Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Δεν έχει κλείσει το θέμα για τα Ειδικά Μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: “Αν ορισμένα τμήματα επανέλθουν με προτάσεις, ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων θα τις εξετάσεις ενδελεχώς”.
Δημοσίευση: 08/01/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Η πλειοψηφία των ερωτώμενων σχολών-τμημάτων απάντησε αρνητικά σε ενδεχόμενες μεταβολές ή βελτιώσεις για τα Ειδικά Μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Β. Ωστόσο αν ορισμένα τμήματα  επανέλθουν με προτάσεις, ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων (ΕΟΕ) θα τις εξετάσεις ενδελεχώς.

Αυτό μεταξύ άλλων δήλωσε εγγράφως στη Βουλή, ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, επικαλούμενος έγγραφο του ΕΟΕ, απαντώντας σε σχετική αναφορά του Βουλευτή Ν. Νικολόπουλου.

ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Οπως είχε αποκαλύψει το esos στις 11-11-15 (Διαβάστε εδώ) ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας απέστειλε έγγραφο (σ.σ. με ημερομηνία 21-10-15) προς τους προέδρους των τμημάτων των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ με το οποίο τους κάνει γνωστό ότι προσπαθεί να διερευνήσει τη δυνατότητα  για μεταβολή ή και τυχόν κατάργηση της εξέτασης των ειδικών μαθημάτων, για τμήματα και σχολές που απαιτούν επιπλέον εξέταση σε ειδικά μαθήματα, και σημειώνει:

Α. Οι λόγοι, για τους οποίους μπορεί να υπάρξουν αλλαγές στα ειδικά μαθήματα είναι κυρίως οι ακόλουθοι:

1. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι μια πολύπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία.

Θα ήταν ευπρόσδεκτο από την εκπαιδευτική κοινότητα να μειωθούν τα εξεταζόμενα μαθήματα και άρα αυτή η παρατεταμένη εξεταστική διαδικασία των υποψηφίων, πολλοί εκ των οποίων μετακινούνται από μακρινές αποστάσεις για να εξεταστούν  στα ειδικά μαθήματα (π.χ. νησιά προς Αθήνα).

2. Ενδεχομένως, ο υπαρχων τρόπος εξέτασης των ειδικών μαθημάτων δεν ικανοποιεί πλήρως τις απαιτήσεις του γνωστικού αντικειμένου των  αντίστοιχων τμημάτων (πχ χαμηλό ή υψηλό ή αντίστοιχο επίπεδο εξέτασης)

3. Τα ειδικά μαθήματα που εξετάζονται και το επίπεδο εξέτασής τους δεν διδάσκονται στα δημόσια σχολεία, με αποτέλεσμα να χρειάζεται εξωσχολική προετοιμασία.

4. Με την επιτυχή εξέταση στα ειδικά μαθήματα, οι υποψήφιοι πριμοδοτούνται με πολλά μόρια και έτσι εισάγονται στα αντίστοιχα τμήματα, ακόμη και με πολύ χαμηλές επιδόσεις στα κύρια μαθήματα.

5. Ειδικά για τις ξένες γλώσσες, η εξέταση των υποψηφίων  σε αυτές φαντάζει παρωχημένη, δεδομένου ότι σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι κατέχουν  αναγνωρισμένο πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, το οποίο μόνο του θα μπορούσε να είναι επαρκές για την εισαγωγή στα αντίστοιχα τμήματα.

B. Κατόπιν των παραπάνω, ο Οργανισμός Εξετάσεων καλεί τα τμήματα των ΑΕΙ, σε πρώτο στάδιο να διαβιβάσουν, μέχρι και τις 13 Νοεμβρίου,  τις απόψεις τους για τη δυνατότητα μεταβολής ή τυχόν κατάργησης της εξέτασης των ειδικών μαθημάτων, ώστε σε επόμενο στάδιο “να προβούμε  σε περαιτέρω επαφή για την υλοποίηση τυχόν αλλαγών από πανελλαδικές Εξετάσις έτους 2017.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.