Placeholder

ΒΟΥΛΗ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εκπαιδευτικοί με πελατειακά δίκτυα έχουν βγει εκτός τάξης

Τα κενά σε σημαντικό βαθμό οφείλονται στα λεγόμενα «πλασματικά κενά»
Δημοσίευση: 15/02/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Υπάρχει μία κατηγορία εκπαιδευτικών, οι οποίοι, αξιοποιώντας πελατειακά δίκτυα, έχουν βγει εκτός τάξης και είναι στη διάθεση των διευθύνσεων ή στις λεγόμενες «γραμματειακές υποστηρίξεις».

Αυτό  τόνισε  σήμερα στη Βουλή,  ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή   Β.  Κεγκέρογλου , σχετικά με την ανάγκη κάλυψης των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

“Αυτό δείχνει ότι και μαζικούς διορισμούς να κάνουμε φέτος, εάν δεν αλλάξουμε, η εκπαίδευση θα μοιάζει με πιθάρι χωρίς πάτο”, πρόσθεσε ο υπουργός Παιδείας, ενώ ανέφερε τα εξής:

Α. Φέτος είχαμε ρεκόρ προσλήψεων αναπληρωτών, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, και μεγάλο αριθμό προσλήψεων στην ειδική αγωγή.

Β. Παρ’ όλα αυτά έχουμε κενά και τα κενά αυτά -πρέπει να το πούμε- σε σημαντικό βαθμό -όχι καθ’ ολοκληρίαν- οφείλονται στα λεγόμενα «πλασματικά κενά».

Γ. Έχουμε στο υπουργείο, μετά από μεγάλη προσπάθεια που κάναμε, συγκεντρώσει τέτοιες περιπτώσεις, που δεν είναι περιπτώσεις εδώ και εκεί, είναι σε μεγάλο βαθμό μερικές χιλιάδες ώρες.

Δ.  Η πρώτη καταγραφή δείχνει δεκατρεισήμισι χιλιάδες ώρες γραμματειακής υποστήριξης. Δείχνει δύο χιλιάδες τμήματα με κάτω από δέκα μαθητές.

 Αρκετά από αυτά έχουν έναν, δύο, τρεις μαθητές. Θα μου πείτε «υπάρχουν τμήματα με είκοσι επτά μαθητές». Το δέχομαι.

Ε. Δεν θέλω να κατηγορήσω κανέναν. Οι εκπαιδευτικοί δίνουν τη ζωή τους για τα σχολεία. Χάρη σε αυτούς λειτουργούν τα σχολεία. Χάρη σε αυτούς υπάρχει μία σχέση εμπιστοσύνης με τα παιδιά.

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

Για τους διορισμούς εκπαιδευτικών ο υπουργός Παιδείας είπε τα εξής:

-Τα  προβλήματα θα προκύψουν από το γεγονός ότι για πρώτη φορά δημιουργείται –αυτές είναι οι πληροφορίες μας- νομολογία στο Συμβούλιο της Επικρατείας, σύμφωνα με την οποία οι προσλήψεις αναπληρωτών πρέπει να έχουν ως ελάχιστο κριτήριο και προϋπόθεση τη συμμετοχή τους στους μέχρι τούδε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ, δηλαδή το να βρίσκονται στην κατηγορία των εκπαιδευτικών οι οποίοι αξιολογήθηκαν από τους διαγωνισμούς και κρίθηκαν ότι μπορούν να διοριστούν.

-Αυτό δημιουργεί μια, δεν θα έλεγα, ανατροπή αλλά πάντως μια νέα πραγματικότητα στους πίνακες προσλήψεων των αναπληρωτών.

-Εργαζόμεθα από τώρα στο Υπουργείο, με βάση και αυτό το νέο δεδομένο, ούτως ώστε τον Σεπτέμβριο τα σχολεία να λειτουργήσουν στην ώρα τους, από την πρώτη στιγμή, χωρίς να χαθεί καμία διδακτική ώρα, με το διδακτικό προσωπικό στις θέσεις που μπορούμε να διασφαλίσουμε, με τη μεγαλύτερη δυνατή πληρότητα.

-Νομίζω ότι και οι εξελίξεις στην οικονομία θα βοηθήσουν να προχωρήσουμε και σε ένα πρόγραμμα μαζικών διορισμών για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια.

-Άλλωστε το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων έχει 590 εκατομμύρια περισσότερα από πέρυσι, προκειμένου να ενισχύσουμε το μεγάλο πρόβλημα που αφορά τις υποδομές.

Σχόλια (5)

 
εκπαιδευτικός
16 Φεβ 2016 20:57

Ο άνθρωπος είναι δημοσιογράφος και στέλεχος κόμματος. Αυτό που ξέρει να κάνει είναι να καταγγέλει. Να απαγορέψει την γραμματειακή απασχόληση στους εκπαιδευτικούς αν θέλει, άλλωστε υπουργός είναι, και τότε να δούμε πόσες από τις εγκυκλίους που εκδίδει θα εκτελούνται, έτσι κι αλλιώς οι περισσότερες δεν είναι τίποτα σοβαρό.

