Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Στη Βουλή οι προτάσεις ren που προκάλεσαν “θύελλα” αντιδράσεων

Δημοσίευση: 20/01/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη, που κατέθεσε στη Βουλή, ο Βουλευτής  Νίκος Νικολόπουλος, ζητά να απαντηθούν τα εξής:

1. Ποια είναι η αυτοαποκαλούμενη «ομάδα REN» και για ποιο λόγο, οι προτάσεις της συγκεκριμένης ομάδας έγιναν δεκτές προς συζήτηση στην Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου;

2. Με ποια διαδικασία και με ποια κριτήρια, γίνονται δεκτές προς συζήτηση προτάσεις ομάδων στην Επιτροπή; Μπορεί ο καθένας να στέλνει τις προτάσεις του; Και αν ισχύει αυτό, τότε δεν αποκτάει χαοτικό και προσχηματικό χαρακτήρα ο Εθνικός Διάλογος:

3. Ποια είναι η θέση του υπουργείου σχετικά με την εθνική παιδεία; Θα πρέπει να αναδεικνύει τα κυρίαρχα εθνικά και θρησκευτικά χαρακτηριστικά του ελληνισμού ή όχι;

4. Τίθεται ζήτημα κατάργησης των ΤΕΙ και του Ανοικτού Πανεπιστημίου ή όχι; Θα υποβιβαστούν τα ΤΕΙ σε απλές «τεχνικές σχολές»; Μέσω ποιού θεσμού θα διασφαλίζεται η ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση και απόκτηση ακαδημαϊκών τίτλων, που υπάρχει και εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες;

5. Πρέπει ή όχι να υπάρχουν κοινοί κανόνες για όλους; Ο τρόπος εισαγωγής των νέων φοιτητών στα δημόσια Πανεπιστήμια, πρέπει να είναι ενιαίος ή όχι;

6. Στις προτάσεις, προβλέπεται η… αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Είναι δυνατόν, αξιολογητής και αξιολογούμενος να είναι ο ίδιος;

Ο κ. Νικολόπουλος τονίζει στην ερώτηση τα εξής:

Α. Πρόσφατα είδαν το φως της δημοσιότητας οι προτάσεις μίας ομάδας φοιτητών, που αυτοαποκαλούνται «Ομάδα REN - Reform Education Now», σχετικά με την αναμόρφωση του χώρου της εκπαίδευσης, οι οποίες συζητήθηκαν στην Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου.

Β. Μεταξύ άλλων, οι προτάσεις αυτές αναφέρονται σε πλήρη κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών και αντικατάστασή τους από το μάθημα «Ηθική & Φιλοσοφία» ως μάθημα επιλογής, σε περιορισμό της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών, σε ανοικτά σχολεία μέχρι τις 9 το βράδυ, σε συμμετοχή των σχολείων σε παρελάσεις μετά από γενικές συνελεύσεις (!), ακόμα και σε συνταγματικές αλλαγές που θα προβλέπουν ότι «το κράτος απαγορεύεται να χαράσσει πολιτική εκπαίδευσης και μόρφωσης με βάση φιλοσοφικές, αισθητικές, ιδεολογικές και θρησκευτικές αρχές», αντικατάσταση της λέξης «Έλληνες» με την έκφραση «μόνιμοι και νόμιμοι κάτοικοι της Ελλάδος», αλλά και ότι η «εθνική και θρησκευτική συνείδηση» πρέπει να αντικατασταθεί με την έκφραση «καλλιέργεια ανθρωπιστικής, δημοκρατικής και κοινωνικής συνείδησης»!

Γ. Στις εν λόγω προτάσεις, περιλαμβάνονται και πολλά άλλα: Όπως για παράδειγμα, η δυνατότητα κάθε ΑΕΙ να επιλέξει μόνο του τον τρόπο με τον οποίο θα εισάγει νέους φοιτητές (με εξετάσεις ή όχι), η κατάργηση και ενσωμάτωση κάποιων τμημάτων των ΤΕΙ στα ΑΕΙ ή ο υποβιβασμός τους σε «τεχνικές σχολές» αλλά και η κατάργηση του Ανοικτού Πανεπιστημίου, του μόνο θεσμού εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Ελλάδα!

Δ. Από τα προαναφερόμενα και μόνο - καθώς οι… περισπούδαστες προτάσεις της συγκεκριμένης ομάδας δεν τελειώνουν εδώ - γίνεται σαφές ότι επιχειρείται η πλήρης αποστέωση της ελληνικής εκπαίδευσης από κάθε εθνικό και θρησκευτικό χαρακτηριστικό, η πλήρης αποδιοργάνωση της δημόσιας παιδείας και η αδυναμία του κράτους να θέσει κοινούς κανόνες για όλους και να διασφαλίσει συνθήκες κοινωνικής ισότητας, αλλά κα

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.