Placeholder

ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

Ανησυχεί έντονα η ΠΕΣΣ για το θεσμό των Σχολικών Συμβούλων

Η ΠΕΣΣ καλεί τον υπουργό Παιδείας να πάρει θέση επί του επιδόματος και το θεσμό του Σχολικού Συμβούλου
Δημοσίευση: 30/12/2015
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το ΔΣ της  Πανελλήνιας Ενωσης ΣΧολικών Συμβούλων (ΠΕΣΣ), μετά τη συνεδρίαση με τους/τις Προέδρους και εκπροσώπους των Περιφερειακών Τμημάτων της χώρας, εξέδωσε ψήφισμα, με το οποίο

Α. ΘΕΩΡΕΙ «την αιφνίδια και αδικαιολόγητη περικοπή του επιδόματος ευθύνης, όχι απλά ως μισθολογική υποβάθμιση αλλά πρωτίστως ως  ενέργεια που  απαξιώνει την ποιοτική διάσταση της εκπαίδευσης».

Β. ΕΚΤΙΜΑ ότι    «έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις δηλώσεις του υπουργού για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και τη μετατροπή του σε πραγματικό εργαστήριο  μάθησης, ενσωμάτωσης και κοινωνικοποίησης των παιδιών που φοιτούν σ’ αυτό».

Γ. ΔΙΑΤΥΠΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ότι  «η μεθόδευση της περικοπής του επιδόματος κρίνεται ως τιμωρητική ενέργεια κατά των Σχολικών Συμβούλων, που κατά τεκμήριο και γενική παραδοχή αποτελούν το τμήμα των εκπαιδευτικών με τα υψηλότερα ακαδημαϊκά προσόντα, που ήδη  αξιολογήθηκαν, που αποτελούν τη μόνη σταθερή επιμορφωτική δομή στην ελληνική εκπαίδευση, που βρίσκονται σε συνεχή κίνηση μεταξύ των σχολικών μονάδων, αρωγοί στο μαχόμενο εκπαιδευτικό αλλά και σε γονείς και μαθητές, ώστε  να διασφαλίζεται η υψηλή απόδοση του εκπαιδευτικού συστήματος και η συνεχής βελτίωσή του.

Δ.  ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΙ  ότι «η επιχειρούμενη υποβάθμιση των Σχολικών Συμβούλων στερείται κάθε επιστημονικού επιχειρήματος και δίνει το μήνυμα στην εκπαιδευτική κοινότητα ότι ο εθνικός διάλογος για την παιδεία είναι προσχηματικός. Δύσκολα θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι η νέα πολιτική προτάσσει την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης, όταν η έναρξη του διαλόγου, από τον οποίο απουσιάζουν για πρώτη φορά οι Σχολικοί Σύμβουλοι,  συμπίπτει με την περικοπή του επιδόματος των Σχολικών Συμβούλων. Όταν στελέχη με πολυετή πείρα και επιστημονική παρουσία στα εκπαιδευτικά fora αντιμετωπίζονται με αυτό τον απαξιωτικό τρόπο, ποιος μπορεί να είναι αισιόδοξος για το  μέλλον της εκπαίδευσης;

Ε. ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΙ ότι «την αλήθεια των παραπάνω απερίφραστα παραδέχθηκε ο κ. Υπουργός  κατά την  επίσκεψη μας στο Γραφείο του, στις 16/12/2015, ο οποίος  υποσχέθηκε την  άμεση αποκατάσταση της αδικίας και την αναβάθμιση του θεσμού.

Η ΠΕΣΣ υπογραμμίζει ότι «Επειδή, όμως, έχουν πλέον παρέλθει δύο εβδομάδες και οι υποσχέσεις παραμένουν υποσχέσεις, εμείς οι Σχολικοί Σύμβουλοι,  εκφράζουμε και διατρανώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στην επιχειρούμενη διαμόρφωση κλίματος αβεβαιότητας και απαξίωσης του έργου μας, η οποία εναντιώνεται στη 35χρονη πορεία και προσφορά του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου, και δηλώνουμε ότι:

Υπερασπιζόμαστε με περισσή θέρμη τον ουσιαστικό ρόλο του Σχολικού Συμβούλου, ο οποίος αναφέρεται στην επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών, στον διαμεσολαβητικό ρόλο σε περιπτώσεις κρίσεων, στην υποστήριξη και υλοποίηση της εκπαιδευτικής πολιτικής, στην ενθάρρυνση της επιστημονικής έρευνας, στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις σύγχρονες θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις της παιδαγωγικής και διδακτικής διαδικασίας, στην εμπλοκή σε όλο το φάσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η οποία αφορά στο σχεδιασμό, προγραμματισμό, παρακολούθηση υλοποίησης και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

Εκφράζουμε την πλήρη αντίθεσή μας στην επιχειρούμενη υποβάθμιση της θέσης και του ρόλου του Σχολικού Συμβούλου στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής ιεραρχίας.

Απαιτούμε, άμεσα, αποκατάσταση του κύρους του θεσμού και της προσωπικής και επιστημονικής αξιοπρέπειάς μας, με τον ακριβή προσδιορισμό της θέσης μας στην ιεραρχία της εκπαίδευσης και τον καθορισμό του αντίστοιχου επιδόματος θέσεως ευθύνης ως ανώτατα στελέχη του Υπ.Π.Ε.Θ.

Ζητούμε ουσιαστικό διάλογο με την πολιτική ηγεσία του Υπ.Π.Ε.Θ., με τρόπο που προσιδιάζει στο ρόλο, την ακαδημαϊκή συγκρότηση και την εκπαιδευτική εμπειρία του σώματος των Σχολικών Συμβούλων.

Θεωρούμε απαραίτητη τη συμμετοχή εκπροσώπου των Σχολικών Συμβούλων στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου για την παιδεία και τη διαμόρφωση των προτεινόμενων αλλαγών στην εκπαιδευτική πολιτική».

Η ΠΕΣΣ   ζητά :

•    Την άμεση συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας.  

•    Συνάντηση από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, από τους οποίους το Δ.Σ. και τα κατά τόπους ΠΕ.Τ θα ζητήσουν να τοποθετηθούν δημοσίως.

Επιπρόσθετα το Δ.Σ. της ΠΕΣΣ  θα προχωρήσει κλιμακωτά σε:

1.    Δημοσιοποίηση των θέσεων και απόψεων των Σχολικών Συμβούλων στα ΜΜΕ, ώστε να δημοσιοποιηθεί η βάναυση προσπάθεια υποβάθμισης του σώματος των εκπαιδευτικών που μεριμνά για την βελτίωση της  ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα παιδιά του ελληνικού λαού

2.    Ενημέρωση των αρχηγών των πολιτικών κομμάτων του δημοκρατικού τόξου

3.    Ενημέρωση και συνεργασία με φορείς στον Ευρωπαϊκό χώρο

4.    Έκτακτη Γενική Συνέλευση, ώστε το κυρίαρχο όργανο του σώματος των Σχολικών Συμβούλων να αποφασίσει για δραστικότερες μορφές αντίδρασης.

5.    Νομική διερεύνηση και διεκδίκηση.

ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ

Τη Δευτέρα, 28 Δεκεμβρίου 2015, πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα κοινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΠΕΣΣ με τους/τις Προέδρους και εκπροσώπους των Περιφερειακών Τμημάτων της χώρας, με θέμα α) το συντονισμό των δράσεων σχετικά με το  ζήτημα που έχει προκύψει ύστερα από την πρόσφατη κυβερνητική παλινωδία, αρχικά με την παράλειψη και εκ των υστέρων με τη χορήγηση μειωμένου επιδόματος ευθύνης στους Σχολικούς Συμβούλους και β) τον προγραμματισμό σχετικών δράσεων, σε σχέση με τις εξελίξεις που αφορούν στο θεσμό των Σχολικών Συμβούλων.
    Ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου – που αντικατέστησε το θεσμό του επιθεωρητή -  καθιερώθηκε ως μεγάλη μεταρρυθμιστική αλλαγή  έπειτα από καθολικό αίτημα του εκπαιδευτικού κλάδου για  να υπηρετήσει την ποιοτική αναβάθμιση και τον εκδημοκρατισμό του ελληνικού δημόσιου σχολείου.
   Η σαφής θεσμική αποτύπωση του ρόλου και των αρμοδιοτήτων των Σχολικών Συμβούλων, που έχουν την αποκλειστική  ευθύνη της επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης των εκπαιδευτικών όλων των  βαθμίδων, έχει συντελέσει στην αποδοχή του θεσμού από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και στη διαμόρφωση των απαραίτητων παιδαγωγικών και επιστημονικών προσεγγίσεων, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, προς όφελος της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας.
    Όλες οι κυβερνήσεις, διαχρονικά, αναγνώριζαν το ρόλο και το επιτελούμενο έργο των Σχολικών Συμβούλων και για το λόγο αυτό σέβονταν απόλυτα τις επιλογές και την ολοκλήρωση της θητείας τους.   Ωστόσο,  οι πρόσφατες αιφνιδιαστικές ενέργειες με την περικοπή, αρχικά ολική και τελικά μερική, του επιδόματος προκαλούν εύλογα ερωτηματικά, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς ότι  παραμένουν στο ακέραιο τα επιδόματα όλων των λοιπών στελεχών και μάλιστα με αύξηση των αμοιβών των Περιφερειακών Διευθυντών.
   Είναι γνωστό ότι  το έτος 2011 με το Ν. 4024/11 ανατράπηκε η μέχρι τότε μισθολογική εξομοίωση των Σχολικών Συμβούλων με τους Διευθυντές Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, εις  βάρος των Σχολικών Συμβούλων και το καθεστώς αυτό διατηρείται μέχρι σήμερα.
   Η ΠΕΣΣ θεωρεί την αιφνίδια και αδικαιολόγητη περικοπή του επιδόματος ευθύνης, όχι απλά ως μισθολογική υποβάθμιση αλλά πρωτίστως ως  ενέργεια που  απαξιώνει την ποιοτική διάσταση της εκπαίδευσης. Εκτιμάται ότι έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις δηλώσεις του υπουργού για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και τη μετατροπή του σε πραγματικό εργαστήριο  μάθησης, ενσωμάτωσης και κοινωνικοποίησης των παιδιών που φοιτούν σ’ αυτό.
   Η συγκεκριμένη μεθόδευση της περικοπής του επιδόματος κρίνεται ως τιμωρητική ενέργεια κατά των Σχολικών Συμβούλων, που κατά τεκμήριο και γενική παραδοχή αποτελούν το τμήμα των εκπαιδευτικών με τα υψηλότερα ακαδημαϊκά προσόντα, που ήδη  αξιολογήθηκαν, που αποτελούν τη μόνη σταθερή επιμορφωτική δομή στην ελληνική εκπαίδευση, που βρίσκονται σε συνεχή κίνηση μεταξύ των σχολικών μονάδων, αρωγοί στο μαχόμενο εκπαιδευτικό αλλά και σε γονείς και μαθητές, ώστε  να διασφαλίζεται η υψηλή απόδοση του εκπαιδευτικού συστήματος και η συνεχής βελτίωσή του.
   Η επιχειρούμενη υποβάθμιση των Σχολικών Συμβούλων στερείται κάθε επιστημονικού επιχειρήματος και δίνει το μήνυμα στην εκπαιδευτική κοινότητα ότι ο εθνικός διάλογος για την παιδεία είναι προσχηματικός. Δύσκολα θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι η νέα πολιτική προτάσσει την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης, όταν η έναρξη του διαλόγου, από τον οποίο απουσιάζουν για πρώτη φορά οι Σχολικοί Σύμβουλοι,  συμπίπτει με την περικοπή του επιδόματος των Σχολικών Συμβούλων. Όταν στελέχη με πολυετή πείρα και επιστημονική παρουσία στα εκπαιδευτικά fora αντιμετωπίζονται με αυτό τον απαξιωτικό τρόπο, ποιος μπορεί να είναι αισιόδοξος για το  μέλλον της εκπαίδευσης;
Την αλήθεια των παραπάνω απερίφραστα παραδέχθηκε ο κ. Υπουργός  κατά την  επίσκεψη μας στο Γραφείο του, στις 16/12/2015, ο οποίος  υποσχέθηκε την  άμεση αποκατάσταση της αδικίας και την αναβάθμιση του θεσμού. Επειδή, όμως, έχουν πλέον παρέλθει δύο εβδομάδες και οι υποσχέσεις παραμένουν υποσχέσεις, εμείς οι Σχολικοί Σύμβουλοι,  εκφράζουμε και διατρανώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στην επιχειρούμενη διαμόρφωση κλίματος αβεβαιότητας και απαξίωσης του έργου μας, η οποία εναντιώνεται στη 35χρονη πορεία και προσφορά του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου, και δηλώνουμε ότι:
    Υπερασπιζόμαστε με περισσή θέρμη τον ουσιαστικό ρόλο του Σχολικού Συμβούλου, ο οποίος αναφέρεται στην επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών, στον διαμεσολαβητικό ρόλο σε περιπτώσεις κρίσεων, στην υποστήριξη και υλοποίηση της εκπαιδευτικής πολιτικής, στην ενθάρρυνση της επιστημονικής έρευνας, στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις σύγχρονες θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις της παιδαγωγικής και διδακτικής διαδικασίας, στην εμπλοκή σε όλο το φάσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η οποία αφορά στο σχεδιασμό, προγραμματισμό, παρακολούθηση υλοποίησης και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας.
    Εκφράζουμε την πλήρη αντίθεσή μας στην επιχειρούμενη υποβάθμιση της θέσης και του ρόλου του Σχολικού Συμβούλου στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής ιεραρχίας.
    Απαιτούμε, άμεσα, αποκατάσταση του κύρους του θεσμού και της προσωπικής και επιστημονικής αξιοπρέπειάς μας, με τον ακριβή προσδιορισμό της θέσης μας στην ιεραρχία της εκπαίδευσης και τον καθορισμό του αντίστοιχου επιδόματος θέσεως ευθύνης ως ανώτατα στελέχη του Υπ.Π.Ε.Θ.
   Ζητούμε ουσιαστικό διάλογο με την πολιτική ηγεσία του Υπ.Π.Ε.Θ., με τρόπο που προσιδιάζει στο ρόλο, την ακαδημαϊκή συγκρότηση και την εκπαιδευτική εμπειρία του σώματος των Σχολικών Συμβούλων.
   Θεωρούμε απαραίτητη τη συμμετοχή εκπροσώπου των Σχολικών Συμβούλων στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου για την παιδεία και τη διαμόρφωση των προτεινόμενων αλλαγών στην εκπαιδευτική πολιτική.

Απαιτούμε για όλα αυτά την άμεση και σαφή  δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας του Υπ.Π.Ε.Θ.

 Για το λόγο αυτό ζητάμε:
•    Την άμεση συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας προς τον οποίο δια της παρούσης αποστέλλουμε σχετικό αίτημα.  
•    Συνάντηση από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, από τους οποίους το Δ.Σ. και τα κατά τόπους ΠΕ.Τ θα ζητήσουν να τοποθετηθούν δημοσίως.

Επιπρόσθετα το Δ.Σ. της ΠΕΣΣ  θα προχωρήσει κλιμακωτά σε:
1.    Δημοσιοποίηση των θέσεων και απόψεων των Σχολικών Συμβούλων στα ΜΜΕ, ώστε να δημοσιοποιηθεί η βάναυση προσπάθεια υποβάθμισης του σώματος των εκπαιδευτικών που μεριμνά για την βελτίωση της  ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα παιδιά του ελληνικού λαού
2.    Ενημέρωση των αρχηγών των πολιτικών κομμάτων του δημοκρατικού τόξου
3.    Ενημέρωση και συνεργασία με φορείς στον Ευρωπαϊκό χώρο
4.    Έκτακτη Γενική Συνέλευση, ώστε το κυρίαρχο όργανο του σώματος των Σχολικών Συμβούλων να αποφασίσει για δραστικότερες μορφές αντίδρασης.
5.    Νομική διερεύνηση και διεκδίκηση.

Αθήνα, 28 Δεκεμβρίου 2015
ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΠΕΣΣ & ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ/ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ  ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
…………………………………………………………………………………………………………………………………………

Τα  Περιφερειακά Τμήματα της ΠΕΣΣ εκπροσώπησαν οι εξής:
Παπαδόπουλος  Λάζαρος, Πρόεδρος ΠΕ.Τ.  Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Λυκιαρδοπούλου Ρίτσα, Πρόεδρος ΠΕ.Τ. Βορείου Αιγαίου
Μπίρμπας  Θεόδωρος, Πρόεδρος ΠΕ.Τ.  Δυτικής Ελλάδας
Βαϊρινού Κωνσταντία, Πρόεδρος ΠΕ.Τ.  Δυτικής Μακεδονίας,
Γεωργόπουλος  Ιωάννης, Πρόεδρος ΠΕ.Τ.  Ηπείρου
Βασίλειος Κωτούλας, Πρόεδρος ΠΕ.Τ.  Θεσσαλίας
Τζίβα – Κωστάλα  Βίλη, Πρόεδρος ΠΕ.Τ.  Ιονίων Νήσων
Τσίβας,  Αρμόδιος Πρόεδρος  ΠΕ.Τ.  Κεντρικής Μακεδονίας,
Δέλλα – Σιμιτζή Ελευθερία  Αντιπρόεδρος ΠΕ.Τ.  Κρήτης
Τσαβαλά   Ειρήνη,  Πρόεδρος  ΠΕ.Τ. Νοτίου Αιγαίου
Αντωνάτου Μαρία ,  Αντιπρόεδρος ΠΕ.Τ. Στερεάς Ελλάδας

Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Σ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ     ΑΡΒΑΝΙΤΗ - ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ  ΤΟΤΑ

Σχόλια (16)

 
Γ. Λιακ.
27 Ιαν 2016 00:35

Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου πρέπει να επικεντρωθεία αποκλειστικά στη μετάδοση της τεχνικής του "διδάσκειν" κάνοντας ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ υποδειγματικές διδασκαλίες μέσα στην τάξη. Hρθε η ώρα κύριοι να "πάρετε στα χέρια σας την κιμωλία" και να "ανέβετε στην έδρα " . Οι Εκπαιδευτικοί και κυρίως οι νέοι χρειάζονται τη βοήθειά σας.=

 
Γιώργος
06 Ιαν 2016 15:37

Χρειάζεται ένας ΣΣ ανά 10 σχολεία όλων των τύπων, που να έχει μειωμένο ωράριο (10 ώρες), να διδάσκει σε όλους τους τύπους σχολείων ένα 2ωρο τουλάχιστον και να είναι ο παιδαγωγικά υπεύθυνος για όλους τους καθηγητές της ειδικότητάς του.

 
ΗΡΑ
06 Ιαν 2016 14:31

"...Όλα τα παραπάνω κάνουν επιτακτική την ανάγκη αναμόρφωσης του θεσμού του ΣΣ που φαίνεται να έχει απομακρυνθεί από τον εκπαιδευτικό της πράξης και τα προβλήματά του και να έχει αποκτήσει συντεχνιακή, υλιστική, ιεραρχική, επιτελική, συγκεντρωτική λογική όπως αυτή εκφράζεται μέσω του ψηφίσματος της ΠΕΣΣ...."
Επικροτώ και συνυπογράφω το παραπάνω συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει ο μόνιμος σύνδεσμος " ΠΠ" πριν περάσει στις εξίσου σημαντικές προτάσεις του. Με μια μικρή διόρθωση - επισήμανση: Δεν είμαι βέβαιος ότι οι ΣΣ βρίσκονταν ΠΡΙΝ κοντα στον εκπαιδευτικό της πράξης και τα προβλήματά του και ΤΩΡΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ απομακρύνθηκαν απ' αυτόν....Και τέλος, αν είναι κάτι για το οποίο προσωπικά θλίβομαι σχετικά με το περιεχόμενο του ψηφίσματος της ΠΕΣΣ είναι τούτο: Η ...εφεύρεση αιτιακής συνάφειας μεταξύ του επιδόματος θέσης των σχολικών συμβούλων και της ποιότητας της εκπαίδευσης !!!

 
kyr
02 Ιαν 2016 15:48

@GIANNIS

Αγαπητέ συνάδελφε,

Πράγματι οι σχολικές δραστηριότητες είναι χρήσιμες στη σχολική κοινότητα. Δεν είναι όμως, όπως γνωρίζεις υποχρεωτικές, άρα δεν αφορούν το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Οι υπεύθυνοι είναι συνάδελφοι με πλήρη απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα, άρα προβλέπεται δημόσια δαπάνη για τη συγκεκριμένη δομή, δεν υποχρεούνται όμως να μας παρέχουν βιβλιογραφία ή επιμόρφωση η δε καθοδηγητική τους στήριξη, χωρίς να υποτιμάται, το αντίθετο μάλιστα, έχει κυρίως σεμιναριακή μορφή, με τη βοήθεια ειδικών, είναι περιορισμένη χρονικά κι αφορά - εδώ είναι το ζήτημα- κατά βάση τη μη τυπική εκπαίδευση.

Το ίδιο ισχύει και για τα ΚΕΣΥΠ, τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κτλ. Υπάρχει προσωπικό, το οποίο είναι κυρίως εκπαιδευτικοί με απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα και δικαίως, άρα προβλέπεται δημόσια δαπάνη για τη λειτουργία τους (και πολύ σωστά) η συμβολή τους όμως στην επιμόρφωση του μέσου εκπαιδευτικού επίτρεψέ μου να πω ότι είναι περιφερειακή κι ευκαιριακή, για τους λόγους που ήδη εξήγησα.
Πιστεύω ότι δε θα έπρεπε να είναι έτσι. Ειδικά τα ΚΕΣΥΠ θα μπορούσαν υπό συνθήκες να συνεργαστούν με το σύμβουλο παιδαγωγικής ευθύνης. Δε συμβαίνει όμως, γιατί θεσμικά δεν προβλέπεται.

Είναι γεγονός ότι από το Θεσμό του Σχολικού Συμβούλου περιμένουμε πολλά και διαφορετικά από όσα γίνονται: Κατά βάση θα τον ήθελα με λειτουργικό ρόλο σε ένα πλαίσιο ανατροφοδότησης στα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκουμε και γενικότερα σε παιδαγωγικές αρχές, το οποίο θα επαναλειτουργήσει τα ΠΕΚ ως επιμορφώσεις με σταθερή βάση και περιοδικότητα, πολυθεματικές, με τη συνεργασία και των συγγραφέων των σχολικών εγχειριδίων και των συντακτών των προγραμμάτων σπουδών και με τη συμβολή κι όσων εκπαιδευτικών έχουν κάτι να προσφέρουν.
Αυτή η σπάθη της αξιολόγησης που επικρέμεται πάνω από τη σχέση Σχολικού Συμβούλου - Εκπαιδευτικού, την έχει μετατρέψει σε σχέση καχυποψίας. Νομίζω την έχει πλήξει θανάσιμα.

Έγραψα πολλά. Καλή χρονιά και πάλι.

 
GIANNIS
02 Ιαν 2016 09:22

αγαπητές kyr,
εννοώ το θεσμό των σχολικών δραστηριοτήτων και των υπέυθυνων καθώς και των παραλληλων υποστηρικτικών δομών στις "καινοτόμες" δράσεις (ΚΠΕ κ.λ.π.)

 
kyr
01 Ιαν 2016 21:27

@GIANNIS
γράφετε.. "ορισμένων υπεύθυνων εκπαιδευτικών δομών"... εννοείτε ποιες;
Αυτές συνεχίζετε "παραμένουν κοντά στον εκπαιδευτικό με πραγματική στήριξη και καινοτομία στην καθημερινή πρακτική τους" ... δεν είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνω τι διαβάζω... θέλετε να γίνετε σαφέστερος και να μας δώσετε ονόματα και συγκεκριμένα παραδείγματα;

Καλή χρονιά!

 
GIANNIS
01 Ιαν 2016 18:45

Επιπλέον επειδή πράγματι "τα ράσα δεν κάνουν τον παπά" ας αναζητήσουμε και αξιολογήσουμε την προσφορά- εθελοντισμό ορισμένων υπευθύνων εκπαιδευτικών δομών που χωρίς ούτε ένα ευρώ επιπλέον, παραμένουν κοντά και δίπλα στον εκπαιδευτικό με πραγματική στήριξη και καινοτομία στην καθημερινή πρακτική τους και μεριμνούν για την βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα παιδιά του ελληνικού λαού. Και ας σημειωθεί ότι οι παραπάνω αποτελούν τμήμα εκπαιδευτικών με υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα, που και αυτοί έχουν ήδη αξιολογηθεί για την επιλογή τους.

 
GIANNIS
01 Ιαν 2016 15:11

Στο νεο θεσμικό πλαίσιο: 1. Σχολικοί Σύμβουλοι με συγκεκριμένο αριθμό θητειών και 2. υποχρεωση παρουσίας του με δειγματικές διδασκαλίες στην τάξη ώστε οι νεες μεθοδολογίες και διδακτικές τεχνικές να εφαρμόζονται στην πράξη και σε πραγματικές συνθήκες και όχι μόνο θεωρητικά 3. επιμόρφωση που να βασίζεται σε εκπαιδευση ενηλίκων

 
Ελένη
01 Ιαν 2016 14:57

Τα ολοήμερα δημοτικά (παλαιού τύπου-μη Ε.Α.Ε.Π) ακόμα στενάζουν από την έλλειψη δασκάλων και του μεγάλου αριθμού των μαθητών που εγγράφηκαν σε αυτά χωρίς βεβαιώσεις εργασίας των γονέων-ύστερα από την περσινή εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, η οποία έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την Υπουργική Απόφαση περί εγγραφών μαθητών στα ολοήμερα παλαιού τύπου-μη Ε.Α.Ε.Π. Θα λογοδοτήσει κανείς;

 
ΠΠ
01 Ιαν 2016 13:23

Κάνοντας μια ανάλυση περιεχομένου στο ψήφισμα της ΠΕΣΣ μπορούμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω:

Το κυρίαρχο θέμα είναι η μείωση του επιδόματος: θέμα α), και έπεται ο θεσμικός ρόλος των ΣΣ.

α) το συντονισμό των δράσεων σχετικά με το ζήτημα που έχει προκύψει ύστερα από την πρόσφατη κυβερνητική παλινωδία, αρχικά με την παράλειψη και εκ των υστέρων με τη χορήγηση μειωμένου επιδόματος ευθύνης στους Σχολικούς Συμβούλους

Γίνεται αναφορά στην παγίωση του θεσμού των ΣΣ από όλες τις κυβερνήσεις, ως απαραίτητου στη λειτουργία του εκπ/κού συστήματος χωρίς να αναφέρονται αρμοδιότητες κτλ.

Όλες οι κυβερνήσεις, διαχρονικά, αναγνώριζαν το ρόλο και το επιτελούμενο έργο των Σχολικών Συμβούλων και για το λόγο αυτό σέβονταν απόλυτα τις επιλογές και την ολοκλήρωση της θητείας τους.

Διαχωρίζεται η θέση των ΣΣ από τους «άλλους – λοιπούς εκπ/κούς» που δεν έχουν τα υψηλά προσόντα και δεν αξιολογήθηκαν, ενώ παραβλέπεται ο ρόλος του ευρύτερου εκπαιδευτικού συστήματος στην επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών αφού προτάσσεται ως μοναδική επιμορφωτική δομή αυτή των ΣΣ.

κατά τεκμήριο και γενική παραδοχή αποτελούν το τμήμα των εκπαιδευτικών με τα υψηλότερα ακαδημαϊκά προσόντα, που ήδη αξιολογήθηκαν, που αποτελούν τη μόνη σταθερή επιμορφωτική δομή στην ελληνική εκπαίδευση,

7 φορές αναφέρεται στο ψήφισμα η φράση επίδομα ευθύνης, 4 φορές αναφέρεται η λέξη περικοπή

Συνδέεται το επίδομα ευθύνης των ΣΣ με την αναβάθμιση της ποιότητας στην εκπ/ση

Η ΠΕΣΣ θεωρεί την αιφνίδια και αδικαιολόγητη περικοπή του επιδόματος ευθύνης, όχι απλά ως μισθολογική υποβάθμιση αλλά πρωτίστως ως ενέργεια που απαξιώνει την ποιοτική διάσταση της εκπαίδευσης

Παρουσιάζει τους ΣΣ ως εκπ/κούς με υψηλή – πολυετή εκπαιδευτική πείρα, κινδυνολογώντας, συνδέοντας την παρουσία τους ή απουσία τους στο εκπαιδευτικό σύστημα με την επιτυχία του ίδιου του εκπαιδευτικού συστήματος