 
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ
16 Φεβ 2016 15:54

Καταλαβαίνω την προσπάθεια του Υπουργού να δικαιολογήσει τα κενά,αλλά δεν είναι σωστό να βάζει όλους στο ίδιο τσουβάλι.Είναι άλλο πράγμα η απόσπαση στο Υπουργείο και άλλο η αναγκαστική γραμματειακή υποστήριξη εφόσον ο καθηγητής δεν συμπληρώνει το διδακτικό του ωράριο.Να προσθέσω ότι για την γραμματειακή υποστήριξη δεν υπάρχει κάποια παρανομία αλλά εφαρμογή των διατάξεων όπως προβλέπει ο
Νόμος 1566/1985
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
ΑΡΘΡΟ 19
.......
6. Σε κάθε σχολική μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με μαθητές πάνω
από διακόσιους (200) λειτουργεί γραμματεία, στην οποία τοποθετείται
ένας διοικητικός υπάλληλος κατηγορίας ΑΤ, ΑΡ ή ΜΕ. Στη γραμματεία τω ν
λυκείων που έχουν περισσότερους από πεντακόσιους (500) μαθητές
τοποθετείται και δεύτερος γραμματέας, καθώς και τρίτος, αν έχουν
περισσότερους από οκτακόσιους (800) μαθητές. Με κοινή απόφαση τω ν
Υπουργώ ν Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Προεδρίας της
Κυβέρνησης και Οικονομικών μπορεί να οριστεί ότι σε κάθε 12θέσιο και
πάνω δημοτικό σχολείο τοποθετείται διοικητικός υπάλληλος ω ς
γραμματέας αυτού.
7. Σε κάθε λύκειο ή γυμνάσιο ή τεχνική - επαγγελματική σχολή, με
μαθητές πάνω από διακόσιους (200), καθώς και σε κάθε δεκαθέσιο και
πάνω δημοτικό σχολείο, τοποθετείται ένας κλητήρας - επιστάτης -
φύλακας νυκτοφύλακας.
................................................................
Αντιθέτως εκεί που δεν υπάρχει γραμματειακή υποστήριξη ενώ προβλέπεται, εκεί υπάρχει διοικητική αμέλεια.
Τώρα όσον αφορά την ιδέα οι μαθητές αν έχουν κενό στα Μαθηματικά΄να κάνουν Μουσική η μια ξένη Γλώσσα. επειδή αυτούς τους καθηγητές έχουμε,το αφήνω στην κρίση των μαθητών και των γονέων τους.
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΟΛΥΧΡ.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

 
Η ανακάλυψη του τροχού
16 Φεβ 2016 14:36

...από αυτούς που μέχρι ένα χρόνο πριν ήταν στα κάγκελα για διορισμούς ωράριο κλπ.
Ή μήπως θα απαγορεύσει και τα σχόλια;

 
Θανάσης
16 Φεβ 2016 05:08

Η αναφορά αριθμού τμημάτων με μικρό αριθμό μαθητών και ωρών γραμματειακής υποστήριξης χωρίς τα αντίστοιχα γεωγραφικά δεδομένα είναι μια τακτική που την γνωρίζουμε από το παρελθόν. Δεν πολυξεμπερδέψαμε με το παλιό.

 
ΑΝΤΩΝΗΣ ΡΕΜΟΥΝΔΟΣ
16 Φεβ 2016 02:21

Ο υπουργός κάνει τον έκπληκτο για τις ώρες τις γραμματειακής υποστήριξης, όπως και άλλοι υπουργοί παιδείας έκαναν τον έκλπληκτο όταν διαπίστωναν εκπαιδευτικούς αποσπασμένους στο Υπουργείο να κάνουν γραμματειακό έργο (πχ "να βγάζουν φωτοτυπίες"). Γνωρίζουμε όμως οτι αυτές οι αποσπάσεις συνεχίζουν να γίνονται.
Γιατί όμως εφευρέθηκε η "γραμματειακή υποστήριξη;" Και αν δεν ήταν σωστή γιατί τόσα χρόνια κανείς δεν σκέφθηκε να την καταργήσει ή να προτείνει να καταργηθεί;
Από την άλλη πού είναι οι γραμματείς που πρέπει να υπάρχουν στα σχολεία; Την γραμματειακή δουλειά την "φορτώνονται" ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου.
Τελευταία έστειλαν πενταμηνίτες γενικών καθηκόντων έναν σε δύο σχολεία. Χωρίς προσόντα. Μπορούν να κάνουν γραμματειακή υποστήριξη; Μέχρι να εκπαιδευτούν πάει το πεντάμηνο. Και σε δύο σχολεία! Στάχτη στα μάτια και πελατειακές σχέσεις!!!
Αν σε κάθε σύλλογο διδασκόντων υπάρχει μία ώρα γραμματειακή υποστήριξη σε κάποιον εκπαιδευτικό (που πράγματι κάνει γραμματειακή υποστήριξη μαζί με όλους τους άλλους συναδέλφους του) επειδή δεν συμπληρώνει ωράριο, οι συνολικές ώρες γραμματειακής υποστήριξης συνολικά στα σχολεία όλης της χώρας ανέρχονται στην τάξη μεγέθους του αριθμού που έδωσε ο υπουργός.
Μη μεγαλοποιούμε τα πράγματα!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.