Placeholder

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Οι προτάσεις της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου

Δημοσίευση: 23/04/2016
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία Α. Λιάκο αρχικά ο σχεδιασμός ήταν η επιτροπή για την Ειδική Αγωγή να περιλάβει ζητήματα που αφορούν όλες τις ειδικές ομάδες μαθητών.

Αυτό δεν στάθηκε δυνατό γιατί ήδη τα προβλήματα της ειδικής αγωγής έχουν μια ισχυρή ιδιαιτερότητα και μεγάλο άνοιγμα πολλών και διαφορετικών περιπτώσεων.

Έργο της Επιτροπής είναι :

•    Η ανάπτυξη διαλόγου γύρω από τα θέματα που απασχολούν την εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

•    Η διαμόρφωση των βασικών αρχών και η διατύπωση προτάσεων για τη βελτίωση των συνθηκών της εκπαίδευσης και ένταξης στο κατάλληλο περιβάλλον μάθησης με τους λιγότερους δυνατόν αποκλεισμούς.

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Όσον αφορά το παιδί με Αναπηρία & Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες η επιτροπή προσανατολίζεται προς τα εξής ζητήματα:

•    Εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης.

•    Συνεχή αξιολόγηση της προόδου του.

•    Φάκελο που θα περιλαμβάνει σημαντικά στοιχεία για το παιδί, ιδιαίτερα την πορεία του και την πρόοδό του στο σχολείο.

•    Συναίνεση γονέων για το εξατομικευμένο πρόγραμμα που θα ακολουθείται με τουλάχιστον 2 φορές το χρόνο συνάντηση στο σχολείο γονέων – εκπαιδευτικών, όπου θα συζητούν τα θέματα που άπτονται της προόδου του μαθητή.

•    Πολύ καλά συντονισμένη ομάδα εκπαιδευτικών & ειδικών που θα δουλεύουν με τον μαθητή.

•    Τον κύριο λόγο για τον μαθητή τον έχει ο εκπαιδευτικός της τάξης.

•    Η σχέση εκπαιδευτικών και συνοδών (όταν υπάρχουν) θα πρέπει να είναι συνεργατική με σκοπό την βέλτιστη προσαρμογή και πρόοδο του παιδιού, αλλά και την κατά το δυνατό μεγαλύτερη ανεξαρτητοποίησή του στο σχολείο (προοδευτική μείωση της βοήθειας που παρέχει ο συνοδός).

•    Όσον αφορά τον ειδικό παιδαγωγό που αναλαμβάνει την κύρια ευθύνη για την πρόοδο του μαθητή με Αναπηρία & Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες:

-    Απόφοιτος παιδαγωγικών τμημάτων, τμημάτων ψυχολογίας, τμημάτων ΦΠΨ, αλλά και καθηγητικών τμημάτων (εφόσον έχει και παιδαγωγική επάρκεια).

-    Άρτια εκπαιδευμένος σε θέματα που αφορούν το παιδί το οποίο αναλαμβάνει (π.χ., αν παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες, πιστοποίηση επάρκειας στις Μαθησιακές Δυσκολίες, αν παιδί με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, πιστοποίηση επάρκειας στη ΔΑΦ κ.ο.κ.).

-    Στην πρόσληψή του να έχει λόγο και ο διευθυντής του σχολείου και να λαμβάνεται υπόψη για την πρόσληψή του και η συνέντευξη εκτός από τα υπόλοιπα προσόντα του.

-    Να έχει διαπιστευτήρια συνεχιζόμενης εκπαίδευσης για να κατοχυρώνει το δικαίωμα επαναπρόσληψης του ή τη διατήρηση της θέσης του. Οι εξελίξεις στην ειδική αγωγή είναι συνεχείς και θα πρέπει να επιμορφώνεται και να επικαιροποιεί τις γνώσεις του προκειμένου να παρέχει την κατάλληλη στήριξη και εκπαίδευση σε έναν μαθητή με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.\Η Επιτροπή, χάρη στη συνεχή και εντατική της λειτουργία, βρίσκεται πολύ κοντά στην ολοκλήρωση των εργασιών της.

 

Σχόλια (4)

 
Λίτσα
24 Απρ 2016 16:56

Δηλαδή, ένας απόφοιτος μιας καθηγητικής σχολής, πλην του ΦΠΨ, με 2-3 μαθήματα γενικής παιδαγωγικής, θα είναι ικανός να "σταθεί" δίπλα στον μαθητή με τις μαθησιακές διδασκαλίες ή με μια ήπια μορφή αυτισμού? Όχι βέβαια!
Στις συγκεκριμένες περιπτώσεις μαθητών απαιτείται συνδυασμός ειδικών, όπως, Ψυχολόγων και αποφοίτων ΦΠΨ με κατεύθυνση παιδαγωγικής ή ψυχολογίας.

 
ΒΑΣΙΛΗΣ
24 Απρ 2016 12:17

Αυτός ο 'διάλογος' - μονόλογος είναι εγκληματικός! Αυτά που προτείνει είναι το τέλος του δημόσιου σχολείου και η αποθέωση της ελαστικής εργασίας. Εδώ η μετάφραση είναι: τρέξτε κάθε χρόνο να μαζεύετε χαρτιά (οπότε δώστε χρήματα) & πείστε τον κάθε διευθυντή με αντίτιμο την αξιοπρέπειά σας.

 
Περαστικός
24 Απρ 2016 07:02

"Στην πρόσληψή του να έχει λόγο και ο διευθυντής του σχολείου.."???

 
Kiriakos velis
23 Απρ 2016 23:02

κε Λιακε το σκέφτηκες πολύ να βάλεις συνέντευξη. Έλεος!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