Placeholder

ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

Το Συνέδριο της Πανελλήνιας Ενωσης Σχολικών Συμβούλων (Βίντεο)

Δημοσίευση: 28/02/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ολοκληρώθηκαν σήμερα Κυριακή οι τριήμερες εργασίες  του 3ου Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ενωσης Σχολικών Συμβούλων με θέμα “ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ & ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ” , που πραγματοποιήθηκαν στο Αμφιθέατρο της Φιλοσοφικής του ΕΚΠΑ.

Χαιρετισμό στην Εναρκτήρια Τελετή απηύθυναν :

Εκ μέρους του υπουργού Παιδείας  ο Ειδικός Σύμβουλός του κ Χρ.  Μηλιώνης .

Από τη Νέα Δημοκρατία, ο Υπεύθυνος Τομέα Παιδείας του κόμματος, Βουλευτής Λάρισας,  κ.  Χαρακόπουλος Μάξιμος,  

Από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη ο  υπεύθυνος Τομέα Παιδείας, Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας,  κ.   Κωνσταντόπουλος Δημήτριος.

Από το Κουμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας, ο  κ. Μαρίνης Σπύρος του Τομέα Παιδείας του κόμματος.

Από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, ο κ. Γεωργακόπουλος Ιωάννης Γραμματέας Παιδείας του Κόμματος.

Από την Ένωση Κεντρώων, ο κ. Ευαγγελίου Παναγιώτης.

Την Περιφερειάρχη  Αττικής εκπροσώπησε και απεύθυνε χαιρετισμό η  Περιφερειακή Σύμβουλος κ. Σαπουνά Αγγελική.

Ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Καθηγητής  κ. Κουζέλης Γεράσιμος.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής,  κ. Λόντος Χαράλαμπος.

Η κοσμήτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών κ. Καραμαλέγκου Ελένη.

Ο γενικός Γραμματέας της ΟΙΕΛΕ κ, Παίζης Νικόλαος.

Ο Πρόεδρος της Μαθηματικής Εταιρείας Ελλάδος,  Καθηγητής κ. Νικόλαος Αλεξανδρής.

Ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών κ. Αθανασάκης Αρτέμιος.

Η Πρόεδρος της  Ένωσης Ελλήνων Χημικών κ. Σιδέρη Τριανταφυλλιά.

Ο Πρόεδρος της  Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδος  κ. Κυριακός Δημήτριος.

ΔΕΙΤΕ ΣΤΑ ΔΥΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Γιώργος Αλεξανδράτος Πρόεδρος της Πανελλήνιας  Ένωσης Σχολικών Συμβούλων
ΕΝΑΡΚΤΗΡΙΑ ΟΜΙΛΙΑ, 26 – 2 - 2016
ΣΤΟ 3ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ Π.Ε.Σ.Σ.

………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Αξιότιμε κ. εκπρόσωπε του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,
Αξιότιμε  κ.  Υπεύθυνε Τομέα Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας, εκπρόσωπε του Προέδρου της  Αξιωματικής Αντιπολίτευσης,
Αξιότιμοι κύριοι  εκπρόσωποι των Κομμάτων του Εθνικού Κοινοβουλίου: της Δημοκρατικής Συμπαράταξης του  Κουμουνιστικού  Κόμματος  Ελλάδας, των  Ανεξάρτητων Ελλήνων, της Ένωσης Κεντρώων
Αξιότιμη  κ. εκπρόσωπε της Περιφερειάρχη Αττικής
Αξιότιμε κ. Πρόεδρε του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Αξιότιμε Περιφερειακέ Διευθυντά Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής
Αξιότιμη κ. Κοσμήτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών
Αξιότιμε κ. Γενικέ Γραμματέα  της ΟΙΛΕ
Αξιότιμε  κ. Πρόεδρε  της Μαθηματικής Εταιρείας Ελλάδος
Αξιότιμε κ.  Αντιπρόεδρε  της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών
Αξιότιμε κ. Πρόεδρε  Ένωσης Ελλήνων Χημικών
Αξιότιμε κ. Πρόεδρε  της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδος

Αγαπητές και αγαπητοί Συνάδελφοι Σχολικοί Σύμβουλοι, εκπαιδευτικοί, φοιτητές , Φίλες και Φίλοι,

Αποτελεί εξαιρετική τιμή και χαρά για το ΔΣ της ΠΕΣΣ,  να σας υποδεχόμαστε στο 3ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο που διοργανώνει η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων, με τη στήριξη της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών,  και  με θέμα: «Προοπτικές για ένα σύγχρονο και δημοκρατικό Σχολείο». Η διοργάνωση του 3ου Συνεδρίου αποτυπώνει τη συνέχεια των δράσεών μας - μετά την επιτυχή διεξαγωγή του 1ου Συνεδρίου στην Κόρινθο το Νοέμβριο του 2013 και του 2ου Συνεδρίου στη Θεσσαλονίκη τον Μάρτιο του 2015 – στο πλαίσιο της συστηματικής  προσπάθειας  των Σχολικών Συμβούλων να συμβάλουν ενεργά στον δημόσιο διάλογο για τη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Το Συνέδριο της ΠΕΣΣ αποτελεί, πλέον, θεσμό στη συνείδηση της εκπαιδευτικής κοινότητας, όπως διαφαίνεται από την πληθώρα των ερευνητικών εργασιών που κατατέθηκαν και τη φετινή χρονιά στην οργανωτική επιτροπή.

Έναν θεσμό, μέσα από τον οποίο οι Σχολικοί Σύμβουλοι, από κοινού με τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων  και τους πανεπιστημιακούς  δασκάλους, έχουν τη δυνατότητα να αναδεικνύουν το παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο στο Σχολείο, να θέτουν  ζητήματα και  προβλήματα της καθημερινής εκπαιδευτικής πρακτικής και να παρουσιάζουν  πορίσματα από την εμπειρική και επιστημονική έρευνα, επιχειρώντας τη σύνδεση  θεωρίας και  πράξης.

Βασικός  σκοπός του 3ου Συνεδρίου είναι η πολύπλευρη προσέγγιση των Θεμάτων, με βάση τις σύγχρονες επιστημονικές παραδοχές και τα πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα, που αφορούν στη δημιουργία ενός σύγχρονου και δημοκρατικού Σχολείου. Ενός Σχολείου, που καλείται να αποδεχτεί πολλούς και διαφορετικούς ρόλους, όπως αυτοί αναδύονται μέσα από τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, καθώς και από τις συνεχείς μεταβολές στον κοινωνικό και πολιτισμικό ιστό που το περιβάλλει. Ενός Σχολείου, στο οποίο οι εκπαιδευτικοί πρέπει να επαναπροσδιορίζουν διαρκώς τις στάσεις τους, να επιζητούν τη συνεχή ενημέρωση και επιμόρφωσή τους και να λαμβάνουν υπόψη  τη σύγχρονη εκπαιδευτική και κοινωνική πραγματικότητα με ευελιξία και συνέπεια. Ενός Σχολείου, τέλος, το οποίο η Πολιτεία θα το κατατάσσει στην πρώτη γραμμή των προτεραιοτήτων της και θα το θεωρεί έμπρακτα ως πρώτιστο αγαθό για την πρόοδο και την προκοπή του συνόλου της κοινωνίας μας.

Παρατηρώντας την εξελικτική πορεία του Σχολείου, ως εκπαιδευτικού οργανισμού, από την απαρχή της επίσημης λειτουργίας του έως  σήμερα, θα λέγαμε ότι αρχικά δόθηκε έμφαση στην εξειδίκευση και στην κατανομή δύναμης, ενώ αγνοούταν η ιδιοσυγκρασία των εκπαιδευτικών, καθώς και οι κοινωνικές δυναμικές που αναπτύσσονταν στο σχολικό περιβάλλον. Στρεφόταν, με άλλα λόγια, περισσότερο σε λειτουργίες που σχετίζονταν με τη διοίκηση, όπως τον Προγραμματισμό, την Οργάνωση, τη Διεύθυνση και την Εποπτεία, τον Έλεγχο και τον Συντονισμό.  Σε ένα επόμενο στάδιο, η προσέγγιση των ανθρώπινων σχέσεων μετατόπισε την προσοχή από τον άκριτο διοικητισμό στην  ανθρώπινη πλευρά της διοίκησης, δίνοντας περισσότερη έμφαση στην ανάπτυξη και  διατήρηση δυναμικών και αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς.

Και στις δύο προηγούμενες περιπτώσεις, είναι αλήθεια, ότι δεν υπολογίστηκαν όσο  έπρεπε  η ανατροφοδότηση (εσωτερική και εξωτερική), η προσαρμογή και τελικά η ισορροπία σε μία νέα κατάσταση.

Το επίκαιρο και ουσιαστικό ερώτημα που προκύπτει, σε σχέση με όσα προαναφέραμε για την εξελικτική πορεία του ελληνικού σχολείου, είναι ένα και πρωταρχικής σημασίας: «Τελικά, σήμερα ποιο Σχολείο θέλουμε να έχουμε;». Και επιπλέον, για να δανειστώ και κάποιες  από τις εκπεφρασμένες ανησυχίες σας, κύριε Καθηγητά, κ. Λιάκο, Πρόεδρε της  Επιτροπής του Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία, το ερώτημα είναι: «Τι είδους πολίτες επιθυμούμε να διαμορφώσουμε μελλοντικά; Τι θέλουμε να ξέρουν και να μπορούν να κάνουν αυτοί οι πολίτες, τι είδους κοινωνικές αρετές θέλουμε να καλλιεργήσουμε;».

Για να οριοθετήσουμε, ωστόσο, το είδος του σχολείου που θέλουμε να έχουμε, αλλά και γενικότερα του εκπαιδευτικού συστήματος που επιθυμούμε να αποκτήσουμε,  πρέπει αρχικά να ορίσουμε τους βασικούς στόχους αυτού του εκπαιδευτικού συστήματος. Ελπίζουμε και περιμένουμε ότι αυτό θα συμβεί σύντομα από την πλευρά της Πολιτείας, μέσω του συνεχιζόμενου  Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία, όπως και γενικότερα μέσα από τον διάλογο με  το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και την κοινωνία. Είναι, ωστόσο, βέβαιο ότι  χρειαζόμαστε ένα Σχολείο σύγχρονο, δημοκρατικό, ευέλικτο, ανοιχτό προς την κοινωνία και τους πολίτες. Ένα σχολείο το οποίο θα ανταποκρίνεται με επιτυχία στις κάθε είδους προκλήσεις και αλληλεπιδράσεις με το εξωτερικό περιβάλλον, που θα  μπορεί να ανταποκρίνεται στις εκάστοτε παρουσιαζόμενες ανάγκες και που θα  είναι πάντα σε ετοιμότητα για κάθε ενδεχόμενη αλλαγή.

Θα είναι δημοκρατικό, θα λειτουργεί συλλογικά και συνεργατικά, και θα υλοποιούνται ενδοσχολικά και διασχολικά προγράμματα που θα συμβάλλουν στην ένταξη όλων των μαθητών σε μια διαπολιτισμική επικοινωνία. Με λίγα λόγια, θα είναι «ένα σχολείο για όλα τα παιδιά», ένα σχολείο που θα αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες και θα προάγει την ταυτόχρονη απόκτηση γνώσεων με την ανάπτυξη και την καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων, την τεχνολογική κατάρτιση, την άμιλλα, την ανάδειξη πανανθρώπινων αξιών». Ένα σχολείο, που όχι μόνο θα αποδέχεται τις ειδικές ανάγκες και τη διαφορετικότητα, αλλά και θα προσαρμόζει τη δομή και τη λειτουργία του στην κάλυψη αυτών των αναγκών και στην αξιοποίηση κάθε δυνατότητας. Αποτελεί πλέον επιτακτικό χρέος της Πολιτείας ο σχεδιασμός Ανοιχτών Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, λαμβάνοντας υπόψη όλους τους μαθητές και στο πλαίσιο ενός Καθολικού Σχεδιασμού, με σκοπό τη Μάθηση,  την ανάπτυξη και την καλλιέργεια στάσεων και δεξιοτήτων. Ένα σχολείο που θα λαμβάνει υπόψη τις ξεχωριστές τοπικές ανάγκες και ιδιομορφίες, ώστε να είναι αποδοτικό και ελκυστικό, τόσο από τους μαθητές όσο και από την τοπική κοινότητα που το περιβάλλει και  το επηρεάζει.