Όταν στελέχη με πολυετή πείρα και επιστημονική παρουσία στα εκπαιδευτικά fora αντιμετωπίζονται με αυτό τον απαξιωτικό τρόπο, ποιος μπορεί να είναι αισιόδοξος για το μέλλον της εκπαίδευσης;

Κατατάσσει το θεσμό του ΣΣ ιεραρχικά στο εκπ/κό σύστημα παραβλέποντας ότι αυτός ο θεσμικός ρόλος δεν είναι διοικητικός αλλά συμβουλευτικός κοντά και δίπλα στον εκπαιδευτικό της πράξης χωρίς ιεραρχικές αυθεντίες αλλά με επιστημονικές και ερευνητικές προσεγγίσεις της εκπαιδευτικής πραγματικότητας από κοινού με τους εκπαιδευτικούς της πράξης

Εκφράζουμε την πλήρη αντίθεσή μας στην επιχειρούμενη υποβάθμιση της θέσης και του ρόλου του Σχολικού Συμβούλου στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής ιεραρχίας.

Συνδέει το κύρος των ΣΣ (ως ανώτατα στελέχη του Υπ.Π.Ε.Θ.) με το επίδομα ευθύνης που λαμβάνουν (υλικό όφελος – υλιστική προσέγγιση) κι όχι με τον ουσιαστικό επιστημονικό και παιδαγωγικό τους ρόλο και την αναγνώριση που αυτός τυγχάνει από τους εκπ/κούς των σχολείων που οι ΣΣ υποστηρίζουν.

Απαιτούμε, άμεσα, αποκατάσταση του κύρους του θεσμού και της προσωπικής και επιστημονικής αξιοπρέπειάς μας, με τον ακριβή προσδιορισμό της θέσης μας στην ιεραρχία της εκπαίδευσης και τον καθορισμό του αντίστοιχου επιδόματος θέσεως ευθύνης ως ανώτατα στελέχη του Υπ.Π.Ε.Θ.

Όλα τα παραπάνω κάνουν επιτακτική την ανάγκη αναμόρφωσης του θεσμού του ΣΣ που φαίνεται να έχει απομακρυνθεί από τον εκπαιδευτικό της πράξης και τα προβλήματά του και να έχει αποκτήσει συντεχνιακή, υλιστική, ιεραρχική, επιτελική, συγκεντρωτική λογική όπως αυτή εκφράζεται μέσω του ψηφίσματος της ΠΕΣΣ.

Η συγκεντρωτική διοίκηση στην εκπαίδευση ΠΕ, ΔΕ τα τελευταία 5 χρόνια με το κλείσιμο των κατά τόπους γραφείων εκπ/σης οδήγησε στην αποπροσωποποίηση των σχέσεων μεταξύ της διοίκησης και των εκπαιδευτικών της πράξης, καθώς και στην αυστηροποίηση της διοίκησης, με ΕΔΕ κτλ. έναντι των εκπαιδευτικών της πράξης.
Την συγκεντρωτική αυτή λογική ακολούθησαν οι ΣΣ , αφού παρέμειναν οικειοθελώς στα γραφεία των κέντρων των νομών, ενώ καθημερινά θα έπρεπε να βρίσκονται κοντά στους εκπαιδευτικούς της πράξης. Η επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς έγινε από δια ζώσης τηλεφωνική, ηλεκτρονική χωρίς τη μυρωδιά της κιμωλίας και τον μαυροπίνακα. Τα σεμινάρια των ΣΣ διοργανώνονταν/-νται στα αστικά κέντρα με έξοδα μετακίνησης που καλύπτονται από τους εκπ/κούς (που σημειωτέον δε λαμβάνουν επιδόματα μετακίνησης) και όλο αυτό θεωρήθηκε ουσιαστική υποστήριξη στο έργο των εκπαιδευτικών της πράξης.

Μια εποικοδομητική πρόταση θα ήταν η μείωση του αριθμού των σχολικών μονάδων που υποστηρίζει κάθε ΣΣ, η υποχρεωτική καθημερινή παρουσία του ΣΣ σε ένα σχολείο της περιφέρειάς του, η οργάνωση – παρακολούθηση διδασκαλιών από τον ίδιο και τους εκπ/κούς των σχολείων, η ανάληψη τάξης με μειωμένο ωράριο, η οργάνωση παρεμβάσεων τύπου έρευνας δράσης με βάση τις τοπικές εκπαιδευτικές ιδιαιτερότητες και τα προβλήματα κάθε σχολείου, η ενημέρωση γονέων και εκπαιδευτικών και η ειλικρινής, ισότιμη μη ιεραρχική συνεργασία, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Όσο για το πολύπαθο επίδομα, τα ράσα δεν κάνουν τον παπά, λέει ο σοφός λαός μας.

Καλή Χρονιά και Καλή Δύναμη σε όλους!!!

 
ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΚΩΣΤΑΣ
31 Δεκ 2015 20:21

Αγαπητοί Συνάδελφοι, δεν χρειάζεται αυτή η ''πολεμική'', δεν υπάρχει λόγος. Ας κουβεντιάσουμε ήρεμα και ας μην μας επηρεάζει η συγκυρία κάθε φορά. Για κάθε εκπ/κό που έκανε σπουδές και επένδυσε σε αυτό, αλλά και η Πολιτεία του έδωσε το δικαίωμα και πλήρωσε για να έχει στελέχη σε κάθε βαθμίδα και του δίνει και μπόνους, δεν μπορούμε κάθε φορά να λέμε: ''αυτοί δεν μας χρειάζονται'', πάμε για άλλα. Όλοι τα έχουν βάλει με το θεσμό αυτό. Για ποιο λόγο; ''επειδή υπηρέτησε'' λέει την αξιολόγηση και το Π.Δ. 152. Τα στελέχη που επιλέγονται κάθε φορά είναι Συνδικαλιστικά Στελέχη; στο ΚΥΣΠΕ ή στο ΚΥΣΔΕ αυτό τους λένε; ΟΧΙ, βέβαια. Οι Δ/ντές σχολικών μονάδων που επιλέξαμε πρόσφατα, τι στελέχη είναι; τι υπηρετούν; Αυτό που πρέπει να υπηρετήσουμε όλοι μας είναι: 1. να υπάρχουν κανόνες και να μην αλλάζουν κάθε χρόνο ώστε να γνωρίζουν οι εκπ/κοί πως θα πορευθούν, 2. να υπάρχει διαφάνεια και κριτήρια που θα αρμόζουν σε κάθε θέση, 3. τα στελέχη που θα επιλέγονται να έχουν την εμπιστοσύνη του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και να επιμορφωθούν, να πάρουν τις κατευθύνσεις για τις πολιτικές που θα ασκηθούν και να στηρίζονται συνεχώς. Αγαπητοί Συνάδελφοι, δεν έχουμε την πολυτέλεια των συνεχών διχασμών, των συνεχών αντιπαραθέσεων, χωρίς νόημα. Χρειάζονται προτάσεις, συνέπεια του πολιτικού κόσμου, διαφάνεια και συνέχεια. Μπορεί οι πολιτικές να έχουν ιδεολογικό πρόσημο, αλλά είναι τόσο κοντά που δεν το φαντάζεται κανένας, αφού στο πλαίσιο της Ε.Ε., δεν υπάρχουν, ΔΥΣΤΥΧΩΣ τώρα περιθώρια για ''αλλαγή ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΟΣ'' ή πολιτικού ή εκπαιδευτικού. ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.

 
Σεβαστή
31 Δεκ 2015 18:31

Η κατάσταση θα τακτοποιηθεί όταν οι νυν ΣΣ αντικατασταθούν με ΣΣ του κυβερνώντος κόμματος που θα μπορούν να διεκδικούν δικαιώματα και ...δικαιωματικά να τα παίρνουν!

 
Πολυξένη
31 Δεκ 2015 12:54

Με όλα αυτά που τραβάτε, απορώ γιατί επιμένετε να είστε σε αυτήν τη θέση, και δεν επιστρέφετε ήσυχα ήσυχα στις ταξούλες σας...

 
ΑΣΧΕΤΟΣ
31 Δεκ 2015 12:04

@Σάκης
Για να έρθει ο Σάκης ο Μεγάλος Επιστήμονας να μας αντικαταστήσει. Κάποιοι έχουν μεγάλο πρόβλημα με τα πολύ υψηλά προσόντα των ΣΣ. Εκεί στο υπουργείο προσπαθούν να κατεδαφίσουν κάθε έννοια αξιοκρατίας για τα "δικά τους παιδιά".
Κάποτε ρωτήθηκε ένας αγράμματος αντάρτης: Γιατί πολεμάς σύντροφε; Ένας δασκαλάκος να γίνω αν πάρουμε την εξουσία................

 
St
31 Δεκ 2015 10:55

Όλοι κατανοούν επίσης ότι φτάνει έως τώρα όλο οι ίδιοι σχολικοί σύμβουλοι να παίρνουν και να ξαναπαίρνουν τις θέσεις. Αφού ολοκλήρωσαν δύο θητείες δεν πρέπει να ξαναεπιλεγούν, να δοθεί η ευκαιρία και σε άλλους να αναδείξουν το θεσμό με τις καινοτομίες του.

 
Σάκης Κ .
30 Δεκ 2015 22:35

Όλοι κατανοούν πλέον ότι όλα πρέπει να αλλάξουν στο έργο του Συμβούλου. Ακόμα και οι ίδιοι οι σύμβουλοι. Ας περιμένουμε λοιπόν τις κρίσεις.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.