Placeholder

Εθνικός Διάλογος

Η Α. Διαμαντοπούλου δεν αποδέχθηκε την πρόσκληση να συμμετάσχει στο Εθνικό Διάλογο- Τι είπε στο esos ο Κ. Γαβρόγλου

Στη θέση της Α. Διαμαντοπούλου, σύμφωνα με πληροφορίες, θα προσκληθεί ο Κ. Αρβανιτόπουλος
Δημοσίευση: 09/02/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αρνητικά απάντησε  η πρώην υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοποούλου στην πρόσκληση  του προέδρου της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Κ. Γαβρόγλου, να συμμετάσχει στον Εθνικός Διάλογο για την παιδεία μαζί με τον Γεράσιμο Αρσένη και την Μαριέτα Γιαννάκου.

Η κ. Διαμαντοπούλου απέστειλε επιστολή προς τον πρόεδρο της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με την οποία εξηγεί τους λόγους για τους οποίους δεν αποδέχεται την πρόσκληση.

Το esos επικοινώνησε με τον Κ. Γαβρόγου, ο οποίος μας έκανε την ακόλουθη δήλωση: "Η Αννα Διαμαντοπούλου με δική της ευθύνη δε θα συμμετάσχει στον Εθνικό Διάλογο. Το θεωρώ αδιανόητο για τη δημοκρατία μια πρώην υπουργός Παιδείας να μη συμμετάσχει στο διάλογο".

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων

Έλαβα την πρόσκληση σας για συμμετοχή μου στην συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών  Υποθέσεων της Βουλής στις 18 Φεβρουαρίου 2016 που έχει ως αντικείμενο “να διατυπωθούν τα προβλήματα και να διαμορφωθούν λύσεις”.

Εκτιμώ ιδιαίτερα τον ρόλο της Επιτροπής και θεωρώ ύψιστης σημασίας την ενεργή συμμετοχή των Βουλευτών,  στην «επεξεργασία και εξέταση σχεδίων νόμων» που αποτελεί, άλλωστε, και τον βασικό σκοπό λειτουργίας της.

Γι΄αυτό και κατά την 28μηνη περίοδο που είχα την ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, η συγκεκριμένη Επιτροπή συνεδρίασε δεκάδες φορές, στις περισσότερες εκ των οποίων συμμετείχα προσωπικά. Υπογραμμίζω δε, ότι σε όλα τα πολυνομοσχέδια που έφερα τότε προς ψήφιση στην ολομέλεια, υπήρξε καθοριστική η συμβολή στην τελική διαμόρφωση και ψήφισή τους, των βουλευτών της Επιτροπής  - όλων των κομμάτων - και ιδιαίτερα όσων συμμετείχαν και στα άλλα διακομματικά όργανα και σε συναντήσεις διαλόγου που τότε ενεργοποιήσαμε στον διάλογο για την μεταρρύθμιση.

Η σημερινή Κυβέρνηση, ενώ εξαγγέλλει «εθνικό διάλογο», προωθεί συνεχώς  καίριες ανατροπές του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου. Οι περισσότερες από τις ανατροπές αυτές πραγματοποιούνται με την ευθέως αντισυνταγματική διαδικασία των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου και με τον τρόπο αυτό η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και όλοι οι Βουλευτές στερούνται της δυνατότητας ακόμη και να εκφέρουν τις απόψεις τους.

Αλήθεια, ποια «εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη ανάγκη» επιβάλλει αυτή την επιλογή; Αντιλαμβάνεσθε ότι με τέτοιες προϋποθέσεις δεν είναι δυνατό να υπάρξει διάλογος, παρά μόνο ως πρόσχημα.

Κατά συνέπεια περιορίζομαι στα παρακάτω:

1.    Τα προβλήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος είναι γνωστά. Τα γνωρίζουμε και τα συζητούμε όλοι, βιώνοντας τα ως γονείς, μαθητές, φοιτητές, ως εκπαιδευτικοί κάθε βαθμίδας. Ίσως μας διαφεύγουν όταν, πολιτευόμενοι, ερχόμαστε αντιμέτωποι με το πολιτικό κόστος, τις αντικρουόμενες βλέψεις επιμέρους κοινωνικών ή επαγγελματικών ομάδων, τα κάθε είδους μικροσυμφέροντα ή ακόμη και τις ιδεοληψίες που μας κρατούν προσκολλημένους σε άλλες εποχές και άλλες συνθήκες.