Η λειτουργία ενός τέτοιου Σχολείου προϋποθέτει την ύπαρξη ενός σύγχρονου συστήματος Διοίκησης που περισσότερο θα στηρίζει παρά θα ποδηγετεί τους εκπαιδευτικούς, και κυρίως απαιτείται η Επιστημονική και Παιδαγωγική Καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, όπως και ένα σταθερό σύστημα επιμόρφωσης που θα στηρίζει τη λειτουργία κάθε τύπου σχολείου, μέσα σε ένα παιδαγωγικό και μαθησιακό περιβάλλον, που θα είναι  ευέλικτο, φιλικό και δημοκρατικό, όπως το οραματίζεται ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα.

Ένα τέτοιο παιδαγωγικό και  μαθησιακό πλαίσιο περιβάλλον το διασφαλίζουμε με την παρουσία και την ενεργό δράση του Σχολικού Συμβούλου.

Η επιτυχία των επιχειρούμενων αλλαγών στο χώρο της εκπαίδευσης εξαρτάται, σε μεγάλο βαθμό, από τον εκπαιδευτικό, ο οποίος καλείται να διαμορφώσει τον ρόλο του περισσότερο προς την κατεύθυνση να διευκολύνει, να εμψυχώνει και να καθοδηγεί τον μαθητή. Το ζήτημα  της ισχυρής προσωπικότητας και της καλής κατάρτισης του εκπαιδευτικού αποτελεί, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, βασική προϋπόθεση.  Προβάλλει, κατά συνέπεια, έντονο το αίτημα της συνεχούς επιμόρφωσης και της απόκτησης υψηλής ποιότητας  προσόντων, ώστε ο εκπαιδευτικός να ανταποκρίνεται με επάρκεια στο πολυποίκιλο έργο του. Τα θέματα στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι απαιτούν συνθέσεις και ανασυνθέσεις λόγω των ραγδαίων μεταβολών. Ο καταρτισμένος εκπαιδευτικός μπορεί να αναγνωρίζει τα προβλήματα, να τα αναλύει και να τα επιλύει. Θέτει ερωτήματα, επιζητά τη συνεργασία και δημιουργεί εσωτερικά κίνητρα επίτευξης των σκοπών που έχει θέσει. Με απλά λόγια, δημιουργεί Προοπτικές Επιτυχίας και Δημοκρατικότητας.  Το δημοκρατικό πνεύμα, η συνεργασία και η συμβουλευτική στάση είναι οι αρχές που  πρέπει να εμφορούν το σύγχρονο σχολείο, το οποίο  μπορεί να αφουγκράζεται και να προσαρμόζεται στις ανάγκες των μαθητών και της κοινωνίας και το οποίο απορρίπτει τις οποιεσδήποτε ισοπεδωτικές πρακτικές, εφαρμόζοντες σύγχρονες και διαφοροποιημένες μεθόδους διδασκαλίας.

Κύριε εκπρόσωπε του Υπουργού, κύριε  Πρόεδρε της Επιτροπής του Εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, κύριε Πρόεδρε του  Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι:
Εκπαίδευση, διδασκαλία και ποιότητα στο σχολείο χωρίς μνεία στο έργο της Επιστημονικής και Παιδαγωγικής καθοδήγησης, που ανάγεται στον θεσμό  του Σχολικού Συμβούλου είναι δύσκολο να υπάρξει.

