Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Θ. Φορτσάκης: Είμαι υπέρ της εξίσωσης των Τ.Ε.Ι. με τα Πανεπιστήμια

Δημοσίευση: 11/02/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Είμαι απολύτως υπέρ της εξίσωσης των Τ.Ε.Ι. με τα Πανεπιστήμια, διότι η τεχνική παιδεία έχει ανάγκη αναβάθμισης, πρέπει τα Τ.Ε.Ι. να γίνουν Τεχνικά Πανεπιστήμια, αλλά πρέπει αυτό να συνοδευτεί με συγκεκριμένα μέτρα, ώστε να διασφαλιστεί το επίπεδο, το οποίο είναι επιθυμητό για την αναβάθμιση αυτή.

Την πρόταση αυτή έκανε - για πρώτη φορά- ο Θεόδωρος Φορτσάκης, σήμερα την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου, ενώ , γενικότερα για τα θέματα της παιδείας διατύπωσε τις ακόλουθες απόψεις:

ΔΟΜΗ

Όσον αφορά στη δομή, νομίζω, πλέον, ότι είναι κοινή συνείδηση, ότι τα Πανεπιστήμιά μας δεν μπορούν να λειτουργήσουν στον αριθμό που είναι σήμερα προσδιορισμένα και ότι είναι φανερό ότι πρέπει να υπάρξουν συνενώσεις, οι οποίες δεν σημαίνει απαραιτήτως, ότι θα εξαφανιστούν Πανεπιστήμια που υπάρχουν, αλλά σημαίνει ότι θα συνενωθούν δυνάμεις για να δημιουργήσουμε πυρήνες, ίσως κατά το γαλλικό πρότυπο. Πανεπιστημιακούς πυρήνες ισχυρούς, διότι έχουμε και τρομερές ανισότητες μεταξύ των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, άλλα είναι τεράστια όπως το Πανεπιστήμιο Αθηνών και άλλα είναι ελάχιστα όπως μερικά που δεν θα κατονομάσω τώρα, τα οποία είναι πολύ καλής ποιότητας μεν, αλλά πάρα πολύ μικρά. Έχουμε, λοιπόν, ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα εδώ, το οποίο θα είναι καλό να δούμε, πώς το αντιμετωπίζουν οι Πρυτάνεις και πώς έχουν πάρει πρωτοβουλίες μέχρι τώρα μεταξύ τους για να αναπτύξουν συνέργειες.

ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ

Επίσης, θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση σχετικά με την κατανομή των γνωστικών αντικειμένων μέσα στο πλαίσιο του κάθε Πανεπιστημίου. Η δική μου αντίληψη είναι ότι ένα μεγάλο μέρος της κατανομής αυτής οφείλεται πλέον, σε κριτήρια, όχι καθαρά επιστημονικά, αλλά σε κριτήρια τα οποία είναι, δυστυχώς, σωματειακά. Σωματειακό κριτήριο σημαίνει ότι υπερασπιζόμαστε κατανομές οι οποίες εξυπηρετούν συγκεκριμένα επαγγελματικά συμφέροντα και όχι το δημόσιο συμφέρον της Παιδείας γενικότερα. Νομίζω, ότι έχει «ωριμάσει» η ώρα να δούμε ξανά το ποιος χορηγεί τα πτυχία στα Πανεπιστήμια. Είναι τα Τμήματα, είναι οι Σχολές, είναι ευρύτερες, αν θέλετε, συνενώσεις δομών; Αυτό είναι κάτι στο οποίο πιστεύω ότι πρέπει να τοποθετηθούν τα Πανεπιστήμια, διότι θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό, όπως επίσης, σημαντικό είναι να αντιληφθούμε τη σημασία των δια-τμηματικών συνεργειών και συνεργασιών, διότι υπάρχουν γνωστικά αντικείμενα τα οποία δεν διδάσκονται καθόλου, επειδή κανένα Τμήμα δεν μπορεί να τα πάρει επάνω του εξ ολοκλήρου. Δια-τμηματικά όμως, θα μπορούσαν να τα πάρουν και εδώ προσθέτω ακόμη και την προοπτική των λεγομένων «διπλών» πτυχίων, με ένα κύριο αντικείμενο και ένα δευτερεύον αντικείμενο, που είναι υιοθετημένα πλέον, στο μεγαλύτερο κομμάτι του δυτικού κόσμου, αν μη τι άλλο. Νομίζω, λοιπόν, ότι τα πανεπιστήμια θα πρέπει και με αυτά τα ζητήματα να απασχοληθούν πέρα από τα πολύ σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το καθένα χωριστά.

ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ

Επίσης, θα ήθελα να πω, ότι δεν άκουσα ποιες είναι οι προσπάθειες που γίνονται στο πλαίσιο για τη διασύνδεση του κάθε Πανεπιστημίου με την οικονομία γενικότερα και δεν λέω για  την αγορά, διότι η οικονομία γενικότερα είναι το πρόβλημα. Δεν είναι μόνο να βρούμε στα παιδιά δουλειά, δεν είναι τα Πανεπιστήμια προετοιμασία μόνο για να βρούνε τα παιδιά μας δουλειά, αλλά δεν μπορούμε να αγνοήσουμε και τη διασύνδεση με την αγορά. Αυτό συνδέεται φυσικά και με το ζήτημα της έρευνας και της χρηματοδότησης.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Όσον αφορά στο περιεχόμενο των σπουδών, νομίζω ότι «κομίζω γλαύκας εις Αθήνας», αν πω ότι συνεχίζουμε στο πανεπιστήμιο μια πάρα πολύ κακή παράδοση, που έχει ξεκινήσει από την Α’ Δημοτικού, ότι τα παιδιά αποστηθίζουν και η αποβλάκωση τελειώνει  με τη λήψη του πτυχίου, ενώ έχει αρχίσει από την Α’ Δημοτικού. Πρόκειται, λοιπόν, για μια διαδικασία η οποία «στεγνώνει» τα παιδιά μας τελείως. Τους μοιράζουμε ένα διδακτικό βιβλίο το οποίο αναγκάζονται να μάθουν απέξω. Εγώ θυμάμαι ακόμη, ότι τον πρώτο καιρό που ήρθα στο Πανεπιστήμιο με παρακαλούσαν οι φοιτητές να τους δείξω από μακριά, προσέξτε, να τους δείξω από μακριά τη σελίδα που είναι γραμμένο το κεφάλαιο για το οποίο τους ζητούσαμε να γράψουν τα μαθήματα. Αυτό σημαίνει ότι εμείς ως Καθηγητές έχουμε αποτύχει πλήρως. Εγώ εκείνη την ώρα αισθάνθηκα μηδέν.

 

Σχόλια (23)

 
Αγγελική
12 Φεβ 2016 09:13

Γιατί στα ΤΕΙ κ. Φορτσάκη, δεν κάνετε σχολές Νομικής;
Για δημιουργείστε και μετά ελάτε να συζητήσουμε...

 
Δημητρης
12 Φεβ 2016 13:44

@Αγγελικη, τι σχεση εχουν οι εφαρμοσμενες επιστημες με την νομικη;

 
Αγγελική
12 Φεβ 2016 20:50

Δημήτρη που ζεις; Οι Σχολές Υγείας - Πρόνοιας, Οικονομίας - Διοίκησης είναι εφαρμοσμένες τέχνες;
Μήπως δεν το επιτρέπει το συνδικάτο;

 
Aglos
12 Φεβ 2016 20:56

Βρε συ Αγγελική, δημιουργία δεν είναι μόνο η Νομική.
Άλλωστε και η Νομική δεν θα μπορούσε να κάνει σχολές, ας πούμε, φωτογραφίας. Αυτό θα ήταν πολύ δημιουργικό ακόμη και για τη Νομική.

 
Γιώργος
13 Φεβ 2016 03:12

Προς @Αγγελική.

Έχετε χάσει τα αυγά και τα πασχάλια. Οι σχολές υγείας και πρόνοιας των ΤΕΙ εντάσσονται στην ΣΕΥΠ, οι οικονομικές σχολές είναι άλλος τομέας (ΣΔΟ). Οι τεχνολογικές σχολές είναι οι ΣΤΕΦ και για αυτές αναφερόμαστε να αναβαθμιστούν. Η νομική είναι παντελώς άσχετη με την τεχνολογική εκπαίδευση και τα ΤΕΙ. Σχολές εφαρμοσμένων τέχνων δεν υπάρχουν στα ΤΕΙ και είναι προϊόν της δικής σας φαντασίας, το μόνο τμήμα που σχετίζεται με καλλιτεχνικά είναι η γραφιστική, φωτογραφίας και οι αρχιτεκτονική διακόσμησης τοπίων.

 
Γιώργος
13 Φεβ 2016 09:52

Στη χώρα μας καταντήσαμε να κινδυνεύουν τα Πολυτεχνεία του 18+ από τα ΤΕΙ του 12- . Τα ΤΕΙ ξεκίνησαν ως βοηθητικά των Πολυτεχνείων και τώρα πάνε να τα αντικαταστήσουν!

 
Aglos
13 Φεβ 2016 11:48

Ε ας κατεβούν και λίγο από το καλάμι τους.
Και να τελειώσει και ή γνωστή καραμέλα με το βαθμό πρόσβασης που είναι απλά το αποτέλεσμα της διαφήμισης και της πλύσης εγκεφάλου που υφιστάμενα οι ελληνικές οικογένειες.
Το κάθε ίδρυμα δεν θα πρέπει να κρίνεται από αυτό αλλά από αυτά που προσφέρει στους φοιτητές και στην κοινωνία, ανάλογα βέβαια και με τη χρηματοδότησή του.
Κατώτερα δηλ τα ΤΕΙ λόγω βαθμού.
Κατώτερα τα ΕΠΑΛ λόγω βαθμού μαθητών.
Κατώτερο το .....
Κτλ
Αμάν πια.

 
Δημητρης
13 Φεβ 2016 13:18

Αγγελικη, εισαι σε πληρη συγχυση. Το πιο απλο που μπορω να σου προτεινω για να εχεις αντικειμενικη αποψη και ενημερωση ειναι να διαβασεις τον τελευταιο νομο για την Ανωτατη εκπαιδευση και να μπεις στις ιστοσελιδες καποιων ΤΕΙ ωστε να ενημερωθεις. Οσο για τον ...Πολυτεχνιτη του 18, ας διαβασει τις ΑΔΙΠ των τελευταιων ετων για να δει τα αποτελεσματα των αξιολογησεων των σπουδων στα Ανωτατα ιδρυματα και οχι μονο τους βαθμους εισαγωγης με ενα συστημα πιυ ευνοει συγκεκριμενες δεξιοτητες και νοητικες ικανοτητες.

 
13 Φεβ 2016 14:16

@Γιώργος

Για να βάλουμε τα πράγματα στη θάση τους όμως πρέπει να αναφερθούν μια σειρά από πραγματικά δεδομένα:

