Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Στο Μηχανογραφικό- από φέτος- το πρόγραμμα Μουσουλμανικών Σπουδών

H νέα πραγματικότητα για το μάθημα των Θρησκευτικών θα έχει στο κέντρο της ορθόδοξη παράδοση, αλλά και ταυτόχρονα θα ανοίγεται στο σύνολο του Χριστιανισμού, όπως και των άλλων μεγάλων θρησκευμάτων του κόσμου.
Δημοσίευση: 21/02/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Είμαστε σε στενή συνεργασία με το Τμήμα Θεολογίας και με τον κοσμήτορα και με τους προέδρους των δύο Τμημάτων της Θεολογικής Σχολής, για να προχωρήσουμε στο Πρόγραμμα Μουσουλμανικών Σπουδών, και μπορώ να σας πω ότι φέτος θα είναι στο μηχανογραφικό που θα καταθέσει το υπουργείο σε ένα χρονικό διάστημα από τώρα. Θα είναι μέσα στις επιλογές. Είναι κάτι το οποίο το οφείλουμε και θα προχωρήσουμε δυναμικά προς αυτό».

Τα παραπάνω ανακοίνωσε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Γ. Παντής, μιλώντας στην ημερίδα με θέμα «Μάθημα θρησκευτικών και δημόσιος χώρος», που οργάνωσε ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «Καιρός» 

«Εγώ προσωπικά, ως αντιπρύτανης   του ΑΠΘ , αλλά και το υπουργείο Παιδείας, είμαστε απόλυτα σύμφωνοι στην εφαρμογή της απόφασης της Συγκλήτου του ΑΠΘ. Το αυτοδιοίκητο του Πανεπιστημίου είναι αυτό που μας οδηγεί, ακόμα και αν είχαμε αντιρρήσεις πολιτικές, να υπακούσουμε στο εκπαιδευτικό και ακαδημαϊκό έργο που η Σύγκλητος ζητάει», πρόσθεσε ο κ. Παντής .

Το μάθημα των Θρησκευτικών

Σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας ανακοίνωσε:

Α. Το υπουργείο Παιδείας άκουσε όλο αυτό το διάστημα τις απόψεις της Εκκλησίας της Ελλάδος, των Θεολογικών Τμημάτων και των Θεολογικών Συνδέσμων, όπως και όλων των εμπλεκόμενων φορέων, συζήτησε μαζί τους και βρίσκεται στη διαδικασία της τελικής αξιολόγησης των προτάσεων τους προκειμένου να προχωρήσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στη διαμόρφωση νέας πραγματικότητας για το μάθημα των Θρησκευτικών.

Β. Η Επιτροπή ήδη λειτουργεί, ήδη έχουμε τα πρώτα αποτελέσματα, ήδη το υπεύθυνο Ινστιτούτο δουλεύει σε συνεργασία με ομάδα θεολόγων και από την Εκκλησία της Ελλάδας με έναν τρόπο πάρα πολύ δημιουργικό και σύντομα θα έχουμε τα πρώτα θετικά αποτελέσματα».

Γ. H νέα πραγματικότητα για το μάθημα των Θρησκευτικών θα έχει στο κέντρο της ορθόδοξη παράδοση, αλλά και ταυτόχρονα θα ανοίγεται στο σύνολο του Χριστιανισμού, όπως και των άλλων μεγάλων θρησκευμάτων του κόσμου.

Δ. Τελικός στόχος είναι να έχουμε ένα δυναμικό και σύγχρονο μάθημα παιδείας που θα επιτρέπει την πραγματική γνωριμία με τις διαφορετικές παραδόσεις του θρησκευτικού φαινομένου και θα οδηγεί τους μαθητές στην κατανόηση της αξίας της ετερότητας.

Ε. Ένα μάθημα που δεν θα προσκρούει στην ελευθερία της συνείδησης, αλλά θα ευαισθητοποιεί τους συμμετέχοντες απέναντι στις απάνθρωπες προκλήσεις της εποχής, όπως είναι ο φονταμενταλισμός και ο ρατσισμός.

Ζ. Ένα μάθημα που θα πρέπει να εμπνέει κοινές δράσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ελευθερία της ύπαρξης, την προστασία του περιβάλλοντος, το σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και την άρση των κοινωνικών αδικιών.

Η. Ένα μάθημα, δηλαδή, που θα ενισχύει την κοινωνική συνοχή.

 Ο Ε. Βενιζέλος

Ο  Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ. πρώην υπουργός, Ευάγγελος Βενιζέλος είπε πως το μάθημα των Θρησκευτικών θα πρέπει να είναι:

-Ενα ανοιχτό μάθημα, σύγχρονο μάθημα, ελκυστικό μάθημα, μάθημα που θα τραβάει την προσοχή του μαθητή, μάθημα που αναπτύσσει την προσωπικότητα του και την κριτική του σκέψη, μάθημα με έντονα θρησκειολογικά στοιχεία, αλλά που δεν μπορεί να μην είναι και έντονα χριστιανικό και ορθόδοξο, γιατί διαφορετικά θα ψεύδεται και δεν μπορεί να ψεύδεται.

-Είναι προτιμότερο να λέει την αλήθεια παρά να ψεύδεται. Βέβαια δεν μπορεί να είναι κατηχητικό μάθημα, ούτε μπορεί να ορίζεται ως ομολογιακό με την εκκλησιαστική έννοια του όρου.
 
-Δεν μπορούμε να κάνουμε καμία ερμηνεία του Συντάγματος η οποία είναι αδιάφορη για το τι συμβαίνει και στο επίπεδο και της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και στο επίπεδο του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

- Είμαστε υποχρεωμένοι να υιοθετήσουμε το σχήμα της σύμφωνης με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και της σύμφωνης με τον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλαδή με τις αξίες και τις αρχές της Ε.Ε., ερμηνεία του Συντάγματος.

-Όσες φορές ο εθνικός δικαστής δεν ερμήνευσε το Σύνταγμα σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση και σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Δίκαιο οδηγήθηκε σε λάθη και ταπεινώθηκε νομολογιακά, γιατί εξέθεσε τη χώρα σε παραβιάσεις της Ευρωπαϊκής Σύμβασης ή του Κοινοτικού Δικαίου που καταλογίστηκαν δικαστικά.

-Άρα ναι μεν η Παιδεία και η καλλιέργεια της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης είναι αποστολή του κράτους, αλλά δικαίωμα των γονέων και κηδεμόνων είναι να καθορίζουν την εκπαίδευση των παιδιών τους σύμφωνα με τις δικές τους θρησκευτικές και φιλοσοφικές πεποιθήσεις.

-Με την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων παρερμηνεύεται ευθέως το γράμμα και το πνεύμα της νομολογία του Στρασβούργου κατά τρόπο κραυγαλέο».

Ανέκδοτο

Μάλιστα ο  κ. Βενιζέλος   στην ομιλία έκανε αναφορά  στο ακόλουθο ανέκδοτο: «Σταματάει μια ένοπλη περίπολος κάποιον στη Βόρεια Ιρλανδία και του λέει: Ψηλά τα χέρια, τι είσαι; Καθολικός ή προτεστάντης; Και λέει αυτός μέσα στην αγωνία του: Παιδιά, προσοχή είμαι αγνωστικιστής. Και του λένε αυτοί: Εντάξει αγνωστικιστής, αλλά τι αγνωστικιστής, καθολικός ή προτεστάντης;»

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean