Placeholder

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ

“Τρέχουν” οι προθεσμίες για αξιολόγηση εκπαιδευτικών, ωράριο,Νέο Σχολείο, ΑΕΙ, ιδιωτική εκπαίδευση

Το χρονοδιάγραμμα
Δημοσίευση: 23/01/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Παράλληλα με τη διεξαγωγή του Εθνικού Διαλόγου η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα πρέπει να καταρτίσει τα απαραίτητα νομοσχέδια , προκειμένου  να ανταποκριθεί στις δεσμεύσεις προς τους θεσμούς (τρόικα) για την παιδεία, που ψηφίστηκαν στη Βουλή.  

ΠΡΩΤΟΝ

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και  την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, θα πρέπει  έως τον Απρίλιο του 2016, να αξιολογήσουν του ελληνικό εκπαιδευτικό σήστημα που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011 (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ).

ΔΕΥΤΕΡΟΝ

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, θα πρέπει μετά τα αποτελέσματα του Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία να εκδόσει νομοσχέδια ή ένα πολυονομοσχέδιο   έως τον Μάιο του 2016.

ΤΡΙΤΟΝ

Τα ονομοσχέδια ή το πολυνομοσχέδΙο θα πρέπει να ψηφισυτεί από την ολομέλεια της Βουλής   έως τον Ιούλιο του 2016.

ΤΕΤΑΡΤΟΝ

Τα ψηφισθέντα νέα μέτρα θα τεθούν σε ισχύ   από το νέο σχολικό και ακαδημαϊκό έτος 2016-2017.

ΠΕΜΠΤΟΝ

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, θα πρέπει  να ευθυγραμμίσουν τον αριθμό διδακτικών ωρών ανά μέλος του προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2018.

Αυτό, θεωρείται βέβαιο ότι θα επιφέρει νέο “χάρτη” σχολικών μονάδων, από τις νέες συγχωνεύσεις τάξεων και σχολείων σε όλη την Ελλάδα.

ΕΚΤΟΝ

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, θα πρέπει μέχρι το Μάιο να ετοιμάσει το νέο πλαίσιο  αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων το οποίο, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις, θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης.

Το ίδιο σύστημα αξιολόγησης θα αφορά και τα ιδιωτικά σχολεία.

Διπλές συνεδριάσεις για τον Εθνικό Διάλογο στη Βουλή ετοιμάζει ο Κ. Γαβρόγλου

“Πυρετωδώς” εργάζεται ο Πρόεδρος της  Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Κώστας Γαβρόγλου, προκειμένου να συγκροτήσει  τις δύο Επιτροπές και τις υποεπιτροπές οι οποίες θα  συζητήσουν τη διαμόρφωση του πλαισίου προτάσεων για αλλαγές και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Παράλληλα ο κ.Γαβρόγλου ετοιμάζει πρόγραμμα δύο συνεδριάσεων της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ανά εβδομάδα, και μέχρι το Μάρτιο.

Στις συνεδριάσεις θα συμμετέχουν , με τη μορφή ακρόασης από τους Βουλευτές, οι εμπειρογνώμονες, οι οποίοι θα απαντούν σε όποιες απορίες των μελών-Βουλευτών της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων.

Στην υποεπιτροπή για τα ΑΕΙ επικεφαλής ορίστηκε ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Σεβαστάκης.

Στην υποεπιτροπή για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης επικεφαλής ορίστηκε ο Βουλευτής, επίσης του ΣΥΡΙΖΑ,  Δ. Μπαξεβανάκης.