1. Τα Πολυτεχνεία δεν είναι όλα του 18 (υπάρχουν τμήματα Πολυτεχνικών Σχολών τα οποία βρίσκονται σε περιφερειακά Πανεπιστήμια που εχουν βάση 12-14 ενώ για τις ειδικές κατηγορίες όπωςοι Μουσουλμάνοι της Θράκης οι βάσεις πέφτουν και κάτω από το 10)
2. Τα ΤΕΙ δεν είναι όλα του 12 καθώς υπάρχουν τμήματα με πολύ υψηλές Βάσεις.
3. Η Βαση καθορίζεται απο την προσφορά και τη ζήτηση κι όχι από την ποιότητα σπουδών. Η δε ζήτηση καθορίζεται από τις προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστησης κι εξέλιξης των αποφοίτων. Κοινώς, ας δοθούν επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους των ΤΕΙ, βασισμένα στο πρόγραμμα σπουδών του κάθε τμήματος, και στη συνεχεια θα δούμε την ξέλιξη των Βάσεων
4. Τα Πολυτεχνεία δεν κινδυνεύουν απότα ΤΕΙ καθώς τα ΤΕΙ είναι Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών (για ολόκληρη την υπόλοιπη Ευρώπη πλήν Ελλάδος) ενω τα Πολυτεχνεία ειναι Τεχνικά Πανεπιστήμια. Υπάρχουν διακριτοί ρόλοι δηλαδή, καθώς τα ΤΕΙ ασχολούνται περισσότερο με την εφαρμογή της Επιστήμης και με την έρευνα στο κομμάτι της εφαρμογής ενω τα Πανεπιστήμια ειδικεύονται στην εξέλιξη της Επιστήμης καθαυτής. Σίγουρα υπάρχει επικάλυψη αλλά αυτό δεν συνιστά απειλή.
5. Τα ΤΕΙ δεν ήταν ποτέ βοηθητικά των Πολυτεχνείων, εκτός ίσως από τη δική σας φαντασία. Πως μπορεί ένα τμήμα της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας να είναι βοηθητικό ενός Πολυτεχνείου, άλλωστε; Ίσως αναφέρεστε στα παλιά ΚΑΤΑ/ΚΑΤΕΕ τα οποία έχουν πάψει να υπάρχουν εδώ και τριάντα χρόνια. Αυτά όμως έχουν τώρα πια τόση σχέση με τα ΤΕΙ όση και ο Φάντης με το Ρετσινόλαδο.
6. Τα ΤΕΙ εχουν ανωτατοποιηθεί μετά από ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΚΙ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΤΕ, το 2000, η οποία ανέφερε ότι δεν μπορεί να ανήκουν στην Ανώτερη Εκπαίδευση καθώς η διάρκεια σπουδών τους υπερβαίνει τα 3 έτη (6 εξάμηνα). Ο δε ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ έχει αποφανθεί ότι όλα τα πτυχία των ΤΕΙ από 1983 και μετά είναι ΙΣΟΤΙΜΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΚΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΠΡΩΤΟ ΤΙΤΛΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
7.Τα ΤΕΙ προχωρούν στην Ακαδημαϊκή τους ολοκλήρωση κατόπιν αξιολόγησης από την ΑΔΙΠ, η οποία παρεπιπτόντος αξιόλογησε με όχι και τοόσο θετικό τρόπο κάποιες Πολυτεχνικες Σχολές όπως η σχολή Τοπογράφων Μηχανικών του ΕΜΠ. Δεν είδα να το αναφέρεται αυτό στο σχόλιο σας όμως.
8.Σε κάθε περίπτωση ο χώρος της Ανώτατης Εκπαίδευσης χρειάζεται αναδιάρθρωση η οποία θα συμπεριλαμβάνει σίγουρα και τα ΤΕΙ ως ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, με σαφή βέβαια διάκριση με τα υπόλοιπα Πανεπιστήμια και κατόπιν φυσικά ενδελεχούς αξιολόγησης. Εννοείται φυσικά πως όσα τμήματα ΤΕΙ δεν πληρούν τις προδιαγραφές θα πρέπει να κλείσουν άμεσα ή να αλλάξουν γνωστικο αντικείμενο.
Σε γενικές γραμμές πάντως καλό θα ήταν να σταματήσει αυτός ο λαϊκισμος εναντίων των ΤΕΙ, ο οποίος όχι μόνο δεν προσφέρει πια τίποτα αλλά αντιθέτως διχάζει αδικαιολόγητα την Ακαδημαϊκη και την φοιτητική
κοινότητα.

 
μητροπουλος
13 Φεβ 2016 15:32

Στη χώρα μας καταντήσαμε να κινδυνεύουν τα Πολυτεχνεία του 18+ από τα ΤΕΙ του 12- . Τα ΤΕΙ ξεκίνησαν ως βοηθητικά των Πολυτεχνείων και τώρα πάνε να τα αντικαταστήσουν!@@
Πεστο ψέμματα, και για ποιά ΤΕΙ, μερικά (οχι όλα) .

 
Κυριάκος
13 Φεβ 2016 18:34

Ευτυχώς οι μαθητές έχουν καταλάβει ότι, όπου και να περάσουν, θα είναι άνεργοι, αν δεν φύγουν από την Ελλάδα.

@Aglos
Φυσικά και το βασικότερο κριτήριο της ποιότητας ενός Πανεπιστημίου είναι οι φοιτητές του. Είναι σαν να μου λες ότι θα φτιάξουμε μια Μπαρτσελόνα με παίκτες του Καμπανιακού! Η εξίσωση στα χαρτιά των ΤΕΙ με τα ΑΕΙ είναι απίστευτο αντικίνητρο για τους νέους επιστήμονες.

 
defi
13 Φεβ 2016 18:49

@Γιώργος @ μητρόπουλος
εγώ πάντως πέρασα σε ΤΕΙ με 16,7

 
Αντώνης
13 Φεβ 2016 19:03

Πήγα στα ΤΕΙ Πειραιά 4 χρόνια, αφού τέλειωσα... πήγα στο ΕΜΠ με κατατακτήριες άλλα 4 χρόνια, για να τελειώσω διάβασμα από το πρωί μέχρι το βράδυ... το επίπεδο σπουδών, η ύλη κλπ ΟΥΔΕΜΙΑ σχέση με αυτή των ΤΕΙ, αλλά και ο προσανατολισμός του προγράμματος άλλος... Έλεος πια θα μας τρελάνετε, ;...

 
paparis
13 Φεβ 2016 20:17

@Αντώνης
και εγώ μπορεί να λέω ότι θέλω...είναι αξιόπιστο; μόνο η ΑΔΙΠ δύναται να ομιλεί περί ιδρυμάτων. Έλεος πια στην Ελλάδα με τον εγωκεντρισμό και την εμπάθεια...γι΄αυτό καταρρεύσαμε

 
πολίτης
13 Φεβ 2016 21:27

Αυτή η συνεχής προσπάθεια ισοπέδωσης προς τα κάτω, η νοοτροπία της "ήσσονος προσπάθειας" που έλεγαν οι παλιοί, η ρεβάνς του "μη προνομιούχου" έλληνα, κλπ. που "χτίστηκε" σταδιακά από την μεταπολίτευση και μετά, είναι η βασική αιτία για τη σημερινή κατάντια της χώρας.
Η γενιά μας το πλήρωσε αυτό. Δεν χρειάζεται να το πληρώσει και η νέα γενιά. ...

 
No_Name
14 Φεβ 2016 01:01

Αντί να αναφέρετε σοφιστείες και αμπελοφιλοσοφίες, θα μπορούσατε να απαντήσετε στα επιχειρήματα που αναφέρθηκαν (μάλλον δεν μπορείτε). Μάλιστα όλα τα ΤΕΙ τα συγκρίνετε μόνο με το Πολυτεχνείο ενώ υπάρχουν δεκάδες άλλα κοινά γνωστικά αντικείμενα σε Πανεπιστήμια/ΤΕΙ όπου δεν αναφέρετε κουβέντα.

Ναι, όλες οι γενιές πλήρωσαν το "είσαι ότι γράψεις στις εξετάσεις στα 18 σου, δεν με νοιάζει αν είσαι σωστός επιστήμονας" και το "οποιαδήποτε Πανεπιστημιακό Τμήμα (όπου και να βρίσκεται, με όποια βάση εισαγωγής) είναι καλύτερο/ανώτερο από τα ΤΕΙ".

