Αν συμμερίζεται τη θέση της αναπληρώτριας υπουργού, καθώς και της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, για επαναφορά της βάσης του δέκα ως προϋπόθεση για την εισαγωγή σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, και αν προτίθεται να την υλοποιήσει, ζητά να πληροφορηθεί, ο Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας Μάξιμος Χαρακόπουλος, με ερώτησή του στον υπουργό Παιδείας κ. Νίκο Φίλη.
Η ερώτηση –την οποία συνυπογράφουν, επίσης, ο Συντονιστής της ΟΔΕ Μορφωτικών Υποθέσεων, Θεόδωρος Φορτσάκης και οι Τομεάρχες της ΝΔ, Αθλητισμού Άννα Καραμανλή, Έρευνας & Καινοτομίας, Μαρία Αντωνίου, Κώστας Γκιουλέκας- αναφέρει τα εξής:
«Πρόσφατα, η αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Σία Αναγνωστοπούλου τάχθηκε με δηλώσεις της υπέρ της επαναφοράς της βάσης του δέκα (10) για την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (Βήμα FM, 06-04-2016).
Το ζήτημα αυτό ετέθη στο διάλογο για την παιδεία με ερώτηση του Υπεύθυνου του Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου στη συνεδρίαση της Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής (10-02-2016) κατά την οποία ο πρόεδρος του ΤΕΙ Κρήτης και μέλος της τριμελούς Γραμματείας της Συνόδου προέδρων ΤΕΙ κ. Βαγγέλης Καπετανάκης, στην τοποθέτησή του ανέφερε ότι: «όλα τα ιδρύματα, πλην ενός, ψήφισαν να τεθεί η βάση του δέκα (10). Είναι παλιότερη απόφαση της Συνόδου».
Είναι, δυστυχώς, γεγονός ότι, ένα σημαντικό ποσοστό εισακτέων στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ εισάγεται σε αυτά με μέσο όρο βαθμολογίας πολύ κάτω του εννέα (9). Όπως είναι φυσικό, το χαμηλό επίπεδο αυτών έχει μια σειρά από αρνητικές παρενέργειες. Η σημαντικότερη εξ αυτών είναι η διόγκωση του φαινομένου των «αιώνιων» φοιτητών, αφού στη συντριπτική πλειονότητά της η κατηγορία αυτή των εισαγομένων δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις γνωστικές απαιτήσεις της σχολής της και δεν καταφέρνει να αποκτήσει τελικά πτυχίο. Ζημιωμένοι εν τέλει από αυτήν την εξέλιξη είναι οι ίδιοι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες που σπαταλούν δημιουργικά χρόνια της ζωής τους σε μια δραστηριότητα χωρίς αποτέλεσμα, αλλά και οι οικογένειές τους, που υποβάλλονται σε οικονομικές θυσίες χωρίς αντίκρισμα. Πρόβλημα, από τη διατήρηση της παρούσας κατάστασης αντιμετωπίζουν και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, καθώς μειώνονται τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά, ενώ επιβαρύνεται ο ισχνός προϋπολογισμός τους από την μακρόχρονη παράταση των σπουδών των «αιωνίων» φοιτητών.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
1. Το υπουργείο Παιδείας διαθέτει ακριβή στοιχεία για το πόσοι εισήχθησαν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 με μέσο όρο βαθμολογίας κάτω του δέκα (10) στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ;
2. Το Υπουργείο Παιδείας διαθέτει στοιχεία για το πόσοι από την κατηγορία των φοιτητών που είχαν εισαχθεί με βαθμολογία κάτω του δέκα (10), κατά τα παλαιότερα έτη έχουν αποκτήσει πτυχίο;
3. Συμμερίζεστε τη θέση της αναπληρώτριας υπουργού, καθώς και της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, για επαναφορά της βάσης του δέκα (10) ως προϋπόθεση για την εισαγωγή σε Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι., και αν ναι, προτίθεσθε να την υλοποιήσετε;»
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.