Η διοικητική ιεραρχία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος διαχωρίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’80, μετά από πρόταση του Συνδικαλιστικού Κινήματος των εκπαιδευτικών, στο σώμα επιστημονικής - παιδαγωγικής καθοδήγησης (Σχολικοί Σύμβουλοι) και στον τομέα της διοίκησης (Διευθυντές Διευθύνσεων και Προϊστάμενοι). Η σχετική νομοθεσία περιγράφει και εξειδικεύει τις κύριες λειτουργίες, του ΣΣ  που είναι πολύπλευρες και πολυεπίπεδες:
•    Διαχειρίζεται την εκπαιδευτική πολιτική στην περιφέρειά του και υποστηρίζει την εφαρμογή των εκπαιδευτικών καινοτομιών που εισάγονται στην εκπαίδευση.
•    Φροντίζει για την εφαρμογή του προγραμματισμού των σχολικών μονάδων.
•    Ως επιμορφωτής αναλαμβάνει πρωτοβουλίες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
•    Συμμετέχει στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των εκπαιδευτικών.
•    Σχεδιάζει προγράμματα επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς που εμφανίζουν αδυναμίες στην άσκηση του εκπαιδευτικού έργου.

Οι εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με σχετικές έρευνες, βρίσκονται σε αλληλεπίδραση  με τον Σχολικό τους Σύμβουλο, ενθαρρύνονται και   καθοδηγούνται από αυτόν στον πειραματισμό  νέων μεθόδων και προσεγγίσεων. Τα ίδια συμπεράσματα προέκυψαν και  από έρευνα που διενεργήθηκε από το Υπ.Ε.Π.Θ. και το Π.Ι. κατά το έτος 2008, με αντικείμενο την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών (Υπ.Ε.Π.Θ.–Π.Ι., 2008: 381-384). Από το σύνολο της έρευνας αυτής, αναδεικνύεται με σαφήνεια ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου ως βασικού συνεργάτη των εκπαιδευτικών  (σε ποσοστό 70% ).  

Αλλά και από την τελευταία έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (27-10-2010) με θέμα «Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών: Η συμβολή της διερεύνησης επιμορφωτικών αναγκών στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: Συγκριτική Ερμηνεία Αποτελεσμάτων» (Μέρος 8ο)η οποία εκπονήθηκε σε δείγμα (16,05%) των Εκπ/κών ΠΕ & ΔΕ από όλη τη Χώρα, διαπιστώθηκε μεταξύ των άλλων, ότι η μεγάλη πλειοψηφία των Εκπ/κών (82%) στηρίζει την επιμόρφωσή της στις ενδοσχολικές και άλλες επιμορφώσεις που οργανώνονται και υλοποιούνται από τους Σχολικούς Συμβούλους

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι βρίσκονται καθημερινά εγγύτερα  στις σχολικές μονάδες, όπου ανακύπτουν τα διάφορα  προβλήματα.  Διατηρούν την εποπτεία  του σχολικού συστήματος. Έχουν γνώση της πραγματικότητας και της λειτουργίας της Διοίκησης της Εκπαίδευσης ως όλον, δηλαδή ως «διαχείριση» ανθρωπίνων πόρων με σκοπό  την εκπαίδευση και διαπαιδαγώγηση των μαθητών.  Έχουν γνώση των επιμέρους υποστηρικτικών θεσμών του σχολείου και του επιπέδου λειτουργίας τους. Διαθέτουν επιστημονικό επίπεδο (μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών κ.λπ.) που τους επιτρέπει να οργανώνουν και να ομαδοποιούν κοινωνικά και εκπαιδευτικά φαινόμενα, καθώς και να προτείνουν διαδικασίες για την αντιμετώπισή τους, αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα μέσα, θεσμούς, πόρους, διαδικασίες και επιστημονικές γνώσεις για την όσο το δυνατό επιτυχή αντιμετώπισή τους.  Υποβάλλουν προτάσεις που θα βελτιώσουν την παρούσα κατάσταση του εκπαιδευτικού συστήματος.  Είναι επιφορτισμένοι με τον έλεγχο της πραγμάτωσης των σκοπών και στόχων της Εκπαίδευσης, της στήριξης των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών στο έργο τους.