2.    Μια μεταρρύθμιση δεν μπορεί να έχει ως ορίζοντα τις εκάστοτε «παρούσες συνθήκες». Αντίθετα, πρέπει να έχει προοπτική δεκαετιών, σαφή και καθαρό στόχο και επομένως να βασίζεται στην μακρόχρονη εθνική και διεθνή εμπειρία και γνώση ανάλογων προσπαθειών, να αξιολογεί εφαρμοσμένες πρακτικές, να απαντά επί του συγκεκριμένου, να ανατρέπει παθογένειες και να δημιουργεί ένα νέο περιβάλλον.

3.    Οι προσωπικές μου θέσεις, είναι γνωστό ότι δεν βρίσκονται, πλέον, σε επίπεδο προβληματισμού και αναζητήσεων . Οι προβληματισμοί και οι αναζητήσεις μου μαζί με σημαντικούς συνεργάτες πολιτικούς, εκπαιδευτικούς και τεχνοκράτες προηγήθηκαν και συχνά ανακαθορίστηκαν  μετά από εξαντλητικό διάλογο. Στο επίκεντρο είχαν πάντα τα παιδιά μας και τι καλύτερο μπορούσε να προσφέρει ένα αναβαθμισμένο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και ό,τι αυτό εμπεριέχει, στις νέες γενιές και την προοπτική της Χώρας. Έτσι, κατέληξαν σε ολοκληρωμένες θέσεις οι οποίες αποτυπώθηκαν στη συνέχεια  σε πέντε νόμους και τρία νομοσχέδια που όλα είχαν περάσει από την βάσανο διακομματικών συνεργασιών και μεγάλων συναινέσεων και αποτελούσαν ένα ενιαίο και αλληλοσυμπληρούμενο σύνολο.  Αν αυτό το νομοθετικό έργο είχε τεθεί σε πλήρη εφαρμογή –όπως συμβαίνει  στις ευνομούμενες δημοκρατίες- πιστεύω ακράδαντα ότι σήμερα (5 χρόνια μετά) θα είχε συνεισφέρει τα μέγιστα στην αναβάθμιση του Εκπαιδευτικού μας Συστήματος και, βέβαια, θα μπορούσε να αποτελεί αντικείμενο συνεχών διορθώσεων , βελτιώσεων αλλά και  μιας πάντα αναγκαίας αναμόρφωσης, βασισμένης στα αποτελέσματα που παρήγαγε και όχι στις ιδεοληπτικές προσεγγίσεις οποιασδήποτε πλευράς.  

4.    Όλη η τεκμηρίωση,  τα στοιχεία δημόσιας διαβούλευσης  οι αναμορφώσεις, οι προτάσεις κοινωνικών, επιστημονικών και άλλων φορέων, οι θέσεις των κομμάτων και βουλευτών που συμμετείχαν, που οδήγησαν στο διαμορφωθέν νομοθετικό έργο, υπήρχαν αναρτημένα στο διαδίκτυο, άμεσα προσβάσιμα σε κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη και προφανώς στους Βουλευτές. Όλα όμως φαίνεται να εξαφανίσθηκαν επί Υπουργίας του κ. Μπαλτά!

Έχω λοιπόν την τιμή, να υποβάλλω στην Επιτροπή σας πέντε προτάσεις στις οποίες ενσωματώνεται όλη η εμπειρία μου, η γνώση μου και, κυρίως, οι πράξεις μου:

1.    Άμεση  επαναφορά στο διαδίκτυο, από το Υπουργείο Παιδείας, όλου του υλικού που αφορά στην μεταρρύθμιση του 2009-2011, όπως και κάθε προηγούμενης προσπάθειας . Δεν πρόκειται για «το έργο της Διαμαντοπούλου» ή κάποιου Υπουργού, αλλά για δημόσιο κτήμα, που πρέπει να είναι πάντα προσβάσιμο σε όλους τους Έλληνες.

2.    Διάθεση στα μέλη της Επιτροπής των παρακάτω νόμων και των αντίστοιχων αιτιολογικών εκθέσεων, που άμεσα συνδέονται με μια συνολική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, από το νηπιαγωγείο, μέχρι την δια βίου μάθηση και επαγγελματική αποκατάσταση.

a.    Ν. 3839/2010 «Σύστημα επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων με αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια − Σύσταση Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.) και λοιπές διατάξεις.  (ΦΕΚ 51/ 29.3.2010)
b.    N. 3848/2010 «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού – καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις  (ΦΕΚ 71/ 19.5.2010)
c.    Ν. 3879/2010 «Ανάπτυξη της Δια Βίου Μάθησης και λοιπές διατάξεις  (ΦΕΚ 163/ 21.9.2010)
d.    Ν. 3966/2011 «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις. (ΦΕΚ 118/ 24.5.2011)
e.    N. 4009/2011 «Δομή, λειτουργία, διασφάλιση της ποιότητας των σπουδών και διεθνοποίηση των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.» (ΦΕΚ 195/6.9.2011)
f.     Ν. 4027/2011 «Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 233/ 4.11.2011)  

3.    Διάθεση στα μέλη της Επιτροπής των έτοιμων σχεδίων νόμου τα οποία συντάχθηκαν  ύστερα από ευρεία διακομματική συναίνεση, τα οποία παρέδωσα στον διάδοχο μου Υπουργό Παιδείας, όταν αποχώρησα από το Υπουργείο μετά την αναστολή κάθε νομοθετικής πρωτοβουλίας επί Κυβερνήσεως Παπαδήμου και συγκεκριμένα τα νομοσχέδια:

Α) για το Νέο Λύκειο,

Β) για την Τεχνολογική Εκπαίδευση,

Γ) για την Έρευνα και Ανάπτυξη Τεχνολογίας και Καινοτομίας τα οποία στην συνέχεια  ακολούθησαν άλλο δρόμο…

Όλο το παραπάνω υλικό, θεωρώ ότι μπορεί να συνεισφέρει μιας και αποτελεί ένα συνολικό έργο και αναφέρεται σε μια ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση. Αποσπασματικές ρυθμίσεις και αλλαγές, που αντιμετωπίζουν ευκαιριακές σκοπιμότητες, δημιουργούν αναπόφευκτα παρενέργειες.

4.    Ενημέρωση των Βουλευτών από το ΙΕΠ:

•    Για τα Νέα Προγράμματα Σπουδών - για το Νέο Σχολείο τα οποία όχι μόνο ολοκληρώθηκαν αλλά εφαρμόστηκαν και πιλοτικά.

•    Για την πιλοτική εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου η οποία μέχρι το 2014 γενικεύθηκε για να παγώσει από τον Ιανουάριο του 2015

•    Για Το ψηφιακό σχολείο ένα σύνολο εν εξελίξει δράσεων που σταμάτησε με επιλογή του κ. Μπαλτά

5.    Διάθεση στα μέλη της Επιτροπής της ολοκληρωμένης μελέτης του ΟΟΣΑ και των εμπειρογνωμόνων της ΕΕ, έργο το οποίο ελήφθη σοβαρά υπόψη σε όλη την προσπάθεια.

Κύριε Πρόεδρε,

Η σχετικά πρόσφατη Ευρωπαϊκή ιστορία μάς διδάσκει ότι όλες οι χώρες που θέλησαν να συνομιλήσουν παραγωγικά με το μέλλον τους, πραγματοποίησαν μεγάλες μεταρρυθμιστικές τομές στον τομέα της Εκπαίδευσης, ύστερα από εξαντλητικό διάλογο με την Εκπαιδευτική Κοινότητα, τους Κοινωνικούς Φορείς και βεβαίως τα Πολιτικά Κόμματα.

Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που είχα την τιμή να εισηγηθώ στη Βουλή των Ελλήνων με διαδοχικά νομοσχέδια που ψηφίστηκαν με πρωτοφανείς πλειοψηφίες, καθώς και με τα νομοσχέδια που προετοιμάστηκαν, ήταν ενταγμένη σ' αυτήν την πετυχημένη ευρωπαϊκή παράδοση.

Δεν υπαγορεύθηκαν από κανένα "μνημόνιο", αλλά ήταν μια καθαρά εθνική πολιτική πρωτοβουλία που προσπάθησε να βάλει τις βάσεις για την υποβοήθηση της ανάταξης της χώρας, μέσα από την αναβάθμιση όλου του εκπαιδευτικού συστήματος και την εξασφάλιση ενός καλύτερου μέλλοντος για τα παιδιά μας.

Η σημερινή κυβέρνηση επέλεξε την πλήρη κατεδάφιση αυτής της προσπάθειας.  Δυστυχώς, δεν είναι η πρώτη φορά που κάτι τέτοιο συμβαίνει στη σύγχρονη ιστορία μας.

Όμως, εξαιτίας των συνθηκών που βιώνει η πατρίδα μας, φοβάμαι ότι αυτή η κατεδάφιση θα έχει πολύ χειρότερες συνέπειες από οποιαδήποτε άλλη φορά και κανένας διάλογος δεν θα μπορέσει να θεραπεύσει.

Με εκτίμηση,
Άννα Διαμαντοπούλου

 

Σχόλια (14)

 
Εκπαιδευτικός (8)
11 Φεβ 2016 15:58

Η κυρία Διαμαντοπούλου αναζητεί εναγωνίως πολιτική στέγη και κάνει ό,τι μπορεί, για να συντηρείται στο προσκήνιο. Υπάρχει διάχυτη μια πλάνη για το θεάρεστο έργο που επιτέλεσε επί υπουργίας της στην εκπαίδευση. Δεν το αποδέχομαι, προσωπικά. Και δε θα ξεχάσω την απόπειρά της να επιβάλει την αγγλική ως επίσημη γλώσσα της Ελλάδας! Ή μήπως αυτό έχει λησμονηθεί; Υπήρξε η υπουργός που συστηματικά υπονόμευσε το κύρος του εκπαιδευτικού λειτουργήματος με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς κι επίκληση διαστρεβλωμένων στοιχείων. Ο Αρβανιτόπουλος στάθηκε ο κατ' εικόνα και ομοίωσή της συνεχιστής του έργου της. Αυτούς τους δυο, μαζί με τον Κοντογιαννόπουλο, τους θεωρώ μακράν τους πλέον εμπαθείς κατά των εκπαιδευτικών υπουργούς. Όχι δα και να τους ξεχάσουμε τόσο εύκολα!

 
Nikos M.
11 Φεβ 2016 12:51

Η κυρία Διαμαντοπούλου το να μην αποδέχεται πρόσκληση στο διάλογο, τι νόημα έχει;
Η πρόταση του κυρίου Λιάκου για απεμπλοκή του Λυκείου από τις εξετάσεις, ρουλέτα, για την είσοδο στην Τριτοβάθμια Εκπ/ση ποιον νοήμονα άνθρωπο βρίσκει αντίθετο, εκτός ίσως τους συναδέλφους που απομυζούν οφέλη από την διαδικασία αυτή...
Ο Αρβανιτόπουλος που βρέθηκε; Ο υπουργός της διάλυσης της Επ/κης Εκπ/σης, κατήργησε ειδικότητες, και που ορθά επανάφερε η σημερινή κυβέρνηση.

 
Απαισιοδοξία
11 Φεβ 2016 12:43

Εξαιρετικό κείμενο που δείχνει πολιτικό με προβληματισμό και απόψεις τεμηριωμένα σε άριστη γνώση των θεμάτων της παιδείας και της σημασίας της για το μέλλον της χώρας.
Δυστυχώς απευθύνεται σε μια κοινωνία, που ενώ υποτίθεται είναι απογητευμένη από τον πολιτικό κόσμο, ανατρέπει κάθε στοιχείο προόδου με πισωγύρισμα στο λαϊκισμό και κομματισμό. Φαύλος κύκλος!

 
Έλληνας
11 Φεβ 2016 07:58

Έχετε όλοι δίκιο. Η "Άννα" ήτανε πρότυπο υπουργού παιδείας. Υπάρχει άραγε και υπόγειο στο πάτο του βαρελιού που καταντήσαμε την Ελλάδα; Ο κάθε πολίτης έχει τους πολιτικούς που του αξίζουν..

 
aigaias pelagidis
10 Φεβ 2016 23:06

Πολύ καλή η προσέγγιση της κ.Διαμαντοπούλου.Κάποτε θα πρέπει ο διάλογος και οι εκπαιδευτικές επιλογές να στηρίζονται σε δεδομένα ,σε στοιχεία ,σε έρευνες.Η κ.Διαμαντοπούλου είχε στρατηγική για την εκπαίδευση ,εντός του πλαισίου της Ευρωπαικής Εκπαιδευτικής Πολιτικής.Και πράγματι έκανε καλή και αποτελεσματική δουλεία ,που όμως δεν την ολοκλήρωσε και οι επόμενοι Υπουργοί (Αρβανιτόπουλος και Λοβέρδος) δεν την συνέχισαν.Δεν αναφέρομαι στην πολιτική Μπαλτά γιατί δεν μπορεί να υπάρχει σύγκριση.Μου κάνει εντύπωση όμως που το Υπουργείο εξαφάνησε την δουλειά που είχε προηγηθεί ακόμα και απο το διαδίκτυο...θλιβερό για την ελληνική πολιτεία. Σε ότι δε αφορά το διάλογο για την Παιδεία και τη λειτουργία της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής..έτσι όπως γίνεται.. και προσχηματικός είναι και προσβλητικός για τους φορείς και τη Βουλή.

