Placeholder

Εθνικός Διάλογος

Οριστικοποιήθηκαν τα 12 θέματα του Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία

Δημοσίευση: 23/12/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Οριστικοποιήθηκαν τα δώδεκα θέματα συζήτησης του Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ενώ   αποφασίστηκε η συγκρότηση  δύο υποεπιτροπών.

Η πρώτη υποεπιτροπή για τα είδη και δομή των εκπαιδευτικών μονάδων από νηπιαγωγείο μέχρι και ΙΕΚ.

Η δεύτερη για τον Ενιαίο Χώρο Πανεπιστημίων και Ερευνητικών Κέντρων.

Την πρώτη υποεπιτροπή θα την συντονίζει ο  Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ  Δ. Μπαξεβανάκης, και την δεύτερη ο επίσης Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ  Δ. Σεβαστάκης.

Μέχρι τα μέσα του Φεβρουαρίου θα υπάρχουν τα πρώτα αποτελέσματα και τα οποία θα σταλούν στην Εθνική Επιτροπή και θα συζητηθούν στην Ολομέλεια της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων.

Η Θεματολογία των συζητήσεων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων στο πλαίσιο του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία είναι η εξής:

  1. Δημοκρατικές αξίες. (Βία, ρατσισμός, διαφορετικότητα, εκπαίδευση μειονοτήτων, αειφορία εκπαιδευτικών μονάδων, αυτοδιοίκητο διαφόρων βαθμίδων, κοινωνική μέριμνα, πρόσβαση σε πολιτισμικά δρώμενα).
  2.     Οικονομικά της εκπαίδευσης (τρόποι θεσμοθετημένης αύξησης του ποσοστού επιχορήγησης στην εκπαίδευση, διαφορετικά χρηματοδοτικά σχήματα, δυνατότητες μείωσης εξόδων, πράσινα σχολεία, αξιοποίηση περιουσίας, πολιτική προσλήψεων, οικολογικό αποτύπωμα των εκπαιδευτικών μονάδων).
  3.     Αξιολόγηση εκπαιδευτικών μονάδων και εκπαιδευτικού προσωπικού
  4.     Νέες τεχνολογίες, διδακτική πρακτική, ψηφιακός εγγραμματισμός
  5.     Ενιαίος χώρος ανωτάτης εκπαίδευσης και έρευνας. Εξωστρέφεια.
  6.     Λύκειο-Παραπαιδεία-Εισαγωγή στα ΑΕΙ. Μεταγραφές.
  7.     Είδη και δομή των διαφορετικών σχολικών μονάδων.
  8.     Διοίκηση Εκπαίδευσης.
  9.     Διασύνδεση των εκπαιδευτικών δομών με την παραγωγή, με την αγορά εργασίας.
  10.     Προοπτικές για νέους επιστήμονες. Συγκεκριμένα μέτρα.
  11.     Ρόλος Κοινωφελών Ιδρυμάτων και ΜΚΟ για την εκπαίδευση και έρευνα.
  12.     Συνεχής και δια βίου εκπαίδευση.

 

Σχόλια (2)

 
Κώστας Δελίδης
26 Δεκ 2015 10:30

Μια ακόμη προσπάθεια για αναδιάρθρωση-αναδόμηση-βελτιστοποίηση,κλπ, κλπ της παιδείας. Ας ευχηθούμε, με αφορμή και τη νέα χρονιά που αρχίζει σε λίγο, να έχει καλύτερη τύχη και πορεία από τις μέχρι τώρα προηγούμενες προσπάθειες.
Μέσα στη γενική θεματολογία που προτείνεται, θα μπορούσε να τεθεί και το θέμα της ελάττωσης της διάρκειας των σπουδών-κυρίως στην ανώτατη εκπαίδευση-σε συνδυασμό με κάποια αποτελεσματική εντατικοποίηση- έτσι ώστε να μην υποβαθμιστεί το επίπεδο των σπουδών!! Αυτό είναι επιτακτική ανάγκη για προσαρμογή της εκπαίδευσης μέσα στα δύσκολα οικονομικά μονοπάτια που πορεύεται η χώρα. Καλά τα ακαδημαικά οράματα, αλλά η πραγματικότητα άλλα κελεύει, δυστυχώς. Εξυπακούεται, ότι οι πιθανές αντιδράσεις που θα προκύψουν θα καμφθούν από την πρώτη φορά αριστερή- προοδευτική κυβέρνηση!

 
giorgos
25 Δεκ 2015 00:06

............................................................................................................................................... 3. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών μονάδων και εκπαιδευτικού προσωπικού ?????? ...............................................................................................................................................Μπα !!!! Τι είναι αυτό λεβέντες; "ίδε ο άνθρωπος" , ecce homo" (να σε ποια άθλια κατάσταση βρίσκεται ο άνθρωπος), πρβλ. Ιω., ΙΘ΄5-6.
Ωστόσο, "ιδού δόξης στάδιον λαμπρόν", "ίδωμεν", "ινα μη τι άλλον".
Ας είναι καλά η τρόικα ...........

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.