Ωστόσο, το συγκεντρωτικό, ιεραρχικό εκπαιδευτικό σύστημα με την αποσπασματικότητα των καινοτομικών μέτρων, την αδυναμία ένταξής τους σ’ έναν ευρύτερο συνεκτικό παιδαγωγικό και διοικητικό μηχανισμό και η ασυνέχεια της εκπαιδευτικο-πολιτικής πρακτικής  δυσκολεύει το έργο του ΣΣ.

Στο σημείο αυτό οφείλουμε να επισημάνουμε την έλλειψη Ειδικού Επιτελικού και Συντονιστικού Κέντρου, το οποίο θα επεξεργάζεται τα στοιχεία που προκύπτουν από τις εμπειρίες των Σχολικών Συμβούλων στο πλαίσιο της άσκησης του εποπτικού τους έργου.

Αναγκαίο θεωρούμε και ένα Τμήμα για την ποιότητα της Εκπ/σης στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ, το οποίο θα  εξισορροπούσε  και θα άμβλυνε τον άκρατο διοικητισμό των οργάνων της εκπαιδευτικής  ιεραρχίας, ενώ παράλληλα θα αποτελούσε τον σύνδεσμο της πολιτικής Ηγεσίας με το σώμα των Σχολικών Συμβούλων και το Ι.Ε.Π.

Αγαπητές και αγαπητοί Συνάδελφοι, Φίλες και Φίλοι,

Πιστεύουμε βαθιά ότι η συμβολή του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της ΠΕΣΣ θα είναι ουσιαστική σε σχέση με τις παραμέτρους που προαναφέρθηκαν, εφόσον, τόσο με τις δύο αποψινές κεντρικές εισηγήσεις όσο και με εκείνες που θα ακολουθήσουν κατά τις δύο επόμενες ημέρες, θα ενισχυθεί και θα τροφοδοτηθεί  ο δημόσιος διάλογος αναφορικά με τις προοπτικές για ένα σύγχρονο και δημοκρατικό Σχολείο που όλοι οραματιζόμαστε.
Αγαπητές και αγαπητοί Συνάδελφοι, Φίλες και Φίλοι,

Ως πρόεδρος της ΠΕΣΣ,  θα ήθελα να εκφράσω τις θερμές ευχαριστίες του Δ.Σ προς τους αξιότιμους προσκεκλημένους, που θα απευθύνουν χαιρετισμό στο Συνέδριό μας, να ευχαριστήσουμε τις Πρυτανικές Αρχές του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και προσωπικά την Κοσμήτορα της Φιλοσοφικής  Σχολής, κ. Καραμαλέκγκου Ελένη,  για την ευγενική παραχώρηση του χώρου και της απαιτούμενης υλικοτεχνικής υποδομής για την πραγματοποίηση του Συνεδρίου. Να ευχαριστήσουμε, επίσης  και τον χορηγό του Συνεδρίου για την ευγενική του  χορηγία, τις εκδόσεις Γρηγόρη.  

Επίσης, εκ μέρους της οργανωτικής επιτροπής, θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τους εκλεκτούς προσκεκλημένους κεντρικούς ομιλητές, τον Λιάκο Αντώνη,  Ομότιμο Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών, Πρόεδρο της Επιτροπής του εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία και τον κ. Αθανασιάδη Χάρη, αναπληρωτή Καθηγητή του Πανεπιστημίου  Ιωαννίνων, και οι δύο καταξιωμένοι ακαδημαϊκοί. Να ευχαριστήσω θερμά όλους τους εκλεκτούς εισηγητές του

Συνεδρίου που ανταποκρίθηκαν πρόθυμα στην πρόσκλησή μας. Επιθυμώ, επίσης, να ευχαριστήσω τα  μέλη της Γραμματείας, που ανέλαβαν το δύσκολο έργο της διοικητικής  διοργάνωσης του Συνεδρίου και ιδιαίτερα την εκπαιδευτικό, νηπιαγωγό κ. Δάβουλου Μαρία.