Στις υποεπιτροπές  Επιστημονικοί Συνεργάτες του κ. Γαβρόγλου θα κρατούν πρακτικά , τα οποία στη συνέχεια θα κοινοποιούνται στα μέλη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
 
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου Αντώνης Λιάκος, έχει προγραμματίσει δύο συνεδριάσεις ακόμη (σ.σ. η πρώτη έγινε στις 28 Δεκεμβρίου) , η μία τον Μάρτιο και η επόμενη  τον Απρίλιο, όπου πλέον θα οριστικοποιηθούν τα κείμενα προτάσεων για νομοθετικές ρυθμισεις, προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Εκτιμάται ότι η έως το τέλος Μαρτίου θα έχει γίνει το πρώτο σχέδιο της έκθεσης της Επιτροπής Διαλόγου το οποίο έως το τέλος Απριλίου θα έχει τεθεί σε συζήτηση στην οποία θα πάρει μέρος και η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Η ΕΚΘΕΣΗ:

Στο τέλος της διαδικασίας, δηλαδή το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου θα συνταχθεί η έκθεση για τις προτεραιότητες των αλλαγών στην εκπαίδευση, η οποία θα παραδοθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

ΕΣΥΠ

Το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας , στο οποίο πρόεδρος τοποθετήθηκες ο καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου κ. Θεοτοκάς, δεν έχει ακόμη συνεδριάσει.

Οι δημόσιες συζητήσεις

Παρά το γεγονός ότι οι δύο πρώτες προγραμματισμένες δημόσιες συζητήσεις του Εθνικού Διαλόγου, στην Αθήνα, ματαιώθηκαν, λόγω των συγκεντρώσεων διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών και φοιτητών, η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου προτίθεται να υλοποιήσει τις επόμενες συζητήεις, όπως προβλέπεται από το ακόλουθο αρχικό πρόγραμμα:

Τρίτη 26/1/2016: Η κρίση και η επίδραση της στο σχολείο  και στις συμπεριφορές των μαθητών.

Τρίτη 2/2/2016: Παιδεία, Κρίση, Δικαιοσύνη. Ο φιλοσοφικός στοχασμός πάνω στο εκπαιδευτικό πρόβλημα.

Τρίτη 9/2/2016: Σχολείο-εργαστήρι πολιτισμού. Ειδικές ζώνες εκπαιδευτικής δραστηριότητας  στις περιοχές με τις μεγαλύτερες ανάγκες.

Τρίτη 16/2/2016: Μαθαίνω πώς να μαθαίνω: Από το αναλυτικό πρόγραμμα στις εκπαιδευτικές πρακτικές.  Πώς θα αναμορφώσουμε το σχολείο;

Τρίτη 23/2/2016:  Κλασική παιδεία και εκπαίδευση.

Τρίτη 1/3/2016:  Η ανασυγκρότηση του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη λογική ενιαίου χώρου εκπαίδευσης-έρευνας.

Τρίτη 8/3/2016: Ποιο μέλλον για την  τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση;

Τρίτη 15/3/2016: Δεῖ δὲ χρημάτων: Τα οικονομικά της εκπαίδευσης.

Τρίτη 22/3/2016:  Η ψηφιακή τεχνολόγηση της γνώσης και του σχολείου.

Τρίτη 29/3/2016: Μεταπτυχιακές σπουδές και η ανανέωση του επιστημονικού δυναμικού της χώρας.

Παράλληλα η Επιτροπή ανακοίνωσε και μια σειρά θεματικών εκδηλώσεων που θα αφορούν τις εξής θεματικές:

Συμμαχία Σχολείου-Θεάτρου. Η έκφραση πέραν των λέξεων.

Συμμαχία Σχολείου-Μουσείου. Η εκπαίδευση εκτός της τάξης.

Αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος και τοπική αυτοδιοίκηση. Συζητήσεις στην περιφέρεια Πειραιά και στη  Θεσσαλονίκη.

Μήπως είμαστε οπτικά αναλφάβητοι; Κινηματογράφος και σχολείο.

Το σχολείο ως δομημένος χώρος και περιβάλλον. Προτάσεις αρχιτεκτόνων.

Συγγραφείς παιδικών βιβλίων και εκπαιδευτικοί συζητούν για τα σχολικά βιβλία.

Οι ημερομηνίες και οι χώροι που θα πραγματοποιηθούν αυτές οι παράλληλες εκδηλώσεις θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες.

