Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Επαναφορά του νόμου Μ. Γιαννάκου για τα εκλεκτορικά, ανακοίνωσε η Αν. υπουργός Παιδείας

Δημοσίευση: 10/03/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τοθέμα της λειτουργίας του τμήματος, ως πυρήνα της ακαδημαϊκής ζωής και από την άλλη μεριά, τον εκλεκτορικών σωμάτων το οποίο ήταν μια πολύ σημαντική αλλαγή και την οποία θέλουμε να επαναφέρουμε βάσει του νόμου 2007.

Την ανακοίνωση αυτή έκανε η Αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και τόνισε  τα εξής:

ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ

Αυτά που συζητάμε τώρα στο διάλογο και που είναι κρίσιμης σημασίας, είναι πρώτον, ο Χάρτης των Α.Ε.Ι..

Πρέπει να ομολογήσουμε, ότι παρά το γεγονός, ότι μπορώ να καταλάβω τη λογική της εποχής όπου υπήρχε ανάπτυξη, ότι η εξακτίνωση Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι. και στην Περιφέρεια, μπορούσε να συμβάλει στην ανάπτυξη, μπορούσε να συμβάλει και σε κάτι πολύ σημαντικό, στο ότι τοπικές κοινωνίες αποκλεισμένες ή πιο περιθωριοποιημένες από το κέντρο, μπορούσαν να αποκτήσουν φορείς πολιτισμού και ζωτικότητας, όπως είναι πάντα η νεολαία, σε πολλές περιπτώσεις, όμως, δημιουργήθηκε ένα δύσκολο, για να μην πω άναρχο τοπίο, το οποίο πρέπει να δούμε πάλι και λέω όχι μόνο για οικονομικούς λόγους, αλλά και για ακαδημαϊκούς λόγους, αυτό πια όπως έχει διαμορφωθεί ο Χάρτης των Α.Ε.Ι., ο οποίος έχει προβλήματα, που  πρέπει να δούμε.

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΑΕΙ

Το άλλο θέμα  είναι να δούμε αυτό το θέμα της αυτονομίας των Α.Ε.Ι..

Βεβαίως, είναι και πρέπει να είναι αυτόνομα τα Α.Ε.Ι., αλλά και εγώ διαπιστώνω πάρα πολλές φορές, ότι ο υπουργός είναι υποχρεωμένος να υπογράφει για το αν θα πάει ένα μέλος ΔΕΠ στην τάδε χώρα να κάνει μια συμφωνία για να συγγράψουν ένα βιβλίο  για παράδειγμα και έρχονται τώρα αυτό να υπογράψει ο Υπουργός. Ένα πράγμα που ήταν της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος, άντε το πολύ - πολύ της Συγκλήτου και να μην φτάνει ποτέ στο Υπουργείο.

ΑΛΛΑΓΕΣ ΟΝΟΜΑΣΙΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

Συμφωνώ με τις πολλές αλλαγές ονομασιών, το οποίο δεν ξέρει κανείς και εκεί είναι το θέμα των ορίων αυτονομίας ή παρέμβασης του Υπουργείου. Κανονικά, θα έπρεπε να είναι θέμα των Α.Ε.Ι., να μη είναι θέμα του Υπουργείου, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις αυτές οι αλλαγές ονομασιών των τμημάτων, δεν φαίνονται να γίνονται με τον, πλέον, ακαδημαϊκό τρόπο.
Θα συμφωνήσω, λοιπόν, με αυτά.

ΕΠΟΠΤΕΙΑ

Από την άλλη πλευρά, όμως, εκεί που θα έπρεπε να υπάρχει μια εποπτεία του κράτους, ένα εργαλείο του κράτους που να εποπτεύει το πώς λειτουργεί η δημόσια δωρεάν παιδεία, εκεί δεν υπάρχει. Εκεί έχει αφεθεί ένα ανεξέλεγκτο τοπίο και μιλάω για τον Χάρτη των μεταπτυχιακών, αυτή τη φορά, τις συνεργασίες με ξένα πανεπιστήμια, κυρίως, με ιδιωτικά πανεπιστήμια κ.λπ..

ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ

Επίσης, θέλω να πω και συμφωνώ πάρα πολύ και με την ιδιότητά μου ως Πανεπιστημιακός, ότι η πειθαρχία στην έρευνα είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό πράγμα και σε αυτό ερχόμαστε και στο σχολικό βιβλίο και σε όλα αυτά.

Η τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως όλη η εκπαίδευση, πρέπει να εξασφαλίζει δύο πράγματα, την ισότητα για όλους, όσοι θέλουν και όσες θέλουν να έχουν πρόσβαση και στην ανώτατη εκπαίδευση και την πειθαρχία στην έρευνα, δηλαδή, την ακαδημαϊκότητα.

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

Ως προς την ισότητα θέλω να πω, ότι αυτά τα χρόνια της κρίσης, η ισότητα πλήττεται και υπονομεύεται.

Mόνο το γεγονός,  δηλαδή,  -εγώ θα μιλήσω και για την υποχρηματοδότηση που και η δική μας Κυβέρνηση περιόρισε τον προϋπολογισμό, κυρίως, στα Α.Ε.Ι. και για την υποστελέχωση, η οποία τώρα διορθώνεται, αλλά πάνω απ' όλα και γι' αυτό λέω, ότι πρέπει να μιλάμε για ανώτατη εκπαίδευση και για εκπαίδευση εν συνόλω στην περίοδο της κρίσης, υπονομεύεται η ισότητα όλων των ανθρώπων, κυρίως, με τα δίδακτρα και το άναρχο τοπίο στα μεταπτυχιακά. Εκεί, δηλαδή, πρέπει να υπάρξουν αποφάσεις, που, αν μη τι άλλο, αυτή η μέγιστη Αρχή της Ισότητας δεν θα υπονομεύεται.

ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΤΗΤΑ

Σχετικά με την Ακαδημαϊκότητα, από την άλλη πλευρά, πιστεύω, ότι τα ελληνικά Α.Ε.Ι., παρά την κρίση έχουν διατηρήσει ένα υψηλό επίπεδο Ακαδημαϊκότητας. Το θέμα είναι να διατηρηθεί αυτή η Ακαδημαϊκότητα και πώς διαχέεται στις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Σε αυτό που θα έπρεπε να γίνει μια διεξοδική συζήτηση είναι, για παράδειγμα, ενώ έχουμε πολύ μεγάλη έρευνα, ειδικά στα πανεπιστήμια, το βιβλίο Ιστορίας μας απέδειξε ένα πράγμα, ότι η διάχυση αυτής της έρευνας στις υπόλοιπες βαθμίδες είναι πάρα πολύ προβληματική, προσκρούει σε πάρα πολλές αντιστάσεις, οι οποίες δεν έχουν καμφθεί ούτε και σήμερα.

Σχόλια (6)

 
Μέλος ΕΠ ΤΕΙ
15 Μαρ 2016 22:49

@Πανεπιστημιακός
"η οικογενειοκρατία και νεοποτιμός στα ΑΕΙ /ΤΕΙ????"
Προφανώς εννοείτε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ στο άνω σχόλιο. Ας είμαστε λίγο προσεκτικοί για να μην αναπαράγουμε (έστω και κατά λάθος) το συγκεκριμένο λανθασμένο διαχωρισμό.

