Placeholder

ΒΟΥΛΗ

9 εκατομμύρια κοστίζει η ελληνόγλωσση παιδεία στο εξωτερικό

ΥΦ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ: “Γιατί θα πρέπει να στέλνουμε από εδώ φυσικούς και χημικούς να διδάσκουν εκεί και να μην είναι καθηγητές δάσκαλοι από τις χώρες όπου υπάρχουν και να τους πληρώνει το κράτος εκεί;”
Δημοσίευση: 29/01/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το κόστος για όλο το οικοδόμημα της ελληνόγλωσσης παιδείας στο εξωτερικό ανέρχεται στον προϋπολογισμό του 2016 σε 9 εκατομμύρια ευρώ (τα 5 εκ αφορούν το επιμίσθιο των εκπαιδευτικών).

Το στοιχείο αυτό κατέθεσε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Πελεγρίνης, ο οποίος στο πλαίσιο περιορισμού  αυτού του κονδυλίου πρότεινε:

“Το 37% των εκπαιδευτικών από τους 800   που υπηρετούν στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού  δεν είναι καθηγητές δάσκαλοι των ελληνικών, είναι άλλων ειδικοτήτων; Γιατί θα πρέπει να στέλνουμε από εδώ φυσικούς και χημικούς να διδάσκουν εκεί και να μην είναι καθηγητές δάσκαλοι από τις χώρες όπου υπάρχουν και να τους πληρώνει το κράτος εκεί; Τέτοιου είδους κλίμακας οικονομία πρέπει να γίνει, όχι να υποβαθμιστεί η Παιδεία».

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο υφυπουργός Παιδείας:

-Σήμερα σε όλη την ελληνική ομογένεια λειτουργούν συνολικά 88 σχολεία, 48 αμιγώς ελληνικά και 40 δίγλωσσα, όπου, πέρα από τη γλώσσα της χώρας όπου υπάγεται το σχολείο, διδάσκεται και η ελληνική.

-Υπάρχουν 14 ενταγμένα τμήματα και περίπου 283 παροικιακά σχολεία, απογευματινής διδασκαλίας.

-Για αυτά τα σχολεία απαιτούνται 800 εκπαιδευτικοί

-Η   αναλογία-ως προς το σύνολο- είναι ένας διδάσκων προς 40 διδασκόμενους

-Τα σχολεία τα συντονίζουν 15 συντονιστές
 
Ο κ. Πελεγρίνης προανήγγειλε νέο νομοθετικό πλαίσιο το Μάρτιο, το οποίο θα προτείνει η  νεοσύστατη Διυπουργική Επιτροπή (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΠΟΙΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ)

 

Σχόλια (1)

 
Διερευνητής
30 Ιαν 2016 19:01

Από το οπτικοακουστικό απόσπασμα της ομιλίας του Υφυπουργού Θ. Πελεγρίνη στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Ελληνισμού της Διασποράς.

(από 03:26 έως και 05:38)
«Το πρόβλημα κατά βάσιν όπως καταλαβαίνετε ειδικά στην δύσκολη, στην δυσμενή κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα μας κατά τα τελευταία χρόνια είναι οικονομικό.

Γι’ αυτό χρειάζονται περίπου, το δεκάξι θα αναφερθώ, εννιά εκατομμύρια ευρώ. Τα ένα εκατομμύριο διακόσια περίπου αφορούνε σε αμοιβές των εκπαιδευτικών και τέσσερα εκατομμύρια, περίπου πέντε εκατομμύρια είναι για το επιμίσθιο που λαμβάνουνε οι εκπαιδευτικοί στο εξωτερικό.

Πέρα όμως από αυτό το μείζον θέμα το οικονομικό υπάρχουν και ζητήματα λειτουργίας. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί οι οποίοι σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία πρέπει να υπηρετούνε το μέγιστο πέντε χρόνια και βλέπουμε εκπαιδευτικούς να είναι δεκατέσσερα, είκοσι χρόνια και ούτω καθ’ εξής.

Το πρόβλημα πέρα από τα εγγενή ζητήματα που δημιουργεί η εκπαίδευση της Ομογένειας στο εξωτερικό οφείλεται πολύ στο γεγονός ότι υπήρξε ένας νόμος για την Ομογένεια με συγκεκριμένες διατάξεις και κατά καιρούς για να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα αυτά διαμορφώνονταν νέες διατάξεις που ενδεχομένως αναιρούσαν τις άλλες ή δημιουργούσαν την δυνατότητα να γίνονται παρεκκλίσεις. Έτσι το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την εκπαίδευση της Ομογένειας στο εξωτερικό είναι συγκεχυμένο.

Αυτό λοιπόν οδήγησε το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Εξωτερικών, τον υποφαινόμενο και τον αναπληρωτή, τον Υφυπουργό Εξωτερικών κύριο Αμανατίδη να συγκροτήσουμε μια ομάδα εργασίας, δε λέω επιτροπή διότι επιτροπή σημαίνει παραπέμπω στις καλένδες, ομάδα εργασίας με τη ρητή εντολή έως τις αρχές Μαρτίου να έχουν δώσει ένα σφιχτό, συγκροτημένο νομοθετικό πλαίσιο μέσα από το οποίο θα μπορέσει να λειτουργήσει η εκπαίδευση στην Ομογένεια.»

ΕΡΩΤΗΜΑ:
Αφού «υπάρχουν εκπαιδευτικοί οι οποίοι σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία πρέπει να υπηρετούνε το μέγιστο πέντε χρόνια και βλέπουμε εκπαιδευτικούς να είναι δεκατέσσερα, είκοσι χρόνια και ούτω καθ’ εξής», θα εφαρμόσετε, Υφυπουργέ, την «ὑπ’ ὑμᾶς και καθ’ ὑμᾶς» αορίστως αναφερθείσα κείμενη νομοθεσία και στις αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εσωτερικό όπου εκπαιδευτικοί αποσπώνται για δεκατέσσερα, είκοσι χρόνια και ούτω καθ’ εξής σε μονάδες, δομές και υπηρεσίες του Υπουργείου και του (στενού ή ευρύτερου) Δημοσίου της ημεδαπής;

Εάν όχι, Υφυπουργέ, θα εφαρμόσετε, τουλάχιστον, για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό, το σφιχτό, συγκροτημένο και υφιστάμενο νομοθετημένο πλαίσιο ως προς την μοριοδότηση των κριτηρίων που διέπουν τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εσωτερικό (βλέπετε την εγκύκλιο με αριθμό πρωτοκόλλου 102024/Ε2/26-06-2015/ΥΠΟΠΑΙΘ) συμπεριλαμβανομένης και της μοριοδότησης των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών συναφών με τη γλωσσική διδασκαλία και μόνον εφόσον πληρούνται αθροιστικά οι κάτωθι προϋποθέσεις, ήτοι:

-η ΑΡΙΣΤΗ γνώση της γλώσσας της χώρας απόσπασης του εξωτερικού,
-η (εξ)ειδίκευση και πιστοποίηση στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας στο εξωτερικό,
-η αίτηση απόσπασης χωρίς επιμίσθιο εφόσον «το πρόβλημα κατά βάσιν …είναι οικονομικό» και αφού επιτυγχάνεται οικονομία της τάξεως των 4.915.700 ευρώ επί συνόλω 8.977.000 ευρώ του συνολικού προϋπολογισμού για το οικονομικό έτος 2016;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