 

 

 

Σχόλια (8)

 
Εκπαιδευτικός (8)
24 Ιαν 2016 12:48

@marty
Συμφωνώ! Η ουσία της πραγματικής εκπαίδευσης δε βρίσκεται σε όλα αυτά τα απίθανα προγράμματα που καπελώνουν συστηματικά τη δουλειά της τάξης και του μαχόμενου εκπαιδευτικού. Καλά είναι όλα αυτά, αλλά προϋποθέτουν ένα αλλιώτικο σχολείο που να έχει λυμένα τα στοιχειώδη της καθημερινότητας. Μέχρι να συμβεί αυτό, τιμή και δόξα στον ανώνυμο πολεμιστή της αίθουσας και του πίνακα με μοναδικό του όπλο το φιλότιμο...

 
ΤΕΟΣ
24 Ιαν 2016 01:32

Αξιολόγηση ΚΑΜΙΑ αξιολόγηση.
Ποιοί θα την κάνουν οι παραιτηθέντες Διευθυντές σχολείων για την ΑΕΕ που τώρα που έγιναν Περιφερικοί Διευθυντές και Διευθυντές Εκπαίδευσης, θα αξιολογήσουν συναδέλφους ? θα γράψουν έκθεση για τον Χ-Υ συνάδελφο (υφιστάμενό) τους ενώ αρνιόνταν να συντάξουν έκθεση για το σχολείο τους ? Ο μεγάλος εκπρόσωπός μας και συνδικαλιστής κ. Κοτσιφάκης τι θα κάνει ? η ΟΛΜΕ τί θα πει τώρα η αριστερή αξιολόγηση είναι καλή ? και η ΑΕΕ κακή.
τελικά ο εθνάρχης είχε δίκιο απόλυτο
Η ΕΛΛΑΔΑ είναι ένα απέραντο τρελοκομείο.

 
Δημήτρης
23 Ιαν 2016 22:50

@marty, @νικ δι γκρικ

Η αξιολόγηση, κατά την άποψή μου, είτε με Τσίπρα είτε με Μητσοτάκη θα παραμείνει παιδαγωγική διαδικασία, χωρίς τιμωρητικές συνέπειες, διαθεσιμότητες και απολύσεις. Όσο, βέβαια, υπάρχει κρίση, με ή χωρίς αξιολόγηση, θα φρενάρουν τις μισθολογικές εξελίξεις στα ανώτερα κλιμάκια. Αυτό καθιερώθηκε το 2011 επί Ρέππα με τον νόμο 4024. Θα ανατρέξω να βρω τι κινητοποιήσεις έγιναν τότε.

 
νικ δι γκρικ
23 Ιαν 2016 18:35

Η αξιολόγηση θα εφαρμοστεί κααι όσο αργεί τόσο πιο σκληρή θα είναι. Ας όψονται οι φωστήρες συνδικαλιστές μας οι οποοίο αντί να πουν "αξιολόγηση; οκ. ας την κάνουμε με τους δικούς μας όρους. Στύλωσαν τα πόδια και τώρα θα λουστούμε τη χειρότερη δυνατή αξιολόγηση που θα είναι και τιμωρητική. Αν δε έλθει στην εξουσία και ο Κυριάκος (καθόλου δεν αποκλείεται), έ, τότε να δεις γλέντια!!

 
marty
23 Ιαν 2016 16:06

@Έλεος πια!!!!!
Συμφωνώ απόλυτα όσον αφορά εκείνα που γράφεις για την αξιολόγηση δια ψηφοφορίας από εκπαιδευτικούς των διευθυντών τους το καλοκαίρι του 2015. Αλλά το σχολείο που "τρέχει" με 100 είναι εκείνο που συμμετέχει σε εκδηλώσεις , προγράμματα, και ό,τι άλλο τρέχει στο σχολείο; Θα πρόσθετα σε αυτά και τις εκδρομές, γιατί ας πούμε και καμιά αλήθεια: Μάλλον κάποιο λάθος κάνεις για το σκοπό ύπαρξης του σύγχρονου σχολείου. Δεν θεωρώ πως είναι τίποτε από αυτά που περιγράφεις.