 
Kώστας
10 Φεβ 2016 22:37

Είναι γεγονός ότι η Διαμαντοπούλου έβαλε αρκετά πράγματα σε τάξη. Το λάθος όμως που θα την ακολουθεί ήταν η σειρά επιλογής στελεχών, αφού πρώτα προηγήθηκαν οι διευθυντές σχολείων και μετά οι σχολικοί σύμβουλοι.

 
Mary
10 Φεβ 2016 20:26

Πολύ σωστή η στάση της κ. Διαμαντοπούλου...αξιοπρεπής και σοβαρή...Όσα έχτισε τα γκρέμισαν σε μια νύχτα. Δεν ανήκω στον πολιτικό χώρο από τον οποίο προέρχεται. Όμως συμφωνώ με τον τρόπο σκέψης της...

 
μάχιμος
10 Φεβ 2016 15:45

Αξιοπρεπής στάση. Η μόνη υπουργός που μόχθησε με συνέπεια και γνώση για τη μεταρρύθμιση της παιδείας. Επί εποχής της η παιδεία απόκτησε μια δυναμική έστω κι αν έγιναν αναρίθμητα επιμέρους λάθη, κυρίως λόγω της αδυναμίας της κοινότητας των εκπαιδευτικών να αφομοιώσει το νέο ("νέο" κατ'επίφαση βέβαια, μιας και αυτά είναι πραγματικότητα και ήδη ξεπερασμένα στις άλλες ευρωπαικές χώρες...). Για την τόλμη και την επιμονή της, τιμωρήθηκε βέβαια "όπως της άξιζε' και όπως συνηθίζεται στη χώρα μας.

 
ΠΟΛΙΤΗΣ
10 Φεβ 2016 11:22

Είναι τέτοιο το σημερινό χάλι τους, που γίναμε οπαδοί της κ. Διαμαντοπούλου που κάποτε λοιδορούσαμε.

Όλα καλά βρε Άννα μας, τα Γραφεία Εκπαίδευσης τι σου ήρθε και τα κατάργησες και έκανες τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης τόσο μα τόσο υδροκέφαλες!

Όχι τίποτα άλλο, αλλά έδωσες ιδέες στους τωρινούς και σκέφτονται να καταργήσουν τις Περιφερειακές Διευθύνσεις και να ενοποιήσουν Πρωτοβάθμιες και Δευτεροβάθμιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και να γίνουν όλα μια κόλαση.

 
ANDGIAN
10 Φεβ 2016 09:23

μπορει η Αννα να μην ήταν η καλύτερη στη διαχείριση αλλα πρ΄πει να ομολογήσουμε ότι αυτά που αναφέρει είνια αυτά που διακρατούν τις ελάχιστες επλιδες να παραμέινουν ζωντανά τα οράματα για μια καλύτερη δημόσια εκπάιδευση..καλά κάνει και δεν παέι! Τι να κάνει? Διάλογο μετάξύ λογικής γαβρόγλου '' σχολεία με καλούς μαθητές ή σχολέια με δημοκρατικούς μαθητές'' ( ΕΤ1/Focus /Δευτε΄ρα 8/2/16) και της κοινής λογικής? ε 'οχι είμαστε στο 2016...αν εκέι στο ΣΥΡΙΖΑ θέλουν να ανακαλύψουν τον τροχό οκ, αλλά μόνοι τους !

 
Νέο σχολείο
10 Φεβ 2016 01:07

Εδω μιλάνε ΦΕΚ, σχέδια νόμου και επιχειρήματα
Τι να πήγαινε να κανει στο σόου ;;

 
Διονύσης
09 Φεβ 2016 23:25

Πολυ καλα κάνει και δεν παταει το πόδι της η Διαμαντοπούλου. Αν και οχι τοσο συμπαθής, εκανε πολλη δουλεια, έφτιαξε (με ευρύτατη αποδοχή) ενα πολυ καλο νόμο επιλογής στελεχων, βασιασμένο στα προσόντα των υποψηφίων που εκαναν χρονια να τα συγκεντρώσουν.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