ΒΟΥΛΗ

ΝΔ: Αποδυνάμωση του θεσμού των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολε

Δημοσίευση: 28/03/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

1.    Πρόκειται το Υπουργείο Παιδείας να εφαρμόσει έγκαιρα και σε όλη την έκτασή της την κείμενη νομοθεσία, ιδίως το Ν. 3966/2011, για την αποτελεσματική λειτουργία των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων;

2.    Πρόκειται το Υπουργείο Παιδείας να προβεί σε καταγραφή και αξιολόγηση των συνεπειών των αλλαγών που έλαβαν χώρα με πρωτοβουλία της συγκυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στο θεσμό των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων;

3.    Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Παιδείας για την ενδυνάμωση του θεσμού των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων;

Στα παραπάνω ερωτήματα καλείται να απαντήσει ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, ύστερα από ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, οι Βουλευτές  Θ. Φορτσάκης και Μ. Χαρακόουλος.

Στην ερώτηση οι Βουλευτές τονίζουν τα εξής:

-Ο θεσμός των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων έχει αποδυναμωθεί μέχρι σήμερα σημαντικά εξαιτίας της πολιτικής που έχει υιοθετήσει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ απέναντί του.

-Σε νομοθετικό επίπεδο, η υιοθέτηση του Ν. 4327/2015 κατάφερε ένα καίριο πλήγμα στο θεσμό, μεταξύ άλλων, με την κατάργηση των εξετάσεων εισαγωγής, την εισαγωγή της διάκρισης μεταξύ Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, την απίσχνανση των στόχων και των δράσεων τους και τη μη ουσιαστική λήψη υπόψη των αυξημένων τυπικών προσόντων κατά την επιλογή Διευθυντή του εκάστοτε σχολείου.
 
-Σε λειτουργικό επίπεδο, κατά το σχολικό έτος 2015-2016, τα κενά στα σχολεία δεν καλύφθηκαν με τον προβλεπόμενο τρόπο, δηλαδή κατόπιν προκήρυξης των σχετικών θέσεων, οι εξετάσεις για εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια προκηρύχθηκαν αργά και η διεξαγωγή τους στηρίχθηκε στην εθελοντική προσφορά εκπαιδευτικών.

-Η ίδια θλιβερή κατάσταση φαίνεται ότι δυστυχώς επαναλαμβάνεται και κατά το τρέχον σχολικό έτος καθώς η ανακοίνωση της συγκρότησης των νέων Επιστημονικών Εποπτικών Συμβουλίων καθυστέρησε σημαντικά, δεν έχει εκδοθεί προκήρυξη για την κάλυψη των κενών και δεν προωθείται η αξιολόγηση του έργου των σχολικών μονάδων.

-Κατ’ αυτό τον τρόπο όμως φαίνεται ότι το Υπουργείο Παιδείας μεθοδεύει την κατάργηση του θεσμού στην πράξη.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.