 
Έλεος πια!!!!!
23 Ιαν 2016 15:32

Μarty και βεβαίως να μας αξιολογήσουν οι μαθητές και οι γονείς τους, γιατί όταν αξιολογήσαμε εμείς τους διευθυντές μας ήταν καλά; Τρίβαμε τα χέρια μας απο την χαρά !!!! Αλλά πίσω έχει η αχλάδα την ουρά , όπως λέει και ο θυμόσοφος λαός μας!!!!! Δεν ξέραμε τι μας περίμενε ; Ας φοβούνται λοιπόν αυτοί που πάνε στο σχολείο να κάνουν 18-20 ώρες και σηκώνονται και φεύγουν , χωρίς να συμμετέχουν σε έκδηλώσεις , προγράμματα, και ότι άλλο τρέχει στο σχολείο!Δυστυχώς στην Ελλάδα του 2016 υπάρχουν σχολεία που τρέχουν με 100 και άλλα που τρέχουν με 10 . Οι εκπαιδευτικοί αυτοί δεν πρέπει να επιβραβευτούν ή να αποριφθούν όπως και οι σχολικές μονάδες;Και βέβαια στην αξιολόγηση απ΄όπου προέρχεται είτε απο πάνω ή απο τους παρακάτω. Και όσοι πιστέψατε ότι θα καταργηθεί με το ΣΥΡΙΖΑ απλά εσεις ονειρευτείτε ακόμη.

 
marty
23 Ιαν 2016 14:03

@Στράτος
Γιατί καλέ μου κύριε θεωρείτε "μάλλον απίθανο να "περάσουν" και μάλιστα με την τωρινή κυβέρνηση"; Τόση είναι ακόμη η πώρωσή σας; Πόσες φορές ακόμη πρέπει να σας το γράψει η πρωτοδεύτερη φορά "αριστερά", τρομάρα της για να χωνέψετε: Αξιολόγηση, της αξιολόγησης, ώ αξιολόγηση! Αυτοί ήταν που θα την καταργούσαν; Περιμένω εναγωνίως την απάντηση ή τη σιωπή των κομματικών μοιρολογίστρων και των κομματικών φερεφώνων. Ο Λιάκος θέλει να αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς και οι μαθητές, ασφαλώς και οι γονείς τους. Με τις χρόνιες ανίατες ιδεοληψίες σας βαλθήκατε να διαλύσετε ό,τι υπάρχει.

 
Στράτος
23 Ιαν 2016 12:05

Όσα αναφέρει το άρθρο είναι οι λεγόμενες "δεσμεύσεις" προς τους "θεσμούς". Υπάρχουν όμως εκτός από αυτά άλλα ζητήματα που είναι πιο ουσιαστικά και αφορούν στην λειτουργία των σχολείων:
1. Πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο με τη δυνατότητα διορισμού και πόσων εκπαιδευτικών.
2. Να γίνουν οι συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών.
3. Να ακολουθήσουν οι μεταθέσεις.
4. Να γίνουν οι διορισμοί (αν τελικά και όσοι γίνουν).
5. Να ακολουθήσουν οι αποσπάσεις.
6. Να γίνει πρόσληψη αναπληρωτών.
7. Να είναι έτοιμα τα βιβλία.

Και όλα αυτά εγκαίρως. Αν από τώρα δεν ξεκινήσει ο προγραμματισμός τότε πάλι η 11η Σεπτεμβρίου θα είναι ημέρα εικονικής έναρξης για πολλά σχολεία της χώρας.

Πολλά από τα υπόλοιπα - που αναφέρει το άρθρο - είναι μάλλον απίθανο να "περάσουν" και μάλιστα με την τωρινή κυβέρνηση.

Και όλα αυτά αν στο μεταξύ δεν προκύψει λόγω ασφαλιστικού και φορολογικού καμία άλλη εμπλοκή με εκλογές κλπ...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.