Πάντως στο εξωτερικό είναι πολύ χαζοί (ενώ εδώ είμαστε έξυπνοι) που το πτυχίο των ΤΕΙ θεωρείται ισότιμος Πανεπιστημιακός τίτλος. Πάλι πρωτοπορεί η Ελλάδα!

 
μπανανία
14 Φεβ 2016 01:10

@Αντώνης Και εγώ πήγα στο MIT και αφού τέλειωσα... είπα να πάω και στο ΕΜΠ με κατατακτήριες άλλα 5 χρόνια, για να τελειώσω διάβασμα από το πρωί μέχρι το βράδυ... το επίπεδο σπουδών, η ύλη κλπ ΟΥΔΕΜΙΑ σχέση με αυτή των ΤΕΙ, αλλά και ο προσανατολισμός του προγράμματος άλλος... Έλεος πια θα μας τρελάνετε, ;...

 
Αλέκα
14 Φεβ 2016 09:53

@No_Name Στην Ελλάδα, όπως στο εξωτερικό, υπάρχουν εδώ και δεκαετίες Τεχνολογικά Πανεπιστήμια και είναι απολύτως συγκρίσιμα με τα υπόλοιπα Πανεπιστήμια. Ονομάζονται Πολυτεχνεία! Τι δεν καταλαβαίνεις;
Τα ΤΕΙ ήταν ένα τέχνασμα του ΠΑΣΟΚ για ψηφαλάκια και για να διατηρήσει στην Ελλάδα τα εμβάσματα όσων πήγαιναν να σπουδάσουν σε Αγγλία, Ιταλία, Βουλγαρία, Ρουμανία κλπ. Τι δεν καταλαβαίνεις;

 
Εκτακτος σε ΤΕΙ
14 Φεβ 2016 13:01

@Αντωνης
Ακόμα και αν ισχύει αυτό που λες, δεν μας λες πότε τελείωσες και με τι βαθμό τελείωσες το ένα ίδρυμα και το άλλο.. Σημαντικά δεν νομιζεις;
Κανένας δεν λέει ότι τα ΤΕΙ είναι 'καλύτερα' από το ΕΜΠ, πως είναι άλλωστε δυνατόν να γίνει σύγκριση όταν λειτουργούν με τελείως διαφορετικές και άδικες για τα ΤΕΙ συνθήκες! Αυτό που λέει η κοινή λογική πλέον όμως είναι ότι αξίζουν επάξια τον τίτλο του πανεπιστημίου εφαρμοσμενων επιστημών και σαφώς είναι ανώτερα ακόμα και σήμερα από πολλά "πανεπιστημιακά" ιδρύματα!
Όσο για τη βάση εισαγωγής είναι απορίας άξιον με τόση προπαγάνδα και παραπληροφορηση ενάντια στα ΤΕΙ ότι υπάρχουν Τεχνολογικές σχολές με βάση ανώτερη των Πανεπιστημιακών.
Ας πραγματοποιηθεί η εξίσωση στην πράξη των δύο παράλληλων τομέων της Ανώτατης εκπαίδευσης (όχι μόνο κατ'ονομα αλλά και στη χρηματοδότηση, εκπόνηση διδακτορικών αυτοδύναμα, ωράριο εκπαιδευτικών κτλ) και θα επανέλθουμε στη σύγκριση παρόμοιων ιδρυμάτων.. Αλήθεια μήπως αυτός είναι και ο βασικός λόγος της συνεχής εμμονής στην παλαιά και ξεπερασμένη εδώ και δεκαετίες μορφή των ΤΕΙ;

 
@@μπανανία
14 Φεβ 2016 14:45

Δυστυχώς φτάσαμε σε σημείο να λέει κανείς τα αυτονόητα, αυτά που ξέρουν και οι πέτρες ακόμα και να τον ειρωνεύονται. Προσωπικά σπούδασα σε πολυτεχνείο και σε τει και το μόνο που έχω να πω είναι πως οποιαδήποτε σύγκριση είναι για κλάματα. Αντιθέτως άνετα γίνεται σύγκριση πολυτεχνείου και ΜΙΤ σε επίπεδο φοιτητών και προγράμματος σπουδών.

 
No_Name
15 Φεβ 2016 08:47

@ Αλέκα

Καταλαβαίνω ότι δεν απαντάς σε κανένα από τα επιχειρήματα μου (ή των υπολοίπων). Τα Τεχνολογικά Πανεπιστήμια-Πολυτεχνεία είναι εφεύρεση δική σου (και κάποιων άλλων) καθώς δεν έχουν θεσμοθετηθεί από κανένα νόμο της Ελλάδας και είναι ενταγμένα στα Πανεπιστήμια και ΟΧΙ ξεχωριστή οντότητα. Το μοναδικό που έχει τέτοιο τίτλο είναι το ΕΜΠ που κακώς (ίσως και παρανόμως) μεταφράζει το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο σε National Technical University of Athens (καμία σχέση η μετάφραση...).

Τα παραπάνω για να μην μπερδεύεσαι.

Το επιχείρημα "πήγα σε ΤΕΙ/ΕΜΠ και η διαφορά είναι τεράστια", είναι αστείο. Για δοκίμασε να πας "Πολυτεχνική Σχολή Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και ΑΠΘ" ή "ΤΕΙ Αθήνας και σε κάποιο Περιφερειακό Πανεπιστήμιο" και θα καταλάβεις γιατί το λέω.

Μπορεί να μην αρέσει σε πολλούς αλλά τα ΤΕΙ δίνουν BSc δηλαδή πρώτο ακαδημαϊκό τίτλο και έχουν 99% ίδια χαρακτηριστικά άρα ουσιαστικά είναι Πανεπιστήμια.
Όμως πουθενά (μα πουθενά) στο κόσμο δεν υπάρχει η λογική το Χ Πανεπιστήμιο είναι ανώτερο ή πιο δύσκολο από το άλλο. Λέει κανείς ότι το ΜΙΤ είναι ανώτερο από το Christian Brothers University στο Memfis? Όχι, αλλά οι φοιτητές επιλέγουν τι θέλουν να κάνουν και που να σπουδάσουν.

 
Μηχανικος
15 Φεβ 2016 21:55

Αποσπασμα απο την αξιολογηση της Σχολη Αγρονομων Τοπογραφων Μηχανικων ΕΜΠ απο την ΑΔΙΠ............"Συνολικά, η Επιτροπή Αξιολόγησης έχει προσδιορίσει τις ακόλουθες ελλείψεις σε σχέση με το αναλυτικό πρόγραμμα:
- Πάρα πολλά μαθήματα με αποτέλεσμα να υπάρχουν επικαλύψεις, συμπεριλαμβανομένου ενός πολύ μεγάλου αριθμού μαθημάτων επιλογής
- Οι προπτυχιακές σπουδές έχουν εκ των πραγμάτων επεκτάθηκε από 5 σε 7+ χρόνια
- Δεν υπάρχει πραγματική εφαρμογή προαπαιτούμενων μαθημάτων/αλυσίδων
- Ανεπαρκής αριθμός βασικών μαθημάτων στον τομέα της γεωπληροφορικής, ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς διεθνώς
- Ανεπαρκής έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων προγραμματισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών στις εργαστηριακές ασκήσεις
- Το μάθημα στο κτηματολόγιο, ένα κύριο τομέα της απασχόλησης για τους αποφοίτους του προγράμματος, φαίνεται να έχει «θαφτεί»
- Φαίνεται ότι τα νέα μαθήματα και το νεο υλικώ αυτών, που προστίθενται την πάροδο του χρόνου, απλά προστίθονται στη παλαιοτερη/επαρχαιωμένη ύλη χωρίς το παλαιό υλικό να καταργείται
- Ανεπαρκής κορμός και και έλειψη από εξειδικευμένα μαθήματα για την γνωστική περιοχή της Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού, και Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης
- Ανεπαρκής επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των τριών ειδικεύσεων της Σχολής
- Έλλειψη μαθήματων που συνδέουν ακαδημαϊκό υλικό με δημόσιους οργανισμούς, επιχειρήσεις και της αγοράς
- Η έλλειψη μαθημάτων προσανατολισμένων στην επιχειρηματικότητα με σκοπό την προετοιμασία των αποφοίτων για επαγγελματική σταδιοδρομία στην αγορά
- Η μονομερής αναγνώριση του βαθμού 5 ετών από το ΕΜΠ ως MSCE / MEng, η οποία δεν παρέχει πολλά οφέλη στους αποφοίτους της Σχολής, καθώς το δίπλωμα ως επί το πλείστον στο εξωτερικό θεωρείται ως ένας προτπτυχιακός τίτλος."

 
Θωμάς
17 Μαρ 2016 10:09

Ένας μαθητής μεγάλωσε στην επαρχία σε μια οικογένεια που κανένας από τους γονείς δεν εργαζόταν στο δημόσιο σε 'καλές' θέσεις Δ.Ε.Η, Ο.Τ.Ε, (που οι συνταξιούχοι πλέον αυτών των εταιριών δούλευαν ως τεχνικοί χωρίς να έχουν τελειώσει ούτε κατεε ούτε τει ουτε αει, εκπαιδεύτηκαν από τις ίδιες τις επιχειρήσεις στα αντικείμενα του εύρους των δραστηριοτήτων τους) οπότε οι γονείς δεν μπορούσαν λόγω χαμηλού μορφωτικού επιπέδου να βοηθήσουν τον ίδιο από μικρή ηλικία, η εκπαίδευση στο σχολείο αστεία, φροντιστήριο μόνο στην Γ' Λυκείου μπάς και περάσει κάπου. ΤΟ παιδί αυτό μπήκε σε ένα τμήμα Τ.Ε.Ι και αγαπούσε πολύ την Μηχανολογία την Ηλεκτρολογία και γενικά οτιδήποτε έχει να κάνει με την τεχνολογία. Μέσα από το ΤΕΙ εφόσον ήθελε να μάθει, έμαθε και συνέχισε την σταδιοδρομία του σαν ελεύθερος επαγγελματίας αργότερα σαν τεχνικός σε βιομηχανία και όλα καλά, ικανοποιημένος από την εργασία του παράλληλα έκανε και ένα μεταπτυχιακό με πολύ κόπο, κόστος και πολλή προσπάθεια για να τον δεχθούν και μέσα από την συνεχή εμπειρία του στην εργασία είναι σήμερα αυτό που λέμε ένας σωστός επαγγελματίας.
Με αυτήν την ιστοριούλα θα ήθελα να τονίσω ότι η εισαγωγή σε κάποιο ίδρυμα θα πρέπει να γίνεται με τρόπο άλλον εκτός πανελληνίων, έχουμε ωριμάσει πλέον και βλέπουμε τα πράγματα καθαρά. Τα τόσα συστήματα πανελληνίων έχουν καταστήσει ολόκληρες γενιές πειραματόζωα, μόνον αυτό έχουν καταφέρει.
Όπως και στον υπόλοιπο δυτικό κόσμο οι τεχνικοί στην δουλεία τους οι ερευνητές στην δική τους με συνεννόηση των 2 δημιουργούνται τα προϊόντα της τεχνολογίας.
Στην Ελλάδα βλέπουμε τίτλους τι τελείωσες Τ.Ε.Ι άσε δεν θέλω τπτ απο εσένα εσύ Α.Ε.Ι έλα να σε κάνω γενικό Διευθυντή. Όσοι έχετε γνωστούς σε μεγάλες εταιρείες τεχνικές κάντε μια ερώτηση για τους αποφοίτους Τ.Ε.Ι και πόσο τους σέβονται όλοι!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