Στο σημείο αυτό να αναφέρω ονομαστικά τα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου, με τα οποία εργαστήκαμε συλλογικά και συναδελφικά  για την πραγματοποίηση του Συνεδρίου. Είναι τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΕΣΣ. Στην Πανελλήνια ένωση Σχολικών Συμβούλων   έχουμε  ως «δόγμα» το  ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ και έτσι προχωράμε. Να επισημάνω, στο σημείο αυτό, ότι στις αρχαιρεσίες μας έχουμε ένα ενιαίο πανελλήνιο ψηφοδέλτιο και από εκεί εκλέγεται τι 11μελές Διοικητικό Συμβούλιο. Τα μέλη του ΔΣ είναι: Αρβανίτη – Παπαδοπούλου Τότα,   Βαβέτση Σοφία,   Γιαλούρης Παρασκευάς,   Ζαμπετάκη Λήδα,    Κάππος  Ιωάννης, Κατωπόδης Απόστολος,   Μακαντάσης Θεμιστοκλής,   Μπαραλός Γιώργος,  Ορφανός Πέτρος,   Σακελλαροπούλου Εύη.

Κλείνοντας, να  καλωσορίσω όλους εσάς  τους Συνέδρους  και να σας ευχαριστήσω από καρδιάς, γιατί πραγματικά μας τιμάτε με την παρουσία σας και γιατί  χωρίς τη δική σας ενεργό συμμετοχή δεν θα ήταν δυνατό να πραγματοποιηθεί αυτό το πολύ σημαντικό Συνέδριο.

Κύριε εκπρόσωπε του Υπουργού, κύριε  Πρόεδρε της Επιτροπής του Εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, κύριε Πρόεδρε του  Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, φίλες και φίλοι,

Σε τούτες τις δύσκολες στιγμές, σε τούτη τη δύσκολη εποχή της βαθιάς οικονομικής, πολιτιστικής και αξιακής κρίσης, η εκ νέου σύνδεση και η στοχευμένη ανασύνθεση όλων των κρίκων της εκπαιδευτικής αλυσίδας, με τρόπο που κανείς δεν θα περισσεύει και που όλοι θα προσφέρουν από τη δική τους θέση αυτό που πραγματικά οφείλουν να προσφέρουν, χωρίς αναίτιους διχασμούς και ετικέτες, είναι ίσως η μοναδική μας ευκαιρία, η ελπίδα και το όραμα που θα φέρει την ανάταση και την έξοδο από τα αδιέξοδα  που ταλανίζουν την εκπαίδευση, αλλά και την ελληνική κοινωνία γενικότερα.

Αγαπητές Φίλες και Φίλοι,
Πρόσφατα,  ο Υπουργός  Παιδείας κ.  Φίλης σε συνέντευξή  του ανέφερε μια φράση, της Νομπελίστριας Ειρήνης, Μαλάλα Γιουσαφζάι που είχε γράψει: «Ένα παιδί, ένας δάσκαλος, ένα μολύβι και ένα βιβλίο μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο».

Για την εξέλιξη της κοινωνίας και του έθνους μας, οφείλουμε – κυρίως εμείς οι εκπαιδευτικοί   να προσφέρουμε τη βέλτιστη εκπαίδευση, να προσφέρουμε όλοι μαζί ότι καλύτερο  μπορούμε για τους μαθητές μας,  για τα παιδιά μας,  για τα παιδιά που θα γεννηθούν, για τους αυριανούς πολίτες, για τη συνέχεια της κοινωνίας….

Αγαπητές και αγαπητοί Συνάδελφοι, Φίλες και Φίλοι,
Η καρδιά της μαχόμενης εκπαίδευσης,
της εκπαίδευσης που αγωνιά
της εκπαίδευσης που αγωνίζεται,
της εκπαίδευσης που επιμένει
χτυπά, από απόψε και για τρεις ημέρες, στο 3ο Συνέδριο της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων, την έναρξη του οποίου κηρύσσω αυτή τη στιγμή. Καλή μας επιτυχία! Καλή επιτυχία σε όλους! Καλά αποτελέσματα να έχουμε!
Σας ευχαριστούμε όλες και όλους  θερμά !

Ετικέτες: 
ΠΕΣΣ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.