Placeholder

Εθνικός Διάλογος

Αρνητικά απάντησε και ο Κ. Αρβανιτόπουλος στην πρόσκληση για συμμετοχή στον Εθνικό Διάλογο στη Βουλή

Δημοσίευση: 17/02/2016
Αρβανιτόπουλος βουλή
Alt Text: 
Αρβανιτόπουλος βουλή
Title Text: 
Αρβανιτόπουλος βουλή
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μετά την Αννα Διαμαντοπούλου και ο πρώην  υπουργός Κώστας Αρβανιτόπουλος που προσκλήθηκε από τον πρόεδρο της  Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Κ. Γαβρόγλου, να συμμετάσχει στον Εθνικό Διάλογο της Βουλής, απάντησε αρνητικά.

Ο κ.Αρβανιτόπουλος προσκλήθηκε μετά την αρνητική απάντηση της Αννας Διαμαντοπούλου.

Στην επιστολή προς τον κ. Γαβρόγλου ο κ. Αρβανιτόπουλος αμφισβητεί  τις προθέσεις της Κυβέρνησης διότι όπως σημειώνει “ ο Διάλογος πρέπει να προηγείται των αλλαγών ή και των καταργήσεων της υφιστάμενης πολιτικής εις το μέρος ή εις το όλον’.

Και συγκεκριμένα ο πρώην υπουργός Παιδείας αναφέρει ότι:

Α.  Κυβέρνηση προέβη στην κατάργηση νομοθετημάτων που ενσωμάτωναν συμπεράσματα και προτάσεις ενός πολυετούς εθνικού διαλόγου. Νόμων που υπερψηφίστηκαν από ευρύτατες κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες.

Β. Κατήργησε μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση πριν παρέλθει ικανό χρονικό διάστημα για να λειτουργήσει και να αξιολογηθεί.

Γ. Ουσιαστικά αποδόμησε μια συγκροτημένη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση σε όλες τις βαθμίδες καταλύοντας υπερκομματικές αρχές και στόχους όπως η αξιολόγηση, η αριστεία, η αυτοτέλεια του Γενικού Λυκείου, η επαγγελματική εκπαίδευση, η αποκεντρωμένη διοίκηση της εκπαίδευσης και ο εκσυγχρονισμός της διοίκησης των Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΛΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
έλαβα προ ημερών την πρόσκλησή σας να συμμετάσχω στον Εθνικό και Κοινωνικό Διάλογο για την Παιδεία.

Επιτρέψτε μου να σημειώσω πως μια συντεταγμένη πολιτεία καταρχάς αποτυπώνει και αξιολογεί την υφιστάμενη πολιτική και στη συνέχεια προχωρά σε εθνικό και κοινωνικό διάλογο. Και σε κάθε περίπτωση, ο Διάλογος πρέπει να προηγείται των αλλαγών ή και των καταργήσεων της υφιστάμενης πολιτικής εις το μέρος ή εις το όλον.

Ειδάλλως ο διάλογος είναι προσχηματικός.

Για τον λόγο αυτό αμφισβητώ τις προθέσεις της Κυβέρνησης. Εν προκειμένω, η Κυβέρνηση προέβη στην κατάργηση νομοθετημάτων που ενσωμάτωναν συμπεράσματα και προτάσεις ενός πολυετούς εθνικού διαλόγου. Νόμων που υπερψηφίστηκαν από ευρύτατες κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες. Κατήργησε μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση πριν παρέλθει ικανό χρονικό διάστημα για να λειτουργήσει και να αξιολογηθεί. Ουσιαστικά αποδόμησε μια συγκροτημένη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση σε όλες τις βαθμίδες καταλύοντας υπερκομματικές αρχές και στόχους όπως η αξιολόγηση, η αριστεία, η αυτοτέλεια του Γενικού Λυκείου, η επαγγελματική εκπαίδευση, η αποκεντρωμένη διοίκηση της εκπαίδευσης και ο εκσυγχρονισμός της διοίκησης των Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Παρά ταύτα, ουδείς δύναται να αρνηθεί τη συμμετοχή του σε έναν «διάλογο» για ένα θέμα όπως η Παιδεία, ιδίως όταν είναι Πανεπιστημιακός δάσκαλος και έχει διατελέσει Υπουργός Παιδείας.

Γι' αυτό σας αποστέλλω την παρούσα επιστολή, την οποία θα δημοσιοποιήσω μετά την υποβολή της, ευελπιστώντας ότι συμβάλω με τις απόψεις και τις θέσεις μου στον
προβληματισμό που αναπτύσσεται εντός και εκτός της Επιτροπής σας.

Οι προτάσεις μου για το εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι άλλες από τις νομοθετικές και άλλες ρυθμίσεις που εφάρμοσα κατά τη διάρκεια της θητείας μου, τα σχέδια νόμου που έθεσα σε δημόσια διαβούλευση προ της αποχώρησής μου, μερικά εκ των οποίων νομοθετήθηκαν, καθώς και προγραμματισμένοι στόχοι της επόμενης περιόδου.