 
Πανεπιστημιακός
15 Μαρ 2016 19:27

Ασφαλώς αυτοί που θέλουν να αλλάξει ο νόμος για τα εκλεκτορικά είναι καθηγητές πρώτης βαθμίδας και φυσικά θέλουν να ελέγχουν τους νεότερους. Κατά τα άλλα ποιος ενοχλείται όταν όσοι επιλέγονται στα εκλεκτορικά είναι του ιδίου και συναφούς αντικειμένου,άρα ξέρουν τι αξιολογούν;;; Ποιο Τμήμα έχει κατά τα 2/3 της συνέλευσης ίδιο ή συναφές αντικείμενο με αυτόν που εκλέγουν;;; Αν πάλι τους ενοχλεί αριθμός της Επταμελούς επιτροπής, απλώς ας τον αυξήσουν, αλλά και πάλι με άτομα του ιδίου αντικειμένου από όλα τα πανεπιστήμια της Ελλάδας.
Πάλι, η οικογενειοκρατία και νεοποτιμός στα ΑΕΙ /ΤΕΙ??????
Άντε πάλι αφού "τακτοποιήθηκαν" κάποιοι, ας κάνουμε δύσκολη τη ζωη σε κάποιους άλλους

 
Πανεπιστημιακός
14 Μαρ 2016 18:26

Μακάρι να αλλάξει η νομοθεσία για τα εκλεκτορικά. Αν το κάνουν αυτό πολλοί θα τους χειροκροτήσουν.

 
ΥΠΟΜΟΝΗΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
13 Μαρ 2016 14:28

ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΕΣ ΘΕΣΕΙΣ...ΕΧΟΥΝ 12 ΜΗΝΕΣ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ, ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΜΜΙΑ ΒΟΛΕΜΑΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ...
ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ...ΚΑΙ ΞΕΡΟΥΝ [ΠΟΛΥ ΚΑΛΛΑ) ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΑΠΛΑ ΝΑ ΓΑΥΓΙΖΟΥΝ. ΚΑΜΜΙΑ ΣΟΒΑΡΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΔΕΝΜΠΟΡΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΚΑΣ ( SORRY ΘΕΣΜΩΝ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ).
ΠΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΕΝΑ ΠΛΑΦΟΝ ΣΤΑ ΔΙΔΑΚΤΡΑ, ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΗΛΑΔΗ ΔΙΔΑΚΤΡΑ ΜΕ 8.000 ΧΙΛΑΔΕΣ ΕΥΡΩ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΜΕΧΡΙ 2.000 ΤΟ ΠΟΛΥ, ΟΙ ΑΜΟΙΒΕΣ ΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΕ 50 ΤΟ ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΩΡΑ ΚΑΙ ΟΧΙ 200...ΑΛΛΑ ΛΕΜΕ ΤΙΣ ΜΑΓΚΙΕΣ ΑΝΕΞΟΔΑ, ΑΣΚΟΥΜΕ ΚΡΙΤΙΚΗ. ΛΕΜΕ ΘΑ ΤΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ, ΟΛΑ ΛΕΣ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΔΕΝ ΑΚΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΚΑΤΩ...αχ...ΝΑ ΘΥΜΙΣΩ ΤΟΝ ΣΤΙΧΟ ...κάθε καιρός κι ο Στάλιν του ...κι όταν ακούω ¨ταξη", ανθρωπινό κρέας μυρίζει... ( Μαρία Νεφέλη)

 
μητροπουλος
11 Μαρ 2016 16:14

Ε βέβαια, οι νόμοι Γιαννάκου είναι σε ισχύ απο το 2004, για αυτο δεν έχει αλλάξει ΤΙΠΟΤΑ γιατι ειρωνευόμαστε οτι θα τον επαναφερουν, εχουν ψηφιστεί νομοι που δεν ισχυουν απο τοτε . (Ιδιωτικά πανεπιστημια , αναβαθμιση της καταρτισης, επ. δικαιωμ. κολλέγια κτλ )

 
Φοιτητής
11 Μαρ 2016 06:35

Όλη η "αριστερη" πολιτική εστιάζεται στα δίδακτρα των μεταπτυχιακων από τα ΑΕΙ...
Για την ώθηση των νέων αποφοίτων προς μεταπτυχιακά κολεγίων μέσω μείωσης των υπαρχόντων δημοσίων τσιμουδια.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