσείς, το κείμενο κόπηκε και δεν έφτασε ολοκληρωμένο. Σας το στέλνω διορθωμένο με τη θερμή παράκληση να βάλετε στην αξιόλογη σελίδα σας αυτό στη θέση του λάθος σχολίου, για να καταλαβαίνουν και οι αναγνώστες το περιεχόμενο.

ΜΣτ
24 Δεκ 2015 03:44
Μπράβο για το ξεκίνημα. Υπάρχουν κατευθυντήριες γραμμές, πλαίσιο για το Ν/Σ;

Ο Ν. 4027/2011 είναι ήδη διάτρητος και δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως βάση για το νέο Ν/Σ.
 Αυτός έφερε την αναστάτωση και σχεδόν διέλυσε την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στο εξωτερικό και ιδιαίτερα στη Γερμανία με το αντισυνταγματικό κλείσιμο μόνο των Λυκείων της Γερμανίας. Το παράτεινε μέχρι το τρέχον σχολικό έτος κι απ’ τον Αύγουστο δε θα έχουμε πλέον Α΄Λυκείου, αν δεν αλλάξει ο Νόμος.
Ο Ν. 2413/1996 ήταν η πιο ολοκληρωμένη προσπάθεια. Πρέπει να βελτιωθεί με βάση τις εμπειρίες απ' την εφαρμογή του π. χ.
 στα εξής σημεία: (Η απαρίθμηση δεν έχει ιεραρχικό χαρακτήρα ούτε διεκδικεί πληρότητα. Κάποιες απ’ τις παρακάτω προτάσεις είναι ίσως για την Υπουργική Απόφαση, αλλά το πλαίσιο πρέπει να προβλεφθεί στο Νόμο)
- αξιοπρεπής μισθοδοσία
 για όλα τα χρόνια απόσπασης.
- πρέπει να νομοθετηθούν απαράβατες προθεσμίες υπηρεσιακών μεταβολών
 :
• Πριν απ’ τα Χριστούγεννα: Πρόσκληση για υποβολή αιτήσεων εγγραφής στους (ενιαίους;) πίνακες προς απόσπαση ή παράταση.
• 15.01.: Υποβολή αιτήσεων εγγραφής στους πίνακες προς απόσπαση ή παράταση με βάση μοριοδοτούμενα αντικειμενικά κριτήρια.
• 15.02.: Δημοσίευση Πινάκων για ενστάσεις.
• 15.02.: Δημοσίευση κενών ανά Γραφ. Συντ. , Σχολείο και Ειδικότητα με
συνυπολογισμό και των αναγκών για σοβαρή ενισχυτική διδασκαλία.
• 01.03.: Υποβολή αιτήσεων για τοποθέτηση ή ανάκληση αίτησης.
• 25.03. (Πριν από το Πάσχα των Δυτικών) δημοσίευση αποσπάσεων / παρατάσεων. Οπότε όσοι επιστρέφουν έχουν την τρίμηνη προθεσμία για καταγγελίες συμβολαίων, ... και όσοι πάρουν απόσπαση να έρθουν στις πασχαλινές διακοπές και να πάρουν καταρχήν τα έτοιμα σπίτια που θ’ αφήσουν όσοι φεύγουν.
• Μετά την 25η Μαρτίου δεν επιτρέπεται καμία ανάκληση Εκπαιδευτικού, ούτε απ’ την Υπηρεσία ούτε απ’ τον ίδιο, εκτός αν επιβάλλεται πειθαρχικά.
- άνοιγμα του Σχολείου (Ελληνόγλωσσου / Δίγλωσσου / Διαπολιτισμικού / ...) στην τοπική κοινωνία π.χ. συμμετοχή στα πολιτιστικά δρώμενα, συνεργασία με άλλα Σχολεία, χρήση των χώρων του Σχολείου για πολιτιστικές και εκπαιδευτικές 
διοργανώσεις,....
- Διεύθυνση και Υποδιεύθυνση Σχολικής Μονάδας μόνο με γλωσσομάθεια τουλάχιστον Β2 στη γλώσσα του τόπου
.
- αν ο (αναπληρωτής) Διευθυντής ανήκει σε ειδικότητα που το Σχολείο του έχει έλλειψη, τότε ή παραιτείται από Διευθυντής και διδάσκει πλήρως το ωράριό του ή εκχωρεί (πολλές) συγκεκριμένες αρμοδιότητες στον ή στους Υποδιευθυντές, για να διδάσκει όσο γίνεται περισσότερες ώρες.
- αποκέντρωση αρμοδιοτήτων με Συμμετοχικά Όργανα (με άμισθη τιμητική συμμετοχή):

1. ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ: = ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ: Διεύθυνση, Εκπαιδευτικός εκλεγμένος απ' το Σύλλογο Διδασκόντων, Γονέας απ' το Σύλλογο Γονέων του Σχολείου, Εκπρόσωπος Μαθητικής Κοινότητας με τους Αναπληρωτές τους
2. ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΟΛΗΣ / ΝΟΜΟΥ (με περισσότερες Σχολικές Μονάδες): = ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ: Όλοι οι Διευθυντές, όλοι οι Εκπρόσωποι των Γονέων των Σχολείων και όλοι οι Αντιπρόσωποι των Μαθητικών Κοινοτήτων των Σχολείων με τους Αναπληρωτές τους, μόνο για τα θέματα που αφορούν (όλες) τις Σχολικές Μονάδες του τόπου. Εσωτερικά θέματα κάθε Σχολικής Μονάδας λύνονται στο αρμόδιο ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ.
3. ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ = ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΡΑΤΙΔΙΟΥ (για τη Γερμανία): θεσμοθέτηση ΠΥΣΠΕ / ΠΥΣΔΕ
- υπέρβαση πενταετίας. Η πράξη των τελευταίων ετών απέδειξε ότι δεν πρέπει να ξαναγίνει ταμπού
 και για ημέτερους ρουσφέτι.
- νομοθετική κατοχύρωση του θεσμού των Ομογενών Εκπαιδευτικών, που κατά κανόνα είναι απόφοιτοι αυτών των Σχολείων

- κατοχύρωση Εκπαιδευτικών Συζύγων εγκατεστημένων στο εξωτερικό

- υποστήριξη ιερωμένων Εκπαιδευτικών με μείωση του διδακτικού ωραρίου
.
- ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΓΟΝΕΩΝ: ξεκαθάρισμα οργάνωσής των (Δε χρειάζονται Σωματεία του Αστικού Κώδικα):
• Συνέλευση Γονέων Τμήματος που εκλέγουν τον Εκπρόσωπό τους και τον Αναπληρωτή του. Σ’ αυτή συμμετέχουν με δικαίωμα λόγου ο υπεύθυνος Εκπαιδευτικός του τμήματος, όσοι διδάσκουν σ’ αυτό και οι Εκπρόσωποι του τμήματος στη Μαθητική Κοινότητα. Επίσης η Διεύθυνση του Σχολείου, όταν το θεωρεί απαραίτητο.
• Συνέλευση όλων των Εκπροσώπων με τους Αναπληρωτές τους που εκλέγει Εκπρόσωπο των Γονέων του Σχολείου και τον Αναπληρωτή του. Αυτοί οι 2 συμμετέχουν στο ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ και, αν υπάρχει, και στο ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ. Στη Συνέλευση των Εκπροσώπων συμμετέχει και η Διεύθυνση του Σχολείου με δικαίωμα λόγου.

 
thea
25 Δεκ 2015 21:12

ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΡΩΤΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΟΜΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΣΟΙ ΑΝΗΚΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ. ΠΑΛΙ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ . ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ, ΑΣ ΜΑΘΟΥΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.

 
ΜΣτ
24 Δεκ 2015 03:44

Μπράβο για το ξεκίνημα. Υπάρχουν κατευθυντήριες γραμμές, πλαίσιο για το Ν/Σ;
Ο Ν. 4027/2011 είναι ήδη διάτρητος και δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως βάση για το νέο Ν/Σ.
Ο Ν. 2413/1996 πρέπει να βελτιωθεί με βάση τις εμπειρίες απ' την εφαρμογή του. π. χ.
- αξιοπρεπής μισθοδοσία
- νομοθέτηση απαράβατων προθεσμιών υπηρεσιακών μεταβολών
- άνοιγμα Ελληνόγλωσσου / Δίγλωσσου / Διαπολιτισμικού / ... Σχολείου στην τοπική κοινωνία
- Διεύθυνση και Υποδιεύθυνση Σχολικής Μονάδας μόνο με τουλάχιστον Β2 στη γλώσσα του τόπου
- αποκέντρωση αρμοδιοτήτων με Συμμετοχικά Όργανα (άμισθη τιμητική συμμετοχή):
= Διεύθυνση, Εκπαιδευτικός εκλεγμένος απ' το Σύλλογο Διδασκόντων, Γονέας απ' το Σύλλογο Γονέων του Σχολείου, Εκπρόσωπος Μαθητικής Κοινότητας με τους Αναπληρωτές τους:
= Τοπικό Σχολικό Συμβούλιο
-
- υπέρβαση πενταετίας
- νομοθετική κατοχύρωση του θεσμού Ομογενών Εκπαιδευτικών
- κατοχύρωση Εκπαιδευτικών Συζύγων εγκατεστημένων στο εξωτερικό
- υποστήριξη ιερωμένων Εκπαιδευτικών με μείωση του ωραρίου
-
- άνοιγμα των Ελληνόγλωσσων/δίγλωσσων/διαπολιτισμικών/... Σχολείων του Εξωτερικού στις τοπικές κοινωνίες τους

 
Διερευνητής
23 Δεκ 2015 03:40

Περί των «ὑπ’ ὑμᾶς και καθ’ ὑμᾶς» επιτελικών (επ)(ανα)σχεδιασμών και άλλων (αλλο)τινών:
«Το υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται τα αιτήματα των των (sic) ομογενειακών φορέων, στο πλαίσιο του συνολικού επιτελικού επανασχεδιασμού της.»
Για ποιους συνολικά η ελπίδα (απ)έρχεται;

Περί των «ὑπ’ ὑμᾶς και καθ’ ὑμᾶς» ομάδων (συν)εργασίας και άλλων (αλλο)τινών:
«Η άρτι συγκροτηθείσα, από στελέχη των υπουργείων Παιδείας και Εξωτερικών, ομάδα εργασίας εργάζεται εντατικά, προκειμένου το νέο κανονιστικό πλαίσιο να είναι έτοιμο και ψηφισμένο εγκαίρως.»
Για ποιους εντατικά η ομάδα (απ)εργάζεται;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.