Το νομοθετικό έργο της περιόδου Ιούλιος 2012 - Μάιος 2014 αλλά και η εφαρμογή ανεφάρμοστων νομοθετικών ρυθμίσεων, που παρέλαβα μαζί με τα σχέδια νόμου που παρέδωσα στον διάδοχο μου, συγκροτούν μια συνολική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Μεταρρύθμιση η οποία ακολούθησε τους άξονες των συμπερασμάτων και των προτάσεων του Εθνικού Διαλόγου που είχε προηγηθεί το 2009. Συμπεράσματα που κατατέθηκαν από τον Ιούλιο του 2012 στις Προγραμματικές Δηλώσεις της Κυβέρνησης. Μια συνολική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που εφαρμόστηκε εις πείσμα των ζηλωτών και ιδεοληπτικών εκατέρωθεν.

Στο Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, όπως περιγράψαμε στις προγραμματικές δηλώσεις τον Ιούλιο 2012, επιδιώξαμε μικρές και μεγάλες τομές, αλλαγές και μεταρρυθμίσεις. Με στόχο μια Εθνική Παιδεία, που οδηγεί στην αγωγή και την αρετή, και ένα Εκπαιδευτικό Σύστημα, που παρέχει γνώση, δεξιότητες και ικανότητες, μαθησιακά αποτελέσματα-εφόδια στη ζωή του πολίτη.

Οι στρατηγικές, οι πολιτικές και οι δράσεις στόχευσαν στην αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης, από το Νηπιαγωγείο έως το Πανεπιστήμιο, από την τυπική έως την άτυπη μάθηση.

Οι εκπαιδευτικές μας πολιτικές θεσμοθετήθηκαν με τέσσερις Νόμους που κατατέθηκαν από το ΥΠΑΙΘ, (ν.4076/12, ν.4115/13, ν.4142/13, ν.4186/2013), αυτοτελείς διατάξεις σε νόμους άλλων Υπουργείων (παρ Θ ν.4093/2012, ν.4172/13) και 39 Προεδρικά Διατάγματα.

Παράλληλα τέθηκαν σε διαβούλευση τέσσερα σχέδια νόμου: 1) Έρευνας και της Τεχνολογίας, 2) Νόμου «Νομική Μορφή των Θρησκευτικών Κοινοτήτων», 3) Ειδικής Αγωγής και 4) Απλούστευση & Κωδικοποίηση Σχολικής Ζωής. Τα δύο πρώτα έγιναν Νόμοι του Κράτους

Σχόλια (3)

 
μητρόπουλος
22 Φεβ 2016 22:08

το Θεμα δεν αλλάζει απο εμένα, το θέμα αλλάζει αφ εαυτού του, οταν γίνεται αναφορά απο εναν πρωην αποτυχημένο υπουργό. τυχάνει και πανεπιστημιακός..τι σύμπτωση όποιος πανεπιστημιακός αναλαμβάνει το ΥΠΕΠΘ διαλύει τα πάντα...ΤΣΕΚΑΡΙΣΜΕΝΟ
Δεν μπορεί να μιλάει ο αξιότιμος Αρβανιτόπουλος για αναβάθμιση σε ΤΙΠΟΤΑ,
ΙΔΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΤΥΠΗ.
Το τελευταίο που επιθυμώ είναι να "αγιοποιήσω" τον αξιο συνεχιστή του κατα τα αλλα-αντιπάλου-του αρβανιτόπολου...Φίλη στην υποβαθμιση τυπικής ατυπης εκπαιδευσης 0καταρτισης , στον δρόμο προς την ανεργία ενος ολόκληρου λαού ,με σκοπό να παρέχουν ευκολα πτυχία χωρις μεγάλο κόστος και γνώσεις .
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ

 
Νίκος Π
22 Φεβ 2016 14:22

Μην αλλάζετε το θέμα κ. Μητρόπουλε. Το ζήτημα είναι αν ο διάλογος θα ξεκινά από την ελάχιστη δυνατή βάση ή από εκεί που επιθυμεί η σημερινή κυβέρνηση, επιβάλλοντας προηγουμένως τις απόψεις και τις επιλογές της σε ένα σωρό ζητήματα και προκαταλαμβάνοντας την οποιαδήποτε συναίνεση. Στην πρώτη περίπτωση ο διάλογος θα ήταν ουσιαστικός, όπως όμως πραγματοποιείται σήμερα είναι προσχηματικός, προκειμένου να αποκτήσει ο κ. Φίλης εχέγγυα συναινετικότητας.

 
μητρόπουλος
17 Φεβ 2016 13:25

Ε οχι και αποδόμηση όλων των βαθμίδων και της επαγγελματικής εκπαίδευσης, και της ατυπης....η αποδόμηση μέσω της απόλυτης απραξίας ήταν βασικά δικό σου κατόρθωμα..μην ξεχνιόμαστε !!
Δεν λέω ο συριζα οτι εφτιαξε τίποτα προς το καλύτερο απο αυτά που άφησες , αλλά μην ξεχνάτε και τα επιτεύματα σας..
Η υποκρισία περισσεύει!!!!